مروری بر کارنامه سرمربی جدید رئال مادرید/ آنچلوتی سرانجام به نیمکت داغ برنابئو رسید

کارلو آنچلوتی حالا رسما سرمربی رئال مادرید است. مرد آرام ایتالیایی بی شک روزهای سختی را پیش رو خواهد داشت.

سروش امینی توماجی: کارلو آنچلوتی در سال 1959 در خانواده ای فقیر متولد شد، پدر و مادر او کشاورز بودند. او در سنین کودکی در تیم های پایه باشگاه پارما رشد کرد و خیلی زود خودش را به عنوان یکی از نخبگان فوتبال ایتالیا مطرح کرد. کارلو 8 سال موفق را با پایتخت نشینان سپری کرد و سپس به جمع شاگردان آریگو ساکی در میلان ملحق شد. کارلتو سریعا به یکی از بازیکنان تاثیرگزار میلان تبدیل شد و توانست دو جام پیاپی اروپایی، دو سوپر جام اروپا، دو جام بین قاره ای و دو لیگ و سوپرجام ایتالیا را بدست آورد. آریگو ساکی در مورد آن سالهای آنچلوتی می گوید: «من به او می آموختم و او سریع تر از هر کس دیگری یاد می گرفت. او به تنهایی مربی خوبی در زمین بود.» سرانجام در سال 1992 و پس از سپری کردن 5 فصل به همراه میلان و 26 بازی ملی، کارلو آنچلوتی کفش هایش را آویخت. هرچند او به عنوان بازیکن به سرزمین مادری خود ادای دین کرد اما به عنوان مربی سال های درخشانی را در ایتالیا پشت سر گذاشت.

آنچلوتی مربیگری را با تیم رجیانا آغاز کرد و پس از یک فصل به پارما رفت. در آنجا ستارگانی چون جیانلوئیجی بوفون و فابیو کاناوارو را به دنیای فوتبال معرفی کرد و به مقام دومی سری آ رسید. سپس با پیشنهاد مسئولان یوونتوس روبرو شد و از سال 1999 تا 2001 را در تورین سپری کرد. اما دوران درخشان مربیگری او از سال 2001 و تیم میلان آغاز شد. آنچلوتی در طول 8 فصل با ستارگانی چون مالدینی، نستا، کافو، پیرلو، سیدورف، کاکا و شوچنکو کار کرد و روسونری را به دو قهرمانی اروپا و یک قهرمانی سری آ رساند. پس از آن در سال 2009 رومن آبراموویچ مالک روس باشگاه چلسی او را برای حضور در استمفوردبریج متقاعد کرد. آنچلوتی در اولین فصل حضورش در لندن موفق شد تیم های منچستریونایتد، آرسنال و لیورپول را در بازی های رفت و برگشت شکست دهد و چلسی را به قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی برساند. اما فصل دوم او در چلسی با ناکامی همراه بود. آنچلوتی یک فصل را بدون جام به پایان برد تا مسئولان کم صبر چلسی آندره ویاس بواس را جانشین او کنند. پس از 6 ماه خانه نشینی سپس با پیشنهاد مسئولان باشگاه متمول پاریس سن ژرمن روبرو شد. کارلتو در فصل ابتدایی حضورش در پاریس، قهرمانی را به تیم نه چندان مطرح مونپولیه واگذار کرد. در تابستان او با کمک دلارهای نفتی مالکان عرب پاریس سن ژرمن ستارگان مطرحی چون زلاتان ابراهیممویچ، تیاگو سیلوا، ازکوئیل لاوتزی و ... را به فرانسه آورد و تیمی کهکشانی را تشکیل داد. فصل 13-2012 نوبت به هنرنمایی ستارگان گرانقیمت پاریس سن ژرمن در لوشامپیونه رسید. هرچند شاگردان آنچلوتی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مغلوب بارسلونا و هنرنمایی مسی شدند اما در نهایت قهرمانی لیگ فرانسه را از آن خود کردند. از همان روزهای ابتدایی جدایی مورینیو از رئال، آنچلوتی به عنوان جدی ترین گزینه هدایت مادریدی ها مطرح شد اما بزرگترین مانع این انتقال مبلغ گزاف رضایتنامه او بود. مسئولان باشگاه پاریسی که به هیچ وجه نمی خواستند مربی باسابقه خود را از دست بدهند، سرانجام با جلب رضایت لوران بلان با جدایی او توافق کردند. کارلتو حالا باید روی نیمکتی بنشیند که حتی مورینیو، جاه طلب ترین مربی دنیا هم آنجا دوام نیاورد. او باید هواداران را با بازی زیبا راضی نگه دارد، در کورس قهرمانی لالیگا از بارسا کم نیاورد و برای دهمین بار رئال را قهرمان اروپا کند. آنچلوتی در بخشی از کتاب زندگی نامه خود نوشته که فلورنتینو پرز مدیر عامل باشگاه رئال سال ها پیش به او گفته که تو روزی سرمربی تیم من خواهی شد. حالا آن روز فرا رسیده و باید دید که مرد آرام ایتالیایی از پس این چالش دشوار برمی آید و یا به سرنوشت آقای خاص دچار خواهد شد.

252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    10 35
    اصلا به درد رئال نمیخوره
  • بی نام IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    5 0
    درست است که مربی نقش بزرگی دارد اما بودن بزرگان در فوتبال و تمام کننده هایی همچون رونالدو واحتمالا گریت بیل امید به موفقیتش بیشتر میشود