مهر نوشت:

سرپرست مدیریت ساماندهی آسیبهای اجتماعی شهرداری تهران از آغاز اجرای طرح ضربتی شناسایی وجذب متکدیان پایتخت خبرداد.
سعید شاهمیر با اعلام این خبر گفت: از 25 خرداد به مدت یک ماه این طرح در سطح مناطق 22گانه بi ویژه مناطق پرآسیب آغاز شده است.

وی در مورد چگونگی شناسایی مناطق پرآسیب هم اظهارکرد: سعی کردیم با کمک تماسهای مردمی باسامانه مدیریت پیام، شکایتهای 1888 و گزارشهای ناظران و مددکاران، مناطق پر آسیب را احصا کنیم. بر این اساس برنامه ای تدوین کردیم که در آن بi صورت ستادی و مرحله ای این مناطق و حتی محل تردد و فعالیت متکدیان (معابر، تقاطعها و خیابانها) به صورت جزء در آن لحاظ شده است.

سرپرست مدیریت ساماندهی آسیبهای اجتماعی درباره شیفتهای کاری گشتهای فوریتی در این مناطق یادآور شد: برنامه شناسایی و جذب در 2شیفت کاری (8 تا 14 و 14 تا22) متمرکز شده و ما سعی کردیم که نسبت به GIS مناطق مورد نظرمان در پهنه های شرق و غرب، از سایر گشتهای مناطق دیگر به طور متمرکز استفاده کنیم.

شاهمیر در مورد اهداف این طرح نیز اظهار کرد: 3هدف در این طرح دنبال می شود؛ نخستین هدف شناسایی و جذب مددجویان جامعه هدف است.نا امن سازی محیط و افزایش کمی و کیفی فعالیتهای گشتهای فوریتی هم از سایر اهداف این طرح است.

وی اضافه کرد: همچنین سعی کردیم در این طرح، مراکز نگهداری و غربالگری را در حالت آماده باش قرار دهیم. ما با این طرح سعی کردیم بر ظرفیت و توان مدیرت شهری هم مانور دهیم.

شاهمیر درباره نتایج اجرای این طرح در 3روز اول اجرا هم تصریح کرد: خوشبختانه مراکز غربالگری و نگهداری همکاری خوبی داشته اند. خوشبختانه با رکورد گیری از مناطق پرآسیب، تغییرات محسوسی هم به چشم می خورد.

وی تصریح کرد: ما با اجرای این طرح پایلوت به دنبال رفع چالشها، نقاط ضعف و افزایش نقاط قوت هستیم .

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • من IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    10 0
    تو مترو رو هم ببينيد
  • سعید IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    4 0
    آره واقعا این مترو با این شلوغیش همون خانومای کولی رو کم داره که میان و ضجه میزنن و خواهرانه !!! درخواست کمک می کنن. من که کلا انرژی ام میره وقتی میبینمشون . مخصوصا که یه بچه رو هم دنبال خودشون می کشونن.
  • بی نام A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    1 0
    پول دادن به گدا، تایید گدایی هست. مثل اینکه بگویند دفعه بعد هم بیا اینجا بایست و گدایی کن. مثل این است که به پدر و مادر کودک سر چهار راه گفته باشی دفعه بعد هم کودک خودت را به سر چهار راه بفرست. این یک موضوع موضوع دیگر اینکه اگر شما گدایی را زشت ندانید و برایتان قباحت نداشته باشد، نونتان حسابی تو روغن است. چون درآمد یک متکدی بدون هیچ سرمایه ای و بدون تحصیلات از 500 هزار تومان شروع میشوند تا چندین میلیون تومان.