مهر نوشت:

مهدی ایرانمنش، معاون وزیر علوم  امروز در جمع خبرنگاران، گفت: بر اساس آیین‌ نامه جدید، اعضای هیات علمی به چهار مرتبه مربی، استادیار، دانشیار و استاد تمام تقسیم بندی شدند در حالیکه این مرتبه ها طی سالهای گذشته یک مرتبه مربی آموزشیار هم داشتند، اما این مرتبه حذف شد. در آیین نامه جدید گفته شد اگر کسی می‌خواهد مربی یا استادیار بماند بستگی به خودش دارد، اما پس از 30 سال خدمت بازنشسته خواهد شد. بنابراین بازنشستگی را بر اساس مراتب انجام دادیم به این ترتیب که مربی و استادیار با 30 سال سابقه خدمت در سن 70 سالگی و استاد و دانشیار نیز تا 78 سالگی می‌توانند مدت زمان بازنشستگی‌ شان را افزایش دهند.

وی با مقایسه تعداد اعضای هیات علمی بازنشسته در دانشگاه‌ های تهران، شیراز، فردوسی مشهد و تبریز در سال‌های تحصیلی 82-83 و 90-91 بر اساس یکی از گزارشات وزیر علوم، گفت: در سال تحصیلی 82-83 در دانشگاه‌ های تهران، شیراز، فردوسی مشهد و تبریز به ترتیب 38، 29، 56 و 46 نفر بازنشسته شده‌اند که مجموع آنها 169 نفر است، این در حالی است که آمار بازنشستگی همین دانشگاه‌ ها در سال تحصیلی 90-91 به ترتیب 37، 22، 19 و 16 استاد بود که مجموع آن به 94 نفر می رسد.

این مقام مسئول وزارت علوم همچنین با ارائه آماری دیگر، اظهار داشت: مقررات بازنشستگی اعضای هیات علمی در دولت دهم بازنگری و مدت آن از 5 تا 11 سال به سنوات اعضا در مرتبه‌ های مختلف افزوده شد، در طول این مدت نیز هیچ عضو هیات علمی به صورت غیر قانونی بازنشسته نشده است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره کاهش اعتبارت دانشگاهها، تصریح کرد: در سال گذشته به دلیل تحریم‌ ها و مشکلات مالی دولت، اعتبارات به صورت صد در صدی تصویب شد اما در نهایت به دلیل مشکلات مذکور تخصیص اعتبارات تنها تا 65 درصد بود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 301103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ولی الله مدرسی IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    19 4
    اينجانب عضو هيئت علمی دانشگاه فنی و حرفه ای تبريز با سابفه رزمندگی 26ماه جبهه با سن 50 سالگی با توانای تدريس و با روحيه بسيجی و علاقه مند و عاشق به تدريس و بر خلاف ميل خودم در اسفند ماه سال 90 اجباری بازنشست شدم، چرا دروغ اعلام می کنيد "در طول این مدت نیز هیچ عضو هیات علمی به صورت غیر قانونی بازنشسته نشده است".
  • بی نام IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    17 0
    بازنشستگی و اخراج با بازنشستگی فرق داره !!
  • بی نام IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    22 1
    این جانب عضو هیات علمی دانشگاه ... پس از 22 سال خدمت در کسوت معلمی ، با 50 سال سن در سال 90 بر خلاف میل خودم بازنشسته شدم. اما چون خدا می خواست ، عدو سبب خیر شد. با پاداش بازنشستگی ام ، روی زمین و سکه سرمایه گذاری کردم و الحمدلله هر سال به طور میانگین 185 میلیون تومان سود کردم و این یعنی درآمدی یک ساله به به اندازه چهار سال حقوقم در دانشگاه ! الان هم در سه دانشگاه حق التدریس هستم. اما چند نفر از همکاران به دیوان عدالت اداری و ... شکایت کردند و ماندند و الان شدیدا پشیمان هستند؛ زیرا اگر بودجه تامین شود به همان مقدار سال 90 ( اندکی بیش تر) پاداش می گیرند و آن زمان سکه 550 هزار بود الان بالای یک میلیون و مسکن هم که هیچ...
    • بی نام A1 ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
      0 0
      اینطور که شما گفتید باید از 28 سالگی مشغول به کار شده باشید! اما نگفتید چرا به اجبار بازنشسته شدید؟
    • زهره وندی IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      10 0
      خوب شد که باز نشسته شدی استاد پولکی تدریس عشق نه پول
  • بی نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    2 0
    البته به لیست اساتید بازنشسته باید لیست و آمار اساتید پیمانی که به دلایل نوعا سیاسی اخراج شده اند را اضافه کنید.