مهر نوشت:

دبیر ستاد ثبت نام و مدیرکل ارزیابی و پاسخگویی به شکایت مردمی آموزش و پرورش از فعال شدن 800 ستاد ثبت نام در کل کشور خبر داد و گفت: مدارس ابتدایی و هنرستانهای فنی و حرفه ای به جز دریافت پول بیمه و کتا های دانش آموزان حق دریافت هیچ پول دیگری را ندارند.

قاسم مستقیم با بیان این مطلب گفت: دستورالعمل ثبت نام مدارس به تمام مدیران مدارس و مناطق آموزش پرورش اعلام شده است. براساس دستورالعمل اولیه قرار بود ثبت نام دانش آموزان از 16 خرداد ماه انجام شود که با اصلاحیه آن زمان ثبت نام دانش آموزان از پنجم خرداد تا 15 تیرماه اعلام شد.

وی افزود: دانش آموزان اول ابتدایی تا زمان اعلام نتایج پایگاه های سنجش، ثبت نام موقتی می شوند. والدین برای ثبت نام فرزندانشان باید به مدارس مراجعه کرده و همزمان با ثبت نام موقت فرم سنجش را دریافت کرده و با مراجعه به پایگاههای سنجش سلامت کشور، از وضعیت جسمانی فرزندان خود مطلع می شوند و باید نتایج آن را برای ثبت نام قطعی دوباره به مدارس ارائه دهند.

به گفته مستقیم، ثبت نام دانش آموزان اول متوسطه اول و اول متوسطه دوم نیز به صورت حضوری و یا با مراجعه به سایت ثبت نام انجام می گیرد. دانش اموزان میان پایه نیز از سوی مدیران مدارس ثبت نام می شوند و دیگر نیازی به حضور آنها در مدارس نیست.

دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش با اشاره به پرداخت حق بیمه دانش آموزی گفت: تمامی والدین تنها باید برای ثبت نام سه هزار تومان به عنوان بیمه دانش آموزی پرداخت کنند. البته والدین دانش اموزان ابتدایی و هنرستانها باید هزینه خرید کتابها را همزمان با ثبت نام پرداخت کنند و غیر از این مدیران اجازه دریافت پول اضافی را از والدین ندارند.

جدول قیمت کتاب های ابتدایی در سال تحصیلی 93-92

 

برآورد بهای یک دوره کتاب های سال اول ابتدایی

60000 ریال

 

برآورد بهای یک دوره کتاب های سال دوم ابتدایی

65000 ریال

 

برآورد بهای یک دوره کتاب های سال سوم ابتدایی

95000 ریال

 

برآورد بهای یک دوره کتاب های سال چهارم ابتدایی

75000 ریال

 

برآورد بهای یک دوره کتاب های سال پنجم ابتدایی

80000 ریال

 

برآورد بهای یک دوره کتاب های سال ششم ابتدایی

100000 ریال


وی با بیان اینکه سه روز از زمان ثبت نام در مدارس گذشته است، درباره شکایات مردمی به آموزش و پرورش افزود: هنوز شکایت خاصی نشده است و تنها برخی از والدین گلایه هایی برای پرداخت پول به هنگام دریافت کارنامه فرزندانشان داشته اند که به این موارد رسیدگی شده است.

مستقیم توصیه کرد که برای جلوگیری از ازدحام والدین به تدریج در روزهای باقی مانده به پایگاه های سنجش سلامت و یا مدارس برای ثبت نام مراجعه کنند و ثبت نام را به روزهای پایانی موکول نکنند.

وی در پایان گفت:والدین در صورت مشاهده هرگونه تخلف می توانند با شماره های 82287073،82287072،72282214،82282221،82282226 تماس گیرند.

 

4545

 

 

 

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 295756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هم وطن IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    5 0
    سلام برای ثبت نام کلاس اول ابتدایی از ما 200هزار تومان پول خواستند و گفتند اگه واریز نشود ثبت نام نمیکنیم تکلیف ما این وسط چیست؟ از این ور میگویند بخشنامه دادیم از اینور میگویند بخشنامه بدرد خودشان میخورد برید شکایت کنید اموزش و پرورش به ما بودجه نمی دهد.
  • محی الدین IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    4 0
    باسلام وعرض ادب.لطفا مقدار هزینه ای که برای بیمه دانش آموز باید پرداخت شودچقدر است؟...مقدارش را لطف بفرمائید مانند قیمت کتابها هم درسایتتون مرقوم بفرمائید چون درخیلی از مناطق محروم دورافتاده ومرزی خیلی یشتر از این مقدار از مردم درخواست کرده وگرفته اند. متشکرم