۰ نفر
۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۴

محمدرضا عارف گفت که باید در برنامه‌ هسته‌ای از دیپلمات​های قوی استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه برنامه  گفت وگو با کارشناسان درباره پرونده هسته‌ای ایران گفت: فشارها در پرونده هسته‌ای ما سیاسی است. اگر هر خواسته‌ای را مطرح کردند ما پاسخ دهیم، یک خواسته دیگر خواهند داشت. حق ما این است که از فناوری هسته ای استفاده کنیم. کشدار شدن مسئله هسته‌ای به ضرر ماست. اختلافی که اروپا با امریکا داشت در مسئله هسته‌ای کشور بود اما الان با هم یکی شده اند. با اعضای شورای حکام روابط دیرینه داشته‌ایم. باید این روابط را تقویت کنیم. باید سطح مذاکرات را بالاتر ببریم. افرادی در سطح مدیر کل اختیار ندارند. از این طرف هم باید از دیپلمات های قوی استفاده کنیم.

روحانی افزود: باید همه راهکارها را روی میز خود داشته باشیم. به نظر من ارتباط صمیمانه با اروپا راحت تر است. به کمک آن‌ها باید رابطه با آمریکا پیگیری شود. ما از نفوذ خود در منطقه کم استفاده می‌کنیم. مثلا در افغانستان، آمریکا کوتاه آمد. اگر به آنجا رسیدیم ایرادی ندارد که مذاکره کنیم. از مذاکره ابایی نداریم.

وی همچنین  درباره اجرای سیاست های کلی اصل 44 گفت: اجرای سیاست​های اصل 44 به منزله نجات اقتصاد کشور است. این سیاست ها در راستای واگذاری تصدی امور از بخش دولتی به بخش خصوصی است. جهت گیری ها باید به سمت خصوصی سازی برود. مگر جایی که بخش خصوصی توجیه ندارد. باور دولت باید این باشد که  تصدی گری ها باید خصوصی باشد. متاسفانه واگذاری‌ها به بخش دولتی و نیمه دولتی بوده است و نتیجه اش این بوده که نظارت مجلس از آن برداشته شده است.

عارف همچنین درباره حضور زنان در اداره کشور نیز گفت: خیلی ها باور ندارند که یک زن توانایی اداره جامعه و همزمان مدیریت را دارد. من به خیلی از کارشناسان خوب زن در مخابرات پست مدیریتی دادم. باید جهت گیری ها به سمتی برود که نرخ اشتغال و مشارکت زنان بالاتر برود. این مشکل بیشتر فرهنگی است. قوانین را هم مردان نوشته‌اند. نباید بپذیریم که در برنامه های توسعه کشور خانم‌ها را که نیمی از جمعیت کشور هستند نادیده بگیریم. در کل کشور تنها یک و نیم درصد از اعضای شوراها را خانم‌ها تشکیل می‌دهند. در شهرهای بزرگ این میزان 15 درصد است. چرا؟ انتظارمان از مردم ایران این است که بیشتر به زنان رای بدهند.

29219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 297783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    ملت بيايم اشتباه نكنيم با راي به دكتر عارف مملكت رو نجات بديم. تماميت خواهي بسه
    • بی نام A1 ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
      0 0
      تماميت خواهي بسه!
  • بی نام IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    عارف ناجي ايران روحاني اميد ايران
  • بی نام EU ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    1 0
    آفرین بر تو. ما مردم ایران خواهان ارتباط با تمام دنیا هستیم چون ایرانی لیاقت بهترینها را دارد
  • اصلاح طلب A1 ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    1 0
    عاشقتم
  • بی نام A1 ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    1 0
    فقط دکتر عارف رای ماست.
  • بی نام A1 ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    1 0
    با احترام به دکتر روحانی رای ما دکتر عارف
  • مهدی A1 ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    0 0
    ابایی ندارید مهم نیست اجازه ندارید مهمه
  • رضا A1 ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    0 0
    روحانی روحانی امیرکبیر ثانی
  • بی نام A1 ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    1 0
    دمش گرم هر چی باشه از روسیه نامرد و چین کومونیست بهتره
  • رضا A1 ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    1 0
    عارف یک شخصیت دانشگاهی، اصلاح طلب، طرفدار حقوق مردم، ملایم و میانه رو، طرفدار کاهش تنش با غرب، معتقد به دیدگاه های کارشناسی برای کاهش مشکلات اقتصادی، حامل تولید ملی و … است و چنین شخصیتی در این شرایط بهتر از شخصیت های تند می تواند سکان امور اجرایی کشور را به دست بگیرد ضمن این که از حمایت اکثریت رهبران اصلاحات برخوردار است.