ایسنا نوشت:

حدود یک دهه پیش بود که مردم شاهد تردد بنزهای جدیدالورود نیروی انتظامی در شهر تهران بودند که ماموران، به افراد بدحجاب یا بدپوشش تذکرمی‌دادند. اما اجرای این طرح و واکنش انتقادی برخی مسئولان از جمله رییس‌جمهور و اساتید جامعه‌شناسی به آن و شیوه‌های اجرایی‌اش، در شرایطی که دستگاه‌های متولی و مسئول ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در میدان نبودند، شرایط را به گونه‌ای رقم زد که که این موضوع اجتماعی، سیاسی شد و «گشت‌ارشاد» به موضوعی برای جلب نظر مردم در تمامی انتخابات و نظرسنجی‌های سال‌های اخیر بدل شد.

در دوران انتخابات امسال هم بحث برخورد با بدحجابی و گشت‌ارشاد، مورد توجه برخی کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری قرار گرفت، موضوعی که بر اساس نظرسنجی نیروی انتظامی در نوروز 92 به عنوان دومین مطالبه هموطنان از پلیس عنوان شده بود.

صرف نظر از انتقاداتی که در نحوه اجرای این طرح از سوی کارشناسان و مسئولان مطرح می‌شود همچون کلی بودن مصادیق، برخوردهای نامناسب برخی از ماموران و غیره، اما باید در نظر داشت که پلیس نیز می‌تواند به جای برخورد سلبی، اقدامات تشویقی و ایجابی خود را گسترش دهد و در کنار گل‌دادن به زنان با حجاب، با همفکری دستگاه‌های مسئول در امر فرهنگسازی شیوه‌ نوین برگزیند و حتی بلکه به این بهانه، غفلت دستگاه‌های دخیل به این مهم پایان یافته و اقدامات خود را از سطح تصویب آیین‌نامه و ... فراتر کنند و شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که دیگر نقش ناجا به عنوان آخرین حلقه برخورد، پررنگ‌تر نشود.


اجرای طرح تشدید برخورد با بدحجابی در حاشیه یک کنسرت در برج میلاد تهران
هرچند سردار اسماعیل احمدی‌مقدم به عنوان فرمانده نیروی انتظامی بارها عنوان کرده که اجرای این طرح (گشت‌ارشاد) مطلوب ما نیست اما باید پذیرفت که مساله گشت ارشاد و برخورد با بدحجابی در جامعه کنونی ما مساله‌ای دو طرفه است، به گونه‌ای که در میان این دو طرف، ناجا در حال کشش است چرا که بخشی از جامعه به طور مطلق یا نسبی با این طرح مخالفند اما بخش دیگری مخالف بی‌تحرکی ناجا در این حوزه هستند.

حسن روحانی رییس‌جمهور منتخب هر چند در جلسات و سخنرانی‌های انتخاباتی خود کمتر اشاره مستقیمی به مقوله گشت‌ ارشاد یا همان طرح امنیت اخلاقی داشت، اما این به معنای کم‌توجهی وی به این مهم نبود و گواه آن نیز اظهاراتش در مناظره دوم تلویزیونی بود، آنجه که به برخوردهای پلیسی اشاره داشت و گفت: «مسائل فرهنگی باید از طریق فرهنگ حل و فصل شود و پلیس آخرین مرحله‌ایست که در مسائل فرهنگی باید وارد عمل شود.» «من کاری خواهم کرد که با کمک پلیس زحمتکش کشور در سراسر خیابان‌ها امنیت واقعی مستقر شود و دختران ما در خیابان احساس امنیت کنند. من نخواهم گذاشت ماموری بی‌نام و نشان از کسی سوال کند. دختران جامعه ما خود حافظ حجاب و عفاف هستند.»


اجرای مرحله جدید طرح امنیت اخلاقی در پایتخت
مسئله بدین جا ختم نشد و روحانی در مناظره دوم خود، با طرح مسئله حقوق شهروندی عنوان داشت که «.. مساله حقوق شهروندی در فصل سوم قانون‌اساسی با عنوان حقوق ملت مورد تصریح قرار گرفته است. این حقوق شهروندی باید تدوین شود. اساس حقوق شهروندی این است که همه ایرانیان و اتباع ایرانی از حقوق شهروندی مساوی برخوردار شوند و استفاده کنند. مساله مذهب،‌ قومیت و نژاد هیچ کدام نمی‌تواند در حقوق شهروندی تاثیرگذار باشد. مساله مهمتر حریم خصوصی است که بسیار مهم است. من تعجب می‌کنم مدتی پیش در یکی از رسانه‌ها شنیدم که نیروی انتظامی اعلام کرده می‌توانیم با «راپل» روی پشت‌بام خانه‌ها برویم زیرا یک مکان خصوصی نیست و مال یک فرد نیست. از این مساله دچار حیرت شدم. اگر پشت‌بام فضای مشاع است، برای صاحبان آن آپارتمان مشاع است نه بین مالکان و نیروی انتظامی و سربازی که می‌خواهد وارد پشت‌بام شود. افرادی که در این زمینه تحقیق کرده‌اند گفته‌اند جمع‌کردن دیش‌ها هیچ‌گونه نتیجه و اثری نداشته است و آمار و ارقام نشان می‌دهد تعداد زیادی از مردم (در برخی آمار حدود 50 درصد) به رسانه‌های بیگانه نگاه می‌کنند. بنابراین ورود به حریم خصوصی در اینجا کاری ممنوع است، در رسانه‌ها و مطبوعات و صدا و سیما هم همین طور است، وقتی فردی نسبت به آبرو و شخصیت فردی توهین و اهانتی می‌کند باید به او حق دفاع بدهیم و گرنه هم حقوق شهروندی این شخص نقض شده و هم حیثیت و حریم شخصی.. »

با این حال احمدی‌مقدم بارها عنوان کرد که اجرای این طرح مطلوب پلیس نیز نیست و حتی او در یک برنامه تلویزیونی عنوان کرد که دست کسانی که مدعی کار فرهنگی هستند را می‌بوسم و البته مفهوم کار فرهنگی این نیست که با انجام آن دیگر اقدامات تعطیل شود. زیرا گاهی مجبور می‌شویم در برابر فردی که مورد تذکر قرار می‌گیرد و نسبت به این تذکر بی‌توجهی و بعضا با مامور ما نیز درگیر می‌شود واحدی را قرار دهیم که با وی برخورد کند، حالا با هر اسمی مانند گشت انتظامی یا گشت ارشاد.

فرمانده ناجا در مورد انتقادهایی که پیرامون این طرح مطرح می‌شود،‌ مسئله حجاب را مسئله‌ای دو طرفه برشمرد و گفت:‌ در میان این دو طرف نیروی انتظامی در حال کشش است و بخشی از جامعه که سر و صدای زیادی هم دارد و در بیان انتقادات خود از رسانه‌هایشان استفاده می‌کنند به طور مطلق یا نسبی با این طرح مخالفند اما بخش بزرگتری مخالف بی‌تحرکی ناجا در این حوزه هستند.

به گفته احمدی‌مقدم، ناجا باید بین این دو گروه مدیریت داشته باشد و در این میان قانون را نیز رعایت کند.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی به طور کلی این کار مطلوب ما نیست و پلیس از روی اکراه در این حوزه مشغول است و ما علاقمند نیستم با فردی برخورد یا او را تحقیر کنیم اما در جاهایی باید ورود پیدا کنیم
فرمانده ناجا با اشاره به تصویب قانون عفاف و حجاب در گذشته گفت: خوشبختانه در حال حاضر سازوکار اجرای این قانون تشکیل شده و با حضور نهادهای متولی که ناجا نیز جزو آنهاست، جلساتی در این زمینه برگزار شد و در این جلسات افراد مشغول بررسی و ارزیابی و نوسازی تاکتیک‌ها هستند چرا که این قانون در حدود هشت سال پیش نوشته شده و نیاز به نوسازی در آن دیده می‌شود که ان‌ شاء الله در دو سه ماه آینده شاهد یک نوسازی در روش‌ها خواهیم بود.

شیوع نشاط و شادابی با ناجا در حوزه عفاف و حجاب
او حتی درجدیدترین اظهارنظر در مورد اجرای طرح عفاف و حجاب توسط نیروی انتظامی، گفت که درحال حاضر در حوزه عفاف و حجاب تلاش بر این است که دستگاه‌های فرهنگی تلاش ویژه‌ای در این زمینه داشته و ناجا در بخش‌هایی که این امر به ناهنجاری اجتماعی تبدیل شده باشد، با تذکر و اصلاح رفتار وارد شود.

فرمانده ناجا شیوع نشاط و شادابی در جامعه را اولویت نیروی انتظامی در حوزه حجاب و عفاف دانست و ابراز کرد: در حال حاضر تفرجگاه‌ها و نقاط گردشگری، در اولویت این موضوع قرار دارند.

 از سخنان احمدی‌مقدم وقتی عنوان می‌کند " پلیس از روی اکراه در این حوزه مشغول است"، شاید بتوان گفت وقت آن رسیده باشد آن حدود 30 دستگاه دخیل در امر فرهنگ‌سازی با مدیریت و حمایت دولت یازدهم پا به عرصه عمل بگذارند تا علاوه بر کم‌شدن فعالیت پلیس، اقدامات فرهنگی نیز در این حیطه انجام گیرد در این باره سردار منتظرالمهدی، معاون اجتماعی ناجا نیز در گفت‌وگو با ایسنا ابراز امیدواری کرده است که در دولت یازدهم دستگاه و سازمان‌های مسئول در امر عفاف و حجاب به تعهدات خود در بحث فرهنگ‌سازی عمل کنند تا پلیس مجبور نباشد تا با برخوردهای سلبی پا به میدان بگذارد.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 54
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سامان A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    بله كاملا مشخصه كه پليس با اكراه در اين حوزه كار ميكند. خوب بود تو بقيه حوزه ها هم با همين اكراه كار ميكردن. من نميدونم اگه ميخواستن جدي باشن ديگه چيكار ميكردن!!!!!
    • بهزاد IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      239 5
      با این حرفا میخوان توپو بندازن توی زمین یکی دیگه! همش چرنده!
    • بی نام IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      268 2
      همین را بگو این همه نیرو که در این مورد کار میکنند اگه جای دیگه بودن الان یه مشکل بزرگی از مردم حل شده بود، در ضمن همشون هم بی ادب و بی نزاکت اند و ارث پدرشون را از آدم طلب دارن! و البته در این مورد خاص خیلی هم وظیفه شناس اند! حالا اگه بری پیش پلیس بگی کیفت را دزد زده اولین چیزی که بهت میگه اینه: خانم برو خدا را شکر کن بلایی سر خودت نیاوردن!!!
    • بی نام A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      233 4
      اره اين اكراهشون ملتو كشته!!
    • محمد IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      32 48
      ببخشید من حال نداشتم همه مقاله رو بخونم : منظورش آزاد کردن پخش فیلم گشت ارشاد نبود ؟؟؟؟؟؟
    • محمد IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      2 9
      پليس بدون تفكر داره برخورد ميكنه . به جاي اينكه برن ببينن كلاه همجنسگراهاي غربي رو كي وارد كشور كرده ميرن مردمي كه بدون اينكه كوچيكترين چيزي در مورد كلاه سرشون بدونن رو ميگيره و گير ميده بهشون. گشت ارشاد اصل اش درست بود . ولي دست افرادي افتاد كه فرق ارشاد رو با شكستن حريم نميدونن.
  • بی نام A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    268 5
    چه معنی داره تو خیابون دنبال یه خانم میکنن انگار با قاتل جانی طرفند. از رئیس جمهور محترم خواهش دارم اون تعهدایی که در دولت قبلی بی دلیل(پوتین پوشیدن در زمستان) گرفته شده را نابود کنید. دختر من هنوز تو شک اون باری که گرفتنش مونده و بعد از 5 ماه هنوز پیش روانشناس میره..
    • بی نام A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      103 1
      کسی پاسخگو هست؟؟
    • بی نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      72 3
      عالمان دینی ما اگر اینقدر در سیاست غرق نمی شدند و به کار اصلیشون که ارایه صحیح و مناسب معارف و احکام اسلامی و تربیت دینی جامعه است می پرداختند امروز پلیس ما اینطور شخصیت و غرور فرزندان این سرزمین را لگد مال نمی کردند!!
    • محمد IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      10 1
      يكي نيست به اين گشتي ها بگه اگه اين خانم مانتوش كوتاه هست يا بده ،‌طرف با قيچي كوتاهش نكرده . سفارش نداده از آمريكا واسش بيارن. از همين فروشگاه هاي داخل كه مجوز دارن خريده.
  • بی نام A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    211 2
    گشت ارشاد درمجموع یک موضوع بیهوده و هدر دادن وقت نیروی انتظامی و مردم است. شما به اقتصاد و فرهنگ فکر کن. جوان را آزا دبگذار. خودش این قدر شعور و فهم دارد که بفهمد. قرار نیست میزان درک مردم و روش زندگی آنان را نیروی انتظامی تعیین کند. در قرن 21 فکر کنم یک کمی زشت تر از زشت است این حرکت ها و کاملاً بی معنی.
  • shomali A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    243 8
    این مشکلات آز انجا ناشی می شود که پلیس بجای آنکه خود را حافظ منافع مردم بداند حافظ منافع حاکمیت میداند و در بعضی موارد منافع مردم و حاکمیت در یک راستا نیستند.
    • بی نام US ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      71 2
      متاسفانه هنوز بخشی از مردم مذهبی تندرو با این کارها موافقند. باید فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز میان عقاید مختلف در ایران جابیفند. مساله فقط حکومت نیست.
  • بی نام A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    241 5
    و برخورد خیلی هاشون واقعا توهین آمیز و از سر عقده است و جالب اینکه نمیشه ازشون شکایت به جایی برد چون به گفته یکی از همین مامورین همکارانشون شهادت خواهند داد که تمام ادعا های شاکی کذب محض است!!!
    • بی نام A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      38 5
      به خدا شکایت ببرید که بالاترین است و جوابشان را خواهد داد همانطور که تا به حال داده است
  • بی نام A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    233 7
    اقاي روحاني خوب ميدانند يكي از خواسته هاي مهم راي دهنده ها به ايشان جمع اوري بي قيد و شرط كشت ارشاده
  • بی نام A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    كاش جمع بشه اين بساط توهين به شخصيت زن ايراني
  • بی نام CH ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    اکثریت مردم با گشت ارشاد موافقند! بله اکثریت مردم طرفدار اصولگرایان که طبق آخرین انتخابات حدود 33 درصد از واجدان شرایط را تشکیل می دهند!
  • بی نام US ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    137 4
    آخه واقعا کیه که علاقه داشته باشه به زنش؟خواهرش؟مادرش؟یا دخترش تو خیابون گیر بدن؟هر کسی بزرکتری داره و فراتر از اون خودش بابا انسانه و عقل و فهم داره!حالا من نمیدونم این دو راهی که یک عده گشت ارشاد میخوان و یک عده نمیخوان دقیقا چیه؟و اون یک عده که می خوان کین!
  • بی نام A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    142 6
    من نمی دانم آیا ما نمی توانیم در جامعه افراد با عقاید مختلف با آرامش کنار هم زندگی کنیم؟ چرا باید یک عده عقاید خود را به دیگران تحمیل کنند؟
    • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      35 2
      اونهایی که منفی دادن با کجای این نظر مخالفند؟
  • بی نام A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    145 3
    پلیس اگه راست میگه جلوی اراذل اوباش، زورگیر، دزد، قاچاقچی و توزیع کننده های مواد مخدر رو بگیره!!! به لباس ناموس مردم چیکار دارین شماها؟!
  • محمد کریم A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    180 4
    وقتی دخترانمان بیرون میروند از گشت ارشاد بیشتر از اراذل و اوباش میترسند.
  • vadn A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    147 4
    موضوع گشت ارشاد و لباس شخصی و....تاکی؟؟؟؟اخه تا کی در مسایل شخصی مردم به خودتون حق دخالت میدین؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • شهره IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    138 5
    خیلی خجالت آوره به خدا جمعش کنید جان عزیزتون ! تو خیابون راه میری باید همش وحشت اینو داشته باشی که یکی الان میاد بت گیر میده مگه دزدیم آخه این چه برخوردیه!
  • زهرا IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    55 1
    یاد حرف سسید محمد غرضی افتادم که گفتند : مگه دولت پول اضافه آورده بده دست یه عده به نام ارشاد گر که اینا بیوفتن دنبال مردم ! من که مسوول پوشش مردم نیستمم ! آفرین سید محمد غرضی ! دوستان ارشادگر شما فقط باعث و بانی خشونت در جامعه این و همچنین وحشت بی حد و حصر دختران و بانوان جامعه !
    • بی نام IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
      6 6
      احمدی نژادم از این حرفا می زد!!!!!
  • امین IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    39 1
    من یک سوالی داشتم اون قسمت که توی خبر گفته شده دومین مطالبه مردم از پلیس گشت ارشاد است دقیقا از چه کسانی نظر خواهی شده است ؟ این آمارهای به ظاهر صحیح از کجا می اید؟ مسلما وظیفه خطیر برادران محترم پلیس به جای ورود به حریم شخصی افراد حفظ امنیت در جامعه است. بر اساس همین نظرات کاربران اکثر افراد جامعه با این موضوع موافق نیستند.
  • لیلا IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    73 2
    گشت ارشاد چیه ؟؟؟؟ به قول آقای غرضی یه عده نون دونی وا کردن ! این طرح های مزخرفتون به درد هیچی نمیخوره فساد تو جامعه رو افزایش میده ! با مقوله ی فرهنگی باید فرهنگی برخورد کرد این طرح ها اوج بی فرهنگیه ها !
  • مهناز IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    74 3
    این کارا چیهبه خدا دخترا بیشتر دور میشن از عفاف و حجاب ! این چه کاریه آخه عفاف و حجاب و با این کار شستین رف !!!
  • نازنین IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    47 23
    به خدا این راهش نیس ! همش با ترس و لرز راه میریم تو خیابون مبادا مبادا پلیسی که باید آرامش خاطر ما رو فراهم کنه بهمون گیر بده ! این شایسته ی دختر ایرونیه ؟ تا کی محدودیت آخه !!!
  • بی نام A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    32 5
    متاسفانه پایه کجی که رضاشاه گذاشت هنوز داره آسیب می رسونه. رضاشاه با وجود کارهای مثبتی که داشت ولی یک آسیب بزرگ زد که اون یکسان سازی فرهنگی و تحمیل یک سبک زندگی و عقیده با زور بود و تنوع فرهنگی و مذهبی و قومی رو سرکوب کرد. برداشتن اجباری حجاب و نفی تنوع قومی، فرهنگی، مذهبی، زبانی و غیره هنوز آثار منفی اش پابرجاست. پیش از رضاشاه ایران همیشه در مجموع ازنظر همزیستی مسالمت آمیز اقوام، عقاید و مذاهب و فرهنگها مختلف در جهان جزو پیشروها بود.
  • بی نام IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    45 1
    اولا اونطور که من دارم میبینم گشت ارشاد روی نوع پوشش وحجاب مردم تاثیر مثبت نداشته که هیچ بدتر هم شده .8 ساله که این گشت ها در سطح شهر فعالند! حالا خداوکیلی همه با حجاب شدند؟؟؟ دوما اصلا چرا توی این مملکت یه عده دائما تمام امور زنان رو از لباس پوشیدن و رفت وآمدشون به مکان های مختلف و کار و تحصیلات گرفته تا کوچکترین مسائل رو کنترل میکنند؟بابا به خدا زنان ایرانی هم فهم وشعور دارند.
  • سراب IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    41 2
    همه مشكلات مملكت حل شده/مونده فقط موي دختران و پاهاي بيرون مانده
    • بی نام A1 ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
      2 0
      سخنانی که هشت سال پیش رأی بسیاری جمع کرد ولی هیچوقت حقیقت این سخنان اثبات نشد. هیچکدوم ما این حرفها رو یادمون نرفته.
  • بی نام IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    34 0
    خدا رحم کرد که با اکراهه
  • بی نام A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    38 1
    "بر اساس نظرسنجی نیروی انتظامی در نوروز 92 به عنوان دومین مطالبه هموطنان از پلیس عنوان شده بود." من نمیدونم از کدوم مردم نظر سنجی کردن؟!! یه نگاه به نظرات دوستان تو این خبر همه چی رو مشخص میکنه!
  • مهدخت IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    50 2
    گشت ارشاد ابزار وحشت توی جامعه اس !
  • علی IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    57 1
    یکی از تفاوت های ایران با همه جای دنیا اینه که در کل دنیا مردم وقتی پلیس میبینند احساس آرامش میکنند اما در ایران وقتی پلیس میبینن یا فرار میکنند یا از ترس به خود می لرزند!! اقایان به جای جمع اوری سارقین و زورگیران و فروشندگان مواد مخدر؛ 90 درصد نیروهاشون رو گذاشتن که به دخترای مردم گیر بدن. خودم دیدم جلوی چشم مردم زن یک اقایی رو از کنارش سوار ماشین کردند و بچه زن رو دادن بغل شوهر بدبخت و اون هاج و واج مونده بود!! من نمیدونم این نظر سنجی ها توسط چه کسی و کجا انجام میشه.البته مشخصه از اون دست نظر سنجی هاست که در اون ارای روحانی 1 درصد بود و جلیلی 85 درصد!!!
  • سعید IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    42 1
    خوف بزرگ جوونا به خصوص دختر خانما در فصل تابستان ! دکتر روحانی علنا خودش در همایش ورزشگاه شیرودی مخافتشو با گشت ارشاد اعلام کرد حالا ما منتظر عملی شدن این جریانیم !
  • بی نام A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    37 0
    اگر در زیمنه قاچاق و فروش مواد دزدی و کیف قاپی هم همینقدر با اکراه کار کنند این جرائم ریشه کن میشه !!!
  • بی نام A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    26 6
    به نظر من گشت ارشاد باید تو سطح شهر باشه و بجای زن ها به هر مردی که با نگاهش با کلامش یا با حرکتش امنیت زنان و سلامت جامعه رو به خطر میندازه مقابله کنه ، اینطوری کار فرهنگی هم میشه !!
  • بی نام A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    36 1
    متاسفانه با ندام كاري انقدر ارزش و اهميت نيروي انتظامي را پايين آورده اند كه مردم خسارت ديده حاضر به رفتن به كلانتري و طرح شكايت نيستند. گردن بند خانمي را تو خيابان زدند گفتيم دكه پليس 200 متر اونور تره برو شكايت كن .خنديد و گفت ار جاله به چاه. حمله به پشت بام و مبارزه با ديش . و تذكر به زن و دختر مردم . بقيه اش را نمي نويسم مردم خوب نيست پليس را اينطور قضاوت كنند. براي حفظ حرمت هموطنان نيروي انتظامي هم شده .اين اقدامات بي ثمر را بس كنيد .
  • بی نام A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    41 1
    همین نیروهارو پخش کنن تو محله های مختلف جلو دزد و ارازل و اوباش رو بگیرن و امنیت رو به کشور برگردونن.. این کار جز دشمنی ملت با دولت هیچ چیزه دیگه ای نداره واسه کشور
  • بی نام A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    31 2
    خدا شاهده جلو چشم خودم کیف یه خانومو زدن زنگ زدیم پلیس اصلا نیومد.. یه بار دیگه هم تصادف شده بود، هرچی زنگ زدیم راهنمایی رانندگی نمیومدن آخرم گفتن مسئولش خوابه گوشیو جواب نمیده.. خونه دوستمو دزد زده رفتن پی گیری کنن همین مأمورین وظیفه شناس گفتن تو برو دزدو پیداش کن زنگ بزن ما میایم دستگیرش می کنیم!!! بگین زورمون به دزدو قاچاقچی نمیرسه عقدمونو سر ضعیفه خالی می کنیم،خیال همه رو راحت کنین
    • مینا IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      36 7
      درست صحبت کن ضعیفه یعنی چی؟خجالت هم نمی کشه...
  • من IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    8 67
    خبر آنلاین میدونم این نظر منو منتشر نمی کنی اگر هم منتشر کنی صدتا منفی می گیره همه مردان این سرزمین نسب به ناموس خود غیرتی دارند که ریشه در تاریخ و فرهگ ما دارد ، اما ببینید ویروس هایی که غربی ها برای مغزهای ما نوشتند چطوری بعضی مغز ها را آلوده کرده ! بیاید یک طور دیگر به مسئله نگاه کنیم چه مردی دوست دارد زن و دخترش طوری بیاید داخل خیابان که توجه مردهای غریبه را به خود جمع کند ؟ حتی یک توجه کوچک ؟ حتی یک نگاه از طرف هر مرد ؟ این اثر همان ویروس مغزی نیست ؟! چرا بعضی مردها نسبت به زن هایشان غیرت ندارند و بعضی زن ها نسبت به مردهایشان ؟ همشان احساس میکنن در یک حس آزادی و رهایی غوطه ورند. همان آزادی که وقتی یک عضو چرکی را از بدن جدا میکنیم به آن عضو ! دست می دهد ...
    • مینروا A1 ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      21 1
      یعنی شما که اینقدر روشن فکری و ویروس تو مغزت نرفته و آلودت نکرده دوست داری " یک شخص غریبه " به عنوان گشت بیاد زنتو ناموستو خوب برنداز کنه بعد بهش تذکر بده که فلان طور لباس بپوش! شما که آلوده نیستی باید خودت ناموستو حفظ کنی اگه با این مسئله مشکلی داری.
    • بی نام IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      35 5
      کلا تو به فهم و شعور انسان انگار اعتقاد نداری. هرکس خودش فهم و شعور داره. مگه ما خودمون نمیفهمیم چی رو باید بپذیریم چی رو نباید. یعنی ما همینجور وایسادیم تا ویروس بیاد تو مغزمون؟ تاکی مردم رو اینطوری میبینید که بخواید راه و چاه رو نشونشون بدید؟ در ضمن من پسر تا میرم تو خیابون به دخترا یا اندام و لباسشون زیاد توجه نمیکنم حتی اگه خیلی زننده باشه و برام عادیه. شما و امثال شما که با دیدن یه چنین مسائلی تحریک میشید ی فکری به حال خودتون بکنید.
  • بی نام A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    64 4
    برای کسانی که از وجود گشت ارشاد حمایت میکنن ، تسهیلاتی فراهم بشه که یه گشت ارشاد براشون در نظر گرفته بشه و باقی ملت هم به کار و زندگیشون برسن ... لازم دارن که حمایت می کنن دیگه !
    • بی نام A1 ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      6 0
      قربون دهنت. زیبا ترین نظری بود که خوندم. عالیه
  • بی نام IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    11 0
    پلیس کارای مهمتری داره گشت ارشاد چند ساله داره اجرا میشه ولی انصافا نتیجه ای هم داشته سردار؟ با برخوردهای سلبی کار درست نمیشه یه کم برای شعور مردم احترام قائل باشید. من خودم چادری هستم و تا بحال مشکلی به نام گشت ارشاد نداشتم اما دوستانم رو میبینم که خیلی از این برخوردها ناراحتن. دیدگاه قیم مابانه به مردم چه زن وچه مرد اصلا صحیح نیست متاسفانه بعضی از مسئولین چنین دیدگاهی به مردم دارند! به امید اصلاح از طریق فرهنگ سازی
  • امید IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    6 1
    واسی همین که جونا دیگه حاضر نیستن بچه دار بشن و نسل ایرانی در خطر هستش.
  • مجتبی IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    1 40
    باید دونست تو اصل کار که با بد حجابی تو یه مملکت اسلامی برخورد شه بحثی نیست فقط بحث رو اجراشه که چون بعضی از این مامورین چون احکام شرعی شو نمیدونن متاسفانه کار خلاف شرع انجام میدن در صورتی که امر به معروف و نهی از منکر باید مراتبش رعایت شه ما هم سعی کنیم که با این قضیه اصلاح طلبانه برخورد کنیم نه اینکه اصل کار و ببریم زیر سوال!