باز هم خودروسازان پیروز شدند ؛مصوبه مهلت مجدد به خودروسازان واقعیت دارد؟

با وجودیکه مهلت خودروسازان برای ارتقای قابلیت سوحت خودروها به یورو 4 از اول تیر به پایان می رسید اما دوباره هیات دولت به خودروسازان مهلت دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در همین حال رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه هیچ مصوبه‌ای در خصوص مهلت مجدد خودروسازان برای استاندارد یورو4 تصویب نشده است، گفت: مصوبه قبلی دولت در خصوص ممنوعیت شماره‌گذاری خودروهای فاقد استاندارد یورو 4 از اول تیر ماه همچنان پابرجاست.

مهندس محمدجواد محمدی‌زاده، معاون رئیس‌جمهوری روز دوشنبه درگفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه کارگروه حمایت از تولید نمی‌تواند مصوبه دولت را لغو و یا تغییری درآن ایجاد کند، گفت: این کارگروه تنها می‌تواند پیشنهاد دهنده باشد و هر گونه تغییر در مصوبه دولت باید در جلسه دولت تصویب شود.

وی با اشاره به اینکه تا بعدازظهر یکشنبه هیچ مصوبه‌ای در خصوص مهلت مجدد به خودروسازان در خصوص استاندارد آلایندگی یورو 4 داده نشده است، گفت: خودروسازان به دنبال مهلت هستند و بهانه‌ آنها نیز عدم توزیع سوخت استاندارد بود.

وی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون توزیع سوخت با استاندارد یورو4 در کشور در حال انجام است، گفت: بر این اساس بهانه‌ای برای تولید خودروها با استاندارد یورو4 وجود ندارد و قطعا سازمان حفاظت محیط زیست هیچ مهلتی در این خصوص نداده و نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه مصوبه قبلی دولت مبنی بر الزام خودروسازان از اول تیرماه به رعایت استاندارد آلایندگی یورو4 به قوت خود باقی است افزود: تاکنون هیچ پیشنهادی از سوی وزیر صنایع برای ارائه مهلت مجدد به خودروسازان در جلسه دولت مطرح نشده و قطعا سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این خصوص تجدیدنظر نخواهد کرد و بهتر است خودروسازان همانند وزارت نفت که اقدامات بسیار خوبی در زمینه تولید سوخت استاندارد انجام داده است نسبت به اجرای مصوبه دولت تمکین کنند.

وی در عین حال گفت: بنده به عنوان رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از طرف خودم و سازمان محیط زیست قول می دهم که تجدیدنظری در این مصوبه انجام نشود.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    137 3
    صنعت انحصاری و بدون رقابت همینه.فدرت زیادی پیدا کردن.
    • بی نام A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      6 0
      سال دیگه تو اروپا یورو 6 اجرا میشه. اینا نمزارن ما از یورو 2 بالاتر بریم. این همه آلودگی و بیماری هم ملت میگیرند. اینا فقط به فکر قراضه های خودشون هستند.
  • مجید IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    116 4
    مافیای خودرو؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • تورج EU ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    81 7
    شما خیلی بیجا کردید همینطوری قیمت خودرو توی آسمونه حالا برامون استاندارد شدید
    • بی نام IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
      3 0
      آقای تورج به نظر من شما یکم بیشتر فکر کنی متوجه میشی که کی داره اشتباه میکنه منم با شما موافقم و پیشنهاد می کنم از نمایندگان کتاب گینس برای ثبت یه اثر جهانی به ایران تشریف بیاورند اونهم ثبت تولید 50 سال مداوم یک خودرو به نام پیکان در ایرانه باور کنید میتونه یه جشن ملی باشه هموطن محترم دیگه آبرو ریزی بیشتر از این که هرچی که همه جای دنیا سالهاست تولیدش قطع شده ما تولید ملی میخونیمش مثل پژو 405 ، پراید و .... ولی انگاری مردم دیگه دست خودروسازها رو خوندن این قبری که سرش گریه میکنی یه مدت مرده توش نیست
  • بی نام EU ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    86 2
    تو را بخدا شما مسئولین در این کشور بفکر و دلسوز کی هستین؟؟؟؟ بابا بگذارید خودرو وارد شود عقده ای شدیم اخر با جان و مالمان تاوان چه چیزی را باید بدهیم .یک عده مونتاژ کار خودرو با جان و روان ما مردم ایران در حال بازی هستند یک ناشین را 20 سال مونتاژ می کنند و قالب می کنند بمون بعد اسم خود را خودرو ساز گذاشتند
  • بی نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    81 3
    همچین میگی خودرو سازان پیروز شدند که انگار رقیب قدری روبروشون وایستاده.اصلا راهنمایی ورانندگی و شورای رقابت در برابر پول های کلانی که در شرکتهای خودروسازی جابجا میشه رقیب به حساب میان
    • حميد IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
      6 0
      دوست عزيز رقيب واقعي اما بي سلاح و دفاع خودرو سازان مردم بيچاره اي هستند كه بايد خودروهايي را كه سال هاي سال از استاندارهاي جهاني عقب است به قيمت هاي گراف خريداري كنند. ايشاله يا اين به اصطلاح خوردو سازها دست از ستم به ملت بيچاره بردارند يا هم ورشكستگيشون رو به زودي جشن بگيريم.
  • توسی A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    88 2
    امان از مافیای خودرو
  • بی نام A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    62 2
    هیچکس راضی نیست از خودروسازان بیش از این حمایت شود فقط خودشان و کارکنان خودروسازی راضی اند مردم کاملا ناراضی هستند.
  • جهان IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    52 1
    بيچاره ملت!
  • پیمان IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    34 1
    اگه خبر میدادید که خودروسازان موافقت کردن و مهلت نخواستن صددرصد تعجب میکردم عادیه این چیزا دلتون رو به این چیزا خوش نکنید
  • بی نام A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    61 2
    ایشالا هر دو ورشکست بشن... کی میشه ماشین خارجی به قیمت واقعی سوار بشیم...
  • بی نام IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    25 18
    انصاف هم خوب چیزیه. وقتی با بنزین یورو 2 بعد از 10 هزار کیلومتر, کاتالیست مرخص میشه و باید 400 هزار تومن دیگه الکی خرج کرد, چرا باید هزینه 1 میلیونی ارتقا از جیب خریدار بره؟ چرا شما رسانه خبری از شرکت ملی پالایش نمیپرسید که چرا هر روز میگن ما خودکفا شدیم و داریم روزی n لیتر یورو 4 تولید میکنیم, کجا توزیع میشه؟ من دل خوشی از خودرو ساز ایرانی ندارم, ولی تو عمرشون این یه حرفشون منطقیه, تا سوخت مناسب وجود نداشته باشه, ارتقا بی معنیه.
    • بی نام IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
      5 1
      مومن! فكر كردي يورو 4 شاخ و دم داره؟ الان خودروهاي بنز و بي ام دبليو و تويوتا و .... كه توي كشور هستند با هوا كار مي كنند؟ خب اونها هم بنزين ميزنند. من خودم چند روز پيش رفتم ماشين تيبا رو از نمايندگي قيمت گرفتم فردا صبحش رفتم واسه ثبت نام ديدم 500 هزار گرون شده علتش هم دارا بودن يورو 4 اعلام كردند. در صورتيكه همون ماشين بود. در هر حالت اين خودروسازها برنده ميشن
  • چوپان IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    3 0
    کسانی که مجوز تولید خودروهای بی کیفیت را صادر میکنند . در ریخته شدن خون هموطنانمان که در تصادفات کشته میشوند شریک هستند و باید در محضر الهی پاسخگو باشند هر چند که در محضر دولت پاسخگو نیستند. و خبر جان لطفا این یکی را تائید کن
  • بی نام A1 ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    5 0
    قرانی دل به چی خوش کردین؟؟؟سطح تولید ماشین درایران بالا بره؟؟؟مگه اینکه امام زمان ظهور کنه این اتفاق بیفته.یه مرد تواین مملکت بیدا نمیشه جلواین خودروسازارو بگیره؟؟؟یعنی نداریم؟؟
  • بی نام EU ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    6 0
    خودروسازان معلوم هست چه کسی و چه کسانی هستند! نان 500تومانی میخوریم . می دانیم اما .....
  • محمد سلیمی EU ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    4 0
    آقا چه کنیم همه ایران شه کیش یا مناطق آزاد ؟
  • مجید A1 ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    3 0
    دراین شرایط آشفتگی بازار خودرو نیازی به یورو 4 نیست.
  • بی نام RS ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    4 0
    یورو 4 اگه هزینش از جیب مردم باشه و همون ماشین یورو2 رو با دوتا سنسور اضافه 3میلیون گرونتر به مردم فروختن باز هم فقط قیمتها رو بالا میبره. مشکلات کم بود اینم بهش اضافه شد! سمن یورو 4 رسما 25.5 م قیمت داره و این پول مستقیم از جیب من و شما باید پرداخت بشه. محیط زیست اگه خیلی نگرانه یارانه برای یورو 4 بگیره.
  • بی نام A1 ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    6 1
    اقایون دلار به زیر 3تومن رسید خودروسازان چرا نرخ جدید دلار رو در فرمول نمیزارن و قیمت هارو کاهش نمیدن؟!!!!!!!! موقعی که میخوان افزایش قیمت داشته باشن صحبت از ارز بری میکنن اما الان که دلار اومده پایین کسی نیست خفتشون کنه که قیمت هارو کاهش بدین !
  • سعید IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    3 0
    انتظار داشتید پیروز نشه ادم به خودش ضرر میزنه
  • علی IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    4 0
    کاش مجبور نبودیم ماشین ایرانی سوار بشیم. صدامون به هیچ جا نمی رسه .بیشترین پول در قبال بی کیفیت ترین ماشین ها
  • بی نام IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    0 0
    اقای محمدی زاده محترم!! در این اوضاع هرج و مرج و افزایش قیمت خودرو ها سازمان محیط زیست هم فقط دنبال مباحث جانبی غیر ضروری است. یورو 4 شدن نیاز به افزایش قیمت خاصی در خودروسازی ندارد. ولی این صنعت میگوید 3 میلیون باید افزایش یابد. با این افزایش قیمتهای کذایی چرا این سازمان 3 سال پیش دنبال یورو 4 شدن خودروها نبود؟؟؟ زمانی که پراید 7میلیون بود؟؟؟