معاون سازمان محیط زیست گفت: امیدواریم با بالا رفتن کیفیت سوخت٬ از روزهای آلودگی هوای تهران کم شود. اما در دو ماه فصل سرد که وارونگی هوا وجود دارد٬‌آلودگی هوا هم هست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاینِ؛ صبح امروز علی محمد شاعری٬ معاون سازمان محیط زیست در برنامه سلام تهران شبکه ۵ حاضر شد و درباره معضلات زیست محیطی کشور حرف زد. 

او درباره گرد و خاک و یا همان ریزگردها گفت: ریزگردها از غرب عراق و شرق سوریه به ایران می آیند. تلاش هایی برای مهار آنها در عراق شده است. اما همچنان این شرایط وجود دارد. 

شاعری تلویحا گفت که از ایران برای مهار کانون های تولید گرد و غبار در عراق کاری ساخته نیست. اما اشاره کرد به تلاش هایی که برای مهار کانون های تولید ریزگرد در کشور شده است: ما بحث بیابان زدایی را داریم٬ مثل کاشت درخت و مالچ پاشی. 

او بودجه ای که مجلس برای جنگل کاری در اختیار سازمان محیط زیست گذاشت را کافی ندانست. 

معاون سازمان محیط زیست درباره پیشنهاد پروفسور کردوانی درباره شن پاشی در کانون های تولید گرد و خاک گفت: این پیشنهاد خوبی است٬‌اما هزینه زیادی دارد. مانند مالچ بیولوژیک که آن هم پر هزینه است و البتنه فقط یک سال دوام می اورد. همه این طرح ها قابل بررسی است٬ اما باید ببینیم چقدر قابلیت اجرایی در سطح وسیع را دارند.

شاعری همچنین درباره آلودگی ناشی از سوخت و موتور خودروها گفت: خوشبختانه از ابتدای امسال گازوییل یورو ۴ توزیع می شود. در برخی از جایگاه های سوخت تهران هم بنزین یورو ۴ توزیع می شود.

او با ابراز امیدواری از توزیع بنزین یورو ۴ تا ابتدای تیرماه در تمام جایگاه های تهران گفت: ما هر روز پیگیری می کنیم تا بنزین با کیفیت در تهران و شهرهای بزرگ توزیع شود. 

معاون سازمان محیط زیست بهتر شدن هوای تهران در بهار ۹۲ را به دلیل توزیع سوخت مناسب عنوان کرد و گفت: با این شرایط امیدواریم تعداد روزهای سالم تهران و شهرهای بزرگ را افزایش دهیم. البته به غیر از دو ماه سرد سال که وارونگی دما اتفاق می افتد . 

او همچنین درباره شماره نشدن خودروهای یورو ۲ و تولید خودروی یورو ۴ گفت: خودروسازان مهلت دارند تا ۳۱ خردادماه خودروی یورو ۲ تولید کنند و از ابتدای تیرماه خودروی یورو ۴ باید تولید کنند. اما خودروسازان مهلت یک ماهه دارند تا خودروهای یورو ۲ که تا ابتدای تیرماه تولید شده است را تحویل بازار دهند. یعنی مهلت شماره گذاری تا ۳۱ تیرماه است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 297827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
    1 0
    حمل و نقل عمومي را گسترش دهيد. از مشاوران مجرب خارجي در اين زمينه (ترافيك و حمل و نقل شهري) بايد بهره برد.