ایسنا نوشت:

فرماندار تهران هرگونه شائبه در خصوص اختلاف یک میلیونی آمار آرای انتخابات شورای شهر تهران را رد کرد.

عیسی فرهادی با اعلام اینکه دو میلیون و 200 هزار رای صحیح در انتخابات شورای شهر تهران شمارش شده است افزود: بر این اساس اسامی 15 میلیون نفر از نامزدها در این آرا شمارش شد که بدین ترتیب باید گفت هر یک از شرکت‌کنندگان در این انتخابات به طور متوسط به 7 نفر رای دادند.

وی با بیان اینکه مجموع همکاران من در فرمانداری تهران تلاش شبانه‌روزی داشته‌اند، گفت: اگر قرار بود بدون فشار کاری کار کنیم، باید نتایج آرا را فردا بعدازظهر اعلام می‌کردیم، اما با این وجود نتایج آرا شب گذشته به صورت نهایی اعلام شد.

فرهادی اضافه کرد: علت اینکه آرای انتخابات شهر تهران با آرای ریاست جمهوری اختلاف دارد آن است که مردم در انتخابات شورا کمتر رای داده‌اند و برخی اظهارنظرهایی که در خصوص این اختلاف آمارها انجام می‌شود اوج بی‌انصافی است.

فرماندار تهران در عین حال یادآور شد که کلیه نامزدها می‌توانند امروز و فردا هر نوع شکایت و اعتراض خود را نسبت به آرا به فرمانداری تهران اعلام کنند و فرمانداری نیز در مهلت مقرر پاسخ خواهد داد.

فرهادی یادآور شد: آرای اعلام شده مربوط به 1732 نفر از نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر تهران است و ریز آرای اعلامی نیز در سایت فرمانداری تهران قرار گرفته است و هیچ شائبه‌ای در مورد این آرا وجود ندارد.

وی گفت: این انتخابات یکی از سالم‌ترین انتخابات‌ها بوده، چرا که حتی یک رای هم باطل نشده و از مجموع 4000 صندوق شهر تهران حتی یک صندوق هم باطل نشده است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 299402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =