ایسنا نوشت:

قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست از توزیع سوخت یورو4 در سه کلانشهر تهران، البرز، اراک و مشهد در روز 26 خرداد خبرداد و گفت: توزیع این سوخت در باقی کلانشهرهای کشور نیز تا شش ماه آینده به پایان می‌رسد.

علی محمد شاعری افزود: خودروسازان نیز موظفند تا تاریخ 31 تیرماه خودروهای خود را منطبق با استاندارد یورو4 تولید کنند و سازمان حفاظت محیط زیست قاطعانه با آنها برخورد خواهد کرد.

وی ادامه داد: خودروسازان نمی‌توانند به بهانه اشتغالزایی و اقتصاد، سلامت، جان و بهداشت جامعه را به خطر بیاندازند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه کالاهای تولیدی و خدماتی باید فرآیندهای خود را اصلاح کرده و محصول خود را منطبق با استانداردهای زیست محیطی تولید کند افزود: کسی حق ندارد کیفیت را فدای کمیت کند و اکنون نیز چهار سال است که سازمان محیط زیست استانداردهای لازم را تدوین کرده که به بهانه‌های مختلف عملی نمی‌شود.

شاعری افزود: اما امسال سازمان حفاظت محیط زیست با همکاری خودروسازان، وزارت صنایع و وزارت نفت گام‌های بزرگی را برای حفظ سلامت مردم و در جهت رعایت استانداردهای زیست محیطی برداشته است.

شاعری ادامه داد: گزارش‌ها نشان می‌دهد خودروسازان نیز در این راستا خوب اقدام کرده و پیشرفت داشته‌اند و امیدواریم که خودروهای تیراژ بالا در موعد مقرر با استاندارد یورو4 تولید شوند.

به گفته وی دو خودروساز عمده کشور نیز تمام تلاش خود را در این راستا انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه سهم خودروها و سوخت در آلودگی هوای تهران 70 درصد است افزود: سازمان حفاظت محیط زیست دو سال قبل نیز هنگام ممنوعیت آزبست با مخالفت بسیاری از کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی مواجه شد اما هیچگاه از موضع خود عقب ننشست و اکنون می‌بینیم که این واحدها خط تولید خود را تغییر داده و ضمن آنکه شاهد ممنوعیت استفاده آزبست هستیم تولیدات مناسب و با کیفیتی مشاهده می‌کنیم.

قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست افزود: اکنون دیگر کشورهای دنیا تولید خودروهای مطابق با استاندارد یورو6 را کلید زده‌اند و خودروسازان نمی‌توانند دیگر به بهانه‌های مختلف مردم را از این استانداردها محروم کنند.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد دستگاه‌های دیگر وظایف خود را برای ارتقای استانداردهای زیست محیطی برنمی‌تابند و سازمان محیط زیست باید علیرغم فشاری که تحمل می‌کند به تنهایی در مقابل آنها بایستد.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 298709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر ب. A1 ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۵
    1 2
    ای آقا بنزین یورو چهار تولید داخل حتی از بنزین معمولی قبل از هذفمندی یارانه ها هم بی کیفیت تره یادمه سال 89 متوسط مصرف ماشینهایی که داشتم صدی 8 تا 9 بود (کمپانی کیاموتورز) اما الان ماشین صفرم صدی 10.5 تا 11 میسوزونه از نظر فنی هم همه موارد و رعایت میکنم. بقول یه مکانیک کارکشته که میگفت این چیزی که اینا تولید میکنن اصلا بنزین نیست هم رنگ و بوش فرق داره هم کیفیت و خاصیتش