ایسنا نوشت:

محمدباقر قالیباف در جمع مردم اهواز در مسجد اعظم این شهر، گفت: امروز در آستانه 24 خرداد، روز حماسه آفرینی، آمده‌ام که در جمع شما مردم اهواز بی‌پرده بگویم یکی از علت‌هایی که ما نتوانستیم به موفقیت برسیم و در شرایط امروز با همه زحماتی که در کشور در حوزه های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کشیده شد کارنامه کشور قابل قبول نیست، این است که در دو دهه گذشته واقعیت تلخی وجود دارد و آن اینکه مسوولان نسبت به تدابیر مقام معظم رهبری و دغدغه‌های مردم احساس انجام وظیفه و حساسیتی که باید داشته باشند را نداشتند.

اهم سخنان نامزد ریاست جمهوری یازدهم در ادامه می آید:

  • در بیش از دو دهه گذشته شنیده‌ایم که افرادی می‌گویند قانون اساسی کفایت و اختیار لازم را برای قوه مجریه ندارد؛ ما این را یک بهانه می‌دانیم. وقتی فرد تصمیم می‌گیرد رییس دولت شود با همین قانون ثبت نام می‌کند و وقتی انتخاب شد، با همین قانون در پیشگاه خداوند و ملت و نمایندگان مردم در مجلس سوگند یاد می‌کند، ولی چه طور می‌شود که در سال‌های پایانی دوره خود بگوید این قانون اختیارات لازم را برای اداره کشور به رئیس جمهور نداده؟ این تنها یک بهانه است.
  • کشوری که درآمدی بیش از 600 میلیارد دلار در این 7، 8 سال گذشته داشته است، اصلا نباید چنین شرایط اقتصادی داشته باشد، ولی چرا باید این مشکلات را در کشور مشاهده می‌کنیم؟ زیرا با باور عمیق نسبت به تبعیت از رهبری نداریم و دغدغه مردم را هم نداریم. اگر اختلافی وجود دارد این اختلاف بر سر دغدغه‌های مردم و خدمت به مردم نیست، بلکه بر اثر سیاست‌زدگی و قدرت است.
  • درباره منازعات روسای دولت و مجلس، مقام معظم رهبری درباره این اتفاقات فرمودند که این مسایل هم خلاف اخلاق و شرع و هم خلاف قوانین و مقررات و ضوابط موجود است. واقعا دعوا بر سر چه بود؟ ای کاش دعوا بر سر این بود که سازمان تامین اجتماعی مسئله حقوق بازنشستگان، بیمه و بحث درمان را حل نمی‌کند، ولی متاسفانه دعوا سر این بود که مسئول این سازمان چه کسی باید باشد؛ اینها مشکلاتی است که در کشور وجود داشته و دارد.
  • در دولت آینده اگر توفیق خدمت پیدا کردم حتما تدابیر مقام معظم رهبری در اولویت نخست اقدامات بنده خواهد بود. در دولت آینده مردم این را از من نخواهند شنید که بگویم "چوب لای چرخ دولت می گذارند" و یا اینکه "قانون اختیارات لازم را به رییس دولت نداده است". رییس دولت مسئول است آنچنان مدیریت کند که این اتفاقات در کشور رخ ندهد. این بهانه‌ها جز وقت کشی و پرداختن به حاشیه‌ها نیست.
  • یکی از مشکلات ما این بود که داشتن روحیه و فرهنگ و همت جهادی، همان فرهنگی که به برکت خون شهدا در خوزستان پا گرفت، متاسفانه در دولت‌ها به فراموشی سپرده شد و بعضا تلاش کردند که این فرهنگ را از مجموعه مدیریت و جامعه دور کنند. این ضعفی است که از گذشته تاکنون وجود داشته و فضا، فضای کار و تلاش، محبت و همدلی و وحدت نبوده است. همان سیاست زدگانی که در دوران دفاع مقدس هرگز به جبهه نیامدند و به تعبیر شهید چمران وقتی شیپور جنگ زده شد فرق بین مرد و نامرد مشخص شد، در صف نامردان ایستادند. ما یک بار اینها را در پشت خط مقدم ندیدیم؛ ما را بدرقه می‌کردند و می‌رفتند.
  • تنها راه بهبود وضعیت کشور همان فرهنگ دوران دفاع مقدس است که با روحیه مجاهدت و ایثارگری بایستیم و با استفاده از امکانات موجود مشکلات را حل کنیم. اگر بخواهیم دین خود را ادا کنیم نباید تنها حرف بزنیم. من اهل حرف زدن نیستم، مدیرم و مردم زبان کار را بیشتر متوجه می‌شوند؛ کارنامه گذشته‌ام در دوران دفاع مقدس، نیروی انتظامی و شهرداری هم کاملا مشخص است و امروز نیز با همین کارنامه پا به عرصه گذاشته‌ام.
  • من در شرایطی پا به عرصه انتخابات گذاشته‌ام که لحظه‌ای بی‌ برنامه نیستم. مطمئن باشید دو سال بعد در خوزستان شرایط در ابعاد مختلف متفاوت‌تر و محسوس‌تر از اکنون باشد. حماسه سیاسی از شما و حماسه اقتصادی از ما.

/29295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 298091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ع IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
    23 8
    سلام بر روحانی درود بر خاتمی
  • بی نام A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
    24 6
    لطفا انقدر از جنگ و جبهه برای کسب رای استفاده نکن !
  • بی نام IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
    25 6
    کشتین مارو با این روحیه جهادی! همه اگه بصورت معقول، با برنامه و با میانه روی کارها رو جلو ببرند خیلی بهتره. این تجربه کشورهای دیگر است.
  • پویان IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
    10 32
    فقط دکتر قالیباف
  • بی نام IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۴
    0 1
    آقای قالیباف اداره کشور مانند خدمات شهرداری نیست. مدیر کشور باید یک سیاستمدار باشند.