۰ نفر
۷ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۹

ایسنا نوشت:

جوهر سارنایف، مظنون دوم بمب‌گذاری ماراتن بوستون، رسما به کشتن چهار تن و استفاده از سلاح‌های کشتارجمعی متهم شده است؛ اتهاماتی که حکم حبس ابد و حتی اعدام برای وی در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ این جوان ۱۹ ساله در مجموع با ۳۰ اتهام مرتبط با انفجارهای ۱۵ آوریل سال جاری میلادی در شهر بوستون مواجه است. در آن انفجارها، سه تن کشته و ۲۶۰ تن دیگر زخمی شدند.

مقامات قضایی فدرال آمریکا می‌گویند چهارمین کسی که جوهر سارنایف متهم به کشتن اوست، مامور پلیسی است که جوهر و برادرش تیمورلنگ سارنایف در جریان تعقیب و گریز به او شلیک کردند و کشته شد.

به گفته بازپرسان فدرال آمریکا، ۱۷ مورد از اتهامات مطرح‌ شده برای جوهر سارنایف می‌تواند وی را به حبس ابد و حتی اعدام محکوم کند.

کارمن اورتیز، یک دادستان آمریکایی در بوستون، توضیح داده است که برادران سارنایف چه طور برای این بمب‌گذاری‌ها تدارک دیده‌اند.

به گفته اورتیز، آنها به یک میدان تیر رفته‌اند تا تمرین هدف‌گیری کنند، لوازم الکترونیکی را که می‌تواند در بمب استفاده شود از روی اینترنت خریده‌اند و یک راهنما برای ساختن بمب را هم از روی اینترنت دانلود کرده‌اند.

مظنون اول این پرونده، تیمورلنگ سارنایف، برادر ۲۶ ساله جوهر، در درگیری با پلیس کشته شد.

به گزارش شبکه خبری بی‌.بی‌.سی، جوهر سارنایف روز ۱۹ آوریل و پس از یک عملیات گسترده تعقیب و گریز دستگیر شد. وی که در جریان تعقیب مجروح شده بود، از زمان بازداشت در یک بیمارستان ویژه زندانیان در نزدیکی بوستون نگهداری شده است.

وی زمانی بازداشت شد که در یک قایق در حیاط یک خانه مسکونی در واترتاون ماساچوست پنهان شده بود.

ادعانامه علیه جوهر سارنایف می‌گوید که وی در این قایق این پیام را نوشته است: "دولت ایالات متحده، غیرنظامیان بی‌گناه را می‌کشد" و "من نمی‌توانم ببینم چنین رفتار پلیدی، بدون مجازات باقی بماند."

طبق ادعانامه، این دو برادر با زودپز، پودر انفجاری کم‌قدرت، بلبرینگ، میخ، چسب، قطعات الکترونیک و مواد دیگر بمب ساخته بودند.

جوهر سارنایف متهم شده که با کارگذاشتن و منفجر کردن یکی از بمب‌ها، به برادر بزرگترش در این عملیات کمک کرده است.

این دو برادر از خانواده‌ای هستند که از قومیت چچن در روسیه است. آنان حدود یک دهه در آمریکا زندگی کرده بودند.

مادر آنان زبیده سارنایف که در جمهوری داغستان روسیه زندگی می‌کند، روز ۳۰ مه گفت جوهر در یک تماس تلفنی از زندان گفته است که او و برادرش "بی‌گناه" هستند.

زبیده سارنایف گفت، این اولین‌ بار بوده که از زمان دستگیری پسرش با او صحبت کرده است. وی پس از این تماس به خبرگزاری‌ها گفت که حال جوهر رو به بهبود است اما به‌ سختی درک می‌کند چه بر سر او و برادرش آمده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =