رسول تقیان با اقتدار قهرمان دسته 77 کیلوگرم آسیا شد/ جابه جایی رکورد حسین برخواه پس از 12 سال

بعد از درخشش جابر بهروزی در دسته 69 کیلوگرم، رسول تقیان دیگر نماینده تیم ملی وزنه برداری کشورمان در دسته 77 کیلوگرم نیز با شایستگی روی سکوی قهرمانی آسیا ایستاد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، رسول تقیان که در آخرین تجربه ملی اش سال 2009 مدال با رکورد مجموع 339 کیلوگرم، مدال برنز آسیا را به دست آورده بود، پس از چهار سال بازگشتی فوق العاده به تخته مسابقات بین المللی داشت و با مهار وزنه های 163 کیلوگرم در یکضرب و 203 کیلوگرم در دوضرب، با حدنصاب مجموع 366 کیلوگرم، قهرمان آسیا شد.
تقیان با این حدنصاب، پس از 12 سال به میزان یک کیلوگرم رکورد مجموع دسته 77 کیلوگرم ایران را که در اختیار محمد حسین برخواه بود به نام خود ارتقا بخشید.
در پایان رقابتهای دسته 77 کیلوگرم قهرمانی آسیا، پس از رسول تقیان، وزنه ‌برداران چین و کره شمالی با مجموع 356 و 355 کیلو دوم و سوم شدند.
در پایان دومین روز از چهل و چهارمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا نام تیم ملی وزنه برداری کشورمان با چهار مدال طلا و دو نقره و 162 امتیاز تیمی در میان مدعیان اصلی قهرمانی در آسیا قرار دارد.

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهران استقلالی A1 ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    11 6
    من از الان دارم هشدار میدم مراقب پرسپولیس باشید الان میاد فتوشاپتون میکنه میگه اینا وزنه برداران پرسپولیسن!!!!!!!!!!!!ای فتوشاپ