پرونده سفرهای استانی هیات دولت بسته شد؟

هر رئیس​جمهور در کارنامه کاری‌اش نقاطی دارد که به آن‌ها شناخته می​شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمود احمدی‌نژاد هم از این قاعده مستثنی نیست. یکی از کارهایی که او در دوره زمامداری‌اش انجام داد و خیلی‌ها هم او را به همین کار می‌شناسند، سفرهای استانی هیات دولت بود. او اولین رئیس جمهوری بود که کابینه اش را به همه نقاط کشور برد. اگرچه خیلی‌ها این اقدام دولت‌های نهم و دهم را از نقاط قوت آن می‌دانند اما برخی هم به آن انتقاداتی داشتند. برخی از این انتقادات در زمان انتخابات ریاست جمهوری مطرح شد. هیات دولت چهارمین دور سفرهای استانی را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آغاز کرد. محمود احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم مشایی شهر به شهر می‌رفتند و شعار «زنده باد بهار» سر می‌دادند.

رئیس دولت دهم درباره علت دور چهارم سفرهای استانی و شائبه انتخاباتی بودن آن، گفته بود: دولت از دور چهارم سفرهای استانی چند هدف را دنبال می‌کند، هدف اول پیگیری خدمات و کارهایی است که دولت در سفرهای قبلی انجام داده است، هدف دوم رفع موانع و مشکلاتی است که در برابر برخی از تصمیمات ملت و دولت وجود دارد، هدف سوم تصمیم‌گیری درباره برخی تصمیم‌ها و مواردی است که در فاصله سفرها به وجود آمده و یا در سفرهای قبلی مورد توجه قرار نگرفته است.(ایــنــجــا)

رفته رفته اعتراض‌ها به سفرهای استانی هیات دولت که در آستانه انتخابات انجام می‌شد بیشتر و بیشتر شد تا جاییکه دولت اعلام کرد ادامه سفرهای استانی به بعد از انتخابات موکول شده است. سیدحسن موسوی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پایان جلسه هیات دولت و در پاسخ به سؤالی درباره متوقف شدن سفرهای استانی گفت: این سفرها متوقف نشده است و تا آخرین استان ادامه خواهد یافت. وی افزود: تنها به دلیل مشغله کاری استانداران برای برگزاری انتخابات قرار شده که روند سفرهای استانی به بعد از انتخابات موکول شود.(ایــنــجــا)

حالا حدود 10 روز از انتخابات ریاست جمهوری می‌گذرد اما از ادامه سفرهای استانی خبری نیست. رئیس جمهور تنها برای افتتاح برخی از پروژه‌ها به شهرستان ها سفر می‌کند.( به عنوان مثال ایــنــجــا را ببینید). رئیس جمهور منتخب نیز تا کنون اظهار نظری درباره ادامه سفرهای استانی در دولت یازدهم نداشته است. چه بسا دور چهارم سفرهای استانی هیات دولت هیچگاه به پایان نرسد و پرونده این نوع سفرها برای همیشه یا دستکم تا مدت​ها بعد بسته شود.

29219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفی IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    مشکلات استان ما حل که نشده هیچ چند تا کارخانه فعال هم داشته که داره تعطیل میشه !
    • بی نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
      48 75
      یکی تو این مملکت پیدا می شد هزینه گزاف سفرهای استانی دولت 9و10 را سیاهه می کرد خوب بود.
  • مرضیه IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    عکس خبر معرکه س!!!!!
  • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    احمدی نژاد هم برای قشر پایین کار کرد وهم برای قشر بالا. فقط تو این وسط قشر متوسط ضرر کرد. روحانی رو هم همین قشر متوسط سرکار آورد.
    • ع ر IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
      نظر جالبي بود. طي اين 8 سال قشر سرمايه دار سرمايه دار تر و فربه تر شدند. قشر فقير هم با وجود فقير تر شدن به دلايل عوامفريبي هاي صورت گرفته باز هم راضي بوده و هستند! اما قشر متوسط وضع شان خراب شد و اين قشر يا از اول طرفدار احمدي نژاد نبودند و يا اينكه بعدا مخالف او شدند.
  • بی نام IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    33 67
    من درسفر استانی رئیس جمهور سه نامه دادم با سه عنوان مهم شخصی اجتماعی شهری . نامه ها به ادارات مربوطه ارجاع داده شده بود و پاسخ هر سه نیز رسید اما پاسخ هر سه منفی بود . یعنی بدون کار کارشناسی و راهنمایی و یا ارائه راه حلی گفتند نمیشود در صرتی که موضوع خیلی ساده بود. دوستان دیگری هم که در سفرهای استانی درخواستهایی داشتند نیز هیچکدام به جواب مثبت یا به راه حل مناسب نرسیدند. این بود پاسخ نامه های ریاست جمهوری یک سرکاری بزرگ!
    • بی نام IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
      22 79
      واقعا نامه دادي اونم سه بار؟! اخه...!
  • بی نام IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    مردم میخوان مشکلاتشون حل بشه وگرنه دیدن قیافه رئیس جمهور و کابینه که دردی رو دوا نمیکنه . اگر ایشون در پایتخت میماندو به مشکلات کشور رسیدگی میکرد مردم راضی تر بودن . سفرهای استانی جز هزینه های گزاف تبلیغاتی و آذین بندی هیچ سودی نداشت.
  • صدف IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    39 80
    به جای سفر کردن و بای بای کردن با مردم بهتر بود مینشست یه فکری برای این گرونی که پیش آورده میکرد اون آمار پروژه های عمرانیشم که از جیب ما مردم بدبخت خارج میشد تلویزیون اعلام میکرد...فک کرده بود چون رشته تحصیلیش عمرانه مردم ایران هم فقط به پروژه های عمرانی و مسکن مهری که زمستانش به خاطر مشکلات ساخت نزدیک است نیاز دارند....آخه وقتی گوشت سر سفره خیلی ها ماهی یه بارم نیست دیگه اون بودجه های مملکت ارجح اینه بره تو کارسدسازی؟! خبرآنلاین از طریق صدا وسیما که نمیتونیم نقد کنیم شما درج کن همه نظرات رو
  • بی نام A1 ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    8 0
    اخ جون بساط اين سفرهاي هزينه بر بيخود استاني جمع ميشه!!
  • بی نام IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    8 0
    لطفا هزینه ی این سفر های بیهوده که میدانم گزاف است رو تخمین بزنید و منتشر کنید تا مردم روشن شوند...
  • بی نام IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    7 1
    گویا امروز تعداد زیادی احمدی نژادی روی آوردن به این سایت!!و منفی های بعضی کامنت ها که همیشه کم بود جابجا شده!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    3 1
    نه فقط اون حضرات که به نظرات منطقی بقیه منفی دادن فقط بیان یه توجیه یا توضیح ارائه بدهند که چرا ؟ چرا به نظرتون نظر فرد اشتباهه مگه غیر از اینه که از پایتخت هم می شد کشور را اداره کرد و نیازی به سفرهای استانی نبود اون هم تو شرایطی که تحریم بودیم کسری بودجه داشتیم باید تو مصرف بودجه صرفه جویی میشد !!! آیا دفاعی دارید ؟
  • حالا A1 ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    5 0
    فقط میدونم که اینقدر که تو این هشت سال ریاست احمدی نژاد مملکت عقب افتاد تو هشت سال جنگ عقب نیافتاد.گذشت زمان صحت نظر من رو آشکارتر میکنه
  • بی نام A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    2 0
    بهار سرد تمام شد، برو به خاطره ها، آيا كسي هست كه از مرور اين خاطرات لذت ببرد؟
  • بی نام A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    2 0
    ياد تبليغاتي كه صدا وسيما و روزنامه براي همين سفرهاي استاني مي كردند، بيفتيم و عبرت بگيريم الان همه ميگن ما نبوديم، چرا خيلي از شماها بودين و احمدي نژاد نماينده يك گروه بزرگ بود