۰ نفر
۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۲

فارس نوشت:

نخست‌وزیر ترکیه درست ساعاتی بعد از هشدار نهایی به معترضان با اعضای یکی از گروه‌های کلیدی معترضان گفت‌وگوهایی را در «آنکارا» برگزار کرد.

"طیب اردوغان" نخست‌وزیر ترکیه، درست ساعاتی بعد از آنکه هشدار نهایی را به معترضان ترکیه داد، گفت‌وگوهایی را با اعضای گروه کلیدی معترضان دیدار کرد.

«طیفان قهرمان» از کمپین «همبستگی با تقسیم»، نتیجه این گفت‌وگو را مثبت توصیف کردند.

مخالفان اعلام کردند که اردوغان در پایان این نشست پذیرفته به رأی دادگاهی که برای بررسی طرح توسعه پارک «گزی» استانبول برگزار می‌شود احترام گذارد.

رجب طیب اردوغان در حالی در آنکارا با مخالفان دیدار کرد که فرماندار استانبول به کسانی که در میدان تقسیم این شهر تحصن کرده‌اند پیشنهاد مذاکره داد.

پیش از این نیز دولت اردوغان روز چهارشنبه پیشنهاد کرد که در مورد طرح توسعه پارک گزی استانبول که علت اصلی بروز مخالفت‌ها بوده همه‌پرسی انجام شود.

بر اساس این گزارش، برگزاری این نشست در میدان تقسیم استانبول برای این صورت گرفت که شهروندان بتوانند تصمیم خود را بگیرند. بیش از دو هفته است که درگیری پلیس با معترضان در پارک گزی و میدان تقسیم ادامه دارد و فعالان سیاسی اعلام کردند که تا زمانیکه دولت از طرح‌های خود برای بازتوسعه پارک گزی کناره‌گیری نکند، از تظاهرات دست برنمی‌دارند.

نشست اردوغان با معترضان در آنکارا جز اولین دیدار وی محسوب می‌شود که به طور مستقیم با سازمان‌دهندگان تظاهرات دیدار کرده است. «حسین جلیک» سخنگوی دولت ترکیه اعلام کرد که رأی‌گیری عمومی درباره آینده پارک گزی باید برگزار شود. وی تصریح کرد: پارک نباید مکانی برای افراد باشد که 24 ساعته در آن زندگی کنند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 298419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =