۰ نفر
۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۰
حمایت مشروط عربستان از حسن روحانی

ریاض بار دیگر حمایت خود را از حسن روحانی، رییس جمهور منتخب ایران اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ لز اکو، عربستان سعودی ابراز امیدواری کرده است رییس جمهوری جدید ایران مسیر تازه ای را در ثبات منطقه ای بگشاید.
به گزارش روزنامۀ الوطن، شاهزاده ترکی بن محمد، معاون وزیر خارجۀ عربستان گفته است در صورتی که روحانی در این مسیر گام بردارد، از وی و از این موضع‌اش حمایت می‌کنیم.
شاهزاده ترکی افزوده است که ریاض همواره خواهان رابطه عادی با ایران براساس احترام متقابل، عدم دخالت در امور سایر کشورها و همچنین حفظ امنیت و ثبات سایر کشورها بوده است.
لازم به یادآوری است که پادشاه عربستان روز دوشنبه در پیامی به حسن روحانی (3 روز پس از انتخاب) به وی تبریک گفته بود و از ارادۀ رییس جمهور جدید برای بهبود روابط دو کشور استقبال کرده بود.
5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 299754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 40
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جواد CN ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    به جهنم که با شما اعراب رابطه نداشته باشیم در واقع شما کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برای ملت ایران ارزشی ندارید
    • بی نام IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      دوست عزیز در دوره ریاست جمهوری خاتمی وقتی امارات برای اولین بار مالکیت جزایر سه گانه رو مطرح کرد اولین کشوری که باهاشون مخالفت کرد عربستان سعودی بود، وزیر امور خارجه عربستان گفته بود رابطه دوستانه با ایران را به امارات نمیفروشیم. حال چرا باید این کینه رو افزایش بدیم؟ چرا باید به قومیت ها توهین کنیم؟ عربستان کشور با نفوذیست باید برای حفظ منافع ملی احساسات را کنار گذاشت و منطقی عمل کرد.
    • ناصر IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      93 4
      متاسفانه به جای اینکه عقلانی صحبت کنیم از روی تعصب و رگ گردنی حرف میزنیم عزیز دل شما از اون دسته دوستانی که هنوز فکر میکنن اعراب شیر شترخوارن؟ یا اونا که میگن: عرب را به جایی رسیدست کار که تاج کیانی کند آرزو؟ نخیر عزیزم ،منم به شدت نسبت به اعراب کینه تاریخی دارم ولی باید به قضیه به دید دیپلماتیک نگاه کرد ،سیستم دیپلماتیک دقیقا مثل ساکنین یه کوچست،عربستان و ما همسایه ایم و به شدت از هم بیزار عربستان با بقالای محل به شدت دوسته و بهشون میگه وقتی فلانی اومد بهش جنس ندید ....ما میریم در مغازه با این که یه عالمه جنس داره ولی میگه شرمنده همه اینارو قبلا فروختم.. حالا گرفتی؟این عربا دیگه اون عربای شیر شتر خوار نیستن اگه باهاشون رابطه بر مبنای احترام داشته باشیم مطمئنا خیلی از تحریم ها رو دور میزنیم
    • ایزدی A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
      90 5
      با این دیدگاه به جایی نمیرسیم. باید لحن خود را عوض کنیم. هیچ کشوری در دنیا بدون تعامل با کشورهای دیگر پیشرفت نمیکند. مطمئنا منافع مشترکت زیادی با اعراب منطقه داریم. کوتاه فکری بس است
    • بی نام IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
      71 3
      واقعا برات متاسفم با این طرز فکر جاهلانه
    • kartal IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
      20 3
      جواده دیگه، کاریش نمیشه کرد. قومیتگراییش چشمشو بسته
    • علیا IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
      17 1
      قرار نیست که با همه ی دنیا دعوا کنیم. اما قبول دارم که باید جوری رفتار کنیم که استقلال ما در همه ی جوانب از جمله سیاسی و فرهنگی و ... حفظ بشه. مطمئنا اعراب خوشبختی ما رو نمیخوان و به خن ما تشنه هشتند. اما نباید این دشمنی رو از شکل بالقوه به شکل بالفعل در بیاریم که ضررش بیشتره. سیاست لبه هایی بسیار برنده تر از جنگ و درگیری داره. باید از این لبه های تیز و برنده به نفع خودمون استفاده کنیم.
    • بی نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
      4 21
      تا حدودی با نظر آقای جواد موافقم. معاون وزیرخارجه عربستان لطفا کمکهای خود را به معارضین سوری قطع کند و از ترکیه و قطر هم همین را بخواهد.تا زمانیکه عربستان و قطر و ترکیه در نقش خود در سوریه باز نگری نکنند. ما هم نمی توانیم در مسیر ثبات منطقه گام برداریم. چون سوریه در سیاست خارجی ما نقش مهمی دارد. نمی توانیم اجازه تشکیل دولتی را که دست نشانده وهابیت عربستان در سوریه هست بدهیم. عقلانیتی که بعضی از دوستان کامنت گذار به آن اشاره کرده اند یعنی تضعیف موقعیت ایران در خاور میانه و و اگذاری آن به عربستان. باید عرض کنم این عربستان هست که در موضع ضعف نسبت به حزب الله لبنان و ایران قرار دارد. ایشان با این پیامی که برای جناب روحانی فرستاده اند میخواهند خود را از باتلاق سوریه نجات دهند. خوب تقصیر خودشانه
    • بی نام IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
      12 2
      این جواب دلیل همه این تنش های فرقه ای دو سال گذشته در منطقه است.
  • جواد CN ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    به جهنم که با شما اعراب رابطه نداشته باشیم در واقع شما کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برای ملت ایران ارزشی ندارید
    • بی نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
      21 2
      عبدالله پادشاه عربستان یک بار گفته بود ایران برادر ما است اما آمریکا دوست ما است. انسان د رانتخاب برادرش اختیاری ندارد اما در انتخاب دوستانش مختار است. این درباره ما هم صدق می کنه ایران نا خواسته در میان اعراب قرار گرفته است پس چاره جز تعامل با آنها ندارد.
  • جواد CN ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    به جهنم که با شما اعراب رابطه نداشته باشیم در واقع شما کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برای ملت ایران ارزشی ندارید
  • بی نام A1 ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    نه اینکه خودشون در امور سایر کشورها دخالت نمی کنند!!
  • بی نام IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    به خدا اونقدری که روسیه و کشورهای عربی واسه ما خطرناکه آمریکا نیست
    • علی A1 ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      59 8
      سلام من خودم مسکو زندگی می کنم. به هر کی آدم اعتماد داشته باشه...به روس ها نباید اعتماد کنه.. به قول شما اونقدر که این عربستان و روسیه خطرناکنند آمریکا نیست .
  • بی نام IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    خیلی هم دلتون بخواد..
  • بهنام IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    مگه عربستان کیه که داره اینهمه ناز میکنه شرط میزاره؟؟؟ خوب گفتن: خودم کردم که... (ازون 30 میلیارد دلاری که زائران تو مراسم حج خرج میکنن 5 میلیاردش واسه ایرانیاس) بعد اقایون دارن واسه ما ناز میکنن شرم اوره به خدا! خبر خواهشا بچاپ!
    • بی نام IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      49 11
      اولا عربستان با نفوذترین کشور عربیه که دوستی با اون منافع زیادی داره، دوم اون 5 میلیارد دلار برای ما پوله برای عربستان با اون 10 میلیون بشکه نفتی که میفروشه هیچه، سوم تا وقتی ما ایرانی ها یاد نگیریم که به همه اقوام و ملت ها احترام بگذاریم سخن از دموکراسی بیهوده است احترام احترام متقابل میاورد و بی احترامی کینه و دشمنی! من این را از خاتمی یاد گرفته ام که شعارش زنده باد بود بر مخالفان و دشمنانش.
  • بی نام IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    شاهزاده عربستان ترک تشریف دارن؟!
  • مهدی A1 ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    کدام شرط ؟ احترام متقابل که شرط نیست.
    • امین A1 ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      28 1
      تیتر رو عوض کردین دوستانی مثل جواد هم فقط تیتر رو میخونه نه متن خبر میاد ده تا کامنت میزاره شما همه رو هم تایید میکنید! گفته امیدواریم ایران مسیر تازه ای را در ثبات منطقه ای بگشاید. این یعنی شرط؟ خوب اگه قرار بود روحانی همون مسیر اشتباه دولت قبلی رو بره که ما هم حمایت نمیکردیم و رای نمیدادیم بهش چه برسه بقیه کشورها. اینکه همه کشورها به روحانی پیام تبریک فرستادن و ابراز امیدواری کردن شرط گذاشتن نیست، یعنی امیدوارن به جای دشمنی ایران با تمام دنیا ( به جز ونزوئلا، آنگولا، دماغه سبز و چندتا کشوری که رو نقشه نیست) راه دوستی و یا حداقل راهی غیر از دشمنی را برن. از دوستان هم میخوام اول متن خبر رو بخونن بعد کامنت بزارن
    • مهدی IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      12 14
      مث اینکه نفهمیدی دوست عزیز احترام متقابل از نظر اونا و تفسیر بنده یعنی اینکه هر جور که ما بخوایم باید اونطوررابطه بر قرار کنید! اگه اشتباه گفتم بگید تا استفاده کنیم.
  • dalghin IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    16 2
    در جواب بی نام 23:38 :با دم شیر بازی نکن.........
  • ناشناس A1 ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    13 2
    عادت كرده ايم فقط خود را ببينيم هر كشوري براي خود ارزشي دارد ما نبايد فقط خودمان را ببينيم همه كشورها بايد با هم تعامل داشته باشند اگر اين كشور جهنم اون كشور جهنم خوب انها هم به ما ميگويند به جهنم بهتر نيست شيوه پيغمبر را پيگير باشيم با همه از سر محبت و دوستي كنار بياييم در امور بين الملل رابطه كشورها يك قدم ما يك قدم انهاست ما انتظار داريم همه بله قربان گوي ما باشند كمي فكر كنيم بد نيست
  • مصطفی A1 ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    21 0
    اینقدر هم دوستان بی راه صحبت نکنن ما باید برای ثبات تو منطقه با همسایه هامون رابطه ی خوب برقرار کنیم مرد آن است که از دشمن دوست بسازد
  • بـــــــــــــــهار IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    14 16
    عاقا با همه دنیا رفیق باشیم..توافق کنیم ..ولی با این عربا نه.. ای خدا یعنی میشه یه روزیه مشت بزنم تو دهن یکی از این عربستانیا..قطریا و..
    • بی نام A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
      12 12
      بهار جان جنگ قادسیه تمام شد، ایرانی ها شکست خوردند و قرنها مستعمره اعراب شدند. همانطور که در بعضی سلسله های ایران ایرانی ها کشورهای همسایه رو به استعمار خودشون دراورده بودند پس وقتی شما میخواهید مشت بر اعراب بزنید بدان کسانی هم هستند که مشت بر ما بزنند! تاریخ به گذشته پیوسته نباید گذشته رو تو اینده دخالت داد که اگر اینطور بود آلمان و انگلیس و روسیه باید همچنان در جنگ بودند! رقابت با کینه و دشمنی متفاوت است نباید احساسات را در همه چیز دخالت داد که اگر دخالت دهیم بلایی سرمان میاید که در هشت سال گذشته امد.
  • بی نام A1 ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    11 16
    بابا،عزیزای من،قربونتون برم،فداتون بشم 3سال نریم مکه ببینیم چه به دست و پامون میفتن به نظر من باید فعلا مکه رو تحریم کرد بخدا منم مثل شما به حج معتقدم اما فعلا باید تحریم کرد که اینا هرچی دارن از ما دارن خودمون پرروشون کردیم ای قوم به حج رفته کجایید کجایید معشوق همینجاست بیایید بیایید
  • بی نام IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    8 11
    ببین چه خبره که اوناییکه به خونمون تشنن ذوق زده شدن
  • مهدی IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    14 0
    این یارو جواده چند بار یه کامنت رو ارسال کرده ؟
  • بی نام A1 ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    9 2
    اول ببين ما شما را قبول داريم؟!
  • بی نام A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    16 1
    دو کلمه حرف حساب: شما ميفرمايند: "دخالت در امور سایر کشورها و همچنین حفظ امنیت و ثبات سایر کشورها " خوب بنده خدا ما هم از اول همين را ميگوييم رطب خورده کي منع رطب کند؟ از ما ميخواهيد دخالت نکنيم؟ شما از شورشيان سلفي رسما حمايت ميکنيد به آنها به آشکارا اسلحه و پول ميدهيد اين اسمش دخالت نيست آشکار از سقوط فلان دولت حمايت ميکنيد پس چيست؟ ثبات يک کشوري را به تزلزل درميآوريد دخالت نيست؟ چطور بائک تجرّ و بائنا لاتجر؟! يک سوزن به خود يک جوالدوز به ديگران!
  • محمد IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    4 9
    به شما شکم پرستا فقط باید زور گفت...مثل آمریکا باهاتون برخورد کرد...شما یه ذره منطق ندارین ..اگه داشتین به جای سوریه با اسراییل میجنگیدین ..ترسوهای عالم.
  • بهرام A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    9 3
    هشت ساله باحرفای نسنجیده بادنیاسرناسازگاری داریم ونتایج آن رادیدیم افراطی گری بلای جان ماشده مگرکشوری مثل کره جنوبی با دنیاسرجنگ داره که به اینجا رسیده مگرماانقلاب نکردیم برای ارامش وآسایش مردم پس باجنگ ودعوابادنىابه جاىی نمى رسیم استقلال در کنار تعامل عاقلانه ترین راه برای پیشرفت یک کشوره وگرنه عاقبتمان کره شمالی راتصورکنید
    • hossein A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
      2 5
      اقا بهرام عزيز ما به دنيا نيامديم مثل يک حلزون مثل ماست زندگي کنيم و فقط منافع خودمان را در نظر بگيريم اسم اينها را افراطي گري بدانيم کره جنوبي يک کشور ماست است ميفهمي ماست يک بار شنيد در مواجهه با دردهاي جهان سر سوزني انتقاد کند؟ دوست داريد مثل آنها ماست باشيم؟ تو انساني، اينکه طرفدار صلح کلي باشيم همان که جناب صائب تبريزي براي تئوريزه کردن اين فکر هزاران بيت سرود به قول همعصر همشهري خودش مجذوب تبريزي در نقد وي مينويسد اگر صلح کلي خوب بود لزومي نداشت علي ع شمشير بکشد ميرفت با معاويه صلح ميکرد دو روز دنيا حال ميکردند ... عزيز وقتي هزاران مسلمان را در برمه جزغاله ميکنند تو يک انساني بايد موضعت را مشخص کني ابراز انزجار کني اگر نه به قول سعيد تو کز محنت ديگران بيغميگ نشايد که نامت نهند آدمي!
  • بی نام A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    7 5
    شما اعراب اول بازار نفت را برهم نزنید بعد از این حرف ها بزنید
  • بی نام A1 ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    13 0
    رابطه خوب با عرستان به نفع کشورهای دیگه مثه سوریه و عراق هم هست.
  • حسن IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    6 16
    درحال حاضر بحث.بحث عرب وعجم نيست.باتوجه به تاريخ: اعراب قومي متعصب وپول پرست اندوهميشه ازبزرگتر و قدرتمندتر ازخودشان مي ترسيدندو حساب مي بردند.هرگونه ارتباط دوستانه ي ما با كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس فقط وفقط به ضرر ما تمام مي شود. آنها سگ هاي وفادار كشورهاي غربي هستند. ان شاءا... روزي برسد تا آنها سگ هاي وفادار ما شوند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • علی A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    1 1
    احترام متقابل. نه اینکه هر چی اونا گفتن ما بگیم چشم. این اسمش احترام نیست. تعظیمه...
  • سجاد رفاقت IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    1 0
    دوستی عربا با ما، دوستی خاله خرسه است.