گزارشی از اردوی تیم ملی در دبی/ تیم ملی همه چیز دارد؛ کار جدی و شوخی/ کروش رس همه را کشیده

پس از ورود تیم ملی به دبی، هوای این شهر مطلوب شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ یکی از طرفداران تیم ملی که به باشگاه ایرانیان آمده، می گوید: «اینجا هوا گرم بود، خیلی زیاد. ولی ملی پوش ها خیلی خوش قدم هستند، تا رسیدند هوا خنک شد.» تعداد هوادارانی که هر روز برای تماشای تمرین تیم ملی می آیند، زیاد نیست. البته آنها اجازه ورود به داخل ورزشگاه کوچک باشگاه ایرانیان را ندارند چراکه کروش حضورشان را منع کرده است. به دلیل انجام تمرینات تاکتیکی در آستانه بازی با قطر، سرمربی تیم ملی ترجیح می دهد تمرینات پشت درهای بسته باشد. با این حال، هواداران باشگاه را ترک نمی کنند و معمولا تا آخر تمرین بیرون می نشینند تا پس از تمرین با بازیکنان و مربیان عکس یادگاری بگیرند. اغلب طرفدارانی که می آیند، طرفدار استقلال یا پرسپولیس هستند. به همین دلیل تا به بازیکن تیم شان می رسند، سریع از او درباره آینده اش می پرسند؛ اینکه می ماند یا می رود. بازیکنان نیز اغلب می گویند: «معلوم نیست.» با این حال، فردا دوباره این سوال ها تکرار می شود و جواب ها هم تکرار است.

بازیکنان تیم ملی می گویند که تمرکزشان را روی بازی های ملی گذاشته اند، نه تصمیگیری برای فصل بعدشان. هرچند به نظر می رسید برخی از آنها در این سفر، قرارداد فصل بعد خود را نهایی کنند ولی ظاهرا اتفاقاتی که بر سر تغییر نام لیگ امارات افتاد، دست شان را در حنا گذاشته است. یکی از بازیکنان تیم ملی که ظاهرا قراردادش را نهایی کرده بود، می گوید: «چند تا از بچه ها هم مانده اند چه کنند.»

این حواشی دور و بر است؛ اما داخل تمرینات، فقط کارهای فشرده دیده می شود و سختگیری های کارلوس کروش. نلو وینگادا میهمان تازه وارد تیم ملی، سه روزی است که در تمرینات حضور دارد و بیشتر یک تماشاچی است. او قرار است مرد شماره یک روی نیمکت تیم ملی در بازی با قطر باشد. خودش می گوید: «خب من بعد از این بازی به تهران نخواهم آمد.» و این یعنی نلو تنها برای یک بازی کنار تیم ملی خواهد بود.

کارلوس کروش امیدوار است در این روزهای باقیمانده تا بازی قطر، تیم ملی را کاملا آماده کند. تمرینات او پرفشار و سخت است. بازیکنان خیس خیس، زمین تمرین را ترک می کنند. کروش حتی روی شوت زدن ها نیز حساس است. گاهی تمرین را متوقف می کند و می گوید بازیکنان دقیقا با کجای پا به توپ ضربه بزنند. او روی انجام درست تمرینات نیزحساس است. شده، بارها تمرین را متوقف می کند تا بگوید این کار درست است و آن کار اشتباه. او این روزها، پیش از شروع تمرینات نزدیک به 10 دقیقه برای بازیکنان حرف می زند تا انگیزه شان را بالا ببرد. هر چند خستگی در چهره برخی از بازیکنان نیز دیده می شود ولی آنها می گویند، آماده هستند و بهتر از قبل نیز خواهند شد.

اغلب بازیکنان تیم ملی می گویند انگیزه کافی را دارند. از تمرینات کروش می توان دریافت که او راههای زیادی را برای حمله به دروازه قطر در نظر دارد. او سفت و سخت روی مهاجم ها کار می کند و از آنها می خواهد که زیاد شوت بزنند. کاشته زنی نیز این روزها جای خاصی در تمرینات دارد و ظاهرا کروش روی کاشته های پشت محوطه جریمه حساب ویژه ای باز کرده است. گزارش های رسیده از اردوی قطر حکایت از آن دارد که آنها روی سانتر از کناره ها اصرار زیادی دارند. به همین دلیل کروش نیز مدافعان را در شرایط سخت قرار داده. معمولا برای تمرین سانتر، یک مدافع را مقابل چند مهاجم و هافبک می گذارد تا عیارشان را در سرزنی بسنجد. کروش نشان داده که می خواهد به کارهای تیمی سرعت ببخشد. او مدام در تمرینات داد می زند «سریع». هر روز در تمرین تیم ملی درصد خطاها نسبت به روزهای دیگر کاهش پیدا می کند و گلرها نیز بهتر محک می خورند. در بین این کارهای فشرده، سرمربی تیم ملی نیز تلاش می کند با تنیس فوتبال و شوخی وخنده، گاهی فضای تمرین را بشکند تا بازیکنان خسته نشوند.

فعلا همه چیز در باشگاه ایرانیان و در اردوی تیم ملی خوب است. بازیکنان رابطه خوبی با هم دارند و حتی کری های لیگ را به طور کامل فراموش کرده اند. اغلب آنها تمرکزشان را روی بازی های تیم ملی گذاشته اند، درست مثل کروش که علیرغم تمام کاستی ها، مدام می گوید به چیزی فکر نمی کند و برد می خواهد.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 296086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    1 2
    خدا رو شکر همه چیز برای " حذف تیم ملی " فراهم است برای آن روز، لحظه شماری می کنیم ان شا الله
  • رضا A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    3 2
    خدايا خودت كمك كن صعود كنيم
  • احسان A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    1 2
    به اميد حضور در برزيل
  • نعمت A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    3 2
    ان شا الله که یه برد شیرین در برابر این قطری های پول پرست بدست بیاریم
  • بی نام A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    32 5
    اینجا همه چی آرومه
    • بی نام A1 ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
      0 2
      با پول بیت المال!
  • علي A1 ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    2 2
    جون مادرتون قطر و ببريد،،،،