رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت:‌ با لایه برداری محراب کلیسای استپانوس مقدس در اصفهان تزئینات بسیار زیبایی از دوره صفوی بر روی این محراب نمایان شد.

به گزارش فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی اصفهان، اسفندیار حیدری‌پور گفت:‌ طی یک عملیات مرمتی در نمازخانه کلیسا توسط خلیفه‌گری ارامنه اصفهان و تحت نظارت سازمان میراث فرهنگی، با جدا شدن قطعه‌ای از گچ‌های محراب این کلیسا، تزئینات نقاشی و لایه چینی بی‌نظیر دوره صفوی بر روی این محراب نمایان شد.

وی تصریح کرد: با نمایان شدن تزئینات، کار لایه‌برداری از روی این محراب به طور کامل توسط کارشناسان متخصص تزئینات سازمان میراث فرهنگی آغاز شد و در پی آن تزئینات با ارزشی که با تزئینات کلیسای وانک برابری می‌کند، نمایان شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اضافه کرد: قرار است لایه‌برداری فاز دوم این محراب پس از سونداژ کردن (برداشتن لایه‌های گچ) در قسمت‌های دیگر نمازخانه و مشخص شدن اینکه بخش‌های دیگر کلیسا نیز دارای تزئینات است، در دستور کار این سازمان قرار گیرد.

وی افزود: کار تثبیت تزئینات لایه‌برداری شده صورت گرفته و با توجه به تخصیص اعتبارات مرمتی ادامه عملیات مرمتی تزئینات در سال 88 انجام خواهد شد.

حیدری‌پور اظهار داشت: کلیسای استپانوس مقدس در جنوب خیابان نظر در محله هاکوپجان قرار گرفته و در سال 1614 میلادی بنا شده است.  این کلیسا بزرگ‌ترین کلیسای اصفهان است و به سبک بازیلیک ستون‌دار در جهت شرقی ـ غربی قرار گرفته است. محراب کلیسا در قسمت شرقی بنا قرار گرفته و دارای دو اتاقک چهار گوش در دو سمت آن و یک گنبد قوسی شکل کوچک است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 30049

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صدف IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
    0 0
    سلام .تصویر بالا مربوط به استپانوس مقدس نمی باشد