مهر نوشت:

مصطفی محمد نجار وزیر کشور به همراه اعضای هیات اجرایی مرکزی انتخابات از جمله حجت الاسلام مصلحی وزیر اطلاعات، محسنی اژه ای دادستان کل کشور، اسماعیل کوثری نماینده مجلس، مرتضی بختیاری وزیر دادگستری، صولت مرتضوی رئیس ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران حاضر شد.

وی از آمادگی کامل تمام اعضای هیات اجرایی در شعب اخذ رای در سراسر کشور خبر داد و گفت: همکاران من با آمادگی کامل و به کارگیری همه امکانات و ظرفیت های خود مهیای برگزاری یک انتخابات باشکوه در شان ملت ایران هستند.

نجار افزود: گزارش هایی که داریم حاکی از این است که در بسیاری از نقاط کشور مردم قبل از ساعت 8 صبح در محل شعب اخذ رای حاضر شده اند تا در تبعیت از رهبری در نخستین دقایق رای خود را به صندوق بیندازند. ما نیز به عنوان خادمین مردم از آنان دعوت می کنیم که در ساعات اولیه رای خود را به صندوق بیندازند و این کار را به لحظات پایانی موکول نکنند.

وی با بیان اینکه اعضای هیات اجرایی مرکزی انتخابات در نخستین ساعات شروع رای گیری در ستاد انتخابات کشور حاضر بودند، گفت: ما از نزدیک شاهد تلاش همه همکاران و اعضای هیات اجرایی در سراسر کشور هستیم.

نجار با بیان اینکه اعضای مستقر در شعب اخذ رای باید به اطلاعیه ستاد انتخابات کشور که از طریق صدا و سیما اطلاع رسانی می شود دقت کنند، گفت: قبل از انتخابات ما 9 جلسه فوق العاده و عادی داشتیم و در مورد مسائل مختلف انتخابات بحث و تبادل نظر کردیم که نتیجه این جلسات برگزاری انتخاباتی در شان ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی است.

وزیر کشور همچنین در مورد حضور نمایندگان کاندیداهای ریاست جمهوری در شعب اخذ رای تصریح کرد: ما به صورت مکتوب برابر قانون از کاندیداها دعوت کردیم که هم در ستاد انتخابات و هم در سایر شعب اخذ رای در سراسر کشور می توانند نماینده داشته باشند و نمایندگان آنان نیز در اکثر شعب اخذ رای در سراسر کشور حضور دارند.

نجار با تاکید بر اینکه ما 6 کاندیدای ریاست جمهوری داریم و مردم مطابق میل و سلیقه شان می توانند به هر کدام از این نامزدها رای دهند، یادآور شد: هر گونه گمانه زنی قبل از اعلام وزارت کشور اشتباه است و موجب تشویش افکار عمومی می شود.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که نتایج انتخابات چه زمان اعلام می شود، افزود: در این دوره از انتخابات برنامه ما این است که با سرعت بیشتری نتایج را اعلام کنیم اما هیچ وقت ما دقت و شفافیت را فدای سرعت نمی کنیم و اول باید کارمان را در برابر قانون خوب انجام دهیم.

وزیر کشور همچنین در پاسخ به این سئوال که چه مقدار از فرآیند انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می شود، گفت: سامانه جامع الکترونیکی را در همه فرآیند انتخابات طراحی کردیم اما آن جاهایی که قانون ما را محدود کرده است بخشی از انتخابات به صورت دستی انجام می شود.

نجار همچنین در مورد ساعت رای گیری، گفت: برابر قانون به مدت 10 ساعت مردم می توانند رای خود را به صندوق ها بیندازند که این مدت بنا به تشخیص وزیر کشور و گزارش هایی که از شعب اخذ رای واصل می شود، می تواند تمدید شود.
/29220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 298372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =