در 9سانحه رانندگی که در ۲۴ ساعت گذشته جاده های کشور رخ داد، 17 نفر کشته و 14نفر دیگر مصدوم شدند.

سرهنگ رضا سلبی، رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: در ساعت 9:25 دیروز چهارشنبه بر اثر واژگونی یک‌دستگاه سواری پژو پارس در کیلومتر 58 اتوبان کاشان به قم، 3 نفر کشته شدند. کارشناسان پلیس راه علت این تصادف را عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی از جانب راننده سواری پژو پارس اعلام کردند.
او به فارس گفت: در ساعت 13:15 دیروز چهارشنبه بر اثر تصادف یک‌دستگاه سواری پژو روآ و یک‌دستگاه وانت نیسان با 3 نفر عابر پیاده در بلوار آیت‌الله خویی در شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی، 3 نفر جان خود را از دست دادند و 4 نفر دیگر مجروح شدند که کارشناسان پلیس راهور علت این تصادف را تخطی از سرعت مطمئنه از جانب راننده سواری پژو روآ اعلام کردند.

1کشته در تصادف محور مشهد - تربت حیدریه
سرهنگ صفایی، فرمانده پلیس راه خراسان رضوی به واحد مرکزی خبر گفت : در این حادثه که براثر تصادف یک مینی بوس با یک موتورسیکلت در محور مشهد - تربت حیدریه رخ داد، راکب موتورسیکلت در دم جان باخت. رعایت نکردن حق تقدم ازسوی راننده مینی بوس علت این حادثه است.

1کشته و 3 مصدوم در تصادف پراید با یک دستگاه کامیون ماک در فیروزکوه
علی محمدعلی‏تبار، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان فیروزکوه از کشته شدن یک نفر و مصدومیت سه تن دیگر در یک تصادف دلخراش رانندگی در این شهرستان خبر داد و به فارس گفت: این حادثه ساعت 18 و 15 دقیقه عصر دیروز چهارشنبه در محور فیروزکوه- سمنان و در حوالی روستای سیاده رخ داد. در این سانحه، تصادف یک دستگاه خودروی پراید با یک دستگاه کامیون ماک که از روبه‏رو می‏آمد، ثبت شد و به کشته شدن یک نفر و مجروح شدن سه نفر از سرنشینان آن انجامید. در این حادثه، ظاهراً راننده خودروی پراید در حال سبقت از خودروی روبه‏رویی بود که موفق به انجام این کار نشد و در همین حین، با کامیونی که از محور مقابل می‏آمد، تصادف کرد. شدت برخورد به حدی بود که خودروی پراید تقریباً مچاله شده بود و مصدومان از آن بیرون افتاده بودند.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان فیروزکوه افزود: بلافاصله با همکاری پرسنل اورژانس 115، آتش‏نشانی و یگان امداد این نهاد، مصدومان حادثه به بیمارستان امام خمینی(ره) شهر فیروزکوه انتقال یافتند.

 

2کشته در تصادف وانت پیکان با تریلر
سانحه رانندگی در محور سقز - بوکان 2 کشته بر جا گذاشت. در این سانحه که در کیلومتر پنج محور سقز به بوکان ، بر اثر تصادف یک دستگاه وانت پیکان و یک دستگاه تریلر روی داد، 2 نفراز سرنشینان وانت پیکان در دم جان باختند.
سرگرد موسوی، فرمانده پلیس راه شهرستان سقز به واحد مرکزی خبر علت حادثه را انحراف به چپ وانت پیکان و ناتوانی راننده در کنترل خودرو اعلام کرد.

تصادف مرگبار پراید و مینی بوس در مشهد
در پی تصادف یک دستگاه پراید و مینی بوس در بلوار توس مشهد راننده و دو سرنشین خودرو پراید در دم جان باختند.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، صبح دیروز چهارشنبه در پی گزارش یک فقره تصادف منجر به فوت در بلوار توس مشهد مأموران کلانتری کاظم آباد مشهد پس از اطلاع از موضوع بلافاصله با دیگر نیروهای امدادی به محل اعزام شدند. در بررسی های به عمل آمده توسط ماموران انتظامی مشخص شد که یک دستگاه خودرو پراید در خیابان توس 65 با یک دستگاه خودرو مینی بوس به شدت تصادف کرده که با توجه به شدت تصادف راننده و 2 سرنشین آن در دم فوت کردند.

واژگونی خودروی پژو در اصفهان 2 کشته و 4مجروح برجای گذاشت
براثر حادثه واژگونی یکدستگاه خودروی سواری پژو 405 که درنخستین ساعات بامداد امروز پنج شنبه حوالی پلیس راه اصفهان _ تهران رخ داد دو نفر کشته و چهارنفر مجروح شدند.
سرهنگ شاهپور انصاری، سرپرست پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان این مطلب به پایگاه خبری پلیس گفت: ساعت 2 و 10 دقیقه بامداد امروز پنج شنبه ماموران این پلیس از وقوع یک حادثه واژگونی خودروی سواری پژو 405 در گردنه قیر حوالی پلیس راه اصفهان - تهران مطلع و بلافاصله به محل اعزام شدند.
متاسفانه در این حادثه دو نفر از سرنشینان خودرو به نام های حمید تونی و مریم تونی براثر شدت جراحات وارده در دم فوت کرده و چهار سرنشین دیگر خودرو به شدت مصدوم شده و توسط تیم های پزشکی به بیمارستان منتقل و تحت مداوا قرار گرفتند.
بر اساس اعلام کارشناسان تصادفات پلیس راه، عدم توجه به جلو از سوی راننده خودرو و در نتیجه خروج از جاده و واژگونی خودرو علت بروز این حادثه عنوان شده است.

واژگونی پراید در منطقه مهریان یاسوج حادثه آفرید
واژگونی پراید در جاده مواصلاتی یاسوج به سی سخت در روستای " مهریان " شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد دو کشته و دو مجروح برجای گذاشت.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، عصر دیروز چهارشنبه یک دستگاه پراید با راننده و 3 سرنشین در ورودی جاده یاسوج به سی سخت در منطقه مهریان شهر یاسوج بعلت نامعلوم واژگون شد. در این حادثه راننده به همراه سایر سرنشینان مجروح و از طریق اورژانس به یکی از بیمارستان های شهر یاسوج انتقال ولی دو نفر از سرنشینان علیرغم تلاش پزشکان بر اثر شدت جراحات وارده جان خودشان را از دست دادند. پلیس راه فرماندهی انتظامی استان علت این حادثه دلخراش را عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت غیر مجاز اعلام کرد.

واژگونی خودرو سواری در بزرگراه ستاری
بی توجهی به اصول صحیح رانندگی، تصادف آن را با دو خودروی سواری و واژگونی آن را در بزرگراه ستاری در پی داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، ساعت 15:41 دقیقه دیروز چهارشنبه ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران در پی اطلاع رسانی شهروندان مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودروی سواری، آتش نشانان ایستگاه 27 را به محل حادثه در مسیر شمال به جنوب بزرگراه ستاری، ورودی بزرگراه رسالت اعزام کرد.
داوود کرمی، فرمانده آتش نشانان اعزامی در این باره گفت: یکدستگاه خودرو سواری به رانندگی مردی 32 ساله به دلیل گردش و ورود ناگهانی به خروجی بزرگراه، با دو دستگاه خودروی سواری که در حال ورود به خروجی بزرگراه رسالت بودند تصادف و واژگون شده بود.
بر اثر شدت این حادثه، راننده آن از ناحیه آرنج دچار مصدومیت شده بود که آتش نشانان بی درنگ پس از ایمن سازی محل با قرار دادن علائم هشدار دهنده و قطع سیستم برق، خودرو سواری را به حالت اولیه برگردانده و راننده خودرو را برای مداوا تحویل امدادگران اورژانس دادند.
آتش نشانان به وسیله جرثقیل خودرو سواری را به مکان امن انتقال و پس از تحویل محل به عوامل راهنمایی و رانندگی به ماموریت خود پایان دادند.
47282

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    55 3
    نمی دونم این خودروسازا کی دست از این خودروهای عهد بوق می خوان بکشن.
    • بی نام EU ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      4 2
      چه ربطی به خودرو ساز داره؟ شما میدونی تریلی ماک یعنی چی؟ بنز هم بهش بخوره پودر میشه !!!!!
  • بی نام IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    58 2
    این پراید چیکار میکنه!!!
    • بی نام A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      7 5
      پراید کاری نمیکنه! فرهنگ رانندگی مهمه که ما ایرانی ها نداریم و گرنه من خودم 13 ساله پراید دارم. یک خط هم روش نیافتاده!
  • باباافضل IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    4 1
    درکنار عدم کیفیت خودروهای تولید داخل این نکته یادمان باشد که گفتن جریمه رانندگی حالت بازدارندگی دارد درحالیکه می بینیم باافزایش جریمه تغییری حاصل نشده// رانندگی فرهنگ سازی میخواهد
  • بی نام IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    3 2
    پرایدووانت پیکان وروا ماشینهای بی کیفیت دست مردم خدا ازمسبب این قضایا نگذرد
  • بهرام A1 ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    7 2
    هیچکس وهیچ دولتی توان مقابله باخودروسازان رو نداره آنها باسواستفاده ازواژه حمایت از تولیدداخلی درمقابل همة نهادها بیمه هستندوهروز کیفیت راهم پایین می آورند و باعث مرگ هزاران ایرانی شده اند درست که خطای انسانی عامل بیشترتصادفات است امانبایدخودرودرزمان اشتباه به کمک انسان بیایدچراباواژگونی ساده بایدچندنفرکشته شوندچرامرگ هم بایدمال طبقه پایین جامعه باشدعلی دایی باخودروی پرادوو180کیلیومترچپ می کندتازه بدون عمل کیسه هوافقط زخمی می شودآقای نیکزاددرتصادف باخودروی لندکروز فقط خراش بر میدارد ولى سالانه هزاران ایرانی درجاده ها به خون می غلتند که باخودروهاى ایمن نصف آنها رامی توان نجات داد بردولت جدید واجب است وارد این مقوله شودوبه این مشکل پایان دهد
    • بی نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      0 0
      کاملا موافقم
  • هموطنهمو A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    0 1
    تا وقتی فرهنگ نباشه همین اشو همین کاسست حالا هی بیایم دیگران رو گناه کار کنیم
  • فاطمه IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    0 0
    جاده ياسوج سي سخت خيلي خطرناکه.هم عرض کم هم ﭘﯿﭽﯿﺪﻩ ﻫﺎﯾ وحشتناک.ﺗﻮﺭﻭﺧﺪﺍ ﻣﻮﺍﻇﺐ ﺑﺎﺷﯿﺪ.
  • بی نام A1 ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    1 0
    پراید چقد فیلم بازی میکنه همه جا نقش داره