قالیباف:باید خون جدیدی در بدنه مدیریت کشور تزریق شود

محمدباقر قالیباف در برنامه پاسخ به سوالات جوانان برنامه های خود را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدباقر قالیباف در برنامه پاسخ به سوالات جوانان که عصر امروز از شبکه سوم سیما پخش شد در پاسخ به این سوال که چه برنامه ای برای ایجاد امنیت و آرامش عمومی در سطح جامعه دارید گفت: امنیت اساس زندگی انسان ها است و اگر در جامعه امنیت نباشد اقدامی اتفاق نمی افتد.

وی در پاسخ به این سوال که چه برنامه ای برای نخبگان دارید، تصریح کرد: یکی از مهم ترین سرمایه های هر کشوری منابع انسانی آن کشور است. محصول نهایی نیروی انسانی نخبگان جامعه هستند و هیچ چیزی در جامعه گرانقیمت تر از آن نیست و باید آن را حفظ کرد و بنده همیشه برای حفظ آنها تلاش کرده ام.

قالیباف افزود: یکی از مشکلاتی که در کشور ما وجود دارد این است که افراد همواره هستند مگر این که حوادثی آنها را از بین ببرد. زمانی که 20 ساله بودم احساسم به یک فرد 50 ساله این بود که دیگر این فرد موثر نیست اما امروز که 50 سال سن دارم احساس می کنم که نمی شود به جوان 20 ساله اعتماد کرد که این نگاه باید باز شود و بر همین اساس در شهرداری تهران تصمیم گرفتم هیچ مدیری در شهرداری مگر در موارد نادر بالای 35 سال سن ندارند.

وی تاکید کرد: اشتغال یکی از دغدغه های جدی جامعه است. امروز متاسفانه به خاطر سو مدیریت یک تنش جدی را در خانواده ها شاهد هستیم. زمانی است که یک جوان 24 ساله احساس می کنم غرور جوانی و نگاه به پدر و مادرش این احساس را ایجاد می کند که باید کار کند ولی هرکجا که می رود کاری پیدا نمی کند و این موضوع مناسب نیست.

این نامزد ریاست جمهوری افزود: ما جوان هایمان تحصیل کرده هستند و در دنیا 70 درصد اقتصاد در خدمات است و این سهم ها در حوزه آی تی، سلامت و توریسم و غیره وجود دارد. در حوزه آی تی بگویم که فیلترینگ همه جا لازم است. تنگ نظری و سلیقه ای عمل کردن در زمینه فیلترینگ پذیرفته شده نیست و جای پیشرفت را می گیرد. در سه سال اول ریاست جمهوری بیش از 3 میلیون شغل در زمینه آی تی ایجاد می کنم.

وی در پاسخ به این سوال که دولت نهم و دهم هدفمندی یارانه ها را اجرا کردند اما این قانون خوب عمل نشد برنامه شما برای اجرای قانون هدفمندی چیست افزود: امروز بحث اقتصاد دغدغه تمام افراد جامعه است. یکی از کارهای خوبی که دولت نهم و دهم انجام داد این بود که موضوع هدفمندی را اجرا کند البته انتقاداتی به نحوه اجرای یارانه ها دارم. متاسفانه در این زمینه از یخش تولید حمایت نشد و این موضوع تورم را افزایش داد و قدرت خرید مردم را کاهش داد و یارانه نقدی نتوانست آن شکاف نقدی را حمایت کند.

وی تصریح کرد: امروز خودروهای استاندارد دنیا در هر 100 کیلومتر حدود 6 لیتر سوخت مصرف می کند ولی این موضوع در ایران نیست بنده معتقد هستم که تولید داخلی باید برای تولید اشتغال اساس کار باشد اما نباید برای تولید اشتغال اجناس با کیفیت پایین را در اختیار مردم قرار دهیم.

این نامزد ریاست جمهوری افزود: مهم ترین کار ما اصلاح مدیریت در کشور است و مدیریت در کشور ما خسته است و بعد از 3 دهه باید خون جدیدی در بنده مدیریت تزریق شود.

محمدباقر قالیباف در ادامه برنامه تلویزیونی پاسخ به سوالات جوانان افزود: بخشی از جامعه هستند که درآمد پایینی دارند که نباید از آنها مالیات گرفت و کسانی که درآمد کمتر از یک میلیون تومان دارند نباید مالیات پرداخت کنند.

وی با بیان این که برای کاهش فقر باید رونق اقتصادی اتفاق بیفتد، گفت: تا وقتی تولید ثروت نباشد فقر هست. پیامبر می فرمایند من از فقر امت نگران نیستم اما از سوءتدبیر در امت نگرانم. یکی از تبعات سوءتدبیر فقر است. باید سوءتدبیر را اصلاح کنیم.

وی با بیان این که حتما باید فقرزدایی کنیم اما این فقرزدایی از جنس گداپروری نباید باشد، تصریح کرد: باید توانمندسازی اتفاق بیفتد، در تولید و رونق اقتصادی باید توانمندسازی را پیگیری کنیم.

قالیاف ادامه داد: هم اکنون کشاورزی حدود 65 سال سن دارد توان جسمی ندارد بیمه تامین اجتماعی نیست. چنین افرادی و افرادی مانند زنان سرپرست خانوار باید تحت پوشش قرار بگیرند. باید زنان سرپرست خانوار توانمند شوند تا روی پای خودشان بایستند.

وی افزود: در زمینه رشد جمعیت افراط و تفریط رخ داده است و کاهش رشد جمعیت نشان می دهد که از نخبگان به خوبی استفاده نمی شود. من با جوانان ارتباط زیاد دارم و در حوزه های مختلف همچون فوتبال و کارگاه های کار رابطه دارم.

قالیفا یادآور شد: دهه 60 شیر خشک پیدا نشد و زمانی که متولدین دهه 60 به مدرسه رفتند مدارس سه شیفت شد و در زمانی که به دانشگاه رسیدند پشت کنکور ماندند و خسارت های فراوانی داشت و این موج به اشتغال رسیده است. وقتی مدیریت از نخبگان استفاده نمی کند و مدیران اجرایی با عقل جمعی کار نمی کند مشکلات افزایش می یابد.

قالیباف افزود: می گویند مشکل کنکور را برطرف می کنیم اما در دهه 90 مشکل کنکور حل شده است. مدیر واقعی کسی است که هم اکنون اشتغال جوانان متولد دهه 60 را حل کند.

این نامزد ریاست جمهوری تصریح کرد: بنده معتقدم امروز مدیر کسی است که شرایط موجود همچون مسکن و اشتغال را برای جوانان حل کند و برای آینده نیز پیش بینی کند.

وی تاکید کرد: اساس بنده این است که تغییرات اساسی در سیستم مدیریتی و اجرایی ایجاد کنم و از روستا تا تهران را یکنواخت خواهیم دید.

قالیباف در پاسخ به این سوال که چه برنامه ای برای مقابله با تخریب فرهنگ و جوانان از سوی ماهواره دارید گفت: ما به فرهنگ دو نوع نگاه می توانیم داشته باشیم که یک نوع کنترل است که جنس آن تهدید محوری است و یک نوع هم نگاه فرهنگی و تربیتی است و این را هم در جوانی نباید دید و از همان روزی که فرزند متولد می شود باید به آن توجه کرد. حتما در دوره بارداری هم رزق حلال اساس کار است. البته محدودیت ها و کنترل ضرورت است و حتما در یک محیط مسموم و گناه ورود که جوان آسیب پذیر است اما برای رها کردن یک فرد در دریا باید شنا کردن به آن را یاد بدهیم و آینده آن فرد را پیش بینی کنیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه در زمینه فرهنگی در کشور کار بنیادین انجام نداده ایم. هم اکنون وضع آموزش پرورش و آموزش عالی مناسب نیست.

قالیباف درباره برنامه های خود برای تسریع پیشرفت در نظام آموزش و پرورش گفت: یکی از مهمترین موضوعات ارتقا معیشتی معلمان و یکی هم ارتقا آموزشی معلمان است که بتوانند با یک ظرفیت بیشتری به برنامه های خود برسند.

بنده زندگی خود را مدیون مرحوم کوهستانی معلم خود در طرقبه هستم. وی یک ژیان داشت و ما را آخر هفته ها به مشهد می برد و به ما غذای حضرتی می داد و برای بنده سفر به مشهد موضوعیت داشت. امروز شرایط بد اقتصادی به کدام معلم ایجاد می دهد که با دانش آموز خود چنین رابطه ای داشته باشد؟

وی ادامه داد: در وزارت علوم و وزارت آموزش عالی باید نخبگان به عرضه کار باز گردند تا بار دیگر سوتدبیر ایجاد نشود.

وی تاکید کرد: یکی از مهم ترین و اساس ترین اقشار در جامعه ما زنان هستند. ما مردها که مدعی هستیم به همه چیز باید مدیریت کنیم باید در مرحله اول نگاه جنسیتی نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: در زمانی که بنده رئیس پلیس بودم پلیس زن را شکل دادم وقتی که می خواستم این کار را انجام دهم گفتم اگر این پلیس مشغول به کار شد و اگر بنده وی را برای نگهبانی در یک پاسگاه مرزی بخواهم بفرستم این خانم قبول می کند؟ آیا مناسب است که یک خانم را برای حل و فصل ترافیک سر چهارراه قرار بدهیم و سوت بزند؟

این نامزد ریاست جمهوری تاکید کرد: زمانی که یک حادثه برای یک خانم رخ بدهد یک افسر زن متخصص می تواند کمک زیادی داشته باشد و این موضوع بسیار مناسب است و تمام شعونات را رعایت کرده ایم.

وی ادامه داد: انصافا بگویم هرکجا مدیر خانم داشته ایم در دقت، صحت، سرعت و سلامت سرآمد مردها بوده اند بدون تردید!

قالیباف گفت: یکی از مشکلات جدی این است که خانم های فارغ التحصیل در منزل دچار افسردگی می شوند و مدیریت باید به خانم ها واگذار شود الببته باید حرمت و کرامت خانم ها باید حفظ شود. البته نقش مادری بالاترین نقش یک خانم است اما استقلال اقتصادی و مدیریت خانم ها را باید مورد توجه قرار دهیم. همواره ما مردها می خواهیم برای خانم ها برنامه ریزی کنیم که این موضوع مناسب نیست و خانم ها باید برای مرد ها تعیین تکلیف کنند.

/27295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 296769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    74 14
    آقای قالیباف چگونه ؟؟؟ مثل احمدی نژاد که نرخ بیکاری را تک رقمی کرد . سنگ بزرگ علامت نزدن است همشهری عزیز واقعا ناامید شدم فکر می کردم منشما هم شعارزده هستید چون اصلا در وضع موجو امکان چنین کاری محال است البته اگر چهره قوی تری چنین ادعایی می کرد قابل بررسی بود ولی شما ؟؟
    • تهی IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
      11 46
      همونجوری که پل صدر رو ساخت عزیزم.... درود بر قالیباف
  • بی نام EU ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    47 2
    اگر سه میلیون شغل در آتی ایجاد کنید همه خدمات الکترونیکی را به مردم می توانید بدهید یعنی ایران یه کوچولو از بهشت می شه
    • بی نام IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
      25 7
      من بعید میدونم بشه ممکنه مقطعی ایجاد بشه و یه گروهی سایتهای مختلف بسازند ولی مطمینم برای نگهداریش اینقدر نیاز نیست. ضمن اینکه شغل فصلی به درد نمیخوره. اگر یک کارخونه بسازند خود کارخونه هم میره سمت ایتی و دو نفر رو میاره سر کار کلا بخشی دیدن خوب نیست
    • بی نام EU ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
      13 3
      نگهداری اپلیکیش ها و برنامه ها مثل نگهداری یه کارخانه یا یه راه نیست ، نگهداری و توسعه ش هم مثل ساخت اول ش آدم های زیاد می خواد و کار میبره مثلا گروهی که روی یک سایت ساده کار می کند با گروهی که روی یک پورتال بزرگ کار می کنند خیلی تفاوت داره یا گروهی که یک برنامه اولیه را می سازند درسته که اولین هستند ولی خیلی کوچکتر از گروهی است که روی توسعه آن کار می کند.
  • بی نام IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    70 8
    البته فکر نمیکنم منظورش اشتغال مولد و پایدار در حوزه آی تی باشه
  • محمد A1 ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    41 13
    اساس و هدف حوزه آی تی و فناوری، تسریع در انجام امور است که نهایتا به کاهش نیاز به نیروی کار انسانی می انجامد. فراگیر شدن آی تی نه تنها شغل ایجاد نمیکند بلکه نیاز به نیروی کار را نیز کاهش میدهد. مساله اشتغال در سطح کلان یک کشور تنها در صنعت و کشاورزی قابل حل شدن است. اقتصاد خدماتی برای تعداد معدود شهرها کارساز است و قابل تعمیم به کل کشور نیست.
  • بی نام A1 ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    33 10
    با كدوم پول ؟
  • بی نام IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    49 12
    الکی میگه....
  • بی نام IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    26 12
    وعده های پوشالی ...
  • بی نام A1 ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    17 9
    با گسترش آی تی در کشوری مثل ایران فقط درصد بیکارها بالا میره! درسته صدها متخصص شبکه و برنامه نویسی و ... مشغول به کار میشن، ولی با این شڕوع ده برابر همین تعداد بیکار میشن! اولین جاهایی هم که ضربه میخورند فروشگاهای اجناس میباشند!
  • بی نام A1 ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    21 9
    با گسترش آی تی در کشوری مثل ایران فقط درصد بیکارها بالا میره! درسته صدها متخصص شبکه و برنامه نویسی و ... مشغول به کار میشن، ولی با این شڕوع ده برابر همین تعداد بیکار میشن! اولین جاهایی هم که ضربه میخورند فروشگاهای اجناس میباشند!
    • ایرانی IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
      13 0
      بنظر میرسه شما کلا با پیشرفت علم و تکنولوژی مشکل داشته باشید... استفاده از فناوری اطلاعات در دنیای امروز، ضامن بقا و تداوم فعالیتهای یک سازمانه و بدون بهره مندی از اون نه تنها امکان استفاده از روش های نوین در سازمان فراهم نمیشه بلکه امکان رقابت با سازمان های دیگه هم از بین میره! این علم در زمینه های امنیتی، حقوقی، فنی، اجتماعی، در صنایع متنوعی از جمله صنعت نفت، پزشکی و هوش مصنوعی، آمار، مدیریت حوادث طبیعی، در جذب توریسم و خیلی زمینه های دیگه کاربرد داره. حالا شما اگه شرافت انسانی رو در ایستادن در مغازه ها و فروش اجناس چینی میدونین، اون یه بحث دیگه ست!
  • ایرانی IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    2 15
    عملی شدن چنین حرفی در شرایط کنونی یعنی بدست گرفتن کنترل دنیای سایبری! این کار یک تیر، چند نشونه! وقتی بتونیم مهم ترین رسانه رو تحت کنترل دربیاریم، یعنی تونستیم قدرت و فرهنگ خودمون رو به دنیا تحمیل کنیم! قالیباف نشون داده که مرد عمله! واقعا تنها چیزی که میتونه وضعیت کنونی رو تغییر بده، مدیریت مقتدرانه ی قالیبافه! دانش، عقلانیت، تدبیر، درایت، نظم و پایبندی به عهد مدتهاست که از سطح دولت رخت بربسته!
  • بی نام A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    4 1
    شما و دوستانتان بیش از سی سال است مدیریت می کنید و لازمست مدیریت کشور به افراد جدید واگذار شود تا از این بن بست خارج شود