۰ نفر
۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۸
آقای ده‌نمکی، غضنفر کیست؟

ابراهیم داروغه‌زاده

برخی از اصولگرایان در هنگامه رقابت‌های انتخاباتی و پس از آن بر این عقیده بوده و هستند که اجماع و اتحاد اصولگرایان حول یک کاندیدای واحد می‌توانست از پیروزی اصلاح‌طلبان در این انتخابات جلوگیری نماید، تحلیلی که اخیراً آقای ده نمکی هم در وبلاگشان اشاره‌ای غیر مستقیم به آن داشته (اینجا) و نامزدهای اصولگرا را به غضنفر خودی تمثیل کرده‌اند. در خصوص این گونه تحلیل‌‌ها نکاتی قابل ذکر می‌باشد :

1- با توجه به اینکه جمع کل آراء اصولگرایان و کاندیداهای مستقل در این انتخابات کمتر از 50 درصد کل آراء بوده است، آیا کنار رفتن اصولگرایان به نفع یکی از آن‌ها، باعث افزایش میزان کلی آراء اصولگرایان بیشتر از 50 درصد می‌شد؟ چگونه؟

2-  آیا اساساً تمامی طرفداران آقایان ولایتی و قالیباف که به ایشان رأی دادند حاضر می‌شدند در صورت کنار رفتن این دو نفر، رأی خود را مثلاً به آقای جلیلی تقدیم کنند؟

3-  آیا در صورت ائتلاف اصولگرایان، طرفداران آقای محسن رضایی هم آراء خود را به نامزد واحد اصولگرایان می‌دادند؟ و اساساً آیا آقای محسن رضایی را به عنوان کاندیدای گفتمان اصولگرایی قلمداد می‌کنید؟

جناب آقای ده‌نمکی عزیز، شما یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تأثیرگذار در رأی مردم که همانا عملکرد اصولگرایان در هشت سال گذشته بوده است را نادیده گرفته‌اید. اصولگرایان تمام سرمایه‌های مادی و معنوی خود را برای آقای احمدی‌نژاد هزینه کردند اما هیچ کدام از کاندیداهای اصولگرا در نطق‌های انتخاباتی و مناظره‌‌ها نتوانستند از عملکرد هشت ساله ایشان دفاع کنند. و چگونه می‌توانستند این کار را انجام دهند؟ از کدام منظر می‌توان رفتار و عملکرد و گفتار ایشان را به خصوص در سال‌های اخیر مورد حمایت قرار داد؟ از اتفاق در میان اصولگرایان، آقای دکتر قالیباف بیشترین رأی را بدست آورد که بیشترین تضاد و تقابل را با رئیس جمهور اصولگرا داشت.

غضنفر را نباید در میان کاندیدا‌ها جستجو کنید. او کسی است که اصولگرایی را به ورطه انحراف کشید، مردم و همه حامیانش را از خود رنجاند و دل به اسفندیار خوش کرد.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 298919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
    حرف حق زدی ... دمت گرم .
    • رضا IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
      215 9
      آقای ده نمکی بعد از آقای احمدی نژاد چشم ما به شما روشن! این مملکت فقط بداخلاقی شما را کم داشت!
  • بی نام IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
    185 3
    ادب مرد به ز دولت اوست
  • بی نام IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
    آقای داروغه زاده! قبل شما ضربات مهلک به احمدی نژاد وارد شده، اما شما هم ضربتی بزن شاید دلتان خنک شد!
  • بی نام IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
    66 8
    در مثل مناقشه نیست.
  • محمدامین IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
    جهت استحضار نویسنده محترم:اگر نامزد اصولگرایان واحد میشد حداقلش این بود که به دور کشیده میشد انتخابات.خیلی از آرای روحانی دلیلش این بود که رای میدادند برای اینکه جلیلی رای نیاره.اگر نامزدها کنار میکشیدند همه معادلات فرق میکرد.شک نکن
  • بی نام A1 ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
    تحليل ده نمكي و خيلي ديگر از اصولگرايان فعلا بر مبناي احساسات است. همانطور كه پيش از انتخابات نيز شانسي براي كانديداي اصلاح طلبان قائل نبودند
  • بی نام IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
    1 31
    انصافا ده نمکی تحلیل بدی ارائه نداده ونظرش قابل تامل است.اما تحلیل بالا چندان اغنا کننده نیست.اگر قبول نداری تمرکز چه تاثیری میذاره یک عدسی بگیر جلوی آفتاب.
  • امیر IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    15 0
    نخیر عزیزم . ما به روحانی رای دادیم که جلوی تند روی بعضی از اصولگراها که باعث تضعیف ایران میشه رو بگیریم حالا میخواد جلیلی باشه یا هر کس دیگه. اگر هم به فرض محال به دور دوم کشیده میشد مطمئن باش که وضعیت اصولگراها خیلی بدتر میشد.