صحبت‌های سیدمحمد غرضی درباره سینماگران، ورزشکاران و اهالی مطبوعات

سید محمد غرضی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید که ورزش، سینما و مطبوعات نتوانسته‌اند در کشور سازمان اجتماعی پیدا کند.

بهناز شیربانی: سید محمد غرضی که امروز یکشنبه 19 خرداد در کافه خبر پاسخگوی پرسش‌های خبرنگاران شد.

او در پاسخ به این پرسش که برنامه‌اش برای مطالبات و امنیت شغلی سینما گران چیست؟ گفت: «به نظر من سه وجه اجتماعی جمله  ورزش،سینما و مطبوعات شکست خورده است .این سه وجه در کشور نتوانسته سازمان اجتماعی پیدا کند. من سی سال به عنوان مهندس زحمت کشیدم و سازمان اجتماعی نظام مهندسی را در کشور برقرار کردم ،قانونش را نوشتم ،به مجلس بردم وتصویب کردم.»

او ادامه داد:«در جریان توسعه اجتماعی ارگان هایی پایدار می‌مانند که طبق یک قانون و قاعده در جامعه تشکیل بشوند.از نظر من ورزشکار، خبرنگار وسینماگر باید پروانه اشتغال داشته باشند؛ به این صورت که خود صنف قانونش را بنویسد و با تصحیحی که توسط دولت در مورد آن انجام می شود به مجلس برده شود و رابطه بین این سه صنف را از یک طرف با مردم و از طرف دیگر با دولت حل کنیم. باید شخصیت های بارز این سه صنف این قانون را بنویسند.»

غرضی افزود:«تا پیش از این دیده می شد یک دولت چپی بوده است، شخصی از ورزش آمده و از دولت پول گرفته و سایرافراد را خلع ید کرده است. یا یک عده از سینماگرها با عده‌ای دیگر رفتند.این نقض جمهوریت و اسلامیت است. معتقدم این‌ها باید در یک سازمان سیاسی - اجتماعی منظم تعریف شود و اگر من رای بیاورم، حتما این کار را به وجه مطلوب انجام می‌دهم.»

او گفت: «هر کس باید مطابق شان و نیاز اجتماعی‌اش رشد کند، سینما باید در مقابل شنونده و بیننده متعهد باشد و در مقابل نظام حکومتی سازمان پیدا کند. دیگر نمی‌شود اینطور تصمیم گرفت که من دلم می‌خواهد به یکی مجوز بدهم یا ندهم.»

فایل ضمیمه در برگیرنده صحبت‌های سید محمد غرضی درباره برنامه‌هایش برای سینماگران، ورزشکاران و اهالی مطبوعات است.

 

 

57247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 297490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    15 0
    حرف های شما برای عمل کردن یک سطح بالاتر است فعلا همه سیاسیون درگیر قدرت اند این حرف ها برای دوره عقلانیت است و ما هنوز خیلی با آن فاصله داریم