سرپرست اداره‌کل رسانه‌های خارجی با اشاره به حضور ۸۵ خبرنگار مقیم و غیرمقیم رسانه‌های خارجی برای پوشش مراسم ارتحال امام خمینی(ره) گفت: این تعداد خبرنگار از ۱۷ کشور و ۳۳ رسانه مراسم ارتحال رهبر کبیر انقلاب را پوشش خبری دادند.

وی در گفتگو با فارس بیان داشت: هماهنگی‌های لازم به منظور حضور خبرنگاران متقاضی برای حضور در مرقد رهبر کبیر انقلاب در سالگرد ارتحال ایشان از یک ماه گذشته با هماهنگی ستاد بزرگداشت حضرت امام(ره) صورت گرفت.
حقیقت با بیان اینکه تسهیلاتی برای خبرنگاران خارجی در نظر گرفته شده بود، افزود: امکانات لازم جهت انعکاس اخبار و گزارش‌ها برای خبرنگاران فراهم شد؛ به طوری که خبرنگاران امکان گفت‌وگو با عزاداران و همچنین تهیه گزارش‌های تصویری را داشتند.
به گفته وی، بالابرهایی نیز برای عکاسان و فیلمبرداران رسانه‌های داخلی و خارجی جهت پوشش تصویری مراسم در نظر گرفته شده بود.
حقیقت خاطرنشان کرد: خبرنگاران خارجی غیرمقیم که برای پوشش مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) به کشور سفر کرده‌اند علاوه بر پوشش اخبار مربوط به ارتحال رهبر کبیر انقلاب اخبار مربوط به تبلیغات نامزدهای انتخاباتی و همچنین انتخابات ریاست‌جمهوری کشور را پوشش خبری خواهند داد.
سرپرست اداره کل رسانه‌های خارجی یادآور شد: خبرنگاران خارجی غیر مقیم تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کشور حضور خواهند داشت.
خدمات امدادی به 3500 زائر حرم مطهر
سخنگوی جمعیت هلال احمر کشور اعلام کرد: در روز ارتحال امام خمینی(ره) امدادگران هلال احمر به 3500 زائر روح الله خدمات امدادی ارائه کردند.
پویا حاجیان در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت امدادرسانی تیمهای هلال احمر به زائران حرم مطهر امام خمینی (ره) گفت: بیش از 400 آمبولانس هلال احمر با 2 هزار امدادگر مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) را پوشش امدادی می دهند.
وی افزود: تاکنون 3500 زائر تحت خدمات امدادی قرار گرفته که از این تعداد 1000 زائر درمان سرپایی شده و 27 زائر هم به بیمارستان منتقل شدند. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با دستورات دکتر طریقت منفرد، با استقرار 4 بیمارستان صحرایی، 300 آمبولانس 115 سواری، موتورسیکلت و اتوبوس آمبولانس در چهار ضلع حرم امام خمینی(ره) از مدت ها قبل از برگزاری مراسم آماده رسیدگی به سلامت زائران حرم امام (ره) بوده و اورژانس معاونت درمان این وزارتخانه از مدتی پیش از برگزاری مراسم در حالت آماده باش کامل بوده است.
4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 296764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =