روزنامه کیهان نوشت:

مسعود فراستی با انتشار یادداشتی در سایت خود درباره جدیدترین فیلم اصغر فرهادی نوشت: فیلم، عقب‌مانده است و اگزوتیک؛ بی‌ساختار، طولانی و ملال‌آور و وراج. گذشته، نه در گذشته اتفاق می‌افتد نه در پاریس؛ نه بحرانی دارد و مساله‌ای و نه هویتی. فیلمساز اسکار گرفته ما امر برش مشتبه شده و توهم جهانی شدن زده.
وی در بخش دیگری از این نقد آورده است: فیلمساز ما ادامه «جدایی» را در پاریس ساخته و بدون آنکه متوجه باشد حرف جدایی را هم پس گرفته، بی‌آنکه جدایی فرانسوی را بشناسد و بسازد. در واقع فیلمساز فقط دغدغه نوستالژی جوایز «جدایی» را دارد نه حتی تم راست و دروغ آن را. جالب اینجاست که تماشاگر از پاریس که باید مکان و محیط گذشته باشد، چیزی نمی‌بیند. نه معماری آن و نه کوچه‌ها و خیابان‌ها و نه مردمش. پس از پاریس چه می‌ماند، جز تصویری اگزوتیک؟ و از فرانسوی؟ جز یک خانم بازیگر تازه اسم در کرده نیمه عصبی اوراکت و یک ایرانی ریشوی منفعل و سرگردان که فرانسه را هم بسیار بد حرف می‌زند و یک عرب منگ و دو بچه که یکی اکسسوار است و دیگری وسیله جلب ترحم و یک دختر شبه عاصی و یک خشکشویی و یک داروخانه و یک خانه شلوغ نیمه‌عربی نیمه فرانسوی.

فراستی در بخش دیگری از یادداشت خود درباره فیلم اخیر فرهادی نوشته: گذشته، تمرین فیلمنامه‌نویسی یا دقیق‌تر تمرین ابتدایی دیالوگ‌نویسی است نه برای درام که صرفا برای رودست زدن به تماشاگر، با یک پی‌رنگ و چند خرده پی‌رنگ سست و فاقد موقعیت‌های دراماتیک که بیشتر به طراحی جدول کلمات متقاطع شبیه است تا فیلمسازی.

1717

کد خبر 301143

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 135
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    مخالفم! آقا من مخالفم همين!!!!!!
    • کارشناس ارشد فیلم سازی A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      نقد های اقای فراستی واقعا ضعیف هست و بیشتر سعی میکنه هر کس رو که باب میلش نیست تخریب کنه تا نقد
    • بی نام IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      47 76
      بی هویتی ، بی منطق بودن ، رفتارهای احساسای فارغ از حس هاتی واقع گرایانه ........... کارگردان فیلم دچار یک توهم و دوگانه گرایی شده که بیمار خود را در کالبد فیلم منتقل می کند.......... شخصیت های فیلم مانند عروسک هایی هستند که رفنار کاملا مصنوعی از خود نشان می دهد.
    • بی نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      آخه در جواب این به اصطلاح نقد چه دفاعی میشه کرد؟ نقد نیست حرفای کینه توزانه است ((فیلمساز اسکار گرفته ما امر برش مشتبه شده و توهم جهانی شدن زده. )) یعنی چی؟
  • سینا A1 ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    فراستی جان کم کم داری دیگه اون روی سکه رو نشون میدی ها بابا این همه غیظ و غضب یه کم به حسادت ربطی نداره احیاناً؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    فراستی جان بی خیال . اینجورام نیست . بجای انتقاد , تخریب نکن .
  • بی نام IR ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    آقای فراستی میشه به ما بگین از نظر شما تو تاریخ سینمای جهان کلا از چندتا فیلم خوشتون اومده. فکر نکنم بیشتر از 10 تا بشه!!
  • مصطفی سیدی IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    با وجود اینکه مسعود فراستی رو خیلی دوس دارم ولی وافعا ادبیاتش خیلی جالب نیس... شما خودتونو بذارید جای کارگردانی که داره با این ادبیات فیلمتون رو نقد میکنه ، چه حسی دارین؟!!
  • شهاب IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    شما بهتره از همون فیلم "ورود آقایان ممنوع" طرفداری کنین!!!
    • بی نام A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      51 20
      ورود آقایان ممنوع فیلم خوبی است دوست عزیز همانطور که جدایی نادر از سیمین و پذشته فیلمهای خوبی هستند
    • بهزاد IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      66 14
      فیلم مورد علاقش طلا و مسه!!
    • بشری IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      75 11
      فیلم طلا و مس خیلی هم قشنگه؛با مضامین عالی .نشون میده محبوب خدا بودن فقط به عبادت نیست به صبر و دستگیریم هست..این تفکر اگه فقط توی یه جامعه رواج پیدا کنه خیلی چاره سازه..فیلم که نیاید چنین وچنان باشه..یه وقتایی یه فیلم کوتاه از یه دانشجوی گمنام اثرش به مراتب بهتر از فیلم چند صد میلیاردی افراد مشهوره..بچه ها همه چی رو قاطی نکنید ..
    • مریم RU ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      42 9
      دوست بی‌نام ورود آقایان ممنوع فیلم خوبی است دوست مثل جدایی و گذشته؟!!! آدم یه چیزایی می‌شنوه اصلا نمی‌دونه چی باید بگه؟!!
  • ا IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    دوست دارم که واقعا نظر خودتو میگی نه برای دیگران نظر بدی
    • سعید IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
      15 6
      سلام من یک فیلم بین فوق حرفه ایی هستم و تا الان هم 100 مجموعه از بهترین فیلم های دنیا رو برای خودم نقد کردم و هیچ جا نشر ندادم با اینکه حرف های خوبی هم زدم چه برسد به این بیاییم به فیلمی توهین کنم که تا به حال ندیدم آقای فراستی شما در جشنواره فیلم فجر هم از نظرات دادی کسی گوش نداده چرا در کتاب های خود خوب حرف میزنی ولی لحن گفتن شما خیلی متفاوت هست در برنامه ها لطفا بیشتر به حرف خود فکر کنید وتوهین نکنید اصلا شما نقد نمی دانید مانند افرادی حرف میزنید که ......
  • رضا A1 ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    یادمه ایشون مشابه همین نظرات رو راجع به جدایی نادر از سیمین داشتن! نمی دونم یا یک جماعت نفهمن و ایشون به تنهایی می فهمن و یا زبونم لال!
  • فرشاد IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    آقای فراستی شما این نقد رو در مورد گذشته نوشتی؟ مطمئی؟
  • بی نام A1 ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    آقای فراستی ترو خدا یه بار یه فیلم بساز ...تروخدا!!!!
    • بی نام IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      28 52
      هووی!!!! فراستی منتقده
    • پریسا IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      75 26
      عاااالی بود آخه فراستی تورو چه به اظهارنظرراجع به فرهادی!!
  • محمدرضا IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    من نه منقد سینما هستم و نه کارشناس! منتها یک علاقه مند به هنر سینما می باشم، اما نمی دانم چرا هیچوقت نتوانستم با نقدهای آقای فراستی ارتباط برقرار کنم!!! هیچوقت ندیدم که نکات مثبت فیلمی را بیان کند، همیشه منفی منفی منفی ....
    • f IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      15 43
      پس نظر دادن در مورد تخصص صنعت سینما رو بذار به عهده متخصصش عادت شده همه در مورد همه تخصص ها نظر میدن چرا ؟
  • محمدرضا IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    75 17
    من نه منقد سینما هستم و نه کارشناس! منتها یک علاقه مند به هنر سینما می باشم، اما نمی دانم چرا هیچوقت نتوانستم با نقدهای آقای فراستی ارتباط برقرار کنم!!! هیچوقت ندیدم که نکات مثبت فیلمی را بیان کند، همیشه منفی منفی منفی ....
  • بی نام A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    65 10
    دقیقاً مثل برخی از منتقدان!
  • بی نام A1 ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    احسنت.
  • اردلان A1 ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    کاش آقای فراستی معنی کلمه اگزوتیک رو میدونست بعد استفاده میکرد
  • بی نام IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    من این فیلم رو دیدم و کاملا با این آقا مخالفم...فیلم خوب و تاثیر گذاریه...گذشته در حد جدایی نیست ولی مطمئنا این نقد از سر همون کینه باقیمونده فراستی از فیلم جدایی باقی مونده
  • یکی از مردم IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    98 11
    این نقد فیلم گذشته بود یا رفتار شناختی آقای اصغر فرهادی
  • صادقی A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    با این نقد موافقم.
  • بی نام IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    بی هویتی ، بی منطق بودن ، رفتارهای احساسای فارغ از حس های واقع گرایانه ........... کارگردان فیلم دچار یک توهم و دوگانه گرایی شده که بیمار خود را در کالبد فیلم منتقل می کند.......... شخصیت های فیلم مانند عروسک هایی هستند که رفنار کاملا مصنوعی از خود نشان می دهد.
    • بی نام IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      22 7
      من مخالف نظر شما هستم . در کشور ما آدم هایی را می شناسم که دچار این مشکل هستند.
    • بی نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      44 19
      فرهادی دوست داریم. مچکریم روحانی
    • بی نام IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      27 11
      تو می دونی هنر یعنی چی
    • بی نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      36 8
      من 35 سالم ..باور کنید که هبچ سربالی مث کلاه قرمزی نمبشه کلاه قرمزی عشق است
    • بی نام IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      8 15
      مرسی جالب بود
    • بی نام IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      32 7
      مطمئنی فیلم فرهادی دیدی ؟ گذشته ، برو چک کن خوب ، ببین خودشه
    • بی نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      7 9
      من که با فیلم اپشن حال می کنم. جنگی با هال . تا صبح می شسنم تلویزیون فیلم هارو نگاه می کنم.
    • بی نام IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      18 8
      س س ستاره فرهادی رقیب نداره
  • erfan A1 ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    اصغر هوایی شده!
  • بی نام A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    92 15
    یعنی تو این فیلم یک نکته مثبت نبوده این آقا ببینه؟! همش موج منفی میده..
  • محمد.ار A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    منم با نظر فراستی موافقم کلا فرهادی کارگردان خوبی نیست حالا که رفته اونور بدتر فلینی و کوروساوا هم کارگردان جهانی بودن ولی با سینمای ملی و بومی خودشون.
    • سحر A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      24 14
      ببخشینا...شما مبناتون برای این تشخیص چیه؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    34 3
    تمام این "و یک" هایی که گفتید خودش یک فیلم شد که!
  • بی نام A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    80 16
    در پاسخ به تمامی نقدهاشون دو سوال مطرح می کنم، ایشون وقتی به گذشته شون فکر می کنند اون رو چطور می بینند و تصور می کنند؟ با همه جزییات مرتبط و نامرتبط یا با کلیت بخشی که به امروز و حال حاضر مرتبطه؟ چه لزومی داشت ما با خیابان ها و مردم پاریس مواجه بشیم مگه در جدایی ما تهران رو تماشا می کردیم که حالا پاریس رو ببینیم؟ سوال دومم هم اینه که اصلا ایشون متوجه نکته محوری گذشته شدند یا نه؟ گذشته می خواد یه حرف مهم بزنه و اون اینکه گذشته رو نمیشه از بین برد، گذشته از بین نمی ره و تک تک تصمیمات کوچیک و شخصی ما در گذشته نتایج غیرقابل پیش بینی و فراشخصی در آینده خواهند داشت، با این اوصاف زدن فلش بک مداوم به گذشته عملا نقض غرض بود، ما قراره بازتاب گذشته رو در حال ببینیم نه خود گذشته رو!!
    • بی نام IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      28 13
      خوب بنده خدا فراستی این چیزا رو نمی فهمه...
    • محمد IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      24 7
      خیلی خوب نوشتید .. این آقای فراستی که کلا .. آدم چیزی نگه بهتره ، چون کلمه ای وجود نداره که شایسته این نوع حرف زدن این آقا باشه .. !! اما در خصوص فیلم : آقای فراستی ، گذشته صرفا نشون دادن مکانها و نشانه های کاملا تکراری گذشته نیست ، در این فیلم به زیبایی تاثیر گذشته در زمان حال و آینده نشان داده شده ، به ظرافت نشون داد که چطور ما بزرگترها به خاطر اشتباه بچه ها ، دائم در حال آموزش و تربیت آنها هستیم و مدام در پی عذرخواهی آنها از اشتباهاتشان و خودمان دائم درگیر اشتباهات گذشته خودمان هستیم و انتظار داریم با یک عذرخواهی ( مثل عذرخواهی بچه ها ) مسائلمان حل شود و البته که نمی شود و تاثیر اشتباهات گذشته همیشه همراه ما هست - این یک نمونه از نمایش عالی تاثیر گذشته در حال بود ، کمی بهتر فیلم ببینید !
  • بی نام IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    71 19
    قبول ندارم
  • ایرانی IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    75 18
    این نقد فیلم بود ؟
    • بی نام IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      7 21
      بلی
  • قندنمک A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    با نظر آقای فراستی در مورد خسته کننده و کشدار بودن فیلم موافق هستم ولی ظاهرا آقای فراستی مثل خانم بازیگر تازه اسم در کرده نیمه عصبی هستن و در بعضی سطرها نقد را با توهین و تمسخر اشتباه گرفتن.
  • میعاد A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    33 67
    کاملا صحیح
  • من A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    77 19
    خيلي دوس دارم ايشون هم يه فيلم بسازند ببينم چي ميسازند. فقط ميشينه از بقيه ايراد ميگيره و منفي ميبافه .
  • شیرین IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    77 54
    آقای فراستی وقتی مردم بسیاری از کشورها از دیدن فیلم های بسیار زیبای آقای فرهادی لذت می برند,این یعنی فیلمهای ایشون بی ساختار و ملال آور و ... است؟
    • سعید آقا A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      21 9
      ایشون اصلا مردم دنیا رو هم قبول ندارن از نظر این اقا فقط سه نفر میفهمن (هیچکاک و فورد و برگمان) بقیه....
  • رامين A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    49 63
    خدايي راست ميگه ، كاشكي قبل اينكه مردم به خاطر اسم كارگردان الكي هيجان زده بشن خود فيلم رو در نظر بگيرن . و البته يه سوال هم من از اقاي فرهادي دارم ، با توجه به فرهنگ خانواده در فرانسه چطور ممكن يك زن بخاطر توجه شوهرش به كارمندش و احتمال وجود رابطه بين اونها خودشو بخادبا اون طرز فجيع بكشه. نهايت رفتار زنها در اينجور موارد در فرانسه طلاق هست ، بابا ديگه تو ايران خودمونم كسي خودشو نميكشه برا اينچيزها ، اونم با اين توجه كه بچه بزرگ داشته باشه !! غير واقعي و طولاني و تلخ و سياه . من از نظر خودم اين رو گفتم و اصلا نميتونم قبول كنم كسي در فرانسه بخاطر رابطه همسرش خودش رو بكشه ؟!
    • نازنین A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
      8 3
      چه ربطی داره به فرانسه؟ این به احساسات آدم و خصوصیات روانیش بر میگرده. واقعا خوبی شما؟
  • بی نام A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    34 69
    و ایضا فیلمی شلخته
  • بی نام GB ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    88 31
    دمت گرم فراستی، بزن، هر کی رو که از تو بهتره از ریشه بزن، ما پشتتیم :-)
  • هدی IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    90 30
    فیلم عالی بود و حتی پخته تر از جدایی ، طوری که از اول تا آخر فیلم ذهن بیننده رو به چالش می کشه چه از نظر فرهنگی و چه اخلاقی
  • شایان IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    28 46
    من هم فیلم رو دیدم . اصلا خوشم نیومد. خیلی طولانی و تکراری بود و خسته کننده. یک دهم جدایی هم نمی شد. انتظاری بیشتری از آقای فرهادی می رفت.
  • s IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    34 51
    اگر کسی حرف حساب داره جواب فراستی رو بده
    • بی نام IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      19 10
      جوابش فقط سکوته ! همین و بس.
  • سینما A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    26 50
    بالاخره حرف حسابی شنیدیم!؟
  • بی نام A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    46 21
    ما که ندیدیم ولی یعنی اینقدر بده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • سارا IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    82 20
    آخی یه ذره حسودیش شده درباره ی جدایی هم حرفای خوبی نمی زد یادمه!
  • بی نام IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    اقای فراستی لطفا هیییسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس
    • محمد A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      27 20
      بازم مردم جوگير و هيجان زده ما اسم يه شخص آشنا رو ديدن و موضع گرفتن . به خدا توي خارج هم از بهترين كارگردان هاشون واسه كارهاي متوسط نقد مينويسن. چرا اينقدر جوگيري ؟ كي ميتونه بگه اين فيلم از يه كار متوسط بيشتر بود ؟ كيه كه كار متوسط رو تشويق نكنه ؟ چرا اينارو با هم قاطي ميكنيد خب.
    • بی نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      20 8
      آقا محمد نقد نه تخریب این تخریبه داره به فرهادی میگه متوهم !! این نقد به فیلمه ....
  • داریا IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    63 10
    آقای فراستی شخصیت دوست داشتنی نداره ولی خب من به عنوان یک بیننده که این فیلم دیدم با این جمله ای که گفتن طولانی ملال آور بود موافقم ...ولی باید گفت آقای فراستی فکر نمیکنم آقای فرهادی توهم جهانی شدن ور داشته باشه خب یک کارگردان که نمیتونه تموم فیلم هاش در حد اسکار بسازه ولی باید به نظر شخصی این منتقد سینما هم احترام گذاشت
  • آذر IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    68 18
    بابا بی خیال این فراستی اگه حرف نزنه چی میشه آخه آدم که در مورد همه چی نظر نمیده به خدا هیچکس گله نمیکنه که چرا فراستی در مورد گذشته فرهادی نظر نداده
  • سعید IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    92 19
    با عرض سلام و مخالفت واقعا این آقای فراستی از چیزی تو زندگیش لذت میبره؟
  • مهتاب IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    شما همون اخراجی ها رو ببین.....
  • سینا IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    حسادت هم حدی داره شما منتقدی حق توهین نداری !
  • بی نام IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    اين اقاي متفكر بهتر است نقدهاي منتقدين فرانسه را بخواند تا بفهمد فرهادي در اين فيلم دنبال چيست؟
  • ali IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    23 4
    این اقا!!!! با این ادبیات توهین امیز فکر میکنه اگه خلاف جهت اب شنا کنه میتونه خودشو مطرح کنه!!
  • بی نام A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    15 4
    من بعد از این که برخی از دوستان گفته بودند ملال آور و طولانی است فیلم رو دیدم. خیلی زود و خوب تموم شد. البته شاید به خاطر نقدهای منفی برخی ها فکر می کردم فیلم باید بدتر از اون چیزی که دیدم باشه. خیلی خوب بود و البته منسجم.
  • رضا IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    16 6
    سه چار تا لغت قلومبه سلومبه رو حفظ کرده در مورد همه فیلمها بکار میبره.
  • پرند IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    20 2
    هیچوقت یادم نمیره توی جدول فیلمهای سال 91 یا 90 وقتی منتقدا به فیلما امتیاز دادن آقای فراستی به فیلم جدایی نادر از سیمین صفر ستاره داد و به فیلم "اسب حیوان نجیبیست " 4تا ستاره ینی بیشترین امتیاز رو داد. از نظر آقای فراستی کلن در سینمای ایران رو باید تخته کرد
  • مهرزاد A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    13 3
    سلام من مخالفم
  • بی نام A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    21 9
    در حدی نیستی که در مورد آثار فرهادی نقد بنویسی
  • شمیم IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    18 3
    آقای فراستی میشه بگی کلا با چی موافقی تو؟؟؟؟!!! فقط تو خوبی لابد
  • پوریا موسوی IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    16 4
    جناب فراستی نقد شما نشان داد که این فیلم ارزشمند بوده و بسیار ارزش دیدن و فهمیدن دارد. چون اصولا" مخالف جریان آب شنا کرده و فیلمهای معناگرا و فکور را بی ارزش می دانید .
  • بی نام EU ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    11 22
    اگر کمی درس سینما خوانده باشید کمی کارگردانی میفهمید فراستی چه میگوید . . . حرفش به کل درسته . . . البته اقای فراستی نظر کارشناسانه میده و مردم ما . . . . . . . . . اخه فرق میکنه یه بچه بیاد نظر سینمایی بده و اقای فراستی رو بیاد بگه تو حسودی تو بلد نیستی نقد کنی . . . حقیقت اینه که ما هنو 10تا دونه فیلم خوب نداشتیم . . . لطفا به چاپ خبر . . .
  • بی نام EU ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    11 18
    بجای اینکه به فراستی فحش بدید . . . . اگه میتونید بیاید با ادبیات سینمایی جوابشو بدید. . .که نمیتونید . . . باید اینو درک کنیم که دید یک کارشناس مسائل سینما با من و شما فرق داره . . . اون یک سری مسائل رو میبینه که این بچه ها نمیفهمن و نمیبینن تو فیلم . . .این یک حقیقته . . .
    • بهزاد IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      20 8
      حقیقتی که فقط افرادی مثل تو و نقاد مورد علاقت میفهمینو کل جهانیان از درک اون عاجزن!!!!!!!!
    • بی نام EU ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      8 8
      ایشون شخص مورد علاقه من نیست و بعضی اوقات واقعا اعصاب ادمو خورد میکنه . . . اما من مثل شماها با تعصب نظر نمیدم . . . اگه یکی ی فیلم ساخت خوب بود ////دیگه نمیگمم اون همیشه عالی می سازه . . . اما شما!!!!
  • افسانه IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    22 6
    فراستی خود تو ملال آوری !
  • حسنا A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    11 6
    آقاي فراستي! زبان فارسي رو نابود كرديد با اين همه كلمات بيگانه اي كه بي دليل در نوشتار شما وجود دارد. اكسسوار ديگه چه صيغه ايست؟!!!
  • بی نام IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    16 5
    من می‌دونم فراستی از چه فیلمی خوشش می‌آد. چندسال پیش در جشنواره‌ی فجر یه فیلمی بود که وسط کار بین کارگردان و تهیه‌کننده‌ش اختلاف افتاده بود و کارگردان فیلم رو ول کرده و رفته بود کانادا. چون فیلم شبه دولتی بود همون راش‌ها رو بدون تدوین اوردن تو جشنواره. فیلم به خاطر این که نیمه کاره مونده بود و حتی تدوین نشده بود به قدری اشفته و بی سروته بود که شده بود سوژه خنده. من به چشم خودم دیدم که فراستی از سالن اومد بیرون و با نهایت جدیت می گفت این فیلم شاهکاره. ایشون مشکل چپ‌بینی داره.
  • امیر IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    9 17
    اصلا دیوونه حرف زدنتم!!!خوشم میاد ازت
  • بی نام IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    14 6
    آقای فراستی واقعا در نقد بی ادبند و بهتره خودشون دست به کار بشن وشاهکار سینمای جهان را بیافرینند.
  • سهیل A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    16 6
    تو خوبی, تو بشین جلو, کنترل ضبط هم دست تو آهنگم تو عوض کن, اصلا گربه شما سگ ما رو زده. بیخیال فرهادی شو لطفا . مرسی.
  • بهراد IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    21 7
    آقاي فراستي فكر مي كنند كه هر كي تو پاريس فيلم بسازه حتما بايد بره زير برج ايفل يا شانزاليزه فيلمبرداري كنه.... وگرنه فيلم فرانسوي نمي شه، باقي نقدشون هم در همين حد بود و به درد چاپ در همون روزنامه كيهان مي خوره. ايشون توي اين نقدشون خيلي بيشتر از اونچه كه راجع به آقاي فرهادي ادعا كردند ،خودشون جو زده هستند و سعي كردن با استفاده از 4 تا واژه پيش پا افتاده انگليسي نقد شون رو پر محتوي جلوه بدن.... به دوستان توصيه مي كنيم مطالب آخرين شماره مجله تجربه رو در مورد فيلم بخونند...
  • امیر IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    11 14
    اصلا دیوونتم!!سه سوت همرو کتلت می کنی
  • بی نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    7 5
    فراستی! فیلم هایی که دنیا را مخاطب خود میبینند نباید به بزرگنمایی امور شهری و فرهنگی خاصی بپردازند! شما استاد دانشگاه هستی که فیلم های ایرانی همه شده پارک وی و ولی عصر و مترو و اموری که فقط با مخاطب تهرانی ارتباط برقرار میکنه.
  • بی نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    9 12
    من هم خیلی وقتا با نظرات ایشون موافق نیستم... اما نمیدونم شما چه طور اینقدر راحت به خودتون اجازه میدین که به کسی که به اندازه ی موهای سر شما فیلم دیده توهین کنید... کاش شما که اینقدر دم از نقد منصفانه میزنید اول خودتون این موضوع رو باد می گرفتین؛یا شاید هم هنوز تفاوت نقد با توهین رو نفهمیدین؟
  • نوید IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    16 6
    آقای فراستی اگر بتوانید نقد کنید نه توهین به کارگردان و بازیگران فیلم
  • نادر A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    11 7
    در اینکه آقای فراستی از نظر فنی و تخصصی کارش را خوب بلد است شکی نیست ولی مشکلی اصلی ایشان مشکل شخصیتی میباشد که متاسفانه بسیاری اوقات سایه سنگینی بر نقد های عمدتا صحیحشان میگذارد
  • بهزاد RS ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    20 5
    آدمهایی مثل شما با این ادبیات زننده کم نیستن تو جامعه متاسفانه!
  • محمد IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    13 5
    تا به حال نشده بود تا اين حد از فيلمي كه در سينماهاي ايران ديدم،راضي باشم!حتي بيشتر از جدايي نادر از سيمين. فرهادي مچكريم!
  • متفردزاده IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    22 4
    آقای فراستی ، بنده از شاگردان آقای تقوایی هستم . واقعا متاسقم این تقد شما توهین است . واقغا برای شما متاسقم
  • سامان IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    13 4
    دیگه آقای فرهادی و کارهاشون رو همه میشناسن نیازی به نظر خواهی شما نیست!
  • بی نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    13 4
    اين فراستي به نظر ديگه بايد بازنشسته بشه.
  • محسن IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    15 7
    برخی از نقدهایی که آقای فراستی گفتن درسته ، زمان طولانی فیلم و ملال آور بودن آن که هر بیننده ای می تونه بدون جبهه گیری و تعصب تائیدش بکنه، نباید زیاد جو گیر بشیم و بگیم این فیلم شاهکار تاریخی است، منتقد فرانسوی هم اگر فیلم رو تائید کرده باشه( من نقدهای زیادی راجع به این فیلم خوندم خیلی ها اون را پاییین تر از ساخنه های قبلی اقای فرهادی می دونن) ضمناً منتقد هر چقدر هم فیلم رو تائید کرده باشه و بهش رای بده مهم تماشاگر عام است که توی سالن سینما هی داره به ساعتش نگاه می کنه که کی این فیلم تموم می شه خواهشاً جوگیر نشید،در میان این قحطی زدگی فیلم حتی متوسط در ایران،اره فیلم قابل دیدنیه ولی هی نگیم شاهکاره ، من همین اواخر فیلم ملکه رو دیدم که خیلی جذاب و خوش ساخت هستش،فروش و استقبال دلیل نمی شود.
  • پویا IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    20 8
    این آقا همونیه که جدایی رو به باد انتفاد گرفت فیلمی که اسکار گرفت ... این جور صحبت ها رو باید شنید و لبخندی زد و از کنارش عبور کرد ... حتی ارزش بحث کردن هم نداره ...
    • میثم IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      5 16
      دوسته خوب من اسکار سیاسی باور کن اونوریها فک میکردن فیلم اپوزیسیونه!!!!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    18 5
    آقای فراستی !منتقدی که فقط قصد تخریب داره ، قصد اصلاح نداره و مغرضانه نقد میکنه.
  • بی نام A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    23 2
    آقای فراستی نظرتون درباره برد تیم ملی والیبال برابر ایتالیا چیه؟
  • میثم A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    14 3
    ایرانی ریشو؟ کل نقد یکطرف و "ایرانی ریشو" یک طرف؟ یه چند تا به قول حامد بهداد "چشم آبی" یا خوش سیماتر ببرید این خارجی ها فکر نکنن ایرانی شبیه آدمای فیلم 300 هستند.
  • محمد A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    18 1
    يعني عاشق اظهار نظر هاي ايشونم . كف ميكنه آدم . ولي خب انصافاً هرچي كه به نظرش مياد از فيلم رو ميگه . نه نگاه ميكنه كه طرف از حمايت گروه خاصي برخورده . نه اينكه برنده هاي اسكاره. (خوشش نياد ، ميكوبه كلاً :دي) . ولي راست ميگه يه كم . فيلم اونجوري هم عادي نيست . يه كم ملال آور . توي سايت هاي خارجي هم يه عده ميگفتن . نكته جالب اينه كه كيهان خيلي ذوق كرده حرف ايشون رو شنيده.
  • امین... IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    10 4
    من فیلمو ندیدم اما فقط اینو میدونم که تایید و تمجید اساتید و روشنفکران هنر در نقاط مختلف دنیا از این فیلم نشانه عقلی و منطقی وجود مفاهیم غنی در فیلم گذشته آقای فرهادیه و به قدری تعداد فیلمها از نظر کمییت زیاد هست که حتی یکبار سخن از این فیلم در جشنواره های مختلف برای ستودنش کافییه .
  • مجتبی IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    14 3
    آخه اگه این ملال آورِ پس هفت ساموراییِ کوروساوا یا حتی داستان توکیو که جزو 5فیلم برتر دنیا از نگاه منتقدان چین؟؟
  • حسن IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    18 2
    هیچ وقت ندیدم این آقا نقد کنه.همیشه کلی گویی با کلمات نخ نما با چاشنی توهین.این آقا همونی که می گفت دوربین رو دست جدایی مزخرفه اما هیچ وقت نمی گفت چرا.الانم برای نقدهاش دلیلی نداره
  • وحید IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    19 4
    فیلم باارزشی ولی حیف که بعضی ها به اسم منتقد گند میزنن به همه چیز. فیلم با ارزشی...
  • امين A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    9 26
    به نظر من اصلا فيلم خوبي نبود و بشدت كسل كننده بود تا جايي كه بيننده رو به خواب فرو ميبرد،درسته؟
  • بی نام IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    15 4
    کاش منتقدها هم فیلم می ساختن, اونوقت معلوم می شد هرکی چند مرده حلاجه ؟!
  • بی نام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    11 3
    پدرو المادوار هم فیلم ساز سرشناسی است ولی فیلم آخرش با بازی باندراس در حد فیلم هندی بود. باید دید فیلم بعدی فرهادی چطور خواهد بود ایا او هم مثل المادوار در سراشیبی می افتد یا مثل هانیکه جهان فکری منحصر به فردی دارد که بیننده را با آن قانع می کند. فیلم گذشته سنگ محک فرهادی برای آینده خواهد بود.
  • بی نام IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    9 5
    آقای فراستی خودشان یک فیلم بهتر بسازند
  • شیما IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    7 3
    عزیزانی که زاویه چهارم ونجم وششم از فیلم ها در میوردند شروع کنند یک ماه منتظر نموندن. به هر حال تخریب و اینکه همه بدن و ما خوبیم هم یک جورای باحاله
  • سارا A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    20 8
    آقای فراستی چرا فکر می کنی نقدات برای کسی اهمیت داره و اصولا چرا فکر می کنی آدم مهمی هستی؟فکر می کنید بر خلاف جریان آب شنا کردن همیشه جواب می ده؟.اقعا اینطور نیست فرهادی کسی نیست که با نقد خوب یا بد شما مسیر فیلمسازیش عوض بشه و امکان نداره کارگردانی رو که تمام دنیا ستایشش می کنن با حرف های شما کوچک یا منفور بشه.لطفا سنجیده حرف بزنید یا اصلا سعی کنید حرف نزنید...
    • مسعود IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      21 9
      دوست عزیز ما فقط داریم فحش می دیم ... شما برو اول کتابها و نظراتشو راجع به سینما ببین بعد بیا بگو ، فیلم ساز فیلم رو به سلیقه منتقد درست نمی کنه و منتقد هم فیلم رو برای دلخوشی فیلمساز نقد نمی کنه، نظرش رو راجع به فیلم بیان می کنه، اگه قرار بود که اینگونه باشه هیچ کارگردانی نمی تونست ایده خودشو خلق کنه، یه عده فیلم می سازن( فیلمساز) یه عده دیگه هم نقد می کنن،( منتقد) ، شاید فیلمساز اگه ادم جدی باشه یه مقدار از نظرات خوب منتقد رو وارد فیلم سازیش می گنه تا حدی که ایدش خراب نشه مثلاٌ توی این فیلم ما دوربین رو دست کم داریم چون فضای فیلم آرومه ، این یه حسنه برای کارگردانی که فیلم قبلیش دوربین رو دست نامربوط به فیلم داشت که آقای فراستی تو نقد جدایی نادر از سیمین بهش اشاره کرده بود.
  • بی نام IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    23 12
    اقا فرهادی اصلا بدترین کارگردان دنیا اسکارشم سیاسی و الکی دادن بهش فیلمهاشم مزرخرفترین فیلمهای دنیا کارشناسای سینمایی بزرگ دنیا هم هیچی حالیشون نیست که این همه تعریف میکنن و جایزه میدن....فقط اقای فراستی بزرگترین منتقد تاریخ سینما ول کن این بنده خدارو فیلمهای مزخرفشم نرو ببین وقت گرانبهاتم هدر نده اخه بابا مگه فرهادی منتظر نظر تو نشسته؟
  • کیان A1 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    14 5
    فیلم گذشته, فیلم پرمعنا و خوش ساختی بود. هم فیلمنامه فوق العاده ای داشت؛ هم بازی های یکدست و روان. داستانی از زندگی همه انسانها و قابل همذات پنداری برای همه انسانها. مفهوم اصلی فیلم, خطرات عشق غیر متعارف والدین برای فرزندان و تبدیل اشتباهات کوچک به اتفاقات بزرگ و غیر قابل جبران بود. به آقای فرهادی تبریک می گم.
  • بی نام IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    25 3
    آقای فراستی شما میتونی فیلم رو نقد کنی،دوسش نداشته باشی،یا اصلا بگی آشغاله.ولی حق نداری به سازنده اش توهین کنی.آخه چه ربطی به جایزه های آقای فرهادی داره؟چرا مسخره میکنی؟چرا توهین میکنی؟شما با اون برداشت غیرمنطقیتون از جدایی انتظارنمیرفت که درمورد فیلم بعدی فرهادی هم نظرمثبتی داشته باشی.شما برو از اخراجی ها تعریف کن.
  • مهدی 7 IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    20 3
    پیشنهاد می کنم خبر آنلاین نظرات ذیل این متن رو برای اقای فراستی ایمیل کنه! جناب فراستی! تفاوت وجود داره بین نقد علمی و منطقی یک فیلم با توهین و تخریب کارگردانش!
  • میلاد اریا IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    15 5
    اقای فراستی... حرفهای شما نقد نیست ویرانگریه..میشه یکم مهربون تر نقد کرد.. افتخاری که برای ما افرید شاید با این اوضاع سیاسی دیگه تکرار نشه
  • پریا A1 ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    20 7
    من از ادبیات هتاکانه و بی ادبانه اش بیزارم .میشه فیلم رو دوست نداشت و نقد کرد . ولی اینکه با لحن زشت به فیلم و سازنده و حتی طرفدارن فیلم توهین و حمله بشه قابل پذیرش نیست. البته گوش جناب فراستی از این حرفها پره و پشتشون خیلی خیلی گرم !! میبینید که مطلب در کیهان هم ذوق زده منتشر شده...
  • سعید IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    6 6
    آفرین به نقد مسعود فراستی کاملا دقیق فیلم کاملا وراج و کلافه کننده هست وبازی ها خصوصا بازی مارین کاملا تصنعی(موقعی که جیغ و داد میزنه و دعوا میکنه) احمد تو فیلم هیچ نقش پر دغدغه ای نداره یعنی بود ونبودس به فیلم کمک نمیکنه فیلم نه بحران دارد نه شخصیت کجای فیلم مثل جدایی بحران میسازه که منو مجذوب خودش کنه هیچ جا فیلم فاقد موقعیت های دراماتیک هست که واقعا بیشتر به طراحی جدول کلمات متقاطع شبیه است تا فیلمسازی و فیلم ساز انگار داره مارو مسخره میکنه یک داستان بدون هیچ جذابیتی در حال رخ دادن هست فیلم ساز دقیقا داعیه جهانی شدن داره اینایی که دارن نقد مسعود فراستی رو اینطور چوب میزنن از سطح مخاطب عام بالا تر نیومدن ومخاطب خاص نشدن و آقای فراستی برای اونا نقد رو ننوشته برای مخاطبین خاص نقد نوشته
  • لیلا EU ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    7 2
    اصغر فرهادی در تمام فیلم هاش نشون میده هر حرکت یا حرف ما تا کجا در زندگی بقیه تاثیر میزاره فیلم هاش کلا محشره و شخصیت پردازیش عالیه به شرهیط اون زنی که دومین ش.هرش ولش کرده و این همه بدبختی داشته ئ هنوز عاشقه فکر کنید ببینید حق داره عصبی باشه و سیگیری بشه یا نه متاسقانه در ایران عقیده و عقده ها قاطی شدن وگرنه ما فیلم خوب زیاد داریم ولی فیلم های تجاری آب دوغ خیاری بیشتر داریم بیاید از فیلم های خوب حمایت کنیم
  • مجید SA ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    5 3
    نمیدونم فراستی چه حاطره بدی داشته از فرهادی و کلا مشکلش چیه؟ اما من فیلم رو اینجوری دیدم : اتفاقا کاراکتراش جوری بودن که سنبل فرهنگ شرقی ها و اروپایی ها و آفریقایی ها هستن! ایرانیا و بطور کل شرقیا در مورد گذشته شان خیلی مغرورند و حاضر به عذرخواهی یا فراموشش نیستن و بیشتر سغی در توضیح و اصلاحش دارن. تو فرهنگمون به گذشتگان خیلی اهمیت میدیم. شخصیت احمد هم اینجوری بود (از لوله تعمیر کردن و چسب زخم بستن گرفته تا یاداوری خاطرات در انباری و هدیه گرفتنش و یا حتی در مورد توضیح دادنش به لوسی که چرا ترکش کرد، درحالیکه شاید با یف عذرخواهی ساده قضیه تمام میشد، قشنگ تابلو بود) اروپایی ها در مورد گذشته بیشتر دوست دارند فراموشش کنند و بیشتر میخوان اونو به همراه اشتیاهای رخ داده فراموشش کنند و به جای مقابله
  • بی نام A1 ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    2 4
    بد نبود
  • سروش IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    4 5
    راست میگه جو جهانی شدن داره گذشته خفه است هم تو ساختار هم تو محتوا دوستان عزیزی که حرف از جنبه دراماتیک و زیبای شناسانه می زنند یه خورده بیشتر دفت کنن با یه صحنه مبهم 2 دقیقهای که نمیشه کل فیلم رو دراماتیک کرد مگه فرهادی غیر از پازل ساختنای درهم برهم و گیج کردن مخاطب کار دیگه ای بلده این چه فایده داره که منودوستای هم کلاسم به یه هفته قصه یادمون بره یه خورده بیشتر فکر کنیم بزرگان سینمای ما فرهادی رو زیادی گنده نکردید
  • باران A1 ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    2 3
    کاملا با نظارتشون موافقم. باید به تجربشون احترام گذاشت.
  • احمد A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    0 3
    نقدهای جناب فراستی حقیقت محض است که برای بعضی ها این حقیقت تلخ است
  • حسین A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    1 4
    متاسفم برای مسئولین سینمای کشور که این فیلم را به عنوان نماینده ایران به اسکار میفرستند هر چند اسکار بسیار سیاسی است!!! آقای فراستی واقعا از شما ممنونیم

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین