ایسنا نوشت:

یک عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: طرح جداسازی دو وزارتخانه راه و مسکن و شهرسازی به مجلس ارائه شده و بیش از 70 نفر از نمایندگان با این طرح موافق و آن را امضا کرده‌اند.

احمد جباری با اعلام این خبر اظهار کرد: از زمان ادغام دو وزارتخانه راه‌و‌ترابری و مسکن‌وشهرسازی به عینه شاهد افت توجه بخش‌های مدیریتی این وزارتخانه به حوزه‌های راه بوده‌ایم.

 وی افزود: از آنجا که وزارتخانه جدید باید بر بخش‌های متعددی در کشور ازجمله بر بخش‌های راه زمینی، هوایی و دریایی و فرودگاه‌های و صنعت ریلی و غیره، علاوه بر این بر حوزه مسکن و توسعه زیربناهای آن متمرکز شود، عملا مشکلات زیادی برای این حوزه‌ها به‌وجود آمده است.

 جباری با اشاره به برخی دیگر از مشکلات پس از ادغام این دو وزارتخانه، بیان کرد: به همین دلیل نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفته‌اند تا در قالب طرحی این دو وزارتخانه ادغام شده را از هم منفک کنند.

 نماینده بندرلنگه تصریح کرد: هم‌اکنون این طرح دارای بیش از 70 امضای نمایندگان ملت است و بر شمار امضاها نیز افزوده شده که انتظار می رود با توجه به عزمی که نمایندگان در این زمینه دارند،‌ این تفکیک در صحن علنی مجلس مطرح و مورد تائید و تصویب نمایندگان قرار گیرد.

 جباری خاطرنشان کرد: حوزه‌های متعددی تحت مدیریت این وزارتخانه قرار دارد و شخص وزیر نمی‌تواند تمرکز کافی را بر روی هر کدام از این حوزه‌ها داشته باشد.

 وی تاکید کرد: از آن جایی که بخش‌های متعدد این وزارتخانه تاثیر مستقیمی بر زندگی مردم دارند، لذا هرگونه کم کاری در هر بخشی و یا غفلت از هر حوزه‌ای موجب نگرانی و مشکل برای مردم می‌شود و لذا نمایندگان با مشاهده وضعیت فعلی تاکید دارند که این دو وزارتخانه از هم منفک شوند.

 عضو کمیسیون عمران مجلس، افزود: ادغام صورت گرفته در قالب دو وزارتخانه راه و مسکن مشکلاتی را برای مردم به‌ دنبال داشته و شاهد بوده‌ایم که برخی از بخش‌ها عملا به حال خود رها شده و برنامه‌ریزی‌های راهبردی در مورد آنها وجود ندارد و لذا مجموعه نمایندگان امضا کننده این طرح بر این باورند که باید هر چه سریعتر جلوی تبعات ناشی از این مسئله را گرفت.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا کامیاب EU ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    13 2
    امیدوارم برای رفع خطا ، خطای دیگری مرتکب نشویم،مسکن و شهر سازی با راه و ترابری ادغام شد چون وزارت راه و ترابری را همگان از عالم وعامی وزارت راه می شناسند نه ترابری،شائبه وقتی کاملاً صحیح خواهد بود که بپذیریم راه و مسکن و شهرسازی از یک جنس و خانواده اند و بایستی فکری به حال حمل و نقل کرد که با آنکه هدف است به سختی در افکار و باور ها مقهور وسیله یعنی راه شده است.بیائید با رجعت به گذشته از بدتری به بد سابق نرسیم.راه ،مسکن و شهرسازی همانا وزارت عمران و ساختمانست که با ندانم کاری مدیران وسیله راجای هدف یعنی حمل ونقل نشانده اند و در شهرو شهرکها به جای تردد روان و حساب شده عبور قیفی شکل را سبب شده اند و یا راه و راه آهن ندارند و ازهر زیربنای حمل و نقل نیزجزیره ای مستقل ساخته اند بدون تمرکز مدیریت.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    27 0
    آیا ادغام وزارت خانه ها به تصویب مجلس نرسیده بود ؟
  • بی نام A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    21 0
    یک سال ادغام داریم سال بعد تفکیک، کار دولت و مجلس بازی با اسامی سازمانها و وزارتخانه هاست!
  • بی نام EU ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    16 0
    تف سربالا شنیدید؟ همین دیگه!!!!! اخه این کار هم که روز اول هم اشتباه بود. از همین الان شروع کردن کارهی درست و غلط دولت قیلی رو پاک کنن. اگرچه این یکی از کارای غلط دولت و مجلس بود
  • جلیل IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    17 0
    یه روز ادغام می کنند که دولت کوچک بشه یه روزم جدا میکنند که مشکلات زیاد شد
  • بی نام IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    38 1
    ان موقع که کشاورزان صدایشان بلند بود واردات پدر کشاورزی را دراورده همه می گفتند کمیته تنظیم بازار باید به فکر اکثریت مصرف کننده باشد نه اقلیت تولید کننده و این تفکر یعنی سال 70 میلیارد دلار واردات که همه از پول نفت بود و همه مجلس و دولت سنگ مصرف کننده را به سینه می زدند برای همین اکثر پروژه های راه سازی تعطیل شده و کار مهمش بدون بودجه مانده و دارا بودن تنها چند استان از نعمت ازاد راهی عدالت در این زمینه بی معنی شده و صنعت هم همینطور ...
  • کاوه GB ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    13 0
    به نظرمن ریشه تمام گرفتاریهای مملکت ماعدم مطالعه وتحقیق کافی است فقط احساسات برمنطق متاسفانه حاکم است .به عنوان مثال دردنیای متمدن امروز راجع به پروژه ای 10 سال فکرومطالعه میشود وظرف 2 سال به بهره برداری وسرانجام میرسانند امادرمملکت احساسی ما 2ماه فکرومطالعه ازنوع نپخته روی پروژه ای انجام وزمان ساخت وبهره برداری 10 سال طول میکشد .تازمانی که برای علم وتجربه وتحقیق تره هم خورد نکنند اداره مملکت به روش شیریاخط (روش فعلی )خواهدبود واگرتمام وزارتخانه هاروهم ادغام یابسط دهنداتفاق خاصی نخواهد افتاد .امیدوارم این رونداصلاح شود وتوجه به تخصص وتجربه کلیشه ای نباشد.
  • بی نام A1 ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    13 1
    همین نماینده ها رای به ادغامش داده بودن که!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    3 0
    قبلا در استان هاي فارس وكرمان وسيستان وبلوچستان بعلت وسعت زياد دو تا اداره كل راه وترابري بود ويك اداره كل مسكن وشهرسازي ولي بعد از ادغام ادارات كل جنوب استان هاي مذكور بامسكن وشهرسازي ادغام شدند وشد براي هر كدام از استانا مذكور دوتا اداره كل راه وشهرسازي تمام پروندهها از اداره كل مسكن وشهرسازي منتقل شد به ادارات جنوب اون استانها ميدونيد چه هزينه اي بابت اين كار شده
  • بی نام IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    2 0
    هر جا جلو ضرر گرفته بشه منفعته...هرکی میخاد اشتباه کرده باشه ، باید امروز و هر چه سریعتر این دو وزارتخانه مهم از این وضع نا به سامان خارج شه...
  • بی نام A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    1 0
    تورو خدا زودتر جداء كنين تا ما از اين بدبختي إدغام در بيايم