گرد و خاک در غرب کشور بیداد می کند؛ هوای کردستان و کرمانشاه در وضعیت خطرناک و بحرانی

گرد و خاک دوباره به غرب کشور بازگشته است و هوای استان های غربی را در شرایط بسیار بدی قرار داده.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاینِ‌اداره‌ کل حفاظت محیط زیست کردستان در اطلاعیه‌ای هوای امروز کردستان را خطرناک اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته و نتایج به دست آمده از ایستگاه‌های سنجش آلاینده‌های هوا، میزان ذرات معلق در شهر سنندج امروز شنبه، 18 خرداد بیشتر از استانداردهای زیست محیطی بوده و وضعیت فعلی هوای استان از نظر شاخص‌های کیفیت هوا "خطرناک" است. وضعیت کنونی هوای استان کردستان از نظر شاخص‌های کیفیت هوا «خطرناک» است و در این شرایط، افراد باید بطور کامل از فعالیت در هوای آزاد خودداری کنند. هشدارهای بهداشتی در این شرایط وضعیت اضطراری و حاد آلودگی هوا را نشان می‌دهد.

همچنین گرد و غبار شدید امروز آسمان کرمانشاه را فرا گرفته است و هم‌اکنون دید افقی در شهر کرمانشاه به کمتر از 1200 متر کاهش پیدا کرده است.


به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، گرد و غبار شدید امروز آسمان کرمانشاه را فرا گرفته است و میزان دید افقی حدودا 10 برابر کمتر از حد استاندارد است.

هم‌اکنون دید افقی در شهر کرمانشاه به کمتر از یک‌هزار و دویست متر کاهش پیدا کرده و این میزان در شهرستان سرپل‌ذهاب به کمتر از سیصد متر رسیده و در سومار به کمتر از پانصد متر و در شهرستان گیلان‌غرب حدودا به دو هزار متر کاهش پیدا کرده است.

دراین باره مسوول ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای محیط زیست استان کرمانشاه اعلام کرد: هوای کرمانشاه امروز نیز غبارآلود است و به علت وجود ریزگردها در وضعیت «بحران» قرار دارد.

سعید دزفولی‌نژاد به ایسنا گفت: میانگین غلظت ذرات معلق در هوا از ساعت 12 دیشب تا هشت صبح امروز(18 خرداد) 870 میکروگرم بر مترمکعب بوده است.

وی PSI (شاخص آلودگی) این مدت را نیز 766 اعلام کرد که بیانگر وضعیت «بحران» در شهر کرمانشاه است. بیشترین غلظت یک ساعته ذرات معلق طی هشت ساعت گذشته از ساعت 4 تا 5 بامداد امروز و به میزان 1211 میکروگرم بر مترمکعب هوا بوده است.

مسوول ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: از دیشب تا امروز میزان آلودگی هوای کرمانشاه روند افزایشی داشته است.

پیش بینی شده است میزان گرد و غبار به‌‌تدریج از بعد از ظهر امروز کاسته می‌شود و طی هفته جاری این گرد و غبار تا حدودی بر آسمان استان کرمانشاه سایه می‌افکند.

هوای کرمانشاه هفته پیش چندین روز در شرایط غیراستاندارد قرار داشت.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 297280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    34 1
    آهههههاااایییییییییییی ما داریم خفه میشیم کککککککککممممممممممممککککککککک.
  • دهلرانی IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    23 3
    پس دهلران و مهران چی ؟ ما آدم نیستیم هفته ای 3 روزش گرد و خاکه
  • بی نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    22 3
    پس شهر ایلام حتما پاک و اصلا گردو خاک به خودش ندیده
  • سجاد IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    26 2
    تنها حسن دولت های قبلی این بود که حداقل این مشکل بسیار آزار دهنده برا مردم غرب و جنوب وجود نداشت. ولی توی این دولت اصلا کسی به فکر مردم نیست فقط به دنبال این هستن که هرطور شده و به هر قیمتی در راس قدرت بمونن و برا خودشون از قدرت لذت ببرن. ریاست به دست کسانی خطاست که از دستشان دستها برخداست خدایا خودت به داد مردم برس....
  • جواد A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    28 1
    سلام. خوشحالم که از درد ما کردها هم حرفی زدین.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    16 0
    قابل توجه آقای دمیاددددددددددددددددددددددددد
  • بی نام A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    13 3
    قرار شده آقای رضایی وقتی رییس جمهور شد دستور بدهد که دیگه گرد و خاک وارد مملکت نشه. من خیلی متاسفم برای ایشون که انتظار دارنددولت عراق با این همه بدبختی و بمب گذاری و کشتار و خطر تجزیه کشورش، بیاد و بشینه مشکل گرد و خاک را حل کنه. یکی می مرد از درد بی نوایی!
  • میلاد IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    15 0
    خدا خیرتون بده مردیم از گردو خاک تا وقتی که خاک به تهران نرسه فکر ما رو نمی کنن
  • بی نام IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    6 0
    هشدار نسبت به ورود گرد و خاک به 24 استان کشور مهندس عبدالرضا امیدوار شهری روز شنبه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی گفت: بر این اساس گرد و خاک طی روزهای شنبه تا دوشنبه استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و با غلظت کمتر زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، مرکزی، قم، اصفهان، قزوین، البرز، تهران و جنوب استان‌های آذربایجان شرقی و غربی را فرا گرفته و سبب کاهش دید افقی و افزایش غلظت آلاینده‌های هوا می‌شود.
  • بی نام IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    16 3
    اگه هوای تهران هم یک روز اینجوری بود بازم مسؤلین تااین حد بیخیال بودن؟؟شکرخدا در کرمانشاه همه به فکرمنافع خودشونن
  • دره شهری IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    5 1
    اوضاع دره شهر از لحاظ آلودگی ناشی از گردو غبار از همه جا بدتره. خواهشا یکی به داد ما برسه.... ما گناه داریم، مردیم از دست این خاک لعنتی. خدا باعث و بانیشو لعنت کنه...
  • بی نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    7 1
    یکی هم به داد ما برسه .. مردیم از دست این گرد و خاک یکی از دره شهر
  • امیر A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    8 5
    14 ساله مردم شرق کشور بخصوص زابل اسیر گردو غبار بودن ولی هیچ کس توجهی نکرد نمیدونم بازم شانس غرب کشور بیشتره لااقل به اخبارشون پرداخته شده
  • احمد IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    10 5
    چرا این عزیزان نامزدهای ریاست جمهوری در مورد گرد وخاک غرب کشور چیزی بیان نمی کنند؟ معلوم شد که هیچ کس به فکر مردم این مناطق نیست. در این گرماگرم انتخابات و تخریب ها ، اگر گوشه چشمی هم به اوضاع آلودگی هوای غرب کشور داشته باشند بد نیست.گناه همه این مردم بر عهده مسئولین مملکت است. انشاالله که مقام معظم رهبری مثل همیشه وارد عمل شوند و مردم را نجات بدهند. احمد -کرمانشاه
    • زینب IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
      1 2
      آقای عارف در مناظره روز جمعه به این مسئله اشاره کردند و سایر نامزدها هم حل شدن این معضل رو مستلزم همکاری کشورهای همسایه بیان کردند.فعلا فقط صحبتشو کردن تا عمل فاصله ی زیادی هست.امیدوارم رئیس جمهور آینده یه فکر اساسی واسه ی ما مردم غرب کشور به خصوص کرمانشاه بکنه
  • مل مل A1 ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    10 1
    مردم خوزستان ایلام کرمانشاه وتاحدودی کردستان دارن خفه میشن. کارگرهای ساختمانی دارن جون میدن. خدایا خودت کمک کن ما امیدی به هیچ فردی نداریم.