ایسنا نوشت:

علی اکبر ولایتی، اخلاق محوری و ثبات در تصمیم گیری را به عنوان شعار متبوع خود مورد تاکید قرار داد.

این کاندیدای ریاست جمهوری در جمع مردم کرمان، اظهار کرد: مقام معظم رهبری امسال را به عنوان "حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" نامگذاری کرده‌اند که بدون تردید این شعار راه علاجی برای مشکلاتی است که ایشان پیش بینی می‌کردند و پس از آسیب شناسی موجود در جامعه راه علاج را در نسخه ای حماسه سیاسی و اقتصادی اعلام فرمودند.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند: "یک مصرع حماسه سیاسی انتخابات است"، بدون شک حماسه دیگر قدرت منطقه ای جمهوری اسلامی و افزایش این قدرت است.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: مصرع دیگر تاثیرگذاری ایران در عرصه بین المللی است که باید این تاثیرگذاری هر روز بیشتر از گذشته شود.

ولایتی بیان کرد: با شناختی که از دیدگاه های مقام معظم رهبری دارم، به نظر بنده حماسه اقتصادی، معشیت مردم و رسیدن ایران به قدرت اول منطقه در سال 1404 است.

وی اظهار کرد: طبق ابلاغ سیاست های کلی رشد متوسط اقتصادی برای هر سال 8 درصد پیش بینی شده که وضعیت ما اینگونه نیست که شاید دلیل آن کارهای ناقص و عملی نشدن اصل 44 قانون اساسی است که توسط مقام معظم رهبری اعلام و در مجلس به تصویب رسید.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: خصوصی سازی آنطور که باید در کشور اجرا نشد، مردمی کردن اقتصاد و از دولتی خارج کردن آن صورت نگرفت و به عنوان مثال وضعیت نامطلوب مس در استان کرمان به دلیل مردمی نشدن آن است.

ولایتی با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمان در زمینه‌های مختلف به ویژه معادن تصریح کرد: باید در حوزه فولاد و معادن کرمان ظرفیت ها را از قوه به فعل برسانیم و با وجود معادن گوناگون در استان کرمان و کشور، خام فروشی به مصلحت نظام نیست.

وی بیان کرد: رفتن به سمت اقتصاد رقابتی یک ضرورت است و محور اقتصاد آینده کشور این است که باید تولیدمحور باشد، اقتصاد توزیع محور و مصرفی موجب پیشرفت نمی‌شود.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: استان کرمان علی رغم مشکل کمبود آب، بهترین و بزرگ ترین صادرکننده محصولات غیرنفتی است که اگر زمینه ها فراهم نشود، امکان پیشرفت اقتصادی کم است.

وی در ادامه با یادآوری شعار دولت متبوع خود مبنی بر اخلاق محوری و ثبات در تصمیم گیری ، اظهار کرد: مردم اخلاق محور و فرهنگی ما در سال های گذشته از اینکه مسئولانشان به جای رفع مشکلات با هم یکی به دو می کنند، بسیار رنج برده‌اند.

وی تصریح کرد: دولت ما دولت متمم، دولت فرع بر اصل مردم است، دولتی که تعرض اخلاقی به کسی نمی کند، کاری می کنیم که مردم ما در نزد بیگانگان از این‌که نام مسوولان خود را ببرند، احساس خجالت نکنند.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: سر و سامان دادن به اقتصاد و معیشت مردم برنامه ما در حوزه داخلی است، اگر تسهیلات فراهم و مساعدت شود، مردم خودشان کارآفرین هستند.

ولایتی با اشاره به این‌که باید تسهیلات بانکی برای تولید کشاورزی و صنعتی فراهم شود، اظهار کرد: مجلس هدفمندی یارانه ها را تصویب کرد و باید یارانه به مردم تخصیص یابد، اما 30 درصد یارانه مربوط به تولید بود که تخصیص نیافت و نتیجه آن تعطیلی و کم کاری کارخانه ها شد.

وی با اشاره به این‌که دولت به تعهدات خود پایبند نیست، گفت: پرداخت و دریافت تسهیلات به تولیدکنندگان را براساس تغییر نرخ ارز محاسبه کرده و مشکلاتی را برای این قشر به وجود آورده اند و این ناشی از عدم ثبات در تصمیم گیری هاست.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار کرد:‌ دولت باید بر بانک خصوصی که باید تحت اشراف بانک مرکزی مستقل و مقتدر باشد، نظارت کند تا به مردم اجحاف نشود.

وی در ادامه گفت: مردم باید به دولت و دولت به مردم اعتماد داشته باشند، اگر اعتماد تخریب شود، نمی توان اقتصاد درستی داشت، افراد در بازار و تولید براساس اعتماد متقابل کار می کنند و در صورتی که دولت به قول هایش عمل کرده و فقط حرف نزند، برای مردم الگو شده و مردم نیز به همان مسیر می روند.

ولایتی افزود: باید تولید داخلی را حمایت کرده و به کشاورزان و صنعتگران وام بدهیم، چرا باید تسهیلات بانکی با بهره 20 و 30 درصد باشد، در صورتی که ما مسلمانیم و بهره قبیح و حرام است، چه توجیهی برای این امر داریم؟

وی تصریح کرد: با این وضعیت تسهیلات، چگونه توقع داریم تولید پیش برود، تولید باید با کارمزد دو و سه درصد باشد.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار کرد: برای علاج فوری وضعیت اقتصادی کشور برنامه 100 روزه ارائه کرده ایم که با انجام چند کار مشکلات به تدریج رو به حل شدن می گذارد و امیدواریم بعد از 100 روز آرامش بر اقتصاد حاکم شود.

ولایتی افزود: با تصمیمات چند روزه، در صورتی که بخش نامه های بانک مرکزی که دست و پای مردم را بسته، باز شود، خود مردم با نظارت و حمایت دولت اقتصاد را هدایت می کنند.

وی اظهار کرد: بانک خصوصی باید وادار به عمل به تعهداتش شده و کالاهای مانده در گمرکات آزاد شود.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: باید افراد متخصص و باتجربه در دولت به کار گرفته شود مشروط به اینکه تعدادی از جوانان تحصیلکرده را در حوزه تخصصی خود حمایت کرده و تجربه را به آنها منتقل نمایند.

ولایتی تصریح کرد: دولت براساس قانون اساسی موظف است برای همه شغل ایجاد کند، در این راستا اگر افراد تحصیلکرده تخصص ندارند، دولت آموزشگاه های مهارت را راه اندازی و بعد از آموزش افراد را به کارگاه های تولیدی هدایت کند.

وی با اشاره به رفع مشکلات جوانان در زمینه مسکن و ازدواج گفت: مسکن مهر کار خوبی است اما مشکلاتی دارد که باید رفع شود و مشکل اساسی در این زمینه استیجاری بودن آن است.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار کرد: بنده با لایجه ای که به مجلس خواهم داد و اجازه قانونی که خواهم گرفت، مسکن استیجاری را به مالکیت مردم در می آورم و با این کار به دغدغه اجاره خاتمه خواهم داد.

ولایتی بیان کرد: مسوولان هر استان را از افراد بومی و با مشورت نخبگان استان انتخاب خواهم کرد و با اجرای نظام سلامت و سراسری کردن بیمه، تفاوتی بین بیمه کشاورز و غیرکشاورز نخواهد بود.

وی افزود: در حوزه سلامت، پیشگیری بهتر از درمان است و یکی از مهمترین مسائل در حوزه سلامت ورزش است که در این راستا باید ورزش همگانی شده و فضاهای ورزشی بسط یابد.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: باید ورزش و فضاهای ورزشی مخصوص بانوان در کشور گسترش یابد، که ورزش کردن علاوه بر پیشگیری از بیماری ها، موجب قهرمان پروری در ورزش های همگانی نیز خواهد شد.
/29220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 298074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
    8 5
    تمام امي ما جوانان آقاي ولايتي هستند و كابوس ما شايعات مربوط به استعفاي ايشان است.از ايشان خواهش مي كنيم تا لحظه آخر بمانند تا ميزان راي ايشان مشخص شود
    • بی نام EU ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
      1 3
      حتی اگر رای آقای ولایتی بالا نباشد باز هم ایشان صدیق ترین و شایسته ترین فرد برای ریاست جمهوری هستند ولی همانطور که آقای علی مطهری اعلام کردند به دلیل بالاتر بودن احتمال رای آوری آقای روحانی ما به روحانی رای می دهم . با این همه درود بر ولایتی که صداقت واقعی را نمایش داد.