کیهان در گزارشی به بررسی تطبیقی نتیجه آرا در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها پرداخت و نوشت:

پایگاه رأی واقعی اصلاح‌طلبان براساس نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی، ریاست‌جمهوری و شورای اسلامی شهر تهران چه‌قدر است؟

این سوال از آن جهت اهمیت دارد که افراطیون‌ مدعی اصلاح‌طلبی با مصادره آرای ریخته شده به نام حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسن روحانی چنین القا می‌کنند که در میان مردم حائز اکثریت هستند.

برخلاف این ادعا اولا مقایسه میزان مشارکت عمومی مردم در انتخابات مجلس نهم (اسفند 1390) و ریاست جمهوری یازدهم (خرداد 92) کاملاً گویاست. اصلاح‌طلبان انتخابات مجلس در اسفند 90 را تحریم کردند اما همین انتخابات با مشارکت 65درصدی مردم مواجه شد که سومین رکورد بالای مشارکت در میان 9 دوره انتخابات مجلس بود. حال اگر این رقم را با انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر که 73درصد مردم در آن شرکت کردند مقایسه کنیم، تنها تفاوت 8درصدی مشاهده می‌شود ضمن اینکه در همه ادوار، میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری 10 تا 15درصد بیش از انتخابات مجلس بوده است.

در واقع همان‌گونه که عباس عبدی نیز تصریح کرد حتی اگر اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت نمی‌کردند لااقل 65درصد مردم شرکت می‌کردند و البته براساس نظرسنجی‌های انجام گرفته در 2ماهه قبل از انتخابات، مشارکت 70درصدی مردم- فارغ از تصمیم اصلاح‌طلبان تحریم یا شرکت در آن- مسجل شده بود. درواقع به گفته عضو مستعفی مشارکت، مردم حضور در انتخابات رابه اصلاح‌طلبان تحمیل کردند ضمن اینکه آقای روحانی هرگز خود را اصلاح‌طلب معرفی نکرده و اعتدالگرا و فراجناحی توصیف کرده است. نامزد اصلاح‌طلبان محمدرضا عارف بود که طیفی از نشریات اصلاح طلب به وی تمایل بیشتری نشان می‌دادند. او زمانی عضو حزب مشارکت بود و معاون اول دولت اصلاحات به شمار می‌رفت. با احترام به شخص آقای عارف باید گفت آخرین نظرسنجی‌ها در 4-5روز مانده به روز اخذ رأی نشان می‌داد وی حداکثر نظر 7درصد شهروندان را به خود جلب کرده است. به همین دلیل نیز اصلاح‌طلبان، نظر خود را عوض کرده و مدعی حمایت یکسویه از آقای روحانی شدند.

نکته مهم دیگر در مقایسه آرای داده شده به آقای روحانی در تهران و نفر اول فهرست اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر تهران (آقای مسجد جامعی) معلوم می‌شود. 2 میلیون و 862 هزار شهروند تهرانی در انتخابات ریاست جمهوری و 2 میلیون و 786 هزار تهرانی در انتخابات شورای شهر، رای خود را به صندوق انداخته‌اند. آقای روحانی در این میان رای 1 میلیون و 326 هزار شهروند تهرانی (47 درصد آرا) را حائز شده و حال آن که آقای مسجد جامعی 281 هزار رای را به دست آورده، یعنی تقریبا یک پنجم آرای آقای روحانی یا 20درصد آرای وی. در مقابل آقای مهدی چمران به عنوان منتخب اول مردم تهران، حائز 566 هزار رأی (دو برابر آرای آقای مسجد جامعی) شده است. نفرات آخر اصلاح‌طلبی که وارد شورای شهر شده‌اند (13 نفر از مجموع 31 نفر) مانند آقای سرخو حائز 118 هزار رای شده‌اند درحالی که او هم دارای صبغه کارگری مستقل است. آرای آقای مسجد جامعی در قیاس با 2 میلیون و 786 هزار رای ریخته شده به صندوق‌ها در انتخابات شورای شهر تهران، نسبت یک به 10 یا 10درصدی را نشان می‌دهد. یعنی از هر 10 شهروندی که در انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری در تهران شرکت کرده‌اند، 9 نفر حاضر نشده‌اند به نفر اول فهرست اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر رای بدهند. تازه این رای- بی‌رایی! - اصلاح‌طلبان در تهران است و طبیعتا این رقم در شهرها و مناطق دیگر کشور به مراتب بدتر است.

/2929

 

 

کد خبر 299462

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 137
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    بخدا ماکزیمم رای اصول گراها 10 میلیون است
  • بنده خدا A1 ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    123 5
    جدا ؟؟؟
  • بی نام IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    پیش بینی های اقای شریعتمداری همیشه (درست ).......است
    • بی نام A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      11 44
      پیشنهاد کابینه(وزرا) که مد نظر تمام جوانانه معاون اول دکترعارف امورخارجه:سید کمال خرازی آموزش و پرورش:مرتضی حاجی ارتباطات:احمد معتمدی دفاع:اکبر ترکان ورزش و جوانان:محسن مهرعلیزاده نیرو:بیژن نامدار زنگنه نفت:غلام‌رضا آقازاده نفت وزیرکشور:علی‌محمد بشارتی جهرمی بهداشت:پزشکیان فرهنگ و ارشاد اسلامی:احمد مسجد جامعی علوم، تحقیقات و فناوری:محمدرضا هاشمی گلپایگانی صنعت، معدن و تجارت:جهانگیری راه و شهرسازی:احمد خرم دادگستری:اسماعیل شوشتری جهاد کشاورزی:محمود حجتی تعاون،کار و رفاه اجتماعی:شریف‌زادگان امور اقتصادی و دارایی:طهماسب مظاهری اطلاعات:علی یونسی
    • بی نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      12 79
      وزیر راه و شهرسازی فقط دکتر قالیباف
  • بی نام A1 ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    177 2
    همينكه قبول كرده اصلاحات نمرده خودش 80 درصده!
    • آیلار CZ ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      49 4
      مهم نیست روحانی اصلاح طلبه یا نه مهم اینه که مواضع اصلاح طلبانه داره و مورد حمایت اصلاحاته.
  • سید A1 ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    پیروزی دور اول آقای روحانی بیشتر به خاطر حمایت آقای ولایتی بود . چون به صورت ضمنی در مناظره عنوان کرد که تفاوت دیدگاهی با آقای روحانی ندارد و نظر من را نیز به آقای روحانی جلب کرد
    • بی نام IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
      3 0
      فقط نظر شما مهم بوده انگار :)
  • رنجبر EU ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    59 3
    این توجیحات چیزی را حل نمیکند بهتر است راه تعامل پیش گرفته شود تا معضلات پیش امده برطرف گردد ورضایتمندی مردم ارتقاء یابد در ان صورت است که دولت مردان می توانند مدعی پیروزی شوند.
  • محمد A1 ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    94 2
    ما اصلاح طلبان بااین درصدی که گفتید هنوز با اصول گراها کارداریم این اول راهه
  • محسن A1 ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    آقای کیهان همه می دانند که روحانی به پشتوانه اصلاحات رئیس جمهور شد
    • بی نام A1 ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      132 2
      این خیلی بد که واقعیتها را ببینیم و تو چشم مردم نگاه کنیم و دروغ بگوییم (کیهان) این رسم مسلمانی نیست
  • محمدرضا (خبرآنلاین اینو تایید کن مرسی ) A1 ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    62 1
    ریاست جمهوری و مجلس هیچ ربطی به هم ندارن.
  • بی نام A1 ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    73 0
    فرار به جلو یعنی این !!!
  • بی نام IR ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    100 2
    روحاني هرچند اصلاح طلب نبود اما با افكار و شعارها و حمايت اصلاح طلبان قدرت گرفت. اگر هنوز نمي دوني بدون كه هاشمي، خاتمي، ناطق و سيد حسن خميني همگي اصلاح طلبن....
  • بی نام A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    95 1
    یاد حکایتی از ابو سعید ابوالخیر افتادم.اصلا همه رایها مال تو.اون 10% هم نخواستیم
  • بی نام A1 ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    108 2
    کیهان خودتم بکشی مردم میدونن نصف بیشتر ارا روحانی به دلیل حمایت خاتمی و اصلاحات از ایشون بوده...چرا فکر میکنی مردم نمیفهمن؟!
  • mt IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    65 1
    آقای شریعتمداری یه نگاه به مقاله ای که خودت روز قبل از انتخابات نوشتی بنداز
  • بی نام IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    100 1
    اگه فقط 10 درصد رای دارن چرا همه رو رد صلاحیت میکنین 10 درصد که ترس نداره بذارین بیان رای نیارن
  • محمد A1 ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    84 0
    بفرماييد اصولگرايان به دكتر روحاني راي دادند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • حسن A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      2 16
      معلومه که رأی دادن... من کلی اصول گرا میشناسم که به روحانی رأی دادن.
  • بی نام IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    75 2
    تو شورای شهر محسن هاشمی رو رد صلاحیت نمیکردید بعد رای ما رو میدیدین
  • بی نام TR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    شما می تونید بگید اصلا رای ندارن! همه چیز کاملا واسه مردم روشنه
  • بی نام IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    نمیشه بیخیال این حرفا بشین میخاین با این حرفا چیرو ثابت کنید
    • سعید هاشمی A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      92 1
      آقای شریعتمداری شما را به خدا بگذارید کشور رنگ آرامش و آسایش به خود بگیرد.دست از فتنه انگیزی بردارید. اگر به نتیجه انتخابات شک دارید و میخواهید بدانید چند درصد مردم در این کشور اصلاح طلب هستند یک رفراندوم برگذار کنید.مطمئن باشید بالای 40 ملیون رای به اصلاحات میدهند.
    • بینام IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      0 3
      به قول حاجی بخشی:ماشاالله حزب الله!!! خبر آنلاین چرا نظرات ما رو نمیذاری؟چندین باره نذاشتین
  • es A1 ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    عاشق تحلیلاتم شریعتمداری .به خدا فردا میگی خودمم به روحانی رای دادم
    • بنده خدا A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      64 0
      اکثر اوقات آقای شریعتمداری نظرات افراطی می دهند و جز تفرقه نتایج دیگری ندارد البته در ایران افرادی هستند که نباید طوری حرف بزنند که چهره ایران را در جهان بد جلوه بدهند . زیرا در مملکت مسئول مربوطه باید تصمیم بگیرد و حرف بزند. نه هرکسی تربیبون دستش بگیرد و هرچه دلش خواست بگوید.
  • بی نام IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    482 9
    اظهارات کیهان به دلیل موضع گیرانه ی افراطی اش هیچ گاه با اهمیت نبوده و مورد توجه هیچ شخص و نهادی نبوده است
    • بی نام A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      42 1
      مخالفم، انسان های ساده لوحی وجود دارند که ممکن است فریب بخورند
  • بی نام A1 ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    351 2
    به قول شیخ گفت که ما همان 10% هم نیستیم، همان هم خودت باش! (قدیمی اش در کتاب های ادبیات این است که ما همان پشه هم نیستیم، همان هم خودت باش!)
  • علی EU ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    416 6
    هزار جور تفسیر کنید زمین و آسمان رو جابجا کنید آخرش باید قبول کنید مردم به اصلاحات رای دادند.
    • بی نام IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      7 42
      مگه روحانی اصلاح طلبه؟!...مردم به میانه روی رای دادند....اگر فکر می کنید به اصلاحات رای دادید اشتباه کردید.اصلاح طلب تو این 8 تا یکی بود اونم عارف.
  • بی نام IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    486 7
    کیهان جوابتوبا ادبیات مورد علاقت میدیم ((اب رو بریز اونجا که میسوزه))
    • بی نام A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      64 0
      گل گفتی
    • حمید IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      61 1
      عالـــــــــــــــــــــــــــــــــــی!
  • بی نام A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    289 6
    آقای کیهان بجای چنین مقالاتی به رای مردم احترام بگذارید و حمایت کنید الان شرایط این حرفها نیست الان وقت یکی شدن و همدلی است
  • بی نام A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    358 4
    چقدر این برادر حسین خودش را دلداری می دهد!!! تا قبل از انتخابات که مدعی بود روحانی و عارف جمعا کمتر از اصولگرایان رای دارند!
  • جهان EU ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    310 5
    خود گوي خود خندي به به چه هنرمندي!!!
  • بی نام IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    یعنی نمیشه ما تو این کشور فقط چندروز چندروز همدلی ببینیم بابا اصولگرا و اصلاح طلب کیلویی چند بگذارید ملت همدل و متحد بمونند لطفاً کرکره نفاق و تردید رو پایین بکش
  • بی نام IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    330 3
    ولی عجب 10 درصد پیروزمندانه ای داشتیم.
  • علی A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    196 3
    این هم یه پیش بینی دیگه از آقای شریعتمداری.......
  • سروش IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    287 3
    جناب کیهان زیاد نسوز مااصلا هیچ رایی نداریم توراحت بخواب نازنینم مستر حسین اگه خواستی برات آرامبخش میارم تاخوابت ببرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    252 5
    متاسفانه توانایی تحلیلی ایشون از ابتدا پایین بوده.
  • بی نام IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    223 4
    شما هرچه سریع تر ماستت را کیسه کن.
  • احسان A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    442 4
    منظورش احتمالا همون نظرسنجی هایی که روحانی هم حداکثر 20% بود و قالیباف 36 % دیگه ؟؟؟
  • ايزاني IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    506 6
    خنديديم ، آقاي شريعتمداري بالا بري پايين بيايي اصلاحات پيروز تمام عيار اين انتخابات بود و با آن مقالات تخريبي جنابعالي در مورد روحاني قبل از انتخابات كه او را اصلاح طلب و فتنه گر و حامي آمريكا خوانديد مطمعن باش اصولگراها حتي يك راي هم به روحاني ندادند و همه اين را به خوبي مي دانند ، حالا شما هي به خودت فشار بيار كه راي اصلاح طلبان نبوده
  • همشهری IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    450 5
    رو رو برم در این دوره انتخابات هزار تا تحلیل کرد همه وارونه از اب در امد این یکی هم روش یعنی رای اصلاح طلبان 90 درصد است!!!!!
  • le petit prince IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    197 5
    منظور؟
  • بی نام A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    424 6
    زمان انقلاب مردم ميرفتن پشت بوم الله و و اکبر ميگفتن!ازهاری نخست وزير وقت اومد تلويزيون گفت:من با دوربين ديدم مردم پشت بوم نبودن!ضیط صوت ميزارن الله و واکبر ميگه!مردم فرداش تو پشت بوم گفتن :ازهار ی ......بازم بگو نواره!نوار که پا نداره!بازم چشمات خماره؟؟حالا حکايت بعضیهاست که نمي خوان نه مردم رو به اصولگرايي ببينن و با توجیحات عجيب وغريب اونو به ضبط صوت نسبت ميدن
  • بی نام A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    251 4
    آش به همين خيال باش
  • بی نام A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    342 7
    باتمام احترامي كه به آقاي روحاني قائل هستم وبنده نيز به خود وي رأي دادم ولي بايد اذعان نمود كه اگراصلاح طلبي وحمايتهاي آنهانبود آقاي روحاني دراين حد رأي نداشت.چيزي كه دراين جامعه به بعضي ها اثبات شد اين بود كه درطول 8 سال باهرعنواني اصلاح طلبي راتخريب كردن وبه نظرآنها اين جريان ديگه مرده ولي اين انتخابات تمام معادلات آنهارابهم زد.
  • مهدیار A1 ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    320 4
    روزنامه هایی مثل کیهان و رسالت و ... به جای این تحلیل های آبکی و دلخوش کنک ! بهتر است به علل رویگردانی مردم از اصولگرایان بپردازند . دکتر روحانی اگر اصلاح طلب به معنای خاتمی نباشد ، مطلقاً اصولگرا به معنای کیهان و رسالت هم نیست ! پس سعی در مصادره ایشان نکنید . پیام رای 24 خرداد یک «نه» ی بزرگ به جریان تندرو بود . در ضمن بهتر است به رای شهردار تهران هم در مقایسه با آقای روحانی نظری داشته باشید : کسی که تمام افتخار اجرایی اش شهرداری تهران بود از مردم این شهر فقط ۷۲۵.۸۵۴رای( تقریبا نصف آقای روحانی ) رای گرفت .
  • بی نام IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    364 4
    دیگه دوره ی شما تموم شد آقای شریعتمراری
  • میلاد IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    374 4
    استاد میفرمایند رای عارف به استناد نظر سنجی ها 7 درصد بوده!!!!آقای شریعتمداری هنوزداری به نظرسنجی هایی استناد میکنی که توش قالیباف و جلیلی اول و دوم بودن...بیدار شو برادر روحانی رئیس جمهور شده اون نظر سنجی هاتون هم مثل روزنامتتون میمونه
  • نوید A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    230 6
    سکوت
  • esi A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    278 4
    باشه کیهان جان اصن هرچی تو بگی !!!!
  • کوروش A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    281 3
    از قیاسش خنده آمد خلق را " آقای شریعمتداری چگونه رای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری با 6 کاندیدا را با رای مسجد جامعی با بیش از 500 نفر نامزد مقایسه می کند ؟
  • بی نام IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    290 6
    راي من عارف بود كه به دليل انصراف به آقاي روحاني راي دادم شوراي شهر هم برگه راي دادند كه من نخواسته بودم در نتيجه كاملا سفيد به صندوق انداختم پس آقاي شريعتمداري شما اشتباه مي كنيد.
    • بی نام IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      116 7
      دقيقا مثل من
  • بی نام A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    333 5
    تو جدا متوجه نمیشی یا خوتو زدی به نفهمی؟
    • نازنین A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      48 0
      این سوال رادارم مدت هاست در ذهنم می پرسم. این ها هدفشون فقط تخریبه. اگر حمایت آقای خاتمی نبود من که اصلا رای نمیدادم.
  • مهدی A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    247 5
    لطفا دست از سر اصلاحات بردار کیهان.
  • محمد EU ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    265 5
    شما کاری به اصلاحات نداشته باشین درصد اصلاحات توی خیابونا و دادن رای مشخص شد این روزها همه اصلاحاتی شدن بغیر از شما
  • الناز A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    149 3
    چرا می خواهید واقعیت رو انکار کنید؟؟ آقای روحانی هم به پشتوانه اصلاح طلبان رای آوردن مثل اینکه بخواهی ثابت کنید روز شبه! همه چیز برای مردم روشن و واضحه
  • بی نام A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    318 5
    اگه من جای روحانی بودم این آقا رو میزاشتم وزیر جنگ تا به علاقه مندیهاش برسه
  • سعید IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    259 2
    اقای شریعتمدار حرف نزن حتما فردا هم میگی اصولگرایان به روحانی رای دادن
  • بی نام A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    264 3
    كيهان خودش از همه بهتر مي دونه كه اون 30% مردم كه راي ندادند اگه قرار بود راي بدن به كي راي مي دادن. يه زماني طرفداران اصولگراها 8-7 ميليون نفر مي شدند ولي الان با اين اوضاع و احوالي كه واسه كشور تو اين 8 سال پيش اومده ريزش كردند و ماكزيمم الان حدود 3 ميليون نفر مي شن
  • مرتضی IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    حق با شماست آرامش خودتون رو حفظ کنید درست میشه
  • بی نام IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    348 5
    آقای شریعتمداری شما سردبیر روزنامه ای هستی که با پول بیت المال اداره می شود. چرا تحلیل های سستی را ارائه می دهی که مرغ پخته را هم به خنده وادار می کند !
  • بی نام IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    287 5
    کیهان جان بس است دیگر بوی روغن سوختش هوا رفته بیشتر ش نکن باشه عزیز جان برادر
  • با نام A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    اصلاح طلبان هر چیزی را که حقیقت باشد به مزاقشان خوش نماید فقط هر چه به نفعشان باشد درست است .
    • دریانورد A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      149 5
      با نام عزیز منظورت از حقیقت چیه؟؟؟؟؟ مردم توی خیابان و یا رای روحانی حقیقت نیست؟؟؟ دوره بعدی مجلس شورا حقیقت دیگهای را میبینید.
    • هموطن IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      89 4
      چه گهربار
  • بی نام IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    111 3
    ریعتمداری حضور اصلاحات در شورای شهر رو چجور توجیه میکنه؟
  • saeed IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    183 3
    اگر راست می گویید می گذاشتید سران اصلاحات می امدند تا به شما بگوییم چقدر رای دارند
  • بی نام A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    104 4
    آره بابا تو راست می گی اگه اینطوری دلت خوش می شه خوش باش برای خودت
  • بی نام A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    115 2
    روز شنبه تيتر ميزنه كه رايشان 10 درصده يك شنبه ميگه نخير تو بين هشت كانديدا نفر هشتم بوده يعني درحد يك درصد امروز دوباره ميگه 10 درصد يعني شوك وارده اينقدر قوي بوده
  • بی نام A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    96 3
    عاقلان دانند .
  • بی نام IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    46 0
    اجازه میدادید اقای خاتمی میومد تا بهتون ثایت میشد که کی چقدر رای داره جانب کیهان !
  • بی نام IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    31 0
    آقای شریعتمداری تورا خدا بزار مملکت آرام بمونه جان خودت دیگه خسته شدیم از حرفهای شما.امیری از رامهرمز
  • چوپان IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    24 0
    آن چیز که عیان است چه حاجت به بیان است. رای من "نه به افراطی گری بود" . رامن "آری به تعادل بود".
  • ایرانی A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    75 11
    اقای شریعتمداری هرچه میگویید درست همه کسانی که در انتخابات شرکت کرده اند اصولگرا شما چه می خواهید ثابت کنید رای دهندگان نه اصولگرا نه اصلاح طلبند بلکه ازاداندیشند درخط امام
  • amir A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    28 49
    به نظرم شورای شهر جای اصلاح طلبا نبود و بصورت عادی همون آبادگران به علت حسن سابقشون شورای این دوره رو هم باید در اختیار می گرفتن. به علت همزمانی دو انتخابات و جو سیاسی، اصلاح طلبا تونستن تا حدی اونجا هم رای بیارن. شورای شهر اصلن جای سیاسی کاری نیست.
  • هموطن AE ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    121 3
    مقایسه واقعیات و اتفاقات در طول حدود 20 سال گذشته با آنچه سردبیر روزنامه کیهان به رشته تحریر در می آورد ، نشان می هد که ایشان واقعیات را کاملا" وارونه جلوه داده و آنچه خود می پندارد را در قالب تحلیل و واقعه حقیقی می نویسد. لذا بسادگی میتوان متوجه شد که حقیقت مطلب "رای اصول گرایان حداکثر 10%" بوده است.
  • بی نام A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    42 87
    حتي اگر با کيهان مخالفيم اخلاق مدار باشيم
  • بی نام IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    86 14
    خواهشمندیم حماسه سیاسی رهبر وملت ایران را با حرف های منفی وناامیدکننده کیهان خراب نکنید بگذارید سایت شما سرشار از جملات مثبت وامیدوار کننده برای این سرزمین باشد
  • ناشناس IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    117 2
    آقاي مسجدجامعي 10درصد راي دارد قبول. اما چمران هم 20درصد دارد
    • سعید A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      24 0
      تونظرسنجی هاکه اقایون انجام میدادندرای یااقای روحانی 28 درصدبودیااقای قالیباف 30درصدوبالعکس اخرش هم اقای روحانی با50.7پیروز واقای قالیباف 16درصدرای بدست اورد حتمابااینگونه نظرسنجی ها پیش بینی کردندکه رای اقای عارف 7درصدبوده!
  • بی نام A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    212 4
    بنده از اقای شریعتمداری استدعا دارم یک بار هم که شده نظرات بالا رو مرور کنه به امید اینکه کمتر تحلیل کنه
  • ت A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    19 0
    کاش همه نظرات را منتشر میکردید
  • بی نام A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    24 1
    روحانی با پشتوانه آقای هاشمی رئیس جمهور شد
  • سید A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    8 21
    من صبح قبل از همه براتون کامنت گذاشتم که من یک اصولگرا هستم ولی به خاطر حمایت ولایتی نظرم به روحانی جلب شد. شما کامنت من رو قرار ندادید پس شما هم مثل کیهان افراطی هستید
  • حزب الهی A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    6 57
    مرگ بر سران فتنه
    • بی نام IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      5 0
      شما زیاد حرص نخور
  • مهدی IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    13 1
    خبر چرا فیلتر میکنی و فقط نظراتی رو که باب میل خودتونه منتشر میکنی؟ لطفا شجاعت پذیرش نظرات مخالف رو هم داشته باشید.
    • محسن RO ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      6 0
      خوب وقتی همه اصلاح طلبند نظرات هم میشود این ،،، آینه چون نقش تو بنمود راست - خود شکن آئینه شکستن خطاست.. داداش
  • بی نام A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    28 0
    آقای شریعتمداری باید بداند دلیل بی رغبتی مردم به جریان اصولگرایی وجود عناصر افراطی مانند ایشان در این جریان می باشد.
  • کورش A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    26 0
    بسه دیگه کیهان ادم اینقدر کینه ای از مردم؟
  • بی نام A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    32 0
    یکی از دلایل شکست اصولگرایان همین آقا است. به اصولگراها پیشنهاد می کنم که از این نوع آدما فاصله بگیرند وگرنه هیچ وقت تو دل مردم جا باز نمی کنند.
  • بی نام A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    20 0
    از اون حرفها داری میزنی کیهان!!
  • علی IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    4 38
    اگر ایران غنی سازی هسته ای نمیکرد و آمریکا تحریم نمیکرد شاید چندین دوره تیم احمدی نژاد در سایه عدالتشان رییس جمهور این ملت قدرشناس می بودند . و پیش بینی میکنم اگر روحانی هم بدنبال ادامه برنامه هسته ایی همچون احمدی نژاد باشد عرصه را برای وی نیز ناجوانمردانه تنگ خواهند نمود که اگر برای بار دوم کاندید شود رای نمی آورد . پس مشکل در افراد و سلایق آنان نیست فقط مشکل در پافشاری برای احقاق حق هسته ایی ایران عزیز میباشد و لا غیر. و امثال آقایان شریعتمداری ذره ایی از مردم میباشند و خود را آقا بالا سر مردم جا ندهند.
  • محمدرضا IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    40 0
    ----------------------------------------------------------------------------------------- آقای برادر شریعتمداری اگر آقای خاتمی تایید می شدند قطعا رای اول رو بالامی آوردند و حمایت ایشان و کنار کشیدن آقای عارف باعث پیروزی روحانی شد میگی نه برو نظرسنجی های قبل تر رو بخون......... -------------------------------------------------------------------------
  • بی نام IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    3 45
    کیهان درست میگوید واقع نگر باشیم
  • ناشناس IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    17 0
    بابا اصلا تو خوب!!!!!!
  • محمدرضا IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    21 0
    خبر آنلاین نظر من چه مشکلی داشت که منتشر نکردی؟ مگه دروغ می گم؟ وقتی این آقا میاد این حرف رو میزنه و میگه اصلاح طلبا 10 درصد رای دارن پس مطمئنا رای خدشون زیر صفره !
  • بی نام IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    23 0
    اقای شریعتمداری عزیز چون کاندید مرود نظرتون رای نداشته چرا می خواین جو جامعه رو متشنج کنین
  • ایران IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    31 0
    اقای حسین شریعتمداری طبق نظرسنجی خبرگزاری فارس 4-5روز مونده به انتخابات اقایان قالیباف و جلیلی به مرحله دوم میرفتن!!!! میشه بگین این نظرسنجی ها با چه معیاری انجام میشه ؟ ماها ام یاد بگیریم
  • بی نام A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    21 0
    من به عنوان وکیل ارسطو باید بگم این استدلال شاخهٔ جدیدی از علم منطق را ایجاد کرد !
  • اصلاح طلب خندان! IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    28 0
    آقای شریعتمداری شما که در گذشته می گفتید اصلاح طلبی مرده است! یعنی 10 درصد مرده زنده شده؟!!!
  • پای ثابت خبر انلاین IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    15 0
    باشه بابا اصلا تو خوب .خوبه؟
  • وحید A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    25 0
    شریعت جون اگه اصلاح طلبان این همه ضعیف هستند و پایگاه مردمی ندارند چرا این همه مانور می دهید . بچه که زدن نداره...
  • امید IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    27 1
    نمیدونستیم که اینقد پیروزی اصلاح طلب ها توی این انتخابات شما رو آزرده خاطر میکنه آقای شریعتمداری!!!
  • ابراهیم A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    13 0
    ما نگوییم بد و میل به نا حق نکنیم ... .
  • بی نام A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    22 0
    بله حرکت سایت فارس در شروع اعلام نتایج هم گویای همین واقعیت است. این خبرگزاری در ابتدای اعلام نتایج در بالای صفحه نتایج کاندیداها رو به سه دسته اصول گرا اصلاح طلب مستقل تقسیم کرده بود که جناب روحانی جزو اصلاح طلب قرار گرفته بودند اما به محض اطلاع آقایان از آرای بالای ایشان تقسیم بندی را حذف و آرای تک تک کاندیدها را اعلام می کردند.
  • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    24 0
    اقاي شريعتمداري با ماشين حساب و چرتكه نميشه ميزان محبوبيت اصلاح طلبان رو اندازه گرفت لطف كنيد بريد داخل مردم ببينيد بعد از پيروزي اقاي روحاني مردمي كه به ايشون راي داده بودن از چه كسي به خاطر حمايتش تشكر كردن و ازادي چه كساني از زندان رو فرياد زدند
  • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    17 0
    با سلام آنهايي كه دم از اسلام وقران ميزنند يعني اينطوري وانمود ميكنند چطور ميخواهند جواب خدارا بدهند كي ميخواهند ازخواب غفلند بيايند بيرون .بپرهيزيد ازخدا كه دوري كنيد ازكينه ولجاجت كه خدا هميشه مظلومان است .
  • mahdi A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    31 1
    حسین جان خوبی، چیزی نمیخوای
  • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    23 0
    اقای شریعتمداری این حرفها چه فایده ای الان دراین موقعیت دارد و چه مشکلی را حل میکند جز تحریک مردم لطف کنید این حرفها را تمام کنید چون فقط دشمن سود می برد و بس
  • صادق A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    19 0
    خاتمی سال 76 بیست و دو میلیون داشته الان فقط هجده میلیونش به روحانی رای داده و بیش از چهارده میلیون رای نداده اند. اصولگرا ها انواع و اقسام کاندیدا ها را این دوره داشتند و رایشان را باید از توی سبد کاندیداهایشان بیابند و به را روحانی که رای اصلاح طلبان است احترام بگذارند.
  • محممد EU ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    16 0
    الکی میگه
  • حسن روح پرور IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    7 1
    اصلا من یه چیزی کشف کردم بدو که جانمونی بابا این حسین خان به کمتر از پست وزیر ارشاد راضی نیست به ولله بچه ها بدو ین که عقب موندیم اصلا روحانی فرشته اس از آسمون نازل شدس برامون حاج حسن خیلی مخلصیم ! من یکی به آبدارچی وزارتخونه هم راضی ام به مولا اصلاحات کیلو چندس؟؟؟ به قول یارو تو مارو استخدام کن ! من با کله میرم تو ....
  • کیمیا IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    8 0
    خبر انلاین،قبلا کمتر سانسور می کردین نظر ها رو،من که حرف بدی نزدم،فقط گفتم که این نشریه کیهان تحلیل هایی بی پایه و اساس دارند،اخه کجای دنیا از روی رای شوراها نسبت به رای ریاست جمهوری قضاوت می کنند؟؟ اصلا چه ربطی به هم دارند؟؟ خداییش نظری رو که تایید نکردین اصلا هیچ حرف بدی نداشت که هیچ خیلی هم کامل و درست بود.
  • محمد IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    8 1
    آقا این حرف برای هر دو طرف صحیحه .آخه شما فکر میکنید اصلا چند درصد مردم می دونن اصلاح طلب واصولگرا یعنی چی . اگه کسی واقعا با مردم کاملا عادی کوچه خیابون سر وکار داشته باشه حرف منو می فهمه.
  • بی نام IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    12 1
    دوست عزیز چرا همیشه با این حرفها می خواهید تفرقه ایجاد کنید ماباید به فکر همدلی باشیم اگه نظام دوست دارید.
  • بی نام IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    14 3
    اگر عارف می موند و خاتمی تمام قد ازش حمایت می کرد و زیر بار این ائتلاف با میانه روها و روحانی نمیرفت الان می فهمیدیم اصلاح طلبان چقدر هستند و شفافیت حاصل میشد....
  • ارش IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    34 0
    این روزنامه کیهان یک روز مخالف خواسته ملت ننویسه شب خوابش نمیبره
  • ممسنی A1 ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    6 0
    کیهان خودتو برای پیش گویی جام جهانی اماده کن خوب حدس زدی
  • محمد A1 ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 3
    كيهان با وجود اين توهمات به مراتب بهتر از خبرآنلاينه كه نظرات منطقي و بي طرف رو ميخوره و نظرات طرفدار گرايانه رو نمايش ميده.
  • بي نام IR ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 3
    من خودم اصلاح طلبم ولي در دوره قبلي كه شما مي فرمائيد به اصولگرايان هم راي دادم . زمان خاتمي هم همينطور و فكر ميكنم خيلي ها اينجوري باشند .
  • علی A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    3 0
    در شورای شهر 1740 نفر کاندید شد و آرا مابین همه آنها تقسیم شد حال آنکه در ریاست جمهوری تنهابین 6 نفر تقسیم شد . نمی دانم این چه مقایسه کودکانه ای است که کیهان می کند
  • محمد A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    5 0
    افزایش تعداد نفرات اصلاح طلب شورای شهر تهران و بسیاری شهرهای دیگر از دید ایشان یعنی شکست اصلاحات!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! کلا شب روزه و ماست سیاه
  • علیرضا A1 ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    6 1
    یعنی اکه روحانی اصلاح طلب نباشه من میرم رای مو پس میگیرم
  • بهناز A1 ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    15 1
    زنده باد اصلاحات وزنده باد خاتمی وپاینده باد روحانی.
  • بی نام A1 ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    1 0
    کیهان جان روحانی کاندید اصلاح طلبان نبود؟؟؟؟ این حرف خودت درروزقبل ازانتخابات هست: آیا نمی‌بینید که وطن‌فروشان فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 در باشگاه مدعیان اصلاحات کباده می‌کشند و نامزد آنها به حضور و حمایت این عده که در فتنه 88 آشکارا نقش ستون پنجم دشمن را بر عهده داشتند و از جرج سوروس صهیونیست، تیموتی اش، مایکل لدین و... دستورالعمل می‌گرفتند، افتخار هم می‌کند؟!
  • محدثه IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    1 11
    شما واقعا فکر میکنید همه این 18و خورده ای میلیون که به ایشون رأی دادن اصلاح طلبن ؟؟؟خیلی ها همین الان از رأیی که دادن پشیمونن ..حالا بقیه که عاشق وعده های اقتصادی و کلید و...شدن هیچ ،تازه خیلی هم میگفتن آخونده، ملاه ،خوبه ......

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین