خلعتبری:مربی کره انگار نمی داند با این حرف ها قوی تر می شویم/فکر جشن میلیونی صعود هم خوشحالم می کند

خلعتبری می گوید،شاید اگر مجبور شود باید فوتبالش را در امارات ادامه بدهد.

مرتضی رضایی-سعید اکبری:ایران منتظر یک جشن بزرگ است. صعود به جام جهانی «کلید» این جشن خواهد بود. خلعتبری نیز وقتی می خواهد از صعود و جشن میلیونی حرف بزند، ناخودآگاه لبخند می زند و می گوید: «حتی وقتی به آن فکر می کنم، خوشحال می شوم.» محمدرضا می گوید، تیم ملی می خواهد ثابت کند از کره جنوبی قوی تر است. او حرف های دیگری هم درباره تیم ملی می زند اما در بخش مهمی از مصاحبه اش به وضعیت باشگاهی اش اشاره می کند و می گوید: «اگر مجبور شوم، در امارات بازی می کنم.»

بازی با کره را در پیش داریم. بازی حساسی است. می بریم؟

به امید خدا. خیلی انگیزه داریم. می خواهیم نشان دهیم از کره جنوبی هم بهتر هستیم. دو بازی برده ایم ولی کار هنوز تمام نشده است. اگر می توانستم از ازبک یا لبنان یک مساوی بگیریم، الان به جام جهانی رفته بودیم ولی هنوز هم فرصت خوبی داریم. امیدوارم ببریم. در واقع همه تیم هستند که به برد امیدوارند.

یعنی برای مساوی نمی رویم؟

به هیچ وجه. هدف ما برد کره جنوبی است مخصوصا با این بحث هایی که به وجود آمده است.

منظورت حرف های سرمربی کره است؟

بنده خدا مربی کره قصد دارد با این حرف ها به ما ضربه بزند در حالی که نمی داند، با این چیزهایی که می گویند ما صد در صد انگیزه می گیریم و میل مان برای بردن خیلی بیشتر هم می شود. شما مطمئن باشید حرف های او تاثیر بدی روی تیم ما نمی گذارد و اتفاقا قوی تر و بهتر به زمین خواهیم رفت. شک نکنید هدفی جز برد نداریم و ثابت خواهیم کرد که لیاقت تیم ملی ایران صعود مستقیم به جام جهانی است.

فکر می کنی این حرف ها ناشی از چیست؟

ناشی از همان 6 تایی است که از ایران خوردند. همینطور ناشی از باختی است که به ایران 10 نفره دادند. خب یکمقدار برایشان سخت بود که این شکلی در تهران ببازند. ما آنها را می بریم که ثابت کنیم ایران مستحق صعود مستقیم به جام جهانی است. به کره ای ها هم نشان می دهیم که ایران بهتر و قوی تر از آنهاست.

تهران این روزها شلوغ است. مردم منتظر صعود به جام جهانی هستند تا جشنی بسیار بزرگ بگیرند.

(مکث همراه با خنده) واقعا فکرش را که می کنم، خیلی خوشحال می شوم. حتی فکر کردن به این جشن بزرگ هم آدم را شاد می کند. امیدوارم تیم ملی به جام جهانی برود. وقتی این شور و اشتیاق مردم را می بینیم، علاقه ما برای صعود خیلی خیلی بیشتر می شود. دوست داریم پیروز شویم تا صعود کنیم. اگر خود من برای تیم ملی بازی کردم، با تمام وجود در زمین خواهم دوید و اگر نبودم، از ته قلبم دوست دارم تیم ملی نتیجه بگیرد و به جام جهانی صعود کند. الان اصلا مهم نیست کی برای تیم ملی بازی می کند مهم این است که تیم ملی موفق باشد و به جام جهانی صعود کند. این مهمترین چیز است. نمی توانم حسم را از صعود با کلمات بگویم. امیدوارم برنده شویم و یک جشن خیلی بزرگ در ایران بگیریم. هیچ چیز در شرایط فعلی مهمتر از موفقیت تیم ملی نیست و کسی نباید به خودش فکر کند.

کاری که برای عباسی آتش نشانی که به خاطر نجات یک کودک جانش را از دست داد، جالب بود.

البته من برنامه ریزی این کار را نکرده بودم و در واقع، کار مسعود شجاعی بود. او تصمیم داشت اگر به لبنان گل زد، لباسی که رویش اسم او را نوشته بود، به مردم و دوربین ها نشان بدهد. ولی از شانس من گل زدم ولی کار، کار مسعود بود. واقعا خوشحالم که توانستیم همچین کار خوبی انجام بدهیم. این برد را به او و خانواده اش ابتدا تقدیم کردیم و بعد به مردم عزیز ایران.

کمی خوش خط تر اسمش را می نوشتید بهتر نبود؟

(خنده) والا خط من نبود. حالا نمی دانم مسعود نوشته بود یا فرد دیگری.

این سوال را پرسیدیم که از اتحاد ملی بگوئیم. کاری که برای اشکان دژاگه کردید نیز تاثیرگذار بود. همینطور پاداش خود را به ایتام بخشیدید. این کارها باعث اتحاد ملی شده و حالا مردم خودشان را به شما خیلی نزدیک تر می دانند.

ارزش رفاقت خیلی بیشتر از این حرف هاست. اشکان بازیکن بزرگی است و در این شکی نیست. شکی نیست که در این مقطع می توانست به ما کمک زیادی کند. بی شک اگر در بازی قطر و لبنان هم کنار ما بود، تیم ملی بهتر کار می کرد. اشکان بین ما نیست ولی در قلب و دل ماست. با اینکه حضورش می توانست خیلی مفید باشد ولی در زمین تلاش می کنیم تا جای خالی اش احساس نشود. درباره سوالی هم که پرسیدید باید بگویم، شاید تا به حال اینطور تیم ملی و مردم به هم نزدیک نبودند. شاید شرایطی که وجود دارد باعث این نزدیکی شده است. مردم دوست دارند تیم ملی به جام جهانی برود. ما هم قلبا دوست داریم مردم را شاید کنیم. چه چیزی مهمتر از این؟ آنها در این شرایط به تیم ملی امید بسته اند و می خواهند حتی شده برای مدتی شاد باشند. امیدوارم این اتفاق بیفتد.

تیم ملی در بازی لبنان 90 دقیقه حمله کرد. خیلی امیدواریم در بازی کره هم اینقدر جنگنده باشید.

ما در آن بازی به مسابقه آخر فکر می کردیم که خدای ناکره، با کره مساوی نکنیم و کار به تفاضل برسد. خب مجبور بودیم بیشتر گل بزنیم. درست است که می توانستیم گل های بیشتری بزنیم ولی همان 4 گل هم خوب بود. من همین جا به مردم ایران قول می دهم که تیم ملی با تمام وجود مقابل کره بازی کند. هر چی توان داریم می گذاریم تا برنده شویم. همه همدل و متحد هستیم برای این برد شیرین و بعد صعود.

وقتی در زمین هستید و طرفداران اینطور تشویق می کنند، چه حسی دارد؟

قابل توصیف نیست. این طرفداران از جان مایه می گذارند. در استادیوم تشویق های آنها به ما انرژی می دهد. مثلا در بازی لبنان خود من اینقدر محو بازی بودیم که نفهمیدم بیشتر سکوها پر شده بود. اول بازی طبقه دوم زیاد جای خالی داشت اما بعدا دوستانم گفتند که بین دو نیمه تا حدود زیادی پر شده بود. ولی باور می کنید من اصلا نفهمیدم؟ چون خیلی محو بازی بودم.

و اما درباره آینده تو بحث زیاد است. به عجمان می روی یا نه؟

واقعا نمی دانم. فدراسیون که گفته مشکلی ندارم و می توانم بروم.

خود آقای کفاشیان گفته؟

در مصاحبه ای که فکر کنم با خود شما بود، گفته بود بازیکنان می توانند بروند. از طرفی به هر حال برای لیگ قهرمانان تیم های ایرانی باید به امارات بروند. باشگاه عجمان الان تصمیم گیرنده است ولی چیزی که به من گفته اند، از رقابت های جام خلیج ع-ر-ب-ی کنار کشیده اند. چون تیم فصل گذشته قهرمان جام اتصالات شد و به این رقابت ها راه یافت. ولی باشگاه اعلام کرده از این رقابت ها کنار می کشد.

البته آن جام با لیگ فرق دارد. در آن جام نماینده کشورهای عربی هستند ولی به هر حال نام لیگ امارات هم به این اسم مجهول تغییر یافته است.

بله، به خاطر همین نمی دانم واقعا باید چکار کنم. اگر نروم یکسال محرومم می کنند. اگر رضایتنامه ام را ندهند، فیفا نیز می تواند جریمه ام کند. حالا پول خیلی مهم نیست، مهم این است که از نظر فوتبالی ضربه می خورم. فدراسیون قول داده در این زمینه پیگیری های لازم را انجام دهد. امیدوارم هر چی به خیر و صلاحم باشد اتفاق بیفتد و مشکلم حل شود تا بتوانم به سپاهان یا تیمی دیگر در ایران برگردم و بازی کنم.

ممکن است در امارات بازی کنی؟

والا فعلا سپاهان ممکن است مذاکراتی با عجمان داشته باشد. من نمی دانم آنها چه می خواهند. فکر نکنم دنبال پول باشند. فعلا سر دو راهی گیر کرده ام. نمی دانم باید چکار کنم. هر چند خودم دوست ندارم در لیگی بازی کنم که این اسم را دارد ولی اگر مجبور شوم، شاید بروم و بازی کنم. 

251 41

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 298961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    21 7
    اون موقعی که معلوم نبود اسم لیگ امارات چی میشه واحتمال میدادی خلیج عربی نشه که گفته بودی که حتی اگر خانه نشین بشم در لیگ خلیج عربی بازی نمیکنم. مگر اینکه اسمش عوض بشه. واقعا متاسفم... این پول کثیف...
  • اس اس A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    9 4
    استقلالیم.مرسی از بازی خوبت تو تیم ملی