دومین دور از مناظره​های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری یازدهم چهارشنبه 15 خرداد در محور مسائل فرهنگی برگزار می​شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نخستین دور از این مناظره​ها روز جمعه 10 خردادماه در مباحث اقتصادی مطرح شد که انتقاداتی را به همراه داشت.


شما کاربر محترم، چه پیشنهادی برای برگزاری مطلوب این مناظره​ها دارید؟

نظرات خود را در بخش کامنت​های این خبر منتشر کنید.
/2929

کد خبر 296610

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 76
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    40 11
    هر نامزد طی دو مرحله با دونامزد دیگه مناظره دو به دو انجام بده ..در ابتدا با انتخاب خودشون اگر به نتیجه نرسیدن با قرعه کشی
  • رضا A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    0 3
    هر نامزد طی دو مرحله با دونامزد دیگه مناظره دو به دو انجام بده ..در ابتدا با انتخاب خودشون اگر به نتیجه نرسیدن با قرعه کشی
  • عباس IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    15 30
    بخش های سوالات تستی و تصویری حذف بشه و وقت قسمت اول زیاد بشه.مثلا نفری 2 تا 15 دقیقه صحبت کنند.آخر برنامه هم نفری 10 دقیقه برای دفاع از خودشون فرصت داشته باشن.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    41 14
    به نظر من هيچ برنامه اي جذابيت مناظره دو به دو را ندارد منتها از آنجايي كه وقت و امكان اين امر نيست بهتر است كه كانديدا در دو گروه براي مناظره دو به دو قرعه كشي انجام شود . گروه اول: ولايتي - حداد عادل - قاليباف - جليلي گروه دوم : رضايي - روحاني - غرضي - عارف مثلا در قرعه كشي اول : ولايتي - غرضي ميشه و الي آخر در نهايت 4 تا مناظره دوبه دو داريم كه ميتوان 4 تا مناظره ديگه هم ترتيب داد به اين شكل كه گروه بندي را براساس نتيجه قرعه كشي اول ارنج ميكنيم كه امكان تكراري نداشته باشد و در نهايت 8 مناظره دو به دو خواهد بود كه به نظرم چكيده كار هر نامزد در اين مناظره ها مشخص خواهد شد
  • بی نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    102 6
    هفت به یک، یعنی هفت تا بشینن یه نفرو نقد کنن تا می تونن، تو هشت قسمت، هر قسمت یکی نقد شه
    • esteghlali A1 ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
      22 3
      انتظار داری مثلا ولایتی از حداد عادل و قالیباف و جلیلی یا بلعکس انتقاد کنه ؟! بهتر بود میگفتی ۶ به ۲
  • بی نام A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    8 1
    اینقدر امت همیشه دور از صحنه را سر کار نگذارید و بگذارید برای درد خود چاره ای بیندیشند.
  • بی نام US ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    7 2
    به نظر من هر شب مناظره بگذارند. هر شب 3 نامزد رو در روی هم در یک استودیو و در استودیوی دیگر 3 نامزد دیگر. در هر شب هم در مورد هر سه مسأله اقتصاد، سیاست و فرهنگ به تفکیک مناظره شود. اینطوری هم آگاهی و شور مردم برای انتخابات بالا می رود و هم اینکه هر کاندیدا فرصت زیادی برای بیان مواضع و برنامه های خود خواهد داشت. البته با این بضاعت صدا و سیما و اینکه همه مناظره ها را آقای حیدری بخواهد شخصا هدایت کند جور در نمی آید. مجریهای قدرتمند دیگری هم چون آقای شهیدی برای مناظره ها مناسبند.
  • یونان کوچک IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    69 2
    صدا و سیما لطف کنه داخل برنامه خط دهی نکنه و سوالی نپرسه.خودشون بلدن با هم مناظره کنن....
  • بی نام A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    5 6
    يك شكل جذاب براي اين كار پيشنهاد ميدم ، كه البته نظارت و دقت لازم داره و اون مشابه ساختار جام حذفي فوتبال است به اين شكل كه قرعه كشي بين 8 نامزد انجام ميشه و 4 مناظره دوبه دو صورت ميگيرد كه هر شب يكي از آنها روي آنتن ميرود در پايان مناظره از طرف 6 تا كانديد ديگه كه حضور ندارند كارشناس و يا نماينده آنها هست كه اين 6 نفر به بهتر فرد مورد نظرشون راي ميدهند بعلاوه كه از مردم هم ميخواهند بهترين فرد پيامك بزنند كه در مجموع ميشه هفت رای هركي توانست نظر اكثريت با برنامه هاش جلب بكنه ميره براي مناظره بعدی كه مرحله بعدي هم به همين شكل دو تا مناظره هست با همين ساختار و در پايان يك مناظره كه خيلي جذاب ميشه و حكم فينال دارد . چطوره؟؟؟؟؟ باحاله در كل 7 مناظره بگذار ميشه كه توانمنديهاي هر فرد مشخص ميشه
  • محمد مهرزاد IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    4 3
    به‌نظرم شاید مطلوب باشه که هر دو نام‌زدِ متفاوت، امکانِ محاجّه با یک‌دیگر رو داشته باشن. برای ساختارِ مناظره، می‌شه دو زمانِ چهارساعته رو اختصاص داد [مثلاً 10تا14 و 16تا20، و یا حتی چهار زمانِ دوساعته]، که هر فرد، یک ساعت فرصت برای صحبت داشته باشه. جهت تقسیمِ یک ساعتِ فوق، مدلِ روبه‌رو به ذهن‌ام می‌آد: آقای "عارف" رو فرض بگیریم؛ ایشون 4 دقیقه، اهمِ دغدغه‌ها و راه‌حل‌های فرهنگی‌شون رو تبیین کنند؛ سپس، 7 نام‌زدِ دیگر، هرکدام، 8 دقیقه [4 دقیقه خودشون، 4 دقیقه آقای "عارف"]، با وی به مناظره بپردازند؛ و قس علی هذا. در این مدل، آقای "عارف"، 4 دقیقه از برنامه‌هاشون گفتند، 7×4 دقیقه در مقابلِ سؤالاتِ دیگران، پاسخ‌گو بودند، و 7×4 دقیقه از دیگران، پرسش‌گری نموده‌اند؛ که می‌شود 60 دقیقه برای هر نام‌‌زد.
  • بی نام A1 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    0 6
    یک پیشنهاد بسیار ساده: مجری هشت یا شانزده سوال (بستگی به نوع سوالات) از کاندیداها بپرسد. هر کاندیدا در مجموع نیم ساعت وقت دارد به همه سوالات جواب دهد اما محدودیت دیگری برای زمان هر سوال نباشد. برای هر سوال همه کاندیداها به سوال پاسخ دهند و کاندیداها میتوانند بعدا از صحبتهای همه کاندیداها یک یا چند بار جوابشان رو تکمیل کنند (با یکدیگر بحث کنند). در صورت پایان زمان یک کاندیدا (نیم ساعت) سوالات بعدی از وی پرسیده نمیشود. میزانی که هر کاندیدا میخواهد به یک سوال پاسخ دهد را خود وی تصمیم میگیرد اما از زمان کلی اختصاص داده شده به وی نباید بیشتر صحبت کند. ترتیب پاسخ به سوالات با قرعه کشی مشخص شود.
  • سارا IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    3 0
    اصلا سوالی توسط مجری پرسید نشه به هر فرد نیم ساعت وقت بدن تا به سوالات بقیه جواب بده. . 1 نفر بشینه یه سمت و 7 نفر دیگه به مدت نیم ساعت سوال کنند و اون جواب بده. 8 تا نیم ساعت هم میشه دقیقا 4 ساعت.
  • بی نام A1 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    0 1
    یک پیشنهاد بسیار ساده: مجری هشت یا شانزده سوال (بستگی به نوع سوالات) از کاندیداها بپرسد. هر کاندیدا در مجموع نیم ساعت وقت دارد به همه سوالات جواب دهد اما محدودیت دیگری برای زمان هر سوال نباشد. برای هر سوال همه کاندیداها به سوال پاسخ دهند و کاندیداها میتوانند بعدا از صحبتهای همه کاندیداها یک یا چند بار جوابشان رو تکمیل کنند (با یکدیگر بحث کنند). در صورت پایان زمان یک کاندیدا (نیم ساعت) سوالات بعدی از وی پرسیده نمیشود. میزانی که هر کاندیدا میخواهد به یک سوال پاسخ دهد را خود وی تصمیم میگیرد اما از زمان کلی اختصاص داده شده به وی نباید بیشتر صحبت کند. ترتیب پاسخ به سوالات با قرعه کشی مشخص شود.
  • علی اکبر IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    2 0
    سلام. الان وقت خیلی کمه و نمیشه کاری کرد. به نظرم فرصت صحبت کاندیدا کم است، باید به هر کاندید 30دقیقه فرصت اظهار نظر بدهند. سپس 8کاندیدا کلا 20 دقیقه فرصت گفتگو با کاندید پشت تریبون را داردند در این بین با رعایت نوبت و وسط حرف یکدیگر نپریدن کاندید پشت تریبون همان لحظه می تواند از خود دفاع کند. یعنی روی هم رفته هم کاندیدا 50 تا 60 دقیقه وقت دارد. برنامه را هم به 4قسمت 2 ساعته تقسیم کنند. مثلا 4کاندیدا از فرصت 1ساعته تریبون خود استفاده کنند(هر 8 نفر باشند 4نفر پشت تریبون بروند) و 4تای بعدی فردا آن روز. چون 8ساعت مناظره به ضرر نفرات آخر است به جهت تحلیل رفتن انرژی در واقع مهم این است که هر کاندید 1ساعت وقت کامل دارد تا به چالش کشیده شود نه اینکه مسابقه یا تست کنکور بپرسن.
  • علی اکبر IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    3 2
    سلام. الان وقت خیلی کمه و نمیشه کاری کرد. به نظرم فرصت صحبت کاندیدا کم است، باید به هر کاندید 30دقیقه فرصت اظهار نظر بدهند. سپس 7کاندیدا کلا 20 دقیقه فرصت گفتگو با کاندید پشت تریبون را داردند در این بین با رعایت نوبت و وسط حرف یکدیگر نپریدن کاندید پشت تریبون همان لحظه می تواند از خود دفاع کند. یعنی روی هم رفته هر کاندیدا 50 تا 60 دقیقه وقت دارد. برنامه را هم به 4قسمت 2 ساعته تقسیم کنند. مثلا 4کاندیدا از فرصت 1ساعته تریبون خود استفاده کنند(هر 8 نفر باشند 4نفر پشت تریبون بروند) و 4تای بعدی فردا آن روز. چون 8ساعت مناظره به ضرر نفرات آخر است به جهت تحلیل رفتن انرژی در واقع مهم این است که هر کاندید 1ساعت وقت کامل دارد تا به چالش کشیده شود نه اینکه سوالات مسابقه یا تست کنکور بپرسن.
  • بی نام A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    23 3
    اجباري نباشه. هر دو نامزدي كه تمايل داشتن با هم مناظره بكنن
  • majid US ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    22 7
    به نظر من بهتر بود که به جای اینکه تمام کاندیدا ها با هم در مناظره شرکت کنند تک تک در مناظره شرکت می کردند به این طریق که به جا کاندیداها تعدادی از کارشناسان برجسته کشور در ضمینه های گوناگون در برنامه حاظر می شدند و از کاندیدها به صورت تکی سوال می پرسیدند وآنها را به چالش می کشیدند!!!!
    • بی نام A1 ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
      0 0
      شما کارشناس بی طرف سراغ دارید؟؟؟؟ باید مناظره ها به صورت یک به هفت برگزار می شد. جمعاً می شد 8 مناظره.
  • محمد مهرزاد IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    9 9
    به‌نظرم شاید مطلوب باشه که هر دو نام‌زدِ متفاوت، امکانِ محاجّه با یک‌دیگر رو داشته باشن. برای ساختارِ مناظره، می‌شه دو زمانِ چهارساعته رو اختصاص داد [مثلاً 10تا14 و 16تا20، و یا حتی چهار زمانِ دوساعته]، که هر فرد، یک ساعت فرصت برای صحبت داشته باشه. جهت تقسیمِ یک ساعتِ فوق، مدلِ روبه‌رو به ذهن‌ام می‌آد: آقای "عارف" رو فرض بگیریم؛ ایشون 4 دقیقه، اهمِ دغدغه‌ها و راه‌حل‌های فرهنگی‌شون رو تبیین کنند؛ سپس، 7 نام‌زدِ دیگر، هرکدام، 8 دقیقه [4 دقیقه خودشون، 4 دقیقه آقای "عارف"]، با وی به مناظره بپردازند؛ و قس علی هذا. در این مدل، آقای "عارف"، 4 دقیقه از برنامه‌هاشون گفتند، 7×4 دقیقه در مقابلِ سؤالاتِ دیگران، پاسخ‌گو بودند، و 7×4 دقیقه از دیگران، پرسش‌گری نموده‌اند؛ که می‌شود 60 دقیقه برای هر نام‌‌زد.
  • فرهاد IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    16 39
    با توجه به وجود محدوديتها و لزوم در نظر گرفتن خيلي از مصلحتها ، من هر چه فكر كردم ، روشي پيدا نكردم.
    • بی نام A1 ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
      1 0
      خب کی گفت که فکر کنی! برو بازی کن ، مشقاتو بنویس،برو پارک، و کارای دیگه... اخه تو رو چه به فکر کردن؟!
  • مهدی A1 ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    55 2
    بهترین روش اینه که هرکاندیدا به هفت کاندیدا یا نمایندگان هفت کاندیدای دیگرمناظره کند
    • بی نام IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
      3 0
      نظر ایشون بهترین نظر بود 7+1
  • بی نام A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    16 1
    انتخابات؟! نامزداي ما سال‌هاست كه دارن رد صلاحيت مي شن، چه انتخاباتي،
  • حسین IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    2 0
    به هر نامزد 30 دقیقه زمان داده شود ابتدا تمامی نامزدها به مدت 5 دقیقه برنامه های خود را تشریح کنند و سپس به مدت 12/5 دقیقه برنامه های دیگران را نقد کنند و بعد از ان 12/5 دقیقه هم فرصت برای پاسخگویی به نقدها داشته باشند
  • جلیل IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    8 12
    دو مناظره کلا 8 ساعت میشه خوب میشه دو به دو هر کدوم یک ساعت طبق قرعه با هم مناظره کنند یعنی 4 تا مناظره یک ساعته روز چهارشنبه و 4 تا مناظره یک ساعته جمعه
    • بهرام IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
      1 1
      اگر قرار بر برگزاری مناظره دو به دو میان کاندیداها باشد 28 مناظره باید برگزار شود که با توجه به فرصت محدود باقیمانده تا زمان انتخابات عملاً غیر ممکن است. در شرایط فعلی بهترین تصمیم برگزاری 8 مناظره میان نامزدها است که درهر مناظره یک کاندیدا دیدگاههای خود را در محورهای مهم مانند اقتصاد-سیاست داخلی و خارجی-فرهنگ-آموزش و پرورش و آموزش عالی - ورزش و اشتغال مطرح و سایر نامزدها دیدگاههای کاندیدای موصوف رابه بحث ونقد و چالش بکشندوکاندیدای مذکورنیزازخود دفاع نماید. بدین ترتیب مردم بهتر کاندیداهای با برنامه را تشخیص خواهند داد. این شیوه از جهاتی بهتر از مناظرات دو به دو می باشد چون دراین شیوه 7نفردیدگاههای یک نفر را به چالش می کشند و بهتر می توان صبروحضورذهن وتوان مقابله با فشار رادر یک کاندیداسنجید.
    • جلیل IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
      0 0
      آقای بهرام اینی که شما گفتید همون روش فعلی به اصطلاح مناظره صدا وسیما هست دیگه که به شدت خسته کننده و کسل هست می شد این 28 مناظره رو در عرض 7 روز انجام داد یعنی هر روز 4 تا مناظره یک ساعته بر گزار میشد
  • علی1 A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    24 0
    قبل از شروع مناظره اول باید طرح سوال نمود.کسی که می خواهد رئیس یک مملکت شود باید اهم مشکلات و دردهای مملکت را درک کرده باشد وبتواند کارشناسانه آن را توضیح دهد(با رقم و آمار دقیق) و سپس برای حل آن مشکلات مطرح شده برنامه عملی ارائه دهد. کلی گویی فایده ندارد. مثلا من بگم تورم را برطرف می کنم، بیکاری جوانان را برطرف می کنم، مشکل مسکن را حل می کنم. فقر ، فحشا ،اعتیاد ، گرانی ،بیکاری ، بی سوادی و .... را ریشه کن خواهم کرد این شعاری بیش نیست. باید دقیق توضیح دهندچطور می شود تمام حکمتهای جهان را نقد کرد و به آنها پرخاش نمود ولی تا دندان از لحاظ مواد اولیه به آنها وابسته بود. مثل مواد اولیه: کاغذ، انواع روغن، کنجاله، شیرخشک، شکر،حبوبات،گوشت،دارو،نخ،پشم،کود،انواع مواد شیمیایی،فلزات صنعتی و.... یعنی ب
  • مهدي مهدي IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    1 0
    با عرض سلام فكر ميكنم بهترين راه مناظره اين است كه براي نامزدها حق انتخاب قايل شويم و هر نامزد حق دو انتخاب داشته باشد كه انتخاب كند با كدام يك از ديگر نامزدها قصد مناظره دراد و به نوعي اين امر مشخص كننده رقابت اصلي است
  • میلاد حمیدی IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    3 4
    به نظر من هر کاندیدایی که بیشتر قول می دهد،مخصوصا آنهایی که هی بانوان بانوان می کنند از همه درغگوتر هستند. دقت کردید دروغگو" تر"
  • میهن پرست A1 ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    1 0
    همه کاربران چگونگی مناظره رو گفتند که نظرات خیلی خوبی هم بود ولی الان که همه دنیا اخبار انتخابات ایران و رصد میکنه بهتره طراحی دکوراسیون نقشه ایران باشه که خلیج پارس رو به چند زبون نوشته باشه تا همه دنیا ببینه
  • بی نام A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    2 1
    به نظر من هیچ کدوم از کاندیدا ها در حدی نیستند که باهم مناظره کنند!!!! کسی که بخواد ریس جمهور مملکت بشه حرف مفت نمیزنه که نتونه حرفشو عملی کنه.کشور ما در این برهه فقط یه مرد میخواد فقط عمل کنه نه حرف بزنه.
  • بی نام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    5 0
    اصلا برنامه ریزی صدا و سیما برای مناظره به این شکل کاملا نامناسبه. با 8نفر که نمیشه مناظره گذاشت. باید دو به دو مناظره های جدا گذاشته می شد.
  • محمد IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    3 10
    باسلام به نظر من الان تمام این نامزدها دارند به دولت احمدی نژاد ایراد می گیرند.نباید یک طرفه در مورد این دولت قضاوت کنند. به نظر من بهترین روش این است که نمایندگان این دولت (احمدی نژاد)را به مناظره با کاندیها دعوت کنند تا بتوانند از دولت دفاع کنند. این دولت کارهای زیادی انجام داده اما ایراداتی هم داشته. باید مناظره از طرف دولت و کاندیدها با شد تا مشکلات دولت قبلی در دولت جدید برطرف و راهکار مناسب ارائه گردد.
  • فرهاد IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    13 1
    به نظر من بهترین راه اینه که در 8 برنامه جدا و در هر برنامه یک کاندیدا ارائه برنامه کرده و دیگر کاندیداها در مورد آن با او چالش و مناظره نمایند
  • حامد A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    11 1
    به نظرم می توان از تیم های اقتصادی داوطلبان هم دعوت کرد در مناظره ها همراهشان باشند و علاوه بر همراهی در پاسخگویی به سوالها و ارایه نظر برنامه رقبا را به چالش بکشند. نیز میتوان تعدادی کارشناس مدعو از استادان بنام هر حوزه دعوت کرد تا برنامه های کاندیدا ها را نقد کنند. اجرای برنامه را هم می توان با مشورت استادان علوم ارتباطات و استادان اقتصاد صاحب نظر کشور حتی در محیط دانشگاه انجام داد. (پیشنهاد جالبی در جایی خواندم که اجرای مناظره ها را کاملا به دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه تهران بسپارند.)
  • باب IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    48 8
    اقا مناظره ی که توش بگم بگم نداشته باشه اصلا بدرد نمیخوره والسلام
  • اسم IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    23 17
    برای برنامه 90 که درباره فوتبالی که به غیر از بدبختی و وقت تلف کردن و ضرر به ثروت خزانه ، بدآموزی ،فساد ، رشوه وتبانی, چیز مفیدی عاید مردم نمیشه 6-5 ساعت هر هفته ,گاهی هفته ای 2 بار، رسانه *مردمی* وقت داره ، اما برای مناظره که 4سال نه بلکه یک عمر , شخصی با زندگی , جان , مال , جوانان سروکار داره تحمل 3 .4 ساعت وقت برای کاندیدای که برای مردم باید شناخته بشه زمان ندارند..
  • رحمانی MY ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    3 0
    1.مناظره هر کدام از کاندیداها با چند خبره در حوضه اقتصاد و جامعه شناسی تا بدین وسیله مشخص بشه سطح فکرشان چقدر به کارشناسان زبده نزدیک است 2. مناظره دو به دو 3.بدون حضور سانسور بگذارند حرفشان را بزنند خودشان به اندازه کافی خودشان را سانسور میکنند لطفاٌ صدا سیما رفتار خودش را سانسور کند
  • بی نام IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    22 1
    به راحتی میشد به بهترین نحو مناظره رو برگزار کرد که متاسفانه نشد و فقط آبروریزی داشت. با ایده زیر هم میشه مناظرات داغتر و چالشی تر باشه و هم مشکل کمبود وقت با توجه به تعدد کاندیداها رو نداره حتی تو این زمان باقی مانده: هر شب یک کاندیدای هدف جهت پاسخگویی انتخاب بشه و هر 7 کاندیدای باقیمانده به عنوان پرسشگر کاندیدای هدف رو به چالش بکشن. اگر بر فرض برای هر پرسشگر 4 دقیقه و برای هر پاسخ به آن سوالات 11 دقیقه مدنظر قرار بدیم میشه 15 دقیقه، که 15*7=105 دقیقه ، یعنی در 8 شب برنامه 1:45 دقیقه ای که هر کاندیدا میتونه77 دقیقه از خودش دفاع کنه و پاسخگو باشه.
  • محمدحسین EU ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    20 4
    به نظر من چند کارشناس باید کاندیداها را به چالش بکشند.
    • بی نام A1 ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
      11 1
      چرا کارشناس؟ خودشون هر کدوم 10 دقیقه وایسن و دو دقیقه بگن 7 نفر بعدی هر کدوم دو دقیقه ازش انتقاد کنن هر کس انتقاد کرد 3 دقیقه جوابش رو بده و بشینه
  • بی نام IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    3 12
    من با مناظره دو به دو مخالفم چون ما هنوز به اون سطح بالای فرهنگی نرسیده ایم و حتما دو تا نامزدها به تخریب هم می پردازن ،اتفاقا من با مناظره قبلی موافقم و خیلی خوشم اومد مخصوصا سوالایی که بعضی ار آقایون کاندیدا مخالفش بودن و خواستن به حاشیه بکشن سوالایی که واقعا کارشناسانه و خلاق طرح شده بودن و رویکرد هر یک از کاندیداها رو مشخص میکرد برا خود من که شفاف شد
  • بی نام IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    3 6
    من با مناظره دو به دو مخالفم چون ما هنوز به اون سطح بالای فرهنگی نرسیده ایم و حتما دو تا نامزدها به تخریب هم می پردازن ،اتفاقا من با مناظره قبلی موافقم و خیلی خوشم اومد مخصوصا سوالایی که بعضی ار آقایون کاندیدا مخالفش بودن و خواستن به حاشیه بکشن سوالایی که واقعا کارشناسانه و خلاق طرح شده بودن و رویکرد هر یک از کاندیداها رو مشخص میکرد برا خود من که شفاف شد
  • سهیلا A1 ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    5 1
    بهتر است ده موضوع محوری واساسی که مد نطر مردم برای تعیین کاندیدای اصلح میباشدانتخاب گردد ودر پنج شب متوالی هر شب دو موضوع بین کاندیداها مطرح شده و برای مردم نظرات کاندیداها در مورد این موضوعات شفاف سازی شود تا مردم قدرت مفایسه نظرات را داشته ومباحث به حاشیه کشیده نشود
  • مسعود IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    3 4
    پیشنهاد می کنم کاندیداهای محترم کمتر حرف بزنند و بیشتر برنامه عملیاتی مکتوب به شیوه علمی ارائه کنند یعنی هریک برنامه های مدون خود را بصورت اسلاید یا پوستر ارائه نمایند برای مقایسه بهتر با چارچوب ذیل : 1- مهمترین اهداف خود و مشکلات جامعه را به ترتیب اولویت لیست نمایند 2- برای هر هدف یا مشکل مطرح شده برنامه های استراتژیک خود را ارائه نمایند 3- برای هر استراتژی مجموعه فعالیت یا برنامه پیشنهادی را مطرح نمایند 4- تعهدات هر کاندید برای رسیدن به وضع مطلوب یا حل مشکل بصورت درصد پیش بینی شود. در ادامه هرنکته که نیاز به توضیح شفاهی داشت فرصت کافی به فرد کاندید داده شود
    • بی نام A1 ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
      1 0
      این که مناظره نمیشه عزیزم .
  • بی نام A1 ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    15 9
    به نظرم هشت تا مناظره ترتیب بدن یک طرف یکی از هشت نفر طرف دیگر احمدی نژاد
    • بی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
      8 0
      بنظر من هم، احمدی نژاد حتما باید تو مناظره ها باشه!!!! ....یه مناظره یک به هشت کاندیدا با احمدی نژاد همه چیزو معلوم میکنه دیگه احتیاجی به چند مرحله ای شدن مناظره ها هم نیست.....البته شاید دکتر کمی با رضایی و جلیلی محتاط تر برخورد کنن اما بالاخره هرکاری بشه یه نقصی داره.....بنظر من که این بهترین راهه.... کاندیدا هم اینقدر وارد گود نشده مدیریتشون رو به رخ ملت و خصوصا دکتر که "مدیریت جهانی" شعارش بود و این شد شرایط کنونی ما
  • مسعود IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    0 4
    پیشنهاد می کنم کاندیداهای محترم کمتر حرف بزنند و بیشتر برنامه عملیاتی مکتوب به شیوه علمی ارائه کنند یعنی هریک برنامه های مدون خود را بصورت اسلاید یا پوستر ارائه نمایند برای مقایسه بهتر با چارچوب ذیل : 1- مهمترین اهداف خود و مشکلات جامعه را به ترتیب اولویت لیست نمایند 2- برای هر هدف یا مشکل مطرح شده برنامه های استراتژیک خود را ارائه نمایند 3- برای هر استراتژی مجموعه فعالیت یا برنامه پیشنهادی را مطرح نمایند 4- تعهدات هر کاندید برای رسیدن به وضع مطلوب یا حل مشکل بصورت درصد پیش بینی شود. در ادامه هرنکته که نیاز به توضیح شفاهی داشت فرصت کافی به فرد کاندید داده شود
  • بی نام IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    15 1
    چالشی تر بشه و همدیگر و برنامه های هم رو نقد کنند ، چون در میدان بحث است که مرد میدان مشخص میشود
  • بی نام IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    14 0
    چالشی تر بشه و همدیگر و برنامه های هم رو نقد کنند ، چون در میدان بحث است که مرد میدان مشخص میشود
  • هوشیار IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    28 3
    6 مناظره 4 نفره.2 ساعت هم برایش کافیست. البته بعید است این به ذهن مجریان امر نرسیده باشد. طراحی مناظره برگزار شده طوری بود که نامزد ها اصلا نتوانند خدای ناکرده حرف نامربوطی بزنند و فقط فرصت داشته باشند که احمدی نژاد را بکوبند.
    • بی نام A1 ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
      2 2
      چطوری انصاف رعایت بشه و همه روبه رو ی هم بشینند تو 6 جلسه؟
    • بی نام IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
      3 1
      آخه من نمی دونم چه کاریــه همین 10 روز مونده به انتخابات همه این مناظره ها و این بحثا پیش بیاد؟؟؟؟!!!! بابا یه فکر اساسی کنید واسه 4 سال دیگه......مثل جام جهانی از 1 سال قبلش مناظره های مقدماتی رو انجام بدن سر فرصت ....و یه هو یه دفعه 8 نفر نیاد بالا!!!! .....آخرش مردم از همون 2-3 نفر باقی مونده انتخاب کنن!....اینطور واقعا حرف ها جز شعار نیست!" برنامه ها هم که درست تجزیه تحلیل نمیشه کرد......مناظره ها هم هرکی یه درصد استعداد احمدی نژاد رو داشته باشه برنده میشه.....این دوره که گذشت، فکر 4 سال آینده باشید دیگه این بحثا پیش نیاد
  • بی نام DE ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    45 5
    همه كارهامون به هم ميان، اين نظرسنجي زمانش واسه الان نيست تهيه كننده گان صدا سيما ٤ سال وقت داشتن و براي همين چيزها پول ميگيرن و صد البته اين لقب رو به خودشون نسبت ميدن..همه كارهامون دقيقه نودي و بيبرنامس بعد منتظر پيشرفت هم هستيم
  • بی نام A1 ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    9 68
    برای سنجش مهمترین شرط که ولایتمداری است فرازهایی از سخنان و خط مشی های حضرت آقا رو پخش کنن کاندیداها نظراتشون رو بگن و بحث کنن بقیه چیزا خودبخود حل میشه
  • علیرضا A1 ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    4 2
    به هر نفر وقت بدن 10 دقیقه 15 دقیقه راجع به یک موضوع حرف بزنه همه که حرف زدن 5 دقیقه به هرکی وقت بدن که جمع بندی کنه ... آخه یه موضوع مهم مثل اقتصاد رو نمیشه 3 یا 4 دقیقه راجع بهش نظر داد هرچه ساده تر باشه بهتره ... قرعه کشی ها هم میتونه قبل از برنامه و با حضور خود نامزدها انجام بشه لازم نیس همه کار جل دوربین باشه که
  • مرتضی فانی EU ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    3 5
    1-هرکاندیداطی 10دقیقه برنامه هاش رابگه 2-بعدبه سوالاتی که اکثریت مردم مطرح میکنن (طی مصاحبه یانظرسنجی)پاسخ بده 3-بعدطی 10دقیقه همزمان باشروع صحبت کاندیدای بعدی نظرسنجی بذارن ورضایت مردم از صحبتهاوبرنامه های کاندیدای قبلی به صورت پاسخ 1=100 2=80 3=60 4=40 و...جمع اماری بشه 4-هرکاندیدای بابرداشتن یک شماره کاندیدایی که قراره باهاش مناظره کنه رابه قرعه انتخاب کنه ونفرات 2 به دو مناظره کنن 5-بازنظرسنجی بذارن که کدامیک رابهتردیدید 6-نفراتی که ازاین طریق انتخاب میشن 4نفرن باز دوبه دوباقرعه مناظره کنن تا 2نفر بانظرسنجی بمونن 2نفری که موندن باهم مناظره نهایی رابکنن ومردم نظربدن در پایان نتایج نظرسنجی مرحله اول را اعلام کنن حسن این روش احترام به نظر مخاطبه کاندیدا ها هم میتونن نظرمردم رانسبت بخود بد
  • کمال A1 ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    19 1
    برنامه که چه عرض کنم ولی شعارهای همه نامزدها مشخصه - سابقه و عملکرد داشته و نداشته و اشکار و پنهان همشون را هم حتما سایرین میدونند - پس ده دقیقه به هر کدام وقت انتقاد از بقیه را ( البته بدون تعارف و حاشیه زاید ) اختصاص بدهند بعدش ده دقیقه قرصت دفاع به هریک - بیست دقیقه هم حرفهای مجری و غبره - پس 180 دقیقه کل مناظره - اگر سه تا از این مناظره ها پخش بشه مردم بهتر و راحتتر رئیس جمهور خودشون را انتخاب میکنند -
  • بی ناک IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    53 3
    از عمو قناد دعوت شود شادتر می شود
  • بی نام A1 ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    87 3
    مسابقه ماست خوري گذاشته شود تا ماست خور انها مشخص گردد
  • بهنام IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    70 5
    به نظر من برنامه رو جمعش کنن و بجاش یه فیلم باحال پخش کنن
    • بی نام A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
      23 4
      فيلمش مثل بقيه فيلمهاي رسانه ملي سانسور نداشته باشه
  • مجید IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    25 1
    ببرنشون برنامه نود در حضور فردوسی پور با هم مناظره کنند ، چه میکنه این کاندیدا ، حداقل عادل شاید بتونه یه کاری کنه اینا دوتا از هم انتقاد کنند .ولی گذشته از شوخی به نظرم باید چند تا استاد اقتصاد و علوم سیاسی بیارن و این کاندیدا رو به چالش بکشند تا عیارشون برای ما مردم معلوم شه . این که کاری نداره الان غضنفر هم میدونه مشکل ما تورم و مسئله هسته ایه ، باید یه راهکار تئوریک ارائه کنند که تا حد زیادی از دیدگاه عملی قابلیت پیاده سازی و موفقیت داشته باشه به امید خلق حماسه سیاسی یا علی مدد
  • حسین A1 ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    10 2
    اصلا چرا کلید کردید روی این موضوع که باید 8 نفره مناظره برگزار بشه؟؟؟ خب اینو بکنید چندت گروه 4 نفره - سه نفره یا اصلا اونائیکه عقاید مشابهی توی هرزمینه دارن رو با نظر خود کاندیداها بذارید توی یک دسته و دوتا دسته باهم بزنن توی سر وکلهی هم چه معنی داره اصلاحات دوتا نماینده داشته باشه اصولگرا 3تا؟؟ هرکدوم باید یکی رو معرفی کنن البته شاید مناظره بعدی ناچارا برخی کناره گیری کنن
  • بی نام EU ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    9 3
    در مورد مسائل اساسی مثل مسکن ، حمایت از صنعت و کشاورزی و ازدواج و .... نباید انقدر کلی و مبهم جواب دهند مثلا در مورد مسکن آیا قانون پیش فروش ساختمان را اجرا می کنند یا نه؟ آیین نامه آن کی تصویب و اجرا می شود؟ یا مثلا در مورد حمایت از صنعت خیلی واضح بگویند کی شرکتهای ایران و اقتصاد ایران شفاف می شود والا هر چقدر هم از صنعت حمایت کنند سوء استفاده های خیلی از مدیران و فساد اقتصادی خیلی مدیران نمی گذارد که به نتیجه برسند. خیلی واضح است اگر اجرا می کنند تا کی و مشکلات موجود را چطور برطرف می کنند .
  • کوهیار IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    23 18
    یه زنگ بزارید جلوی هر نامزد جواب هر سوالی میدونست زنگ برنه
  • بی نام A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    0 1
    3-4 محور مهم توسط مجری تعیین بشه و در خصوص هر محور به هر نامزد 3 وقت 5 دقیقه ای داده بشه.در 5 دقیقه اول هر کدوم از نامزد ها نظراتشون رو بگن و بعد در 5 دقیقه دوم هر نامزد به انتقاد از نظرات دیگر نامزدها بپردازه و نهایتا در 5 دقیقه سوم هر نامزد به دفاع از نظرش بپردازه...در خصوص محورهای دیگه هم به همین شکل... حدود 5-6 ساعت هم بیشتر طول نمیکشه بنامه.مگه صدا و سیما در حال حاضر برنامه مهم تری از انتخابات هم داره...انتخابات از همه چی ارجح تره.
  • بی نام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    5 1
    بنظر من اصحاب رسانه از گروههای فکری مختلف هر بار کاندیدا ها را به صورت انفرادی مورد چالش قرار دهند.
  • بی نام IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    9 1
    از عکسهای داخلی استفاده کنند!!!
  • بی نام IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    13 2
    تا وقتی صدا و سیما دست باشگاه خبرنگاران باشه هیچ کس نگاه این شبکه ها نمیکنه
  • وحید A1 ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    4 1
    هشت مناظره، هر شب نوبت یک کاندید و هفت نفر دیگه روبروش نقدش کنند. 18 دقیقه کاندید اصلی اعلام موضع کنه. به 7 کاندید دیگه هر کدام 6 دقیقه زمان نقد کاندید اصلی(و نه اعلام موضع خودشون) داده بشه. این میشه یک ساعت. در یک ساعت دوم 25 دقیقه کاندید اصلی پاسخ انتقادات 7 کاندید رو میده و 35 دقیقه باقی مانده رو به هر کاندید 5 دقیقه مهلت نقد و پاسخ. دور دوم رو برای ساعت سوم تکرار کنید و 25 دقیقه هم برای سخنان پایانی کاندید اصلی.جمعا میشه 3 ساعت 25 دقیقه. برنامه هشت روز متوالی و هر شب نوبت یک کاندید باشه که نقش اصلی رو ایفا کنه.
  • دانشجو IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    5 0
    چه اعتماد به نفسی مگه چند درصد ملت اخبارشون رو از صدا و سیما دنبال میکنن؟

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین