نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به معرفی خود و برنامه​هایش در قاب تلویزیون پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدمحمد غرضی در برنامه «با دوربین» شبکه اول سیما، خود را یکی از سربازان انقلاب خواند که 50 سال همراه مردم بوده است. او از سابقه 16 ساله وزارتش، استانداری خوزستان و نمایندگی مجلس یاد کرد و گفت: 100 سال گذشته ایران را می​شناسم و می​خواهم 100 سال آینده کشور را آنگونه که مردم می پسندد به تصویر بکشم.

وی سخنانش را معطوف به دو بخش «جمهوریت»و «اسلامیت» نظام کرد و با بیان اینکه بر اساس اصل «اسلامیت نظام» نباید دولت​ها دستشان را در جیب مردم بکنند، بار دیگر از افزایش نرخ دلار و کاهش ارزش ریال از دوره رضاخان تا کنون سخن گفت. {او این موضوع را در تمامی برنامه​های تلویزیونی​اش مطرح کرده که فیلم آن را می توانید اینجا ببینید}.

غرضی از 500 برابر شدن افزایش نرخ دلار به نسبت ریال از ابتدای انقلاب تا کنون یاد کرد و افزود: کشور زمانی پابرجا خواهد بود که ارزش پول ملی حفظ شود. به گفته وی دولت​های خدمت گذاری، تا کنون بر سر کار آمده اند. هم نسلی های وی، هم انقلاب کردند و هم جنگیدند و هم سازندگی را رقم زدند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری، با تاکید بر لزوم حفظ ارزش پول ملی از غفلت دولت های پیشین در این زمینه انتقاد کرد و ادامه داد: این در حالی است که سازندگی همراه تورم پایان نمی​یابد. برای همین است که الان کره و گندم وارد می کنیم. چرا که دست دولت در جیب مردم است و اشتغال نداریم. کشوری که اشتغال نداشته باشد، فقیر است. حالا مردم اتومبیل و سفر داشته باشند هم فرقی نمی کند.

وی در پاسخ به اینکه چرا تولید سرنگون شده است از تورم 20 درصدی سخن گفت و افزود: صدها هزار نفر در این سال​ها به تولید روی آورده اند که امروز اثری از آنها نیست. چرا که تورم آنها را از پا در آورده است. کما اینکه صنعت نساجی ما در تبریز از بین رفته است. حال آنکه هزینه سرمایه گذاری را در کشورهای موفق پایین می آورند. اما این هزینه در کشور ما بالا است.

غرضی افزود: تورم دو نتیجه دارد. یکی اینکه جیب فقرا را خالی می​کند و دوم جیب اغنیا را پر می کند. هر دو هم برای کشور ضرر است. چون فقرا نمی توانند از سرمایه ها استفاده کنند و اغنیا هم به سفرهای خارج عادت می کنند! حل مسائل فرهنگی، انسجام سیاسی و ... در گرو ثبات اقتصادی است.

او که می گفت اقتصاد کشور را خیلی خوب می​شناسد، خاطرنشان کرد: موفقیت در عرصه اقتصاد کشور زمانی محقق می شود که به دولت تکیه نشود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در بعد «جمهوریت» نظام در برنامه هایش نیز گفت: تا وقتی کار به مردم واگذار نشود، جمهوریت نظام محقق نخواهد شد. برای این منظور نباید مثل دولت های گذشته، هر دولتی که بر سرکار می آید اعضای دولت های قبل را خانه نشین کند. در ابتدای هر دولت، رفقای ستادی جایگزین کسانی می شوند که تجارب حداقل هشت ساله دارد. امیدوارم دولت های بعد این کار را نکنند و کشور از نوامیس خود استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب تا کنون 330 استاندار عوض شده​اند، متذکر شد: یعنی سالانه 10 استاندار تغییر کرده​اند و برخی استان ها 21 استاندار عوض کرده​اند! حال آنکه در هر استانی باید استاندار مسئول و پاسخگو باشد. به این ترتیب میل به مهاجرت به تهران کم می شود. راه حل این مساله،  آن است که روش تغییر استانداران تغییر کند. اگر مردم به من رای دهند، من استانداران را با رای ملت تعیین می کنم.

به گفته وی، تنها شرط وی برای استانداران این است که ذهنیت تجزیه طلبی نداشته باشند. اگر استانداران به خوبی استان را اداره کرده و مردم از او راضی باشند، من اختیارات رئیس جمهور را در حد مجاز قانون، به استانداران واگذار می کنم. به این ترتیب در 30 سال آینده، ما 30 تهران خواهیم داشت و هر شهری به خوبی تهران اداره می شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: کسانی که کار معنا دار می توانند بکنند، مردم آنها را تایید می کنند. اینکه دولت های گذشته موفق نبوده اند به دلیل آن بوده که با ستادهای خودشان کار کرده اند و بنیه اجتماعی آنها کم بوده و سرمایه های بیشتری را هزینه می کردند که تورم زا بوده است.

غرضی گفت: در 22 بهمن 57 ما 98.2 درصد آرا را داشته ایم. الان چه میزان از مردم به همان راحتی پای صندوق می آیند؟ حال آنکه هربار به خاطر اینکه دشمن طمع نکند از حمایت مردم پای صندوق ها می گوییم.

وی افزود: مردم به دولتی رای می دهند که تورم ندارد. پیشنهاد من این است که به غرضی رای ندهید ولی به دولتی رای بدهید که تورم را به صفر نزدیک کند، تا تولید و اشتغال شکل بگیرد و توسعه در کشور سامان یابد و جوان​ها امیدوار باشند. در حال حاضر جوانان ما توانایی تکنیکی قوی ای دارند اما نمی توانند خدماتشان را عرضه کنند. چون اروپایی ها و آمریکایی ها به دلیل تورم پایین خدمات ارزانتری ارائه می دهند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خطاب به مردم ادامه داد: بیایید عقد اخوت ببندیم تا مساله تورم را در این دولت حل کنیم. هر 55 درصد {واجدین شرایط رای دهی} پای صندوق ها بیایند تا همه بدانند دولت ضد تورم سرکار آمده است و آمریکا و دشمن نیز طمع نکنند و بدانند که ملت ما زنده است و هرگز اتحاد ملت خدشه دار نمی شود.

غرضی که می گفت دولت پاسخگو تشکیل می دهد، دولت های پیشین را خدمت گذار خواند و افزود: دولت های خدمت گذار، گاهی خدمتشان تورم زا بوده است و به مردم آسیب زده است.

وی افزود: انضباط فکری جامعه منوط به انضباط فکری دولت است که می کوشد جامعه را در وحشت نگه ندارد. باید از گذشته برای آینده درس بگیریم و بگوییم که این کشور همه چیز دارد اما مدیریت اقتصادی و سیاسی آن بسیار ضعیف عمل کرده است.

این کانددیای انتخابات آتی ادامه داد: از وقتی قوانین اجباری در کشور آمده است، مشکل پیدا کرده ایم. قوانین پس از تصویب در مجلس باید تاییدیه ملت را هم داشته باشد. مگر این کشور مال این ملت نیست؟ مگر همین مردم انقلاب را پیروز نکرده اند؟ پس چرا وقتی مالیات ها افزایش می یابد، بازار تعطیل می شود؟ چون مردم احساس می کنند که این مالیات ها جایی هزینه می شود که نفعش به مردم نمی رسد. باید این سرمایه ها جایی هزینه شود که اقتدار ملی را به دنبال بیاورد.

وی از تاسیس دو شبکه گاز و مخابرات در ایران یاد کرد که او از پایه گذاران آن با سرمایه گذاری مردم بوده است. به گفته وی، مردم احساس می کردند که شبکه گاز و مخابرات به نفعشان است و برای همین هم در آن سرمایه گذاری می کردند. غرضی افزود: البته من در قضیه مخابرات اشکالاتی دارم که اگر به من رای بدهید، آن را مرتفع می کنم.

وی به صنعت تولید خودرو در کشور اشاره کرد که سالانه میلیاردها تومان هزینه می برد و گفت: با این حال مردم از خودرو تولید داخل استقبال نمی کنند. در حالی که خیر دنیا و آخرت در این است که مردم از ما راضی باشند. اگر مردم از ما راضی باشند، مسائلی مثل تورم از سر ما عبور می کنند.  چرا مردم از شبکه های برق و گاز استقابل می کنند اما از سرمایه گذاری صنعت استقبال نمی کنند؟ چون آن را به نفع خودشان نمی دانند و کیفیت پایین خودروهای ما سبب می شود که خودرو خارجی را ترجیح بدهند.

غرضی در پایان سخنانش گفت: اگر به من رای بدهید دولت ضد تورم را تشکیل می دهم. انشالله با رای مردم توانایی درست کرداری خواهم داشت.

/2929

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 296514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    12 6
    ایشون هیچ برنامه ای نداره چون حرف از اینده نمیزنه و همش از گذشته میگه
  • امید IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    13 6
    آفرین به غرضی. منظور غرضی دکتر عارف هست که گفت 160 کشور جهان تورم یک رقمی دارند و ما متاسفانه تورم دورقمی داریم و باید به نرخ تورم یک رقمی کاهش دهیم
  • بی نام EU ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    19 2
    آقای غرضی از محبتتان به ملت ایران بسیار سپاسگزاریم، درود بر شما
  • بی نام IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    22 5
    lموقع وزارت آقای غرضی با پول ده تاسیم کارت میشد توشهرستان اپارتمان خرید!موضوعی که هیچ کسی خارج ازایران باورنمی کرد!حالا شنیدن شعارضدتورم ازکسی که سیم کارت های 5هزارتومانی رویک میلیون به مردم فروخته دردناکه!
  • منتظر IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    23 4
    درود بر پدر بزرگ دنیادیده دلسوز. امیدوارم هر کی که پیروز این رقابت بود، مغرور نشه و از راهنمایی و مشاوره شما استفاده بکنه.
  • علي A1 ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    66 5
    يادتان باشد نفر قبلي كه از اين حرفها مي زد چه بلايي سر اين مملكت آورد
  • علی IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    49 10
    باشه به تو رای نمی دم.
  • علی A1 ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    62 8
    تورم حدود 4٪ برای رشد اقتصاد و جلوگیری از رکود لازمه. محض اطلاع جناب غرضی که توی فرمایشات قبلی فرموده بودن من نرخ تورم را منفی میکنم!
  • بی نام IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    57 1
    قربون اون فن بیانت بشم 8 نفری هم نمیتونین تورم رو به صفر برسونین
  • بی نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    14 1
    اقای غرضی تورم- بیکاری- منحنی فلیپس- دکتر رضایی- من بعد از اینکه شما بعد از این منطق علمی باز هم به مباحث گوهر بار اقتصادی ادامه دادی به اعتماد به نفسه بالات پی بردم .
  • محسن IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    3 0
    دوشواری نداره آقای غرضی حتما میشه!