معترضان دفتر حزب حاکم ترکیه را به آتش کشیدند/67 استان درگیر اعتراضات است

آخرین اخبار از ناآرامی‌های ترکیه.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از ایرنا، وزارت کشور ترکیه اعلام کرد 67 استان ترکیه درگیر اعتراضات شده است. وی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران، شمار بازداشت شدگان در تظاهرات علیه سیاست های داخلی و خارجی ' رجب طیب اردوغان ' نخست وزیر ترکیه را ۱۷۳۰ نفر اعلام کرد و افزود: شمار بسیاری از بازداشت شدگان پس از بازجویی و ثبت هویتشان آزاد شدند .
به گفته وزیر کشور ترکیه، در درگیری بین نیروهای پلیس و امنیتی ترکیه با معترضان تاکنون ۱۱۵ پلیس و ۵۸ نفر از معترضان زخمی شده اند .  وی حال شش نفر از مصدومان درگیری ها را وخیم توصیف کرد و گفت: این افراد هم اکنون در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ها بستری هستند.
این در حالی است که اتحادیه پزشکان ترکیه شمار زخمی های درگیریهای اخیر در این کشور را ۱۷۴۰ نفر عنوان کرده است.
براساس اطلاعیه منتشر شده از سوی اتحادیه پزشکان ترکیه ، شش نفر از معترضان در شهر استانبول به علت جراحات وارده تحت مراقبتهای ویژه در بیمارستان ها قرار دارند که حال دو نفر از آنان وخیم است.
بنا به این اطلاعیه ، در جریان تظاهرات مردمی و درگیریهای پلیس با معترضان در شهر آنکارا تا دیروز ۴۱۴ نفر زخمی شده اند که حال ۱۵ نفر از آنان وخیم گزارش شده است. در شهر 'ازمیر' نیز ۴۲۰ نفر از معترضان زخمی شده اند.
وزیر کشور ترکیه در ادامه تصریح کرد که تا دیروز به ۸۹ خودروی پلیس، ۴۲ خودروی شخصی ، چهار مرکز احزاب سیاسی ، ۹۱ مغازه ، یک منزل مسکونی و یک مرکز پلیس خساراتی وارد شده است.
گولر گفت : طبق نخستین برآورده های انجام شده، میزان خسارات وارده ناشی از تظاهرات اخیر در شهرهای مختلف کشور بیش از ۲۰ میلیون 'لیر ترک' ( بیش از ۱۳ میلیون دلار) بوده است.
تظاهرات گسترده مردمی علیه دولت اردوغان دیشب نیز در بخشهای وسیعی از ترکیه ادامه داشت.  در تظاهرات دیروز صدها نفر در شهرهای مختلف این کشور دستگیر شدند.
در همین حال خبرگزاری فارس به نقل از المیادین نوشت: تظاهرات کنندگان خشمگین در ترکیه مقر حزب عدالت و توسعه (حزب حاکم) در ازمیر را به آتش کشیدند. بنابراین گزارش نیروهای امنیتی در ازمیر 500 نفر را دستگیر کرده‌اند. ازمیر پس از استانبول دومین شهر ترکیه بود که به اعتراضات ضد دولتی در این کشور پیوست. مردم این شهر در حمایت از معترضان در استانبول طی روزهای گذشته چندین بار تظاهرات کرده‌اند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 296559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    98 11
    چه خوشبخت هستند کشورهایی که امکان اعلام اعتراض برای معترضان را دارند ....