رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید اگر اسم لیگ امارات تغییر کرد، دولت باید به این موضوع واکنش نشان دهد.

سعید اکبری، خبرنگار اعزامی خبرآنلاین به امارات / «فعلا به رحمتی نگاه نمی کنیم.» این حرف علی کفاشیان است. او هم در ماجرای رحمتی و کروش، از سرمربی تیم ملی طرفداری می‌کند و می‌گوید دیگر وقت اینکه به بازیکنان بیرون مانده فکر کنیم، گذشته است. رئیس فدراسیون فوتبال خیلی جدی می‌گوید در تمام دنیا بازیکنان بزرگ تابع سرمربی و تیم ملی کشور خود هستند.او به اهالی فوتبال ایران توصیه می‌کند به جای فکر کردن به یک بازیکن، به منافع ملی فکر کنند.

آقای کفاشیان از بازی با قطر بگوئید که بازی بسیار مهمی برای تیم ملی خواهد بود.

الان بچه ها روحیه بالایی دارند. اگر مشکل خاصی پیش نیاید، من مطمئن هستم که تیم ملی می تواند قطر را شکست دهد. متاسفانه ما شانس خوبی را از دست دادیم و الان کارمان کمی سخت شده است. بالاخره بچه ها الان باید بدانند که تیم ملی شرایط سختی دارد و بازی پیش رو حساس است. مسابقه با قطر نقش تعیین کننده ای برای رسیدن به جام جهانی دارند و به طور قطع همه تلاش خواهند کرد.

انتظار شما از تیم ملی چیست؟

این است که مستقیم صعود کند چون در پلی آف کار ما قطعا خیلی سخت تر خواهد بود.

خیلی از بازیکنان می گویند قطر غیر از فوتبال، دست به کارهای دیگری هم می زند.

خب بالاخره ما هم نگران این مسایل هستیم. همه هم می دانیم توانمندی قطر فقط در داخل زمین نیست و آنها در خارج از زمین هم دست به هر اقدامی خواهند زد. خب بچه های ما باید با تمام قدرت بازی کنند تا مشکلی پیش نیاید و بتوانیم این بازی مهم را ببریم.

آقای وینگادا هم به تیم ملی اضافه شد. در این باره توضیح می دهید.

خب این تصمیم آقای کروش بود که وینگادا بیاید و به تیم ملی کمک کند. در حقیقت آقای کروش می خواهد تمام نقطه ضعف های تیم ملی از بین برود. البته ایشان کمک های توانمند دیگری هم دارند و من نمی دانم چطور از آقای وینگادا استفاده خواهند کرد.

آیا می توانید نتیجه بازی با قطر را پیش بینی کنید؟

نه این بازی قابل پیش بینی نیست ولی انتظار ما برد است.

*درباره موضوع تغییر نام لیگ امارات، بحث زیاد است. در این باره شفاف توضیح می دهید؟

خب اول از همه فکر می کنم باید این اتفاق در جایی ثبت شود. فکر کنم باید تا زمان شروع رقابت های فصل آینده لیگ این کشور منتظر بمانیم چون ظاهرا الان همه چیز در حد حرف بوده و مسابقات به نام دیگری در کنفدراسیون نیز ثبت نشده است.

البته سایت های خارجی زیاد به این موضوع می پردازند.

بله، آنها در حقیقت می خواهند یک شکافی بین ما ایجاد کنند. هدف  آنها مشخص است و می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند و همینطور بین ما تفرقه بیاندازند.

در نهایت چه اتفاقی خواهد افتاد؟

خب ما نیاز به زمان داریم تا ببینم چه اتفاقی خواهد افتاد. در صورتی که اسم لیگ شان را به این نام مجهول تغییر دهند، آنوقت باید عکس العمل دولت را ببینم. ما یک مرجع ورزشی هستیم و نمی توانیم واکنش سیاسی نشان بدهیم. این مسایل سیاسی است و دولت باید وارد گود شود. ولی به هر حال ما هم پیگیرهای لازم را انجام خواهیم داد.

درباره موضوع رحمتی هم حرف می زنید.

ببیند یکسری اتفاقات افتاد که دیگر نباید روی آنها بحث کنیم. الان تیم ملی نیاز به حمایت و همینطور تمرکز دارد. این مسایل را بگذارید برای بعد.

خیلی ها می گویند شاید از ارزش پیراهن تیم ملی کم شده است.

این بحث جدی است و بالاخره باید ما بعد از سه بازی باقیمانده، روی این موضوع بررسی لازم را داشته باشیم و اقدامات اساسی انجام دهیم تا دیگر این اتفاقات نیفتد.

این مسایل ناشی از چیست؟

چندین مورد خاص. الان نمی توانیم درباره اش حرف بزنیم. باید همه جوانب را بسنجیم. طبیعتا یکسری کارها ما باید انجام بدهیم و یکسری کارها هم باشگاهها.

در این شرایط آیا توصیه ای دارید؟

خب دوست دارم بگویم که همه ملی فکر کنند نه به یک بازیکن. ما دیگر به بازیکنانی که بیرون هستند نگاه نمی کنیم. این یک فرهنگ است که حتی بزرگترین بازیکنان نیز تابع و در خدمت تیم ملی هستند. در همه جای دنیا اینطور است. حتی بزرگترین بازیکن دنیا هم صد در صد تابع تیم ملی کشورش است، حتی اگر ایرادی هم باشد.

آیا فکر می کنید عملکرد شما در این ماجراها خوب بود؟

بالاخره ما اصول را رعایت کردیم. این خیلی خوب است.

43 43

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 296384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    4 0
    ایکاش خبرنگار شما درمورد نامه ای که رحمتی میگوید امضا کرده و به کفاشیان داده و الان مفقود شده هم سوال میکرد
  • سعید A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    3 0
    شما هم که بیرون زمین فقط بخند
  • بی نام IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    3 0
    آقا سعيد خودتو اينقدر خسته نكن، آخه تو چرا اينقدر زحمت ميكشي
  • امير A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    اگه نگاه ، نگاه ملي هست ، تقريباً يه ملت ميگن رحمتي رو برگردونيد . آقاي شادابيان نگاه ، نگاه ملي نيست ، تسويه حساب شخصي هست كه طبق معمول دودش تو چشم هوادار ميره....
  • بی نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    17 33
    ظاهرا پاشدن رفتن دبي از رويانيان گرفته تا كفاشيان!!! جاي بسي تعجب است چون مطمئنا براي همراهي تيم نبوده و نيازي به رفتنشون هم نبوده