ایسنا نوشت:

در حالیکه شبکه خبری اسکای نیوز عربی از بالا گرفتن درگیری میان ارتش سوریه با گروه‌های مسلح در حلب و ریف دمشق خبر داد، مرکز رادیو تلویزیون سوریه اعلام کرد: ارتش موفق شده روستاهای جنوبی حلب را به کنترل خود در آورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، منابع محلی حلب اعلام کردند درگیری‌ها میان ارتش سوریه با گروه‌های مخالف مسلح در حلب، ریف دمشق، درعا و حمص به شدت بالا گرفته است.

یکی از منابع مخالف در منطقه قاضی عسگر در حلب اعلام کرد که علاوه بر درگیری‌های پراکنده در شماری از بخش‌های شرقی حلب درگیری‌های توپخانه‌ای سنگین نیز میان ارتش و گروه‌های مخالف به وقوع پیوست.

همچنین یکی از فعالان ارتش آزاد سوریه تاکید کرد که ارتش آزاد بالگردی را که وظیفه انتقال کمک‌های قضایی به مقام‌های دولت سوریه در ریف حلب را داشته، متوقف کرده است. درگیری‌های ارتش با گروه‌های مسلح که از روز شنبه در نواحی مختلف آغاز شده حدود 79 کشته به دنبال داشت.

در همین راستا به مرکز رادیو تلویزیون سوریه نیز اعلام کرد که ارتش سوریه موفق شده شهرک الاحمدیه در شرق دمشق و روستای عین عسان و تلة التینه در ریف حلب را به کنترل خود درآورد.

بنا به گزارش این پایگاه خبری، نیروهای ارتش موفق شدند تمامی پایگاه‌ها و مخفیگاه‌های گروه‌های تروریستی در شهرک الاحمدیه را پاکسازی و سلاح‌ها و ذخایر آنها را ضبط کنند.

یک منبع آگاه در حلب اعلام کرد که در میان کشته‌های گروه‌های تروریستی ابراهیم العامر، رهبر یکی از گروه‌های تروریستی الاحمدیه نیز به چشم می‌خورد.

همچنین نیروهای ارتش سوریه موفق شدند تمامی مخفیگاه‌ها و پایگاه‌های ذخایر جنگی گروه‌های تروریستی در نزدیکی منطقه الریحان را ضبط کنند.

در داریا نیز درگیری میان یگان‌های ارتش سوریه و گروه‌های مسلح در داخل این شهر ادامه دارد.

از سوی دیگر، یک منبع رسمی در ترکیه روز شنبه اعلام کرد که بیش از 70 تن از افسران ارتش سوریه از جمله شش ژنرال و 22 سرهنگ از ارتش این کشور جدا شده و راهی ترکیه شدند.

وی افزود: این 70 افسر ارتش سوریه ظرف 36 ساعت گذشته جدا شدند که این جدایی در ماه‌های گذشته و به ویژه پس از تصمیم آمریکا برای ارائه کمک نظامی به مخالفان سوری بی‌سابقه بوده است.

یکی از مسوولان ارتش آزاد نیز که خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد: افسران جدا شده از ارتش سوریه به مدت چهار روز در مقرهای امنیتی ترکیه مورد تحقیق قرار خواهند گرفت تا دلیل جدایی آنها و مناصب نظام‌شان مشخص شود.

این منبع همچنین پیش‌بینی کرد که جدایی از ارتش نظام سوریه پس از پیشنهاد آمریکا برای مسلح کردن مخالفان سوریه افزایش یابد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 298833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =