عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: دکتر ولایتی بین طبقات مردم و سیاسیون و متخصصین و اساتید دانشگاه و خواص جامعه مقبولیت خوبی دارند. مجموعه این مقبولیت ها انگیزه هایی را به وجود می آورد که انسان برای خودش در پیشگاه خدا حجت شرعی داشته باشد.

حجت الاسلام سالک نماینده مردم اصفهان درمجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرآنلاین درباره ویژگی های دکتر ولایتی به عنوان نامزد اصلح ریاست جمهوری یازدهم گفت: درطول این 35 سال آقای دکتر ولایتی از امتحان های مختلف سالم بیرون آمده است. در بحران جنگ تحمیلی که 16 سال وزیر امور خارجه بودند به خصوص در بحث قطعنامه 598 که امام به ایشان برای حل آن اعتماد کردند و هم در مسائل اقتصادی که در شورای مصلحت و مسائل فرهنگی در شورای انقلاب فرهنگی بودند امتحان خودشان را در زمینه های مختلف پس داده اند.
نماینده مردم اصفهان تصریح کرد: عملکرد قبلی افراد بیانگرمحتوای برنامه های آنها و روحیه و عملکرد بعدی آنها خواهد بود. ما این عملکرد قبلی اقای ولایتی را درایشان مثبت دیدیم. مسئله دیگراینکه ایشان انسانی متدین است و توجهی به مبانی ارزشی از جمله قرآن و عترت دارد و براین مبنا در طول این مدت حدود صد جلد کتاب از جمله شیعه شناسی از صدر اسلام تا به حال نوشته است. این روحیه در ایشان بستری است برای این که اگرایشان رئیس جمهور بشود، فرهنگ دینی را حاکم کند.
وی ادامه داد: نکته سوم اینکه ما مطمئنیم که اگر ایشان رئیس جمهور شود خون به دل رهبری نمی کند. بلکه تابع سیاست های ابلاغی و رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت خواهد کرد یعنی با رهبری حرکت می کند، نه بر رهبری یا عقب تر یا جلوتر و این امتحان را هم در طول 15 سال که مشاور عالی مقام معظم رهبری بوده پس داده است.
سالک در خصوص مقبولیتی که درداخل و خارج درمورد دکتر ولایتی وجود دارد، گفت: ایشان بین طبقات مردم و بین سیاسیون و متخصصین و اساتید دانشگاه و خواص جامعه مقبولیت خوبی دارند. مجموعه این مقبولیت ها انگیزه هایی را به وجود می آورد که انسان برای خودش در پیشگاه خدا حجت شرعی داشته باشد.
وی در خصوص برنامه های اقتصادی دکتر ولایتی نسبت به سایر کاندیداها گفت: مسائل اقتصادی کشوروبحران ها و مشکلاتش بر کسی پوشیده نیست. از یک طرف تحریم بین المللی 10 تا 20 درصدی آثار خودش را در حرکت اقتصادی کشور گذاشته است ولی موضوع بعدی خود تحریمی است که از ناحیه دستگاه های اجرایی کشور با ارائه بخشنامه های متناقض و دستورالعمل های متناقض بوجود آمده است.
سالک ادامه داد: دکتر ولایتی برای برون رفت ازاین وضعیت دوبرنامه پیشنهاد کرده است. یکی برنامه 100 روزه که ایجاد آرامش می کند و اعتماد متقابل بین مردم و دولت بوجود می آورد ودرنتیجه سرمایه گذاری ها تنظیم می شود ونسبت به آینده ایجاد امید می کند و نکته دوم با تنظیم بخشنامه ای که با بخش های متناقضی که در بانک مرکزی و سایر بانک ها برای مردم دردسر درست کرده است، مقابله کند. این را تبدیل به آرامش و اطمینانی جهت به کار افتادن جریانات صنعتی و اقتصادی کشور و بعد از آن یک برنامه دو ساله جهت برون رفت از این وضعیت فعلی خواهد کرد.
حجت الاسلام سالک در خصوص ویژگی های کلی نامزد اصلح گفت: این ویژگی های کلی را ما بر اساس سه منبع می بینیم. یکی منبع فرمایشات امام راحل که ایشان برای این کار محور اصلی را تقوا و تکیه بر پشتوانه مردم می داند. منبع دوم فرمایشات مقام معظم رهبری است که می فرمایند کسی را انتخاب کنید که مصداق ان الذین ربنا الله ثم استقاموا باشد، یعنی وقتی پای فرهنگ حاکمیت الهی و دینی ایستادگی کند ودر مقابل جبهه عظیم دشمنان کسی را انتخاب کند که راه کمال انقلاب اسلامی را تعقیب کند، صاحب عزت است و مسائلی ازاین مقوله را دنبال می کند. حاشیه نداشته باشد.
وی افزود: معیارهای مقام معظم رهبری این است که فقر و فساد را ریشه کن کند، عدالت خواهی و عدالت گستری را ادامه دهد که نیازمند برنامه است و منبع سوم قانون اساسی است که به آن تکیه می کنیم، یعنی اصل 15 قانون اساسی که می گوید رئیس جمهور باید رجل سیاسی، مدیر، مدبر و ایرانی الصل باشد.
سالک در ادامه با اشاره به مسائلی که در این باره مطرح است،تاکید کرد: رجل مذهبی، رجل سیاسی- مذهبی، مدیر و مدبر بودن و به همین ترتیب و اصل 121 قانون اساسی که قسم ریاست جمهوری است که 12 محور در آنجا مطرح است. بنابراین بر اساس یک جمع بندی بین این معیارها انتخاب رئیس جمهور باید صورت بگیرد.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 297362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ARM A1 ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    زنده باد ولایتی معتدل مجرب متخصص ولایت مدار
  • بی نام A1 ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    کاملا موافقم ... آقای ولایتی بسیار بهتر از قالیباف و حداد عمل کرده ...
    • بی نام IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
      0 0
      از قالیباف بهتره
  • اصفهاني A1 ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    منم موافقم اگر بناست دولت بعدي اصولگرا باشد ترجيح من هم آقاي دکتر علي اکبر ولايتي هستند.
  • یاور ولایت A1 ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    23 29
    با سلام آقای دکتر ولایتی فردی جامع و مقبول رهبری معظم انقلاب و مردم ولایتمدار ایران اسلامی هستند و با توجه به سوابق اجرایی و مشاوره ای و علمی ایشان ، انتخابشان به صلاح و ضرورت محسوب می شود . " یا علی "
  • میترا A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    0 1
    اگر در مورد استفاده از همه نیروها حتی ملی مذهبی ها و منتقدان جدی نظام اطمینان دهد حتما به او رای می دهم
  • علی IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    1 0
    دوستان کسی رو انتخاب کنبد که این بازی سیاسی را بتونه حل کند ، اگه تحریما ادامه پیدا کنه مردم همدیگرو میخودن !!! من فکر کنم ولایتی میتونه مشکلات کشور ما با دیگر کشورها رو حل کنه !