محبوبه عمیدی: آئودی اولین خودروسازی است که تلاش میکند به کمک سیستم Inrix Park کابوس پیدا کردن فضای پارک درکلانشهرها را برای خریداران خودروهای خود که مجهز به سیستم ناوبری MMI هستند، برای همیشه از بین ببرد. این سیستم میتواند از میان 18هزار پارکینگ در آمریکای شمالی و بیش از 42هزار پارکینگ در قاره اروپا فضای موجود برای پارک، نرخ هر ساعت و فاصله خودرو با پارکینگهای موجود در محدوده را مقایسه و اعلام کند.
فیلیپ برابک، مدیر محصول خودروساز آئودی میگوید: «هدف اصلی از به کارگیری بسته برخط آئودی سادهتر کردن چالشهای روزمره رانندگی برای خریداران این برند است. بخشی از این سهولت کار میتواند به پیدا کردن پارکینگ مناسب و پیشنهاد آن به رانندگان برگردد و رانندگی را برای آنها به تجربه دلپذیرتری تبدیل کند».
آغاز استفاده از این فناوری تازه در خودروهای آئودی، همین هفته در کنفرانس تلهماتیکز دیترویت 2013 اعلام شده است. متخصصان این شرکت میگویند استفاده از این سیستم یکپارچه در خودروها بهمراتب سادهتر از دریافت دادهها به کمک تلفن همراه هوشمند است و در این روش دادهها سریع و مستقیم دریافت خواهند شد. آنها تخمین میزنند تنها در ایالات متحده بیش از 100هزار دارنده خودروهای آنلاین آئودی بتوانند از این امکان استفاده کنند. با توجه به حجم تولید این خودرو ماهانه هزاران نمونه جدید نیز از سیستم پارکینگیاب استفاده خواهند کرد.
آئودی اولین خودروسازی است که امکان دستیابی به اطلاعات پارکینگهای متعدد را به رایگان برای خریداران خود فراهم میکند. این دادهها به شکل لحظهای بهروز شده و شامل قیمتها، فضای موجود، محل پارکینگ و هزینه ساعات استفاده از فضای پارک میشود. این سیستم حتی میتواند فضای مورد نظر را رزرو کند و کوتاهترین مسیر ممکن برای رسیدن به پارکینگ را نشان بدهد. برای دارندگان آئودی در آمریکای شمالی و اروپا این دادهها فضاهای پارک موجود در فضای باز را نیز در برخواهد گرفت.
سیستم INRIX Park که به رایگان در اختیار خریداران و تمامی خودروهای آئودی که از سیستم ناوبری MMI استفاده میکنند، قرار خواهد گرفت، مقایسه نرخ پارکینگها و فاصله آنها را برای بیش از 42هزار پارکینگ در قاره اروپا نیز امکانپذیر خواهد کرد. این دادهها با ساخت پارکینگهای تازه و فضاهای تفریحی جدید بهروز خواهند شد تا نزدیکترین و اقتصادیترین محل پارک ممکن را به رانندگان نشان بدهند.
برایان میستل، مدیرعامل INRIX میگوید: «همراه با آئودی تلاش کردیم دسترسی به دادههای فضای پارک را مستقیم و سادهتر کنیم. میدانیم که یکسوم ترافیک شهری را رانندگانی ایجاد میکنند که دارند به دنبال جای پارک میگردند. این شیوه میتواند از تعداد آنها و ترافیک در شهرهای بزرگ بکاهد».
53273
نظر شما