باهنر: هرگاه رئیس جمهور منتخب فرصت داشته باشند، برای تعامل با مجلس در خدمتشان خواهیم بود

تعامل دولت و مجلس، محور گفت و گوی تلویزیونی نمایندگان مجلس و رئیس جمهور منتخب بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس و محمدرضا نوبخت مشاور رئیس جمهور منتخب، مهمان برنامه امشب «دیروز، امروز، فردا» بودند. «نخستین گام از تعامل میان دولت یازدهم و مجلس نهم را چه می​دانید؟» سوال نظرسنجی این برنامه بود.

در ابتدای این برنامه، از محمدرضا باهنر درباره تشکیل گروه مشترک میان دولت و مجلس سوال شد که نایب رئیس مجلس در پاسخ گفت: بسیاری از موفقیت​های دولت و مجلس منوط به تعامل و هماهنگی میان سه قوه و همه نهادهای کشور است که هم افزایی ایجاد می کند. البته بیشترین ارتباط میان مجلس و دولت شکل می گیرد که می تواند به سرعت و پیشرفت امور کمک کند.

وی با اشاره به انتظارات و توقعاتی که از دولت جدید می​رود، افزود: باید در تعامل با مجلس، به این انتظارات پاسخ مناسبی داده شود. رئیس جمهور منتخب این اختیار را دارد که افرادی را برای پیشبرد امور و تعامل با مجلس برگزیند. تعامل نمایندگان با رئیس جمهور منتخب اما سازوکارهایی دارد که باید رعایت شود.

باهنر که می گفت حضورش در این برنامه، به نمایندگی از مجلس نیست، افزود: اما آقای نوبخت به نمایندگی از آقای روحانی در این برنامه حضور یافته​اند. این فرق میان مجلس و دولت است. ما در مجلس فراکسیون​ها و کمیسیون​های زیادی داریم و اگر کسی قرار است از جانب مجلس با رئیس​جمهور منتخب دیدار کند باید مشخص شود که به نمایندگی از جانب مجلس است یا به نمایندگی از خودش؟ عموما نمایندگان به نمایندگی از خودشان به دیدار رئیس جمهور منتخب می​روند.

نایب رئیس مجلس که از فشار بالای گروه​های مختلف برای دیدار با رئیس جمهور منتخب سخن می​گفت، افزود: به همین منظور اگرچه تقاضاهای زیادی از سوی مجلس وجود دارد، اما ما این وضعیت رئیس جمهور منتخب را درک می کنیم و هرگاه ایشان درخواست کنند و یا زمانشان را اعلام بفرمایند در خدمتشان خواهیم بود.هرگاه رئیس جمهور منتخب فرصت داشته باشند، برای تعامل با مجلس در خدمتشان خواهیم بود.

این برنامه ادامه دارد...

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعدی A1 ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    41 5
    لطفآ شما درچینش کابینه دخالت نفرمائید. درتعامل هم سهم خواهی نکنید. مردم را عصبانی نکنید. خبرانلاین هم چاپش نکن.
  • saipa A1 ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    37 3
    باهنر،دستتو ننداز روی شونه دکتر روحانی،مردم بسیار هوشیارند!
  • احسان A1 ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    3 13
    سلام به همه بعضی از دوستان نظرات خوبی میذارن ولی یه کم بعضی وقتا زیادی بد بینانه و همچین با عصبانیته به نظرم همه ایرانی ها محترم و صاحب نظرن بذاریم تو کشور همه احساس کنن میتونن کمک بدن این جوری شاید بهتر میشه کار کرد
  • علی A1 ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    15 1
    اگر شما اهل تعامل بودید با دولت دهم تعامل میکردید نه تقابل شما تو وضعیت سخت خودتونو کنار کشیدیداگه اون موقع تعامل میکردید چی میشد. الان که گل و بلبل شده خوب همه چیزو درک میکنید
  • بی نام IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    13 2
    این دوستان از تیپ های آقای باهنر که در شرایط کنونی پسر خاله شدن ، بهتر دوره مصاحبه های قبل از انتخابات را بخونند. چه آدم های فرصت طلبی .... نماینده مردم بایستی صداقت و عدالت داشته باشد که در اسن دوستان کمتر مشاهده می شود
  • بی نام A1 ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    12 1
    باهنر خیلی دور روحانی را گرفته فکر کنم تو فکر معاونت پارلمانی هست!!!!!
  • مارال A1 ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    0 1
    ابدهمانهایی که به احمدی نژادتقدیم کردبایست درجایگاه فعلی یابالاترارتقایابند.معرفی انهاباشما.درمرکزواستان کرمان
  • lمهدی A1 ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    3 1
    سفارشی هارایادت نرود.بازارکارگزاران خیلی شلوغ شده است
  • علی اصغر یکه A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    3 1
    شماخبرآنلاینیهاهم چندان مورد اعتماد نیستید چون نظرات مخالف خود را منتشر نمیکنید
  • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    2 1
    اصولگراها نباید در کارهای اجرایی این دولت باشن اگه دولت نتونه از پس کارهای مملکت براد اونوقت پای شماها نوشته نمیشه خودتون از دولت روحانی کنار بکشید بذارید ببینیم خاتمی تا اخر پای روحانی میمونه !!!