فارس نوشت:

یک نماینده مجلس با بیان اینکه امروز نمایندگان به طرح تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران رأی مثبت دادند، گفت: اختلاس در بانک دی و عدم پرداخت مطالبات جانبازان از عوامل اصلی این مصوبه مجلس بود.

عباس فلاح باباجان افزود: مطالبات بیمه و مسکن جانبازان و ایثارگران نیز پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه 64 درصد از نمایندگان به این مصوبه رأی مثبت دادند، ادامه داد: یکی از بحث‌های اساسی اکثر نمایندگان عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران در رسیدگی به جانبازان بود.

وی ادامه داد: رها کردن مسئله اشتغال جانبازان و مشکلات درمانی آنان و همچنین مشکل آسایشگاه بقیة‌الله از عواملی بود که نهایتا منجر شد تا طرح تحقیق و تفحص از بنیاد شهید امور ایثارگران رأی بیاورد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران را بررسی و تصویب کردند.

امیر خجسته که به عنوان طراح طرح تحقیق و تفحص بنیاد شهید و امور ایثارگران در مجلس سخن می‌گفت، با بیان اینکه تحقیق و تفحص از مدیریت بنیاد شهید است نه از خود بنیاد گفت: شفاف نبودن عملکرد مالی بنیاد شهید، عدم توجه کامل به ایثارگران و مشکلات مدیریتی از جمله دلایلی است که 90 نماینده مجلس را برای تحقیق و تفحص از بنیاد شهید مصمم کرده است.

وی افزود: در بنیاد شهید مباحثی درباره اختلاس 15 میلیارد تومانی مطرح شده است که باید مورد توجه باشد.

بر اساس این گزارش حجت الاسلام ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه علنی امروز مجلس را به عهده داشت بعد از استماع گزارش کمیسیون اجتماعی، این طرح را به رای نمایندگان گذاشت که مجلس با 129 رای موافق و 18 رای مخالف و 16 رای ممتنع آن را تصویب کرد.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 297762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    23 4
    واقعا بنیاد شهید به امور ایثارگران و خانواده محترم شهدا رسیدگی نمی نماید و متاسفانه باند بازی شده
  • هموطن A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
    10 2
    واقعا کجای دنیا دیدید بازماندگان جنگ هزینه درمان ضایعه جنگی شان راد از جیب خود پرداخت نمایند اینجا که هیچ مسئولی جواب گو نیست نه بنیاد محترم نه جای که مشغول کار هستیم تکلیف چیست