۰ نفر
۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۴:۴۶

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نوشت:

روز جمعه 24 خرداد بار دیگر مردم ایران به پای صندوق‌های رأی می‌روند تا عالی‌ترین مقام اجرائی کشور را انتخاب کنند.
نه تنها این انتخابات، بلکه هر انتخاباتی در کشوری همچون ایران که نظام حکومتی آن بشدت مورد تهاجم دشمنان ملت‌های آزاد است، در درجه اول از جهت میزان مشارکت مردم دارای اهمیت و حساسیت زیادی است. حضور مردم در انتخابات، پشتوانه مردمی نظام حکومتی محسوب می‌شود که می‌تواند قدرت نظام را در صحنه بین الملل به رخ بکشد. این پشتوانه، تهدیدها را کاهش می‌دهد، طمع‌ها را از بین می‌برد و قدرت چانه زنی مسئولان دولتی در سطح بین‌المللی را بالا می‌برد.
به همین جهت، حضور گسترده در انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد، فارغ از اینکه چه کسی انتخاب می‌شود، فی‌نفسه اهمیت دارد و مردم ایران که خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی را از خود می‌دانند و به آن وفادار هستند با آگاهی از این واقعیت، در آن شرکت خواهند کرد و مردمی بودن این نظام را به رخ جهانیان خواهند کشید. هر چند شرکت مردم در انتخابات به معنای نادیده گرفتن مشکلات اقتصادی و سایر نارسائی‌ها نیست، ولی با توجه به طمع دشمنان و تلاش آنان برای بهانه جوئی و بی‌رغبت وانمود کردن مردم نسبت به حضور در صحنه، رفتن آحاد مردم به پای صندوق‌های رأی برای حراست از نظام جمهوری اسلامی اکنون یک وظیفه ملی است که به اشخاص و احزاب و جناح‌ها مربوط نمی‌گردد و فواید آن مستقیماً به حساب نظام جمهوری اسلامی و استقلال ایران ریخته می‌شود.
قطعاً اهمیت بیشتر اصل حضور در پای صندوق‌ها را نباید مانعی بر سر راه دقت در انتخاب فرد اصلح دانست. مردم باید با توجه به تجربه‌های گذشته به ویژه 8 سال اخیر، به کسی رأی بدهند که اهل تظاهر و برخورد ابزاری با شعائر دینی نباشد و صداقت را اصل اول تعامل خود با ملت قرار دهد.
این روزها شعارهای زیادی توسط نامزدهای ریاست جمهوری داده می‌شود که بیشتر آنها غیرعملی و یا خارج از دایره اختیارات رئیس اجرائی کشور است. اگر همین شعارها را معیاری برای سنجش میزان صداقت این افراد بدانیم، به این نتیجه خواهیم رسید که آنها از این ویژگی برخوردار نیستند و صرفاً برای رسیدن به قدرت است که شعار می‌دهند. درست به همین دلیل است که مردم باید در انتخاب اصلح دقت کنند و فارغ از تبلیغات پرزرق و برق نامزدها به تصمیم برسند.
واقعیتی که از نگاه مردم دور نیست و نامزدهای ریاست جمهوری نیز در ایام تبلیغات انتخاباتی بارها بر آن تأکید کرده‌اند، مشکلات اقتصادی زیادی است که اکنون کشور با آن مواجه است. بخشی از این مشکلات ناشی از تحریم‌هاست ولی بخش مهمی از آن را سوءمدیریت‌ها پدید آورده و ناکارآمدی مسئولان عامل اصلی چنین وضعیتی است. هر چند عاملان اصلی پدید آمدن این وضعیت تلاش می‌کنند خود را تبرئه نمایند و گناه‌ها را به گردن دیگران بیاندازند، اما حتی اگر به سخنان این روزهای نامزدهای ریاست جمهوری و نمایندگان و مشاوران اقتصادی آنها هم توجه شود تردیدی باقی نمی‌ماند که علیرغم تحریم‌ها و فشارهای خارجی این امکان وجود داشت که کشور دچار پیچ و خم‌های اقتصادی موجود نشود و مسئولان با استفاده از منابع سرشار طبیعی و نیروهای باتجربه، مانع بروز چنین مشکلاتی گردند.
بدین ترتیب، تردیدی وجود ندارد که رئیس‌جمهور آینده باید حل مشکلات اقتصادی را در اولویت کاری خود قرار دهد و با قدرت این مشکل را از پیش پای مردم بردارد. این، وظیفه ایست که همه معتقدند بردوش رئیس‌جمهور آینده سنگینی می‌کند و با انجام صحیح آن، راه برای حل سایر مشکلات نیز هموار خواهد شد. این جمله رهبر انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی که گفتند: "آرزوی همه ما اینست که منتخب ملت حلال مشکلات اقتصادی باشد" نیز بیانگر همین واقعیت است،‌ واقعیتی که در عالی‌ترین سطح حاکمیت مطرح شده و نشان دهنده عمق فاجعه‌ایست که از ناحیه مشکلات اقتصادی کشور را تهدید می‌کند.
رئیس جمهور آینده هر کس باشد به تنهائی و با سازوکارهای موجود و تکیه بر افرادی که در سال‌های اخیر مناصب اقتصادی کشور را در اختیار داشتند نمی‌تواند مشکلات اقتصادی موجود را حل کند. این مشکلات را فقط با بهره گیری از تجربیات مدیرانی می‌توان حل کرد که در سخت‌ترین شرایط جنگ و تحریم‌های اقتصادی توانستند کشور را به بهترین وجه مدیریت کنند و علاوه بر پیروزی‌های نظامی در عرصه اقتصادی نیز متناسب با شرایط و امکانات با موفقیت عمل کنند و بعد از جنگ نیز کشور را به بهترین وجه بسازند و صاحب زیرساخت‌های قوی و ماندگار نمایند.
در سال‌های اخیر، از صاحبان چنین تجربیات مهمی نه تنها استفاده نشد،‌ بلکه به آنها اهانت شد و حتی اجازه مطرح شدن افکار و اندیشه‌های آنها و بازگو شدن تجربیاتشان نیز داده نشد. این وضعیت، قابل دوام نیست و ادامه همین روش است که می‌تواند کشور را با بحران مواجه کند. به همین دلیل، رئیس‌جمهور آینده باید با سعه صدر از تجربیات گذشته و مدیران با تجربه‌ای که سالهاست کنار گذاشته شده‌اند استفاده کند تا بتواند بر مشکلات اقتصادی فائق آید.
این، کاری است که با برخورداری از چنین دیدگاهی قطعاً شدنی است و مردم به کسی رأی می‌دهند که از چنین دیدگاهی برخوردار باشد.  

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 298046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
    22 2
    روحاني روحاني روحاني
  • بی نام IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
    32 2
    اين حرف ها درست اما مهمترين نياز اصلاح وضع اقتصادي ترميم رابطه با جامعه جهاني است كه چندان باب ميل اصولگرايان نيست
  • هلنا A1 ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
    4 8
    فقط رضایی