۰ نفر
۱۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۰

فارس نوشت:

نیروهای ارتش سوریه کنترل گذرگاه قنیطره در مرز بین سوریه و سرزمین‌های اشغالی در بلندی‌های جولان را از گروه‌های مسلح باز پس گرفتند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک منبع امنیتی رژیم صهیونیستی تاکید کرد: نیروهای دولتی سوریه امروز پنجشنبه کنترل تنها گذرگاه در خط آتش بس بین سرزمین‌های اشغالی با سوریه در بلندهای جولان را از گروه‌های مسلح باز پس گرفتند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود گفت: ارتش سوریه بار دیگر کنترل گذرگاه را به دست گرفت صدای انفجارها یکی پس از دیگری شنیده می‌شود اما به نسبت صبح کمتر شده است.

از سوی دیگر خبرنگار خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد نیروهای ارتش سوریه گذرگاه القنیطره را به تصرف خود درآوردند و تانک‌های آنها در این منطقه در حال حرکت هستند.

گذرگاه القنیطره در منطقه خلع سلاح شده در بلندی‌های جولان واقع است.

منطقه تاریخی جولان در جنوب غربی سوریه در استان قنیطره واقع شده‌ است. این بلندی‌ها در سال 1967 در جریان جنگ شش روزه توسط اسرائیل اشغال شد. اسرائیل در سال 1982 این مناطق را به عنوان بخشی از خاک خود اعلام کرد، این اقدام هیچگاه مورد تایید سازمان ملل متحد قرار نگرفت.

منطقه القنیطره و گذرگاه آن با توجه به نزدیکی آن به دمشق از اهمیت استراتژیک و خاصی برخوردار است.

ارتش اسرائیل صبح امروز پنجشنبه اعلام کرده بود که جنگجویان مسلح در سوریه گذرگاه القنیطره در جولان اشغالی در مرز با سرزمین‌های اشغالی را برای مدت کوتاهی تحت سیطره خود گرفتند.

از سوی دیگر هروه لادسو رئیس اجرایی عملیات صلحبانی سازمان ملل تاکید کرد که سربازان صلح‌بان اوضاع را با دقت دنبال می‌کنند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 297026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • على CA ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    12 2
    از كى اين همه منطقه دست مخالفان بوده كه شما هيچ وقت اطلاع رسانى نكرده بوديد.؟؟؟؟ كه حالا ارتش سوريه بايد پس بگيره؟!؟!؟
    • سیامک A1 ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
      5 4
      ارتش اسرائیل صبح امروز پنجشنبه اعلام کرده بود که جنگجویان مسلح در سوریه گذرگاه القنیطره در جولان اشغالی در مرز با سرزمین‌های اشغالی را برای مدت کوتاهی تحت سیطره خود گرفتند. علی جون دقت کن