عضو هیات رئیسه مجلس: دکتر ولایتی مورد اعتماد ویژه علمای قم است

«تدین و دقت در زندگی، عدم اشرافی گری، اهمیت دادن به مکتب اهل بیت، اخلاقی بودن،اشنایی کامل به سیاست خارجی و مدیریت موفق در عرصه بین المللی،به نام بودن در دنیا در کنار شخصیت علمی و مورد اعتماد رهبری و مراجع بودن، از ولایتی شخصیتی متمایز از سایر کاندیداها ساخته است. »

علی رضا منادی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرآنلاین با باین مطلب فوق در خصوص ویژگی های ممتاز علی اکبر ولایتی در تمایز او با سایر کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: دکتر ولایتی شخصیتی معروف در سطح بین المللی هستند، یک برند علمی مخصوصا در حوزه های خاصی از پزشکی دارند و همچنین در حوزه اطفال در دنیا شخصیت به نامی هستند. شخصیتی که 16 سال سکاندار وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران بوده و اتفاقات مهمی را در عرصه بین المللی در مورد نظام مدیریت کرده است.
وی افزود: در زمان قطعنامه 598 بود که ایران پیروز میدان درعرصه دیپلماسی بود. دنیا صدام را متجاوز شناخت و قطعنامه 1975 سر جای خودش ماند و در عرصه های دیگر سیاسی شخصیت های مهم دنیا از ایشان به عنوان فردی متعامل، مثبت، اثرگذار و دقیق در عرصه دیپلماسی نام می برند و وی در دیپلماسی فردی دقیق است.
منادی در ادامه با اشاره به اینکه دکتر ولایتی فردی دارای تجارب ارزشمند درحوزه سیاست خارجی است،گفت: آنچه که یک کاندیدا باید در حوزه سیاست خارجی داشته باشد، دو نکته اساسی است، اول تجربه در عرصه سیاسی و دوم اینکه فرد دقیقی باشد. در بحث دقیق بودن، دکتر ولایتی دارای عملکرد حائز اهمیتی است.
وی ادامه داد:ایشان در تالیف کتب مختلف، در احیای تاریخ تمدن اسلامی خیلی نقش دارند و به دنیا این نکته را معرفی کردند که دنیا و مخصوصا غرب، پزشکی اش را مدیون ایران و علمای برجسته و طبیبان حاذق تاریخ ایران است. در عرصه علوم انسانی بسیار فعال و اثرگذار هستند. در بحث بیداری اسلامی ایشان سکاندار قضیه بود.
عضو هیات رییسه مجلس در خصوص نوع تعامل دکتر ولایتی با سایر کشور های دنیا گفت:یکی ازمهمترین مسائل دربحث سیاست خارجی، مشکلات ایران با برخی از کشور ها است. ما با آمریکا در واقع مشکل داریم و این مشکل هم به راحتی حل نمی شود اما کسانی هستند که آمریکا آنها را متقاعد می کند که با ما مخالفت کرده و با او دوست باشد. ما به شخصی به عنوان سکاندار اصلی سیاست خارجی نیاز داریم که آنها را متقاعد کند که با ما دوست و با آمریکا مخالف باشند و حتی متقاعدشان کنیم که اگر با ما دوست نیستند، دشمن هم نباشند. دکتر ولایتی در این عرصه هم بسیار خوب است و هم در دنیا شخصیت به نامی است و وی را به خوبی می شناسند.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در خصوص حل معضلات اقتصادی در برنامه های دکتر ولایتی تصریح کرد: در عرصه بحث های اقتصادی باید به این نکته نیز توجه کرد که حل معضل اقتصادی ما ریشه در حل روابط بین الملل هم دارد که ایشان می تواند آن ها را انجام دهد و حضور ایشان بعد از بحث وزارت خارجه در کنار رهبری  از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی تاکید کرد: ایشان بعد از 16 سال وزارت خارجه مدام در محضر مقام معظم رهبری بود و در تصمیم های بین المللی اثرگذار بوده و اعتمادی که مقام معظم رهبری به ایشان دارد دلگرم کننده مردم است چراکه به ایشان به صورت ریشه ای اعتماد دارند.
منادی با اشاره به اعتماد جامعه مدرسین قم به آقای ولایتی،تاکید کرد: علمای برجسته قم ایشان را قبول دارند و همین مساله به اضافه تمامی موارد ذکر شده موجب می شود که ایشان را از بقیه کاندیداها برجسته تر کند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدین و دقت در زندگی، عدم اشرافی گری، اهمیت دادن به مکتب اهل بیت، اخلاقی بودن ایشان و اینکه برای یک وزیر به اندازه رئیس جمهور ارزش قائل است،گفت: اخلاقیات در ولایتی بسیار بارز است. ایشان وزرا را کارمند خودش نمی داند، چنین خصوصیاتی باعث رشد و ترقی و اعتلای ایران به فضل الهی می تواند باشد و با توجه به سوابق ارزنده ایشان می تواند نسبت به دیگر کاندیداها موجب ارجحیت ایشان شود.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 297749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =