۰ نفر
۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴

واحد مرکزی خبر

روزنامه القدس العربی درمقاله ای نوشت نبرد القصیر مانند نبرد استالینگراد سرنوشت ساز ودارای تأثیر راهبردی است.
این روزنامه درنسخه اینترنتی امروز خود دراین مقاله به قلم سائد العزه تحلیلگر اردنی افزود،اگر کسی هرقدر هم که منتقد یا حتی مخالف ژوزف استالین رهبر پیشین شوروی ویا مخالف کمونیست های این کشور باشد نمی تواند از فداکاری ارتش و مردم شوروی پیشین در نبرد استالینگراد علیه ارتش نازی هیتلر چشم پوشی کند. نبردی که نقطه تحول جنگ علیه نازی ها بود زیرا پس از این نبرد،پیروزی های مستمر متفقین درجنگ جهانی دوم بدست آمد.
به همین ترتیب،هرکس هرقدر هم که به بشاراسد رئیس جمهور سوریه و سیدحسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله انتقاد داشته باشد نمی تواند دستاوردهای پرسنل فداکار ارتش سوریه ومقاومت تاریخی اعضای جنبش حزب الله در نبرد با تروریست های جبهه النصره وسازمان القاعده- که براساس برنامه برخی کشورهای منطقه خاورمیانه و غرب بدنبال سرنگونی نظام سوریه وتخریب این کشور هستند- را نادیده بگیرد.
این تروریست ها که بطور عمده از خارج از سوریه و از نقاط مختلف جهان- ازجمله کانادا،استرالیا،برخی کشورهای اروپایی و نیز عربی- به این کشور آمده بودند حدود یک سال شهر راهبردی القصیر را درتصرف خود داشتند اما ارتش سوریه با همکاری همپیمانش جنبش حزب الله توانست با نبردی حساب شده که هنوز جزئیاتش منتشر نشده است،این شهر را از آنان پس بگیرد.اکنون همه تحلیلگران نظامی وسیاسی اذعان دارند که پیروزی در نبرد القصیر نه تنها،موفقیتی نظامی به شمار می رود بلکه بر مذاکرات مقدماتی آمریکا و روسیه درباره کنفرانس ژنو دو تأثیر گذاشته است.
درست است که القصیر مانند استالینگراد به شدت تخریب شد اما پیروزی دراین شهر،پیروزی همه کشورهای دوست سوریه ومخالف آمریکا به شمار می رود.پیروزی درالقصیر،پیروزی ایران وچین و شاخه نظامی جنبش حماس علیه شاخه سیاسی این جنبش ونیز ناتو ودولت اردوغان به شمار می رود. درپایان باید بگویم که باوجود همه فریب کاری ها وتحریف های رسانه های صهیونیستی وبرخی کشورهای عربی وغربی،نبرد القصیر ماهیت پلید همپیمانان عربی وغربی رژیم صهیونیستی را برملا کرده ومی کند.

49261

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 297979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =