اولین دور از مناظره​های کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم که به موضوعات و مباحث اقتصادی اختصاص دارد آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از حضور انفرادی هشت نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در سه برنامه «گفت و گوی ویژه خبری»، «با دوربین» و «پاسخ به ایرانیان خارج از کشور»؛ این بار هر هشت نفر به شکل جمعی در مناظرهای چهار ساعته رو در روی یکدیگر قرار گرفتهاند تا برنامههای اقتصادی یکدیگر را نقد کنند.این در حالی است که در انتخابات ریاست جمهوری دهم کاندیداها به صورت 2 به 2 با یکدیگر به مناظره می پرداختند.


برگزاری مناظره امروز با محور مسائل اقتصادی بر عهده مرتضی حیدری است.

هر هشت نامزد بر اساس قرعه کشی انجام شده به ترتیب کنار یکدیگر در سالن مناظره جای گرفتند. حسن روحانی، محسن رضایی، محمدرضا عارف، غلامعلی حدادعادل، سعید جلیلی، علی اکبر ولایتی، محمدباقر قالیباف و محمد غرضی کنار یکدیگر نشستند. البته نامزدها که به همراه یکی از یاران خود وارد سالن می شدند، در بدو ورود با مرتضی حیدری دیده بوسی کرده و بر صندلی خود جای می گرفتند.

حیدری پیش از آغاز رسمی این مناظره با اشاره به اینکه محتوای مناظره امروز اقتصادی است از برگزاری دو مناظره بعدی در روزهای چهارشنبه و جمعه بعد با موضوعات فرهنگی و سیاسی خبر داد و گفت: به دلیل تعدد نامزدها امکان برگزاری مناظره دو به دو وجود ندارد ولی امیدواریم مناظره ای دیدنی برگزار کنیم.
وی از محرمانگی سوالات و نحوه برگزاری این مناظره ها سخن گفت که بینی و بین الله تنها وی، ضرغامی و دو تن از مدیران سازمان صداوسیما در جریان آن بوده اند. این افراد از میان 2000 سوال کارشناسان که به صداوسیما ارائه شده است، سوالاتی را برگزیده اند. حیدری از تعهد خودش و سازمان صداوسیما برای رعایت عدالت میان نامزدها نیز سخن گفت.
به گفته وی، بیش از نیمی از مردم ایران بر اساس نظرسنجی ها اعلام کرده اند که هنوز نامزد نهایی خود را برنگزیده​اند و منتظر نتایج مناظره​ها هستند.

حیدری از هشت سوال خبر داد که نامزدها به قد قرعه می توانند سوالی را برگزینند و سه دقیقه فرصت دارند که به آن پاسخ دهند و دیگر نامزدها به مدت یک ونیم دقیه می توانند به او واکنش نشان دهند.


غرضی نخستین نامزدی بود که سوالی را برگزید. این سوال به راه حل های وی برای مشکل بیکاری اشاره داشت، که در پاسخ به آن گفت: ظرف 100 سال گذشته ملت ایران دچار دولت های تورم زا بوده است. ریال ما معادل ریال اسپانیا و حتی یک دلار آمریکا بوده است. زمان به قدرت رسیدن رضا شاه، این عدد به سه ریال می رسد و در پایان دولت رضاخان به 10 ریال می رسد. در دوره مصدق ثابت می ماند. پس از انقلاب در دولت موسوی با 40 تومن شروع شد و بعد به 50 و 150 رسید. دولت هاشمی آن را به 450 تومان رساند و در دولت خاتمی به 950 و 1000 تومان رسید و این دولت آن را به 3500 تومان رساند.
وی افزود: مادامی که نقدینگی در کشور بالا باشد، تورم هم بالا خواهد بود. ما در 100 سال گذشته هیچ تولیدی نداشتیم. اشتغال وقتی سامان می یابد که تولید سامان یابد. در غیر اینصورت اشتغال مصنوعی است. بعد از اینکه محکم جلوی تورم بایستیم، می توانیم اشتغال ایجاد کنیم.
پس از وی نوبت به قالیباف رسید که گفت: نگاه آقای غرضی، یک نگاه درست است. اما باید به موضوع اشتغال بپردازیم و به کارهای دراز مدت و کوتاه مدتی بیاندیشیم. منابع مالی برای آن پیش بینی کنیم. کارهای کوتاه مدت در راستای یک برنامه میان مدت در دستور کار باشد.
وی با بیان اینکه رونق اقتصادی اساس کار است، ادامه داد: باید نقدینگی فعلی را به سمت تولید متمرکز کنیم و نقدینگی را به سمت تولید ببریم.
غلامعلی حدادعادل هم در ادامه گفت: آقای غرضی به تورم بیش از اشتغال پرداختند. ما در امر اشتغال مسائل دیگری هم داریم. از جمله اینکه در حال حاضر بازار کار متولی ندارد و وزارت کار می گوید من مسئول ایجاد کار نیستم بلکه متولی حل اختلاف میان کارگر و کارفرما هستم.
وی از تعطیل شدن برخی موسسات کاری سخن گفت که باید با کمک و استعانت دولت به کار خود ادامه دهند. طلب های پیمانکاران را هم دولت باید بپردازد.
علی اکبر ولایتی هم در ادامه اظهار داشت: سخنان آقای غرضی را اینگونه می توان تکمیل کرد که سیاست دولت​ها در گذشته -قبل و بعد از انقلاب- بیش از اینکه تولید محور باشد، توزیع محور بود. وی از لزوم واگذاری ها از دولت به ملت یاد کرد و بر حمایت از کشاورزان و صنعتگران تاکید نمود.
محسن رضایی هم در ادامه این سخنان اظهار داشت: بحث بیکاری و تورم دو پدیده جداگانه هستند که در شرایط موجود ایران با هم یکی شده اند. به گفته وی، مشکل کنونی کشور این است که اشتغال از دو منظر شاغل و شغل آفرینی درست می شود. باید به تقویت کارآفرینی و ایجاد مهارت های کار پرداخت که لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

سعید جلیلی هم بیکاری را مهمترین موضوع کشور با توجه به رشد جمعیتی کنونی دانست و افزود: نیاز است که به این موضوع توجه جدی شود. به دو بخش باید توجه کرد. یکی بحث حمایت از تولید که باید ظرفیت‌های بخشی مانند کشاورزی و اقتصاد دانش‌بنیان و ارتباط صنعت و دانش مورد توجه قرار گیرد. باید به بحث فناوری اطلاعات و نفت و فولاد و مسکن توجه ویژه کرد. اشتغالی که خواهیم داشت باید در تولید باشد نه در شغل‌های کاذب. تولید باید رقابتی باشد. صنایع دستی هم جزء مزیت‌هایی است که می تواند چند میلیون شغل ایجاد کند.
محمدرضا عارف هم با تاکید بر میزان اشتغال، ادامه داد: باید سالانه یک میلیون شغل ایجاد کنیم تا به نرخ تک رقمی بیکاری برسیم. وی از لزوم احیا سازمان مدیریت سخن گفت و اینکه باید 30 درصد سهم بخش صنعت نیز پرداخت شود. جذب سرمایه بویژه سرمایه های داخلی از دیگر موضوعات مورد تاکید عارف بود که طی آن گفت: باید سرمایه گذاری از سوی بازار سکه و طلا به تولیدات سوق یابد. وی بر صنعت گردشگری نیز تاکید کرد.
حسن روحانی آخرین نامزدی بود که درباره اشتغال سخن گفت و افزود: پایین آوردن نرخ بیکاری از دغدغه های مردم است که با سه میلیون بیکار روبرو هستند و 800 هزار نیروی متخصص بیکار در کشور داریم. این مهمترین مساله امروز جامعه ما است که راه حل آن بهبود شرایط محیط کسب و کار است. قانون لازم بر ای این کار در مجلس تصویب شده اما آیین نامه اجرایی آن هنوز تصویب نشده و ابلاغ نشده است. در کنار این هم باید به آموزش نیروی متخصص بپردازیم.
غرضی در پاسخ به اظهارات رقبایش در نهایت گفت: امکان ندارد که در تولید، رقابت خارجی را به حساب نیاورید. در تمام دنیا هزینه پول یکی دو درصد است اما در ایران هزینه آن بیش از تورم است! همه دولت ها به این موارد پرداخته اند اما شکست خورده اند. چون نسبت به یک موضوع غفلت شد. آن هم اینکه تورم را به عنوان ابزاری که کار را می تواند راه بیانداز، مورد توجه قرار نگرفت. تورم را باید به یکی دو درصد رساند. رقبای ما ترکیه و ژاپن هستند. اما ما داریم کره وارد می کنیم و هنوز تولید ما به نتیجه نرسیده و مورد حمایت سیاسی اقتصادی ومنطقی قرار نگرفته است.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 296024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 93
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    55 7
    دیش دیش دیش
  • بی نام EU ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    90 2
    براي من جاي تعجب است كه اين همه كانال تلويزيوني داريم، كشور در آستانه حساس ترين انتخابات است،‌ اخر چرا بايد اين همه فشرده كانديداها و در اين زمان كم،‌ با كورنومتر! مجبور باشند برنامه هاي خود را عنوان كنند؟ اين در حالي است تبليغات فلان وبهمان محصول تجاري در تلويزيون زمان بسيار بيشتري را به خود اختصاص ميدهد. اين شكل برگزاري مناظرات به هيچ وجه در شان جمهوري اسلامي و مردم نيست.
  • بی نام EU ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    83 2
    كرم فلان و كفش بهمان هر روز در مجموع چند ساعت تبليغ ميكنند، اما رييس جمهور آينده كشور بايد در نيم ساعت برنامه هاي چهار سال آتي خود را بگويد؟ انصاف هم خوب چيزي است.
  • بی نام EU ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    76 3
    چنين مناظراتي هيچ كمكي به مردم در تعيين كانديداي اصلاح نميكند. در يك دقيقه و دو دقيقه و سه دقيقه، چه ميتوان گفت. واقعا شرم آور است.
    • رضا IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      14 32
      هشت تا کاندید توقع دارید هر کدوم دو ساعت یعنی روی هم 16 ساعت صحبت کنن؟
  • بی نام A1 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    69 2
    دو به علاوه یک چی میگن اینجا؟چه نقدی دارن به هم؟!!!
  • mohsen A1 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    درود بر دکتر عارف
  • بی نام IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    56 3
    وقت کا ندیدآها کم است ونیم توانند درست توضیح دهند
  • مهدی IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    83 3
    این که مناظره نیست حیفه اگه اسمشو مناظره گذاشت این فقط یه مباحثه خیلی خیلی معمولی هست
    • بی نام IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      1 19
      اتفاقا مناظره اینه! اونی که منظورشماست و سال 88 دیدیم اسمش دقیقا "بازی یا آبروی مردمه" از طرفی اصلا امکان مناظره های دو به دو نیست! از طرفی این شیوه هم مضحک به نظر می رسه کلا نمی دونم چه خبره!
  • بی نام IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    74 2
    به نظر من زمان برای پاسخگویی کاندیدها کافی نبود و بحث ازاد 2 به 2 به صورت میز گرد خیلی بهتر بود.
    • علی A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      29 8
      اره خودشون هم گفتن ولی خوب باید 28 مناظره تا میگذاشتن!!
  • ایرانی IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    واقعا برای اقایون رسانه ملی متاسفم شما مردم رو چی فرض کردین توی گوی شیشه ای قرعه کشی میکنین چقدر هم تابلو قرعه کشی میکردین که اسامی اول خوانده میشد بعد چند بار تعویض میشد و اخر اگر مصلحت بود اسم یه نفر خونده میشد....
    • رضا A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      5 16
      گير الكي نديد ديگه.
  • حامد IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    133 9
    چه مناظره کسل کنندهایه این دوره، اصلا هیجان نداره...
    • بی نام IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      21 1
      اصلا اسمش مناظره نیست. خسته کننده
    • بی نام IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      3 14
      مگه فیلم سینمایی میبینی که هیجانی باشه؟؟؟
  • امید A1 ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    86 47
    فقط غرضی! دولت در دو نام خلاصه میشه: اشتغال تورم
  • بی نام IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    157 7
    بسیار کلیشه ای و تکراری و بدون هیچ پشتوانه عملی و اجرایی دارند صحبت می کنند فضای حاکم بر مناظره هم بسیار سرد است ممکن است بعد از انتخابات اقای ضرغامی شغل اش را از دست بدهد
    • رضا A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      28 3
      آقاي غرضي فقط ميگه تورم . بره سازمان ملل ميگه : " ١٠٠ ساله ما تورم داريم ، اگر تورم از بين بره همه چي درست ميشه و ........"
    • رضا A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      41 4
      آقاي غرضي فقط ميگه تورم . بره سازمان ملل ميگه : " ١٠٠ ساله ما تورم داريم ، اگر تورم از بين بره همه چي درست ميشه و ........"
    • رضا IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      46 31
      حالا اگر عکس زن بچه ی همدیگه را رو کنن و فضا داغ بشه خوبه؟
  • سارا IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    زنده باد اصلاحات...زنده باد عارف! . خبرآنلاین حذف نکن نظرو!!!
  • سارا IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    فقط عارف
  • ایران من جانم فدای تو A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    38 7
    بدون تعصب میگم واقعا دکتر عارف یک سر و گردن بالاتر از کاندیدهای محترم دیگر صحبت کردند ایشان برای من نماد امید به اینده شدند.
  • محسن A1 ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    15 1
    با این مناظره مسخره کل ملت رو سر کار گذاشتن.یادش بخیر مناظره سال 88
  • دلسوز IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    13 1
    سلام این برنامه اصلا مناظره نیست بلکه یک میزگرد است که در خصوص سوالات مجری جداگانه پاسخ داده می شود و هیچ کدام نظر دیگری را نقد نمی کنند و این مناظره نیست.
  • هادي A1 ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    54 3
    ما كه خوابمون گرفته
  • بی نام A1 ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    59 8
    برنامه روشنی برای هیچ حوزه ای ندارند. فقط شرایط موجود را توصیف می کنند
  • بی نام A1 ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    80 7
    جناب غرضی با دولت ضد تورم: حرف شما قبول. همه چیز تورم شما هم آنتی تورم. دو ۲ جمله بگو با چه الگوریتم ریاضی با چه ‍جزییاتی شما تورم را از بالای ۳۰ به ۲ درصد می رسانی؟ بابا نن جون من هم می دونه تورم بده مسکن مهر خوبه اشتغال خوبه شکر شیرینه پنیر شوره!
  • حقیقت IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    67 2
    سلام اولا مناظره نیست ثانیا بهتر بود تعداد سوالات کمتری مطرح می شد تا کاندیدا ها برنامه های عملیاتی خود را برای مردم شرح می دادند. پاسخ ها خیلی کلی است و قانع کننده نیست و تمایز ها را مشخص نمی کند. چرا حتی در یک مورد نظر همدیگر را با رعایت اصول مورد بحث و نقد قرار نمی دهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • یاسر IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    27 77
    فقط رضایی
  • سجاد IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    81 2
    از بس خسته کننده بود وسطش خوابم برد!
    • yaser IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      39 2
      منم عجیب خوابم گرفت دیگه 1 ساعت بین صحبت خوابم برد :| ولی این حداد عادل با چه امیدی اومد ؟؟؟؟ میلرزید انگار !!
  • شیرین IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    94 3
    حوصلم سر رفت دیگه پا شدم اومدم پا کامپیوتر...این که اصلا اسمش مناظره نیست!!
  • میثم A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    16 2
    این نوع مناظره اصلا درخور ایران نیست
  • بی نام IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    59 3
    رفع تکلیف :)
  • بی نام A1 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    امیدوارم روحانی به نفع عارف کنار بکشه
  • مرتضی A1 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    88 9
    از این مناظره ها که چیزی دستگیر ملت نمیشه اما قالیباف، رضایی و عارف موفق تر بودن، امیدوارم رقابت هم بین این سه نفر باشه
  • رضا IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    57 27
    برای خبرآنلاین متاسفم که فقط اون نظراتی که خودش قبول داره رو تایید می کنه.ببین رسانه های ما چه بدبختن
  • بی نام IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    به نظر من غرضی بهتر صحبت کرد. قالیباف بد نبود بقیه هم تعطیل هستن کلا.
    • رضا A1 ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      21 1
      آقاي غرضي فقط ميگه تورم . بره سازمان ملل ميگه : " ١٠٠ ساله ما تورم داريم ، اگر تورم از بين بره همه چي درست ميشه و ........"
    • فرهاد IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      12 9
      هیچکدوم نه احاطه ی کافی به مسائل و دلایل ایجاد وضع موجود دارن و نه جرأت بیان. تنها ولایتی یه گوشه ای داد که ما باید با دنیا آشتی کنیم ولی بعدش زد تو خاکی که دنیا پاکستان و افغانشتان و عراق و سوریه و این کشوران! کسایی کاندید هستن که توانایی تغییر و تاثیر ندارن! شیوه مناظره هم کارشناسی شده بود اینقدر ضعیف؟!
  • بی نام IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    37 1
    چقدر این برنامه کسل کننده هست...
  • محمد IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    21 2
    اصلا شبیه مسابقه بود!
  • بی نام A1 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    19 13
    تقريبا همه صحبتها خوب است اما رئيس جمهور بايد ضمانت اجرائى بدهد كه در آينده در صورتى كه نتوانست راهكارهاى گفته شده خود را اجرائى كند مجددا در رسانه ملى پا سخگو باشد.
  • حسین IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    30 1
    واقعا شما به این میگید مناظره؟؟؟؟ آخه رئیس جمهوری که میخواد 4 سال حکومت کنه باید 2 دقیقه بهش فرصت داد تا حرف بزنه؟ به نظر من مناظره انتخابات قبلی که دو نفره بود بسیار بهتر بود.
  • حسین IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    19 2
    واقعا شما به این میگید مناظره؟؟؟؟ آخه رئیس جمهوری که میخواد 4 سال حکومت کنه باید 2 دقیقه بهش فرصت داد تا حرف بزنه؟ به نظر من مناظره انتخابات قبلی که دو نفره بود بسیار بهتر بود.
  • حسین IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    14 1
    واقعا شما به این میگید مناظره؟؟؟؟ آخه رئیس جمهوری که میخواد 4 سال حکومت کنه باید 2 دقیقه بهش فرصت داد تا حرف بزنه؟ به نظر من مناظره انتخابات قبلی که دو نفره بود بسیار بهتر بود.
  • حسین IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    19 1
    واقعا شما به این میگید مناظره؟؟؟؟ آخه رئیس جمهوری که میخواد 4 سال حکومت کنه باید 2 دقیقه بهش فرصت داد تا حرف بزنه؟ به نظر من مناظره انتخابات قبلی که دو نفره بود بسیار بهتر بود.
  • حسین IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    36 1
    واقعا شما به این میگید مناظره؟؟؟؟ آخه رئیس جمهوری که میخواد 4 سال حکومت کنه باید 2 دقیقه بهش فرصت داد تا حرف بزنه؟ به نظر من مناظره انتخابات قبلی که دو نفره بود بسیار بهتر بود.
  • بی نام IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    65 3
    مناظرات اتشین 88 کجا این مناظرات امروز کجا
  • بی نام IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    31 7
    ما که نفهمیدیم چی گفتن! اونقد که سریع حرف زدن! مغزم هنگ کرده! جالبه که فقط رضایی اعتراض کرد به این وضع! پس کسی که از حق خودش دفاع نمی کمه چطور فردا می خواد از حق همه مردم دفاع کنه؟
  • بی نام IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    64 8
    عارف..................................................
  • بی نام A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    53 1
    چقدر شبیه مسابقه هفته بود. یادش بخیر فقط یه زنگ کم داشت
  • M DE ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    41 1
    این مناظره یا بهتره بگیم مباحثه،بسیار خسته کننده و بدور از هیجان بود!!! مردم اینجوری گیج میشن اخه هر کی 1 دقیقه حرف میزنه!
  • رضا IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    17 1
    این سبک مناظره بسیار کسل کننده است. پیشنهاد می کنم در این مورد حتما نظرسنجی صورت گیرد. ن که اصلا شوری در این مناظره ها ندیدم. حرف های تکراری و بی روح که اکثر کپی حرف های همدیگه بود و نقدی بر برنامه ها نیست. چون فرصت کمه و امکانم نقد وجود نداره هر کس حرف خودش رو می زنه
  • بی نام A1 ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    33 4
    عارف انصافا از همه بهتر عمل کرد و جواب جلیلی و قالیباف رو خوب داد. قالیباف فکر میکنه اداره کشور مثل اداره یک شهره احمدی نژاد هم شهردار خوبی بود وقتی رییس جمهور شد درجا زد .اداره شهر با اداره کشور فرق داره بعدا ایشون اصلا برنامه نداره از الان میگه من کاره ای نیستم اصلا قابل اعتماد نیست.ولایتی هم خوب هست . من خواستم رای بدم .عارف یا ولایتی
  • جلیل IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    40 1
    واقعا فوق العاده بی محتوا وخسته کننده بود حتی غرضی هم اشاره کردکه با این روش نمی تونید مردم رو به پای صندوق رای بیارید وقت بسیار فشرده هست اصلا تا می خواند سلام بدن فرصت تموم میشه مناظره های دور گذشته چه قدر زیبا وجذاب بود هی میگند اخلاق رو رعایت کنید این رعایت اخلاق موجب شده مناظره های پرطرفدار تبدیل بشه به کسالت آورترین برنامه ها هیچ کدومشون با هم بحث نمی کنند اصلا فرصت ندارندبحث کنند این غرضی هم فقط یه جمله تورم رو بلده اگه تورم نبود میخواست در راجع با چی صحبت کنه معلوم نیست هر چی ازش می پرسی بازم از تورم صحبت میکنه .
  • آدسیز A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    13 1
    حیف شد 1 فرصت عالی برای ارائه برنامه و توضیح کامل به دلیل کمی وقت فقط به توضیح سرفصلها با تشریح وضع موجود تموم شد. کاش لااقل 5 دقیقه فرصت میدادن تا بهتر بشه توضیح بدن. 3 دیقه ای چی بگن؟1.5دقیقه ای برنامه خودشو توضیح بده که قابل قیاس باشه یا ایراد برنامه رقیبو بگه. کاش تو اون یکیا اصلاح کنن این مدلو حبفه
  • ايران دوست US ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    40 5
    دكتر عارف به خاطر تجربه بسيار موفق در دوران درخشان اصلاحات، گزينه بسيار مناسبي براي رياست جمهوري مي باشد. همگي از ايشان حمايت نماييم.
  • رضا IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    28 3
    با سلام. این نوع گفتگوی پاستوریزاسیون شده که به نام ادب اسلامی هم توسط مجری نام گذاری شد، ایجاد حماسه نمی کند. به نظر می رسد همه نامزدها از آسمان به خاک کشور آمده اند و در هشت سال گذشته در کنار دولت نبوده اند و همه هم منتقد منصف دولت هستند. بنظر می رسد از این مناظره آبی گرم نمی شود.
  • reza IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    72 2
    متاسفانه سیمای جمهوری اسلامی برای چیپس و پفک به صورت شبانه روزی وقت میگذارد اما برای حماسه سیاسی ملی و بین المللی ثانیه شمار میگذارد.
  • بی نام IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    13 95
    قالیباق پیروز قطعی این برنامه است
    • بی نام DE ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      42 5
      اصلا اینطور نیست. مخصوصا با اون جوابی که عارف بهش داد. ایول به عارف!
  • بی نام A1 ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    78 3
    این مناظره س؟ من دیگه حرفی ندارم .
  • مجید IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    83 2
    واقعا در 90 ثانیه چی میشه گفت؟ روش درستی برای برگزاری مناظره نبود
  • اصغری IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    15 55
    بدون هر جانبداری وصادقانه قالیباف وعارف متفاوت با بقیه هستن.و من به قالیباف رای خواهم داد.
    • مریم A1 ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      38 6
      فقط عارف.... کلا متفاوت و بالاتر از بقیه اس!!!
  • سامان A1 ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    69 2
    مسابقه هفته بود یا مناظره؟
  • مجید IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    76 2
    باز صدا و سیما گند زد
  • محمد IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    57 7
    حالا بخش تخریبش مونده صدا وسیما برای این وقتو کم گذاشته که یک سری تهمت به عارف وروحانی وارد کنند بعد هم این دو نفر فرصت دفاع از خودشون نداشته باشن دقیقاً همون کاریو میکنند که با موسوی کردن.خبر مدیون ملتی اگر چاپ نکنی.
  • بی نام A1 ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    47 9
    اين بود مناظرتون... دكتر عارف به مولا خيلي مردي كه جلوي دلقك بازي صدا و سيما وايستادي. هركي به عارف راي نده به قران به كشور خيانت كرده
  • بی نام IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    48 6
    قشنگترین جمله رو غرضی گفت. دو پدیده شوم میبینم
    • بی نام RS ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      42 4
      یعنی غرضی که حرف میزنه له له میشم از خنده آقو :))
  • reno EU ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    26 2
    خداییش این چه برنامه ای بود تازه به قول مجری برنامه که اولش گفت صدهانفر روی این برنامه کارشناسی انجام دادن وکاملا علمی برنامه ریزی شده همه دیدن که هم کاندیدا ها هم مجری وازهمه مهمترمردم خسته شده بودند واقعا کارشناسی شده بود که مردم رو خسته کنند
  • علی A1 ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    46 6
    به اسم و فامیل خیلی شبیه تره تا مناظره.ولی در کل عارف بهتر از همه بود
  • بی نام IT ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    35 1
    چقدرکسل کننده بود. بعد میگن چرا مردم میرن ماهواره نگاه می کنن. صدا و سیما ی آقای ضرغامی واقعا نمی دونه این روزها براش یه فرصت طلایی برای جذب مخاطبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
  • ارشام A1 ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    34 3
    ملت رو چی فرض کردید از فردا باید منتظر خنده بازار با حضور کاندیده ها باشیم صدا و سیما یکم نو اوری نداره این چه برنامه ای هست خدایش اقای ضرغامی خودت خجالت نکشیدی از این برنامه جمعه کلی خندیدم راستی از کی بپرسم ؟؟؟ مرجع اگر راست میگی بچاپ توهین هم نکردم نظر بیشتر مردم رو گفتم
  • بی نام IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    44 2
    ای جان... غرضی توضیح عکس معدن رو خوب اومد. کلن زنگ تفریحیه واسه خودش.
  • حسین A1 ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    22 5
    بنظرم نفری 2 ساعت هم صحبت کنن فایده نداره چون اینا همش حرفه و تجربه ثابت کرده خیلی تا عمل فاصله هست
  • جواد EU ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    67 2
    خیلی زشته.خوب شد عارف اعتراض کرد وگرنه دق میکردم میشدم.کم مونده بگن دستها رو زنگ.
  • طیبه IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    48 6
    مسخره کردن ما رو صدا و سیما. اسمش را بذارن پرسش و پاسخ. در مورد شعور ما چی فکر کردن؟؟؟؟ اما با همین مثلا مناظره هم دکتر عارف از بقیه بالاتر بود.
  • بی نام A1 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    11 54
    رضایی،و جلیلی خیلی حساب شده حرف زدن،عارف چه شکلی‌ کاندید شده وقتی‌ فرق معدن را با آثار باستانی تشخیص نمیده.عارف از همه بد تر بود.
    • بی نام A1 ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      17 2
      شما به ضرغامی اصولگرا اینو بگو که فرق معدن روباز و دره از فاصله 20 متری توی یک تلوزیون 40 اینچ برای فردی که عینک نزدیک بین داره مشخص نیست حداقل حیدری میتونست بگه که این یک معدنه نه یک دره شما هم تخریب نکن جلیلی حتی شعور این رو نداشت که وقتی با تلوزیون 70 میلیونی صحبت میکنه دستشو زیر چونش نزاره
  • بی نام A1 ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    52 12
    هیچکدوم در برابر جبهه اصلاحات حرفی نداشتن. زنده باد اصلاحات
  • حسین IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    14 0
    س بهتر بود کارشناسان خبره اقتصادی را دعوت واز مباحثی که مورد تایید دولت بود سوال می شد بیشتر بحث و مناظره انجام می شد من که وسط مناظره از بس خسته کننده بود خوابم برد
  • ali IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    21 0
    اقای قالیباف و غرضی به سیاست های دوران اصلاحات و کارنامه اقتصادی اعتراف کردن
  • امید A1 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    21 0
    اگر صدا وسیما بخواد مناظره 2 نفره برگزار کنه باید 28 برنامه تدوین کنه که اگه شبی دو مناظره برگزار بشه این امکان پذیره بالاخره کاندیدها باید دیدگاه های هم رو به چالش بکشن تا مردم بهتر بتونن انتخاب کنن به نظر من سبک فعلی ازمون هوشه نه ازمون مدیریت. دولت یک تیم است نه یک شخص. و ریس دولت باید یک مدیر قوی باشد تا یک فرد باهوش. همیشه افراد با هوش لزوماٌ مدیران قوی نمی باشند. در ضمن قسمت آخر که میخواد توان این رو بسنجه که ریس جمهور چه چیزی رو به چه چیز دیگه ترجیح میده در یک دقیقه نمیتواند صورت گیرد. در واقع تصمیم گیری باید کارشناسی شده باشد نه فله ای . ......
  • طاها IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    2 27
    عارف فقط بلد بود جبهه گیری کنه به صورت خیلی جدی بابا مردم خسته شدن ازاین حرفا!!!!!!!!!!!!!!!در ضمن کسی که میخواد رییس جمهور آینده بشه به یه معدن روباز که همه تشخیص میدن نمیگه فرصت گردشگری درسته که مناظره مناظره نبود ولی حداقل نشون داد چقدر بعضی ها خوددارن میتونستن بعد برنامه نقد کنن نه اینکه این همه ملت دارن میبینن اینطور عصبانی بشن!!!!!!!!!!!!! با اخلاق بودن بعضی هارو ثابت کرد حداقل!!!
    • بی نام DE ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      2 0
      باید بدونی اون عکسی که نشون دادند یک معدن در آمریکا بود و اینقدر حفره ایجاد شده بزرگه که گردشگرها می رن اونجا رو ببینن. آمریکایی اند دیگه! با این چیزها گردشگر جذب می کنند.
  • اعظم A1 ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    8 15
    فقط رضایی زنده باد رضایی
  • مرجان جان! IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    10 3
    اصلآ نباید مناظره میذاشتن...