یک استاد دانشگاه ابراز امیدواری کرد که با حضور حداکثری مردم، جامعه به سمت اعتدال و میانه روی برود.

علی عباسپور نماینده پیشین تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین، با اشاره به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری، با بیان اینکه شرکت در انتخابات یک وظیفه اخلاقی، شرعی و ملی است که همه باید از این حق خود استفاده کنند، ادامه داد: این موضوعی است که مورد تاکید پیاپی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری قرار گرفته است.
به گفته وی همه مردم ایران می دانند انتخابات و شرکت در آن برای اقتدار و انسجام ملی و افزایش قدرت درصحنه سیاسی و بین المللی مهم است.
این استاد دانشگاه با اشاره به مشکلات داخلی و تحریم‌های خارجی در مقطع کنونی، حضور پررنگ مردم در انتخابات را الزام آورتر از گذشته خواند و افزود: نکته حائز اهمیت در این میان آن است که مردم احساس کرده‌اند که باید به سمت اعتدال و میانه روی بروند و از افراط در صحنه سیاسی کشور پرهیز کنند.
عباسپور ادامه داد: اصلاح طلبان و اصولگرایانی هستند که می کوشند جامعه را به سمت تندروی سوق دهند. در چنین شرایطی اگر مردم مشارکت گسترده در انتخابات نداشته باشند، آنها به اهداف خود می رسند و با پایگاه رای محدودی که دارند تلاش می کنند تا به افراط گرایی ای که در سال های گذشته پایه گذاری کرده اند، ادامه یابد.
وی افزود: اگر همه مردم به این خط مشی کلی معتقد باشند که اعتدال و میانه روی باعث انسجام ملی و اقتدار می شود، می توان جلوی پیروزی کاندیدای افراط گرایان را گرفت و این محقق نمی شود مگر با حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای.
نماینده پیشین مجلس با تاکید بر اینکه عدم مشارکت گسترده به معنی میدان دادن به افراط گرایان است، خاطرنشان کرد: باید جامعه را به سمت اعتدال و میانه روی ببریم تا مشکلاتی که در دولت های نهم و دهم بروز کرد ادامه نیابد. از این رو کسانی که پای صندوق های رای حاضر نمی شوند باید مسئولیت ادامه این روند افراطی در سال‌های بعد را بر عهده بگیرند.
عباسپور در پایان ابراز امیدواری کرد که با حضور حداکثری مردم، جامعه به سمت اعتدال و میانه روی برود تا مردم در سایه آرامش و انسجام ملی زندگی کنند و مسئولین با خردگرایی به حل مشکلات کشور بپردازند.
/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 298251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۳
    112 3
    شکل اینه این افراطیونی که شما می گید فقط در دولت نیستند بلکه جاهایی هستند که دست مردم بهشون نمی رسه
  • میلاد A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۳
    7 155
    فقط جلیلی