ایلنا نوشت:

رسول منتجب نیا ائتلاف آقایان عارف و روحانی و همچنین حمایت بزرگان اصلاح طلب از روحانی را عامل پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات عنوان کرد و گفت: درصد قابل توجهی از این پیروزی را مدیون حمایت بزرگان اصلاح طلب همچون هاشمی و خاتمی می‌دانم.  البته نقش شورای هماهنگی اصلاح طلبان را نباید فراموش کرد و در ‌‌نهایت فداکاری آقای عارف و ائتلاف ایشان با آقای روحانی مکمل همکاری و تلاش اصلاح طلبان در این انتخابات بود.

وی ادامه داد: اگر عارف کناره گیری نمی‌کرد طبیعتا آرا در دو سبد تقسیم می‌شد و هیچ تضمینی وجود نداشت که آقای روحانی به صورت قاطع در مرحله اول پیروز شود.

منتجب نیا در واکنش به بداخلاقی برخی احزاب مبنی بر اینکه گفتمان دوم خرداد و اصلاح طلبی مرده است، گفت: مردم همواره با بداخلاقی‌ها مخالف هستند و هیچ‌گاه به کسی که مرتکب بداخلاقی شود رای نخواهند داد. این انتخابات نشان داد که مردم از افراط و رفتارهای رادیکالی به تنگ آمده‌اند و از تبعیض و برخوردهای سلیقه‌ای،خشن و چماقی خسته شده‌اند.

این فعال سیاسی ادامه داد: اگر یک نظرسنجی جامع در بین مردم انجام دهیم متوجه می‌شویم که قریب به اتفاق مردم از خشونت و رفتارهای افراط گونه حمایت نمی‌کنند و منزجر هستند ولی متاسفانه هنوز اندکی افراد هستند که به طبل خشنونت می‌زنند.

منتجب نیا نتیجه آرای انتخابات را یک پاسخ محکم به رفتارهای افراطی عنوان کرد و گفت: مردم با حضور پرشورشان در صحنه انتخابات و دادن رای به اعتدال جواب خوبی به افرادی دادند که همواره به دنبال رفتارهای تند و افراطی بودند و با رای خود اعلام کردند که ما می‌خواهیم بر اساس فکر، ادبیات صحیح و رفتارهای معتدل کشوراداره شود.

/29220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 299115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    52 2
    درسته ولی آقایان هاشمی و خاتمی در کلام حمایت کردن و آقای عارف در عمل و این خیلی با ارزش تره و درصد قابل توجه پیروزی آقای روحانی متعلق به جوانمردی و از خودگذشتگی دکتر عارف هست
  • توسی A1 ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    38 1
    انشاا... انتخابات بعدی بازم اصلاحات واعتدال برنده میشه
  • احسان EU ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    39 2
    درصد قابل توجهی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بیش از 70 درصد ارای ایشان رو اصلاح طلبی بوده که سهم عظیمی از این ارا مربوط به آقای عزیز و بزرگوار عارف می باشد