کاربران خبرآنلاین نیز وارد مباحث پیرامون اصولگرا و اصلاح طلب بودن رییس جمهور منتخب شدند.

به گزارش خبرآنلاین، «این دولت هیچ تعهدی به هیچ حزب و جناحی ندارد» این سخن حسن روحانی رییس جمهور منتخب در اولین سخنرانی رسمی اش تیتر اصلی بسیاری از رسانه‌های مجازی و مکتوب طی روز گذشته و امروز بود. کاربران خبرآنلاین نیز در قالب کامنت به بیان دیدگاه‌های خود درباره این سخن رییس جمهور منتخب پرداخته اند. اظهاراتی که مهمترین بخش آن به سهم خواهی اصلاح طلبان از روحانی اشاره شده و به رییس جمهور هفتم هشدار داده شده است.

یک کاربر بی نام می گوید «قابل توجه دوستان اصلاح طلب که روحانی رو به نام خودشون سند زدن! امیدوارم عاقبت کار با روحانی آن نکنند که با هاشمی کردند در مجلس ششم.»
مهدی کاربر دیگر خبرآنلاین اما در پاسخ به این کامنت گفته است: «شما دوستان اصولگرا هم مطمئن باشید دوره فعلی گذشته و رئیس جمهور منتخب در مسیری که شباهت بیشتری به مسیر هاشمی و خاتمی دارد حرکت خواهد کرد. و مسیر هشت سال اخیر جایگاهی در دولت نخواهد داشت. بهترین راه برای پیروزی، قبول شکست و اشتباه است. اصولگرایان محترمی که می خواهند خودشان را گول بزنند و بگویند رای به روحانی رای به اصولگرایی و دوری از اصلاح طلبی بوده خودشان را برای شکستی بزرگتر آماده می کنند. پس تا جایی که می توانید در این فکر و تخیل بمانید.»
محمد نیز واکنشی مشابه مهدی نشان داده و آورده است:«من فکر کنم منظور روحانی از آن گمانه زنی‌ها اصولگراهایی هستن که قصد دارند با مصادره کردن روحانی به نفع خودشون توی کابینه جا باز کنند؛ خوشبختانه با وجودی که اصلاحاتی ها قبل انتخابات روحانی را کاندید خودشون اعلام کردن همچین رفتارهایی نکردن که این حرف روحانی بخواهد متوجه اونا باشه»
فرهاد هم می گوید« دقیقا منظور روحانی، گروه اصول گرایان فرصت طلب بود که در پی مصادره روحانی هستند. وگرنه اصلاح طلبان بارها اعلام کردند از روحانی سهم خواهی نمی کنند و خواستار مشی اعتدال هستند. ارجاعتون می دم به صحبت های عارف و سید محمد خاتمی.»
کاربر دیگری نیز بدون ذکر نام خود به هوشمندی روحانی اشاره کرده و آورده است« وقتی روحانی تو اولین پیامش از هاشمی و خاتمی تشکر میکنه یعنی میدونه با حمایت کیا رئیس جمهور شده و اینکه با وجود مجلس اصولگرا و... خب این کاملا مشخصه که روحانی نمیاد بگه حامیان اصلی من اصلاح طلبها بودند، یعنی فهم این نکته اینقدر سخته که متوجه نمیشید. در ضمن ما اصلاح طلب ها دنبال عزت کشور، اصلاح چیزهایی که تو این 8 سال خراب شد، پیشرفت درزمینه های اقتصادی، فرهنگی و... رساندن ایران به جایگاه واقعیش هستیم، نه دنبال قدرت. اگه تو کابینه جدید اصلاح طلبها نباشند و افراد باسواد و کاربلد باشند ما استقبال میکنیم ولی متاسفانه پیداکردن افراد با این شرایط در جناح اصولگرا بسیار سخته.»
کاربر دیگری نیز خطاب به اصولگرایان از تشکیل کابینه اصلاح طلب و برخی چهره ها چون ولایتی که او را اصولگرای اصلاح طلب دانسته می گوید «منظور روحانی شما دوستان اصولگرا بودید که تو بوق کرنا کردید روحانی اصولگراست و اصلاح طلبان رای نداشتند حتی گفتند هاشمی هم رای نداشته. برادر چشم و گوشاتونو باز کنید دوره این کارها گذشته زنده باد اصلاحات. تا چند روز دیگه که عارف شد معاون اول و 90 درصد کابینه اصلاح طلبها و بقیه اصولگراهای اصلاح طلب مثل ولایتی بودند برات روشن میشه»
در بحبوبه این بحث و جدل بین کاربران اما برخی کاربران نیز از در اعتدال وارد شده اند. کاربری می گوید« (شایسته ترین افراد از هر طرف و جناحی باشند البته به شرط اعتدال و میانه روی برمیگزیند. ) دقت کنید گفتند شرط اعتدال که توی افکار شما و دوستانتون نیست.»
کاربر بی نام دیگری نیز آورده است«من نه اصولگرا هستم نه اصلاح طلب. ولی یادم نرفته حرف هایی که اواخر دوره آقای خاتمی درباره آقای هاشمی زده شده. یادم نرفته اسم که همین مردم روی آقای خاتمی چه اسمی گذاشته بودن. مردم همونن. دوست عزیز حق با شماست.»
آرمان نیز می گوید«واقعا علت این که آقای روحانی رای بالا آورد به خاطر اعتدال گرایی ایشون بود و از قبل هم اعلام نکرده بود که جزو اصلاح طلبان و یا اصولگرایان است هر چند که خیلی از اصلاح طلبان خودشونو به اون میچسبونن.»
کاربر بی نام دیگری نیز گفته است« تجربه احمدی نژا د به ما آموخته که این جمله روحانی که تعهدی به حزب و جناحی ندارم خیلی خطرناکه...ای کاش تعهد می داشت تا دو سال دیگه بتونیم از کسی بازخواست کنیم یا نقد کنیم یا کاراشون قابل پیش بینی باشه...احمدی نژاد هم از همون اول گفت من تعهدی به هیچ حزبی ندارم...من اصولگرا هستم ولی ای کاش روحانی خودش را حزبی هرچند اصلاح طلب می دونست»
کاربر دیگری نیز می گوید«قابل توجه مردمی که فکر کردن با اومدن این آقا صاف رفتن به دوران خاتمی . بازم رو دست خوردید.»
مهدیار نیز اظهار می کند« قابل توجه آنهایی که فکر می کنن بعد از8 سال هنوز می توانند یکه تازی کنن! رای به روحانی رای به اعتدال بود ، معتدل اصولگرا یا اصلاح طلب . رای به روحانی بیزاری از تندروی و بی منطقی بود ؛ تندروی اصولگرا یا اصلاح طلب .»
ابراهیم اما در پاسخ به این کاربران گفته است« شما مشکلت اینه که هنوز اصلاح طلبی رو درک نکردی. مردم اصلاح طلب براشون اندیشه شخص مهمه و آقای روحانی حرف هایی میزد که مورد پسند مردم اصلاح طلب بود.بخاطر همین شعارشون ائتلاف عارف و روحانی بود. چون هردو رو فرد رو خواهان اصلاحات میدونستند. پس با اینکه عضویتی در هیچ گروه اصلاحاتی نداره، اما از دید ما یه اصلاحاتی واقعی است و ما تو این دوره همچین مردی رو میخواستیم.»
امین هم می گوید «این حرف ها فقط برای جلب نظر مجلس و تحریک نکردن اصولگراهاست.حالا وقتی کابینه معرفی شد می بینید که اکثر پست های مهم برای اصلاح طلب هاست و دست اصولگراها خالی میمونه.این سیاست نه با هیجان و سر و صدا کار کردن.»
مهدی کاربر دیگر خبرآنلاین گفته است«ضمن تبریک به دولت امید و اعتدال دکتر روحانی. برای دولت جدبد آرزوی موفقیت و پیرزوی می کنم. امیدوارم با توکل به خدا و حمایت بزرگان اصلاحات خاتمی و رفسنجانی و حمایت قاطع و میلیونی مردم ، کشور در مسیر رشد توسعه و تعالی قرار بگیرد . دیگر مردم تحمل شرایط بحرانی و نکبت باری که اصول گرایان برای مردم در طول این 8 سال به ارمغان اوردند را ندارند.»
کاربر بی نامی اما در پاسخ به مهدی پیروزی روحانی را قاطع ندانسته و آورده است« جناب مهدی تو خودت به زور یک نفری اونوقت چطور از طرف مردم نظر میدی . ضمنا 0.7 درصد (معادل 340 هزار رای ) پیروزی قاطعی نیست که اینقدر بخواهید تو بوق کنید و از اون با مزه تر اینه که امثال شما با چسبیدن به روحانی پز پیروزی میدهید.»
کاربر بی نامی اما به افراط گری های دوران خاتمی و احمدی نژاد اشاره داشته و می گوید« هیچ چیز بهتر از اعتدال نیست. واقعاً رفتارهای افراطی در دوران احمدی نژاد و خاتمی از سوی هر دو جناح کم نبوده اند و تنها مردم اند که از این بازی ها زجر می کشند. حرفهای تند و متعصبانه زدن از سوی هر دو جناح فقط موجب ناراحتی است.»
یک کاربر بی نام نوشته است:«آقای روحانی، توهین نباشد ولی من که اصلا شما را نمیشناختم. آقای خاتمی را میشناختم و آقای هاشمی را. این دو گفتند شما. ما هم گفتیم شما. پس نفرمایید وامدار هیچ گروهی یا شخصی نیستید. شما که به خاطر شناخت مردم از خود شما رای نیاوردید. شما به خاطر حمایت آن دو عزیز رای آوردید و انشاءالله که قدرشناس خواهید بود.»
/27220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 301193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 74
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    یک کاربر بی نام نوشته است:«آقای روحانی، توهین نباشد ولی من که اصلا شما را نمیشناختم. آقای خاتمی را میشناختم و آقای هاشمی را. این دو گفتند شما. ما هم گفتیم شما. پس نفرمایید وامدار هیچ گروهی یا شخصی نیستید. شما که به خاطر شناخت مردم از خود شما رای نیاوردید. شما به خاطر حمایت آن دو عزیز رای آوردید و انشاءالله که قدرشناس خواهید بود.»
    • بی نام IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      حقيقت همينه ما كه جناب روحاني رو نميشناختيم خاتمي عزيز كه بيشتر از خودم دوسش دارم ازش حمايت كرد پس ما هم ازش حمايت كرديم بهر حال زنده باد خاتمي سيد خندان و خوش تيپ و خوش چهره
    • علی A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      به نظر من یک کاربر ناشناس میتونه این حرفو بزنه ولی حداکثر 40 درصد رای روحانی بخاطر هاشمی وخاتمی است. ضمن اینکه این حرف آقای روحانی به معنی جدا کردن خود از هاشمی و خاتمی نیست بلکه اطمینان بخشی به کل جامعه است که رویه اعتدال رو پیش خواهند گرفت. هر چند که به واسطه حمایت هاشمی و خاتمی روی کار آمده باشندبالاخره 49 درصد به ایشان رای ندادند که آمار کمی نیست. درود بر روحانی...
    • محمد IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      141 9
      قاليباف و ... اگر اصولگرا نبودن راي هاشون بيشتر بود. روحاني اگر اصولگرا بود كه بايد انصراف ميداد. والا اين اصولگرا ها دارن هرچي اصوله به منفت خودشون زير پا ميزارن . ديگه به چيشون ميشه اعتماد كرد كه بهشون راي داد.
    • ایرانی IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      29 2
      سلام بنده به آقای روحانی رای دادم و وجدانن کاری به کابینه و دولتشان ندارم و فقط امیدوارم با مشتی انسان کاردان و ورزیده روح امید را زنده و زنده‌تر کند. ولی یک خواسته از ایشان دارم و آن اینکه نام اصلاحات از کلامشان حذف نشود حتی اگر سالی یکبارم شده با این کلمه به ما یاد آوری کند هنوز به مردم نگاهی دارد تا ماهم خدایی نکرده دلمرده نشویم... یا شیخ خدایت حفظ کند
    • بی نام A1 ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      15 2
      احسنت
    • بی نام A1 ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      11 40
      وقتی کسی رو نمیشناسی چرا بهش رای میدی؟ به نظرم خاتمی و رفسنجانی هم ایشون رو نشناخته اند!!!
  • عماد IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    211 8
    اوصولگراها هیچوقت پشت مردم نبوده اند و فقط بدنبال منافع خودشون همیشه تغییر موضع داده اند اونها یه مشت ادم نون بنرخ روز خور هستند ک حتی رهبر معظم هم دل خوشی ازونا نداره چون حتی ایشون میدونه که مملکت با تملق گویی درست نمیشه ادم کار بلد میخواد که اوصولگراها ادمای کار بلدشونو خانه نشین کردن در مورد روحانی هم مطمئن باشید اگر حمایت اصلاحطلبا نبود رأی نمی اورد من موندم اینا مردمو چي فرض کردن اخه مگه چقد از انتخابات گذشته که دارین همه چیرو منکر میشید اینم میدونم که این نظرم مثل بقيه ی نظراتم پخش نمیشه.
  • بی نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    اصلاح طلبه و الا یک میلیون رای هم نداشت
  • مجید IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    ما به اصلاحات و خاتمی رای دادیم نه روحانی . خودت به تنهایی رایی نداشتی . پس خواهشا شروع نکن
    • بهار IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      کاش میشه بهت 18 میلیون مثبت داد. فقط به خاطر خاتمی عشق بهش رای دادم
    • سهراب IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      89 11
      برام مهم نیست اصلاح طلبه یا نیست . اگه خاتمی ازش حمایت نمیکرد من و تمام کسانی که مشناسمشون بهش رای نمیدادیم
  • بی نام IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    134 9
    خداوکیلی مادربزرگ من 90 سالشه حتی تلویزیون هم نداره اوندفعه داشت میگفت مردم اینو نمیشناسن و خاتمی و هاشمی رییس جمهورش کرده (به زبان خودش) اونوقت یه سری مثلا سیاست مدار و وزیر و وکیل و نخبه درک سیاسیشون حتی اندازه مادربزرگ من هم نیست، اینجاست که میگن کسی رو که خودشو به خواب زده نمیشه بیدار کرد چون خودشون هم به چیزی که میگن اعتقاد ندارن فقط یا میخان آقای روحانی رو منحرف کنن یا سهم میخان، بعد 10 سال یادشون افتاده روحانی رو به جلسات روحانیت مبارز دعوت کنن!
    • بی نام IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      15 3
      دمت گرم، خوب گفتی... اتفاقأ نظر مادربزرگ منم همینه... :))
  • میلاد IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    رای من قالیباف بود اما به سبب حمایت آقایان هاشمی و خاتمی و علی مطهری به آقای روحانی رای دادم.امیدوارم ایشان به شایسته سالاری و دولت فراجناحی که اشاره کردند حتماً عمل کنند.
  • رضا*** A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    25 81
    دوستان عزیز شما آخه چرا؟ کدوم آدم عاقلی میاد در جمع میگه من داری به قول آقای زیبا کلام پدر خوانده هستم. حالا اگر وامدار گروهی هم نباشه با کدخدا که هست دیگه ، راستی خبری از کدخدا این روزا نیست معلوم نیست داره چه توطئه ای میکنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ئاسو IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    170 4
    تا روز رأی گیری که اصلاح طلب بود....
  • محمدی A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    90% رای آقای روحانی مال اصلاح طلب هاست پس نتیجه می گیریم ایشون باید اصلاح طلب باشند
    • بی نام IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      39 59
      اگه 90 درصد رایش مال اصلاح طلبهاست چرا عارف نموند!؟ قطعا اصلاح طلب ها نقش عمده ای تو این پیروزی داشتن ولی روحانی نماینده واقعی آیت الله هاشمی رفسنجانیه! پیر کارگزارانی که هم یه روزی مورد هجمه اصلاحات بود و هم یه روزی مورد حمله اصولگرایی... زنده باد جریان هاشمی رفسنجانی که دوباره ضمام امور رو به دست گرفت
  • بی نام IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    من که می خواستم بعد از رد صلاحیت هاشمی دیگه رای ندم اما بخاطر اینکه اقای هاشمی از ایشان حمایت کردن منم به ایشان رای دادم
  • homa IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    اگه اصول گرا بود رایش هم اندازه سایر حضرات اصولگرا بود.فقط امیدوارم که رودست نخورده باشیم.
  • ali IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    81 14
    آقای روحانی در سخنرانی خودش در افق رسانه به : خرد جمعی وخردگرایی،شایسته سالاری،مشورت و... استفاده کردند که همان مشی اصلاح طلبی است.و بعد گفتند وامدار گروهی نیستند یعنی گروه هایی که در انتخابات شکست خوردن و میخواهند خودشونو به آقای روحانی بچسبانند.
  • یاس IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    39 9
    میگم این خبر آنلاین خودش آتیش بیارتره..اونوقت میگیم بقیه فلانن...صد مدل تیتر زده همرو توی این یه قضیه به جون هم بندازه!واقعا که..دست بردارید مسخره کردید مارو..دیگه بی مزه شده
  • ali IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    70 44
    خاتمي
  • مهدی A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    74 18
    واقعا از اقای روحانی بعیده اخه بی انصاف ما به خاطر خاتمی به تور رای دادیم تو کاملا وامدار خاتمی هستی
    • بی نام IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      15 9
      چرا ميخواهيد خودتونو به زور بچسبونيد به آقاي روحاني. بريد كنار ديگه.
  • مسعود A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    40 19
    اقا.به هاشمی گفتن از روحانی حمایت کن که مردم بیان رای بدن.بعدشم خودت روحانی رو کنترل کن .یعنی ما رو بازی سیاسی دادن.چقد ساده این مردم.من اصلاح طلبم اگه خاتمی و هاشمی حمایت نمیکردن.30 درصد در انتخابات شرکت میکردن
  • iran A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    87 15
    من بخاطر حمایت اقای خاتمی و رفسنجانی از ایشون بهش رای دادم والا اصلاح طلبی و اصول گرایی تعریف درستی در ایران نداره
  • بی نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    38 11
    16تا 17 ملیون رای ندادند 18 ملیون به شما اقای روحانی رای دادن مطمن باشید در دوره بعد اگر خوب عمل شود رای های داده نشده ورای های اقای محسن رضایی وقلیباف مال شماست
  • بی نام IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    68 10
    روحانی هر چی میخاد باشه ولی رای مردم رای به اصلاح طلبی بود، اگه خلاف این عمل کنه هم به ضرر خودشه هم به ضرر نظام
  • حسام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    46 13
    حالا اگه روحانی توی انتخابات شکست میخورد همه اصولگراها میگفتن دیدید اقبال عمومی نداشتن اصلاح طلبا دیدید مردم از 88به بعد به شما اعتنا نمیکنند. .اصلا اگه اصول گرا بود چرا یک نفر از این اصولگراها ازش حمایت نکرد قبل از انتخابات.اونا همونایی هستن که قبل از انتخابات هوار میزدند ارایشی مردم روحانی اصلاح طلبه حامی فتنه گراست بهشون رای ندید.مردمم خوب فهمیدن به کی رای بدن
  • ایرانی IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    46 8
    من رایم به هاشمی بود اول ، سپس به عارف و در اخر به دلیل عدم تفرقه در رای هایمان دوست داشتم جنابان خاتمی و هاشمی از یکی از کاندیداها یعنی عارف یا روحانی حمایت کنند و خدا رو شکر همین طور هم شد و این شد که رای من که عارف بود به روحانی رسید. و طرز تفکرشان اصلاح طلبی است و به مصلحت هم هست که بگن مستقلند وگرنه اصولگراها که هنوز ارگان های قدرت زیادی دارند در مسیر ایشان مشکل ایجاد میکردند. این که خود را مستقل معرفی کنند به نفع کشور است و تخریب ها کمتر خواهد شد. و این گونه میشود اصلاحات مورد نیاز را اعمال کرد . چون ما شعار گرا نمی خواهیم که شعار بدهد من اصلاح طلبم بلکه مرد عمل میخواهیم که حتی چراغ خاموش اصلاحات مورد نیاز را انجام دهد و کشور را در مسیر پیشرفت قرار دهد
  • جلیل IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    12 37
    روحانی یک راست چپ نما بود قبل از انتخابات یک جور حرف میزد الان رفتارش تغییر کرده قبل از انتخابات از سیاستهای هسته ای به شدت انتقاد می کرد وعنوان می کرد نباید به خاطر سانتریفوژ و مسائل هسته ای کل اقثتصاد وکارخانجات کشور رو فلج کنیم ولی در اولین مصاحبه گفت دیگه دوره تعلیق گذشته اونجا نسبت به به کار گیری عارف در پست معاون اولی واضح حرف نزد وگفت منکه نمی تونم به زور بگم بیاد شما اگر به سایتهای اصولگرا بروید اکثرا عنوان می کنند ایشان اصولگرا هست روحانی حتی به اصلی ترین رقیب خودش یعنی قالیباف که در مناظره به آن شکل درگیر شد پیشنهاد وزارت داده پس ایشان اصولگرا بود ولی به خاطر رای آوردن اقدام به عوام فریبی کرد وحال که به هدف خودش رسیده تم
  • بی نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    48 15
    برای من یکی اصلا مهم نبود ایشون جزو اصولگراهاست یا اصلاحطلبان من با توجه به مواضع ایشون و حمایت آقای خاتمی بهشون رای دادم. حالا چه فرقی داره برای هر جناحی میخواد باشه مهم مواضعشه که کاملا به گفتمان اصلاحات نزدیکه.
  • بی نام IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    38 25
    مهم تفکرات و مواضعشه که به اصلاح طلبی میخوره...و اصلا اصولگراهای غیر معتدل این مواضع را قبول نداشتند کما اینکه تا قبل از انتخابات چقدر ایشان را تخریب کردند و از کلمه کدخدا سوء استفاده کردند...اینها همه برای دلسرد کردن ماست..لطفا جدی نگیرید و امیدوار باشید و همراه و همدل..مثل روز رای گیری...
  • بنده خدا A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    30 27
    دوستان من صبر پیشه کنید ونگذارید رقیب(اصولگراها) با شلوغ کاری ومغلطه .بین این بزرگواران تفرقه بیندازند.به این بزرگواران اعتماد کنید.روحانی انسان با سیاست وبزرگی است.
  • بی نام A1 ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    31 26
    وقتی اصلاح طلبی مثل عارف بخاطرش کنار میره و رهبر بزرگ اصلاح طلبان آقای خاتمی ازش حمایت میکنه معلوم دیگه
  • بی نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    29 18
    اگر قرار به اصلاح طلب بودنه چرا عارف کنار رفت و نگفت به نفع روحانی کنار میره عارف اصلاح طلب بود روحانی همونطور که خودش میگه یک فرد معتدله تو نشست خبریش هم مواضعش این را مشخص کرد.
  • سيامك IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    43 1
    اينها بازي با كلمات است . بهتر است تحت هر عنواني مشگلات مردم را حل كند
  • بی نام A1 ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    53 2
    اصلا چه فرقی می کنه اصولگرا باشن یا اصلاح طلب اصلا مستقل باشند فرقی نداره مهم اینه که وضعیت معیشتی مردم با سیاست ایشون از این بدتر نشه
  • بی نام A1 ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    36 63
    بابا چرا شما قضیه را نمیگیرین ، منظور روحانی از اینکه به هیچ حزب وگروهی وامدار نیس ، یعنی هیچ بدهی به اصولگرا ها نداره
    • بی نام IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      96 9
      و به اصلاح طلب ها
  • مسعود IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    11 61
    من فقط به توصيه بزرگاني چون هاشمي و خاتمي اعتماد كردم و به حسن روحاني راي دادم. اگر حسن روحاني هم نتونه وضعيت رو توي اين 4 سال حداقل به يك ثبات نسبي در اقتصاد و سياست داخلي و فرهنگ و ... برسونه ديگه از نظام نااميد مي شم. آخرين اميد من انتخاب روحاني بود. اميدوارم اميدمان قطع نشود. اميدوارم تحريمها كاهش يابد و به تدريج قطع شود.
  • بی نام IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    9 49
    و قطاری دیدم که سیاست می برد و چه خالی می رفت
  • آنیا EU ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    4 52
    من امیدوارم روحانی با همان اعتدالی که از آن دم می زنه نیروهای کارآمد به کابینه اش دعوت کنه...هر چند خود من یکی تا روزی که عارف به پیشنهاد خاتمی به نفع روحانی کنار کشید قصد نداشتم بهش رای بدم و صرفاً دفاع اصلاح طلبها ازش تشویقم کرد بهش رای بدم...ولی الان شرایط جوریه که باید همۀ متخصصین دلسوز واقعی نه شعاری ها روی کار بیان و به اوضاع بلبشو اقتصاد و سیاست جهانی سامان بدن...به امید وطنی رو به رشد و سربلند به روحانی اعتماد کردیم و امیدواریم پاسخ مناسبی دریافت کنیم!
  • جلیل IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    زمانی میرسه که قدر احمدی نژاد را خواهید دانست البته الان یواش یواش مردم احساس می کنند سرشون کلاه رفته بزارید یه سال بگذره بعددبه حرف من خواهید رسید فعلا همه تون داغید والان اینجا تا میتونید منفی بدید ولی سال بعد همین موقع حالتون رو می پرسم
  • بی نام IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    7 0
    نقطه نظرات اقای روحانی در واقع یک تفکر اصلاح طلبانه معتدل رو تداعی میکنه که میشه بهش گفت راست میانه در برابر راست افراطی
  • بی نام A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    5 70
    مهم نیست ایشان چی هست و چی نیست، مهم این است که پیروزی ایشان به چه دلیل بود، پیروزی ایشون پیروزی کدوم گروه بود؟ پیروزی ایشون مورد علاقه کدوم گروه بود؟ کدوم گروه از پیروزی ایشون خوشحال و البته قوی شد؟ پاسخ به نظرم بدیهیه، خیلی بدیهی...همونطور که مظلومیت سید عزیز بدیهیه...
  • بی نام EU ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    5 21
    چرا انقد خاله زنک بازی راه میندازی خبر آنلاین ؟ هر روز بحث راه میندازی یر این موضوع . هاشمی و خاتمی که واضح و اشکاره از چه جناحی هستن.عارف هم که اعلام کرد اصلاح طلبه . این سه از روحانی حمایت کردن که یه اصولگرا رییس جمهور شه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ باید پرچم بگیره دستش که بابا من اصلاح طلبم ؟؟؟ بس کنید لطفا. لطفا" منتشر کن !
  • بی نام A1 ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    3 0
    حدود 1.5 سال است که در فاز 5 ثبت نام کرده ایم و متاسفانه تا این لحظه هیچ اتفاق خوشایندی در این پروژه نیافتاده.با توجه به اینکه همه 10000 خانواده این پروزه در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات گرانی اجاره ها هستند از مسئولان و مخصوصا جناب آقای خحت الاسلام والمسلمین جناب آقای روحانی رئیس جمهروی منتخب مردم انتظار داریم سریعا در این رابطه تصمیم گیری جدی بکنند در پروژه فاز 5 مسکن مهر ثبت نام کردیم ولی در این پروژه هیچکاری انجام نمی شود و دلیل آن هم شرکت انبوه سازان سنگی بودن محل را بهانه می کنه که دروغ می باشد چون هم زمان با این پروژه 2 تای دیگه (11 و 8 ) شروع شد و هر دوی این سایتها بمراتب وضیت بدتری داشت مخصوصا فاز 11 هم از نظر محیطی که سنگی بوده و هم مسافتی برای بردن مصالح . اگر سنگها رو با دست
  • امیر A1 ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    4 28
    آخه قبل از انتخابات کدوم اصوگرا از روحانی حمایت کرد که الان همهشون ادعای پیروزی دارن؟خوبه که سرمقاله های کیهان قبل از انتخابات یه بازخوانی بشه که چقدر هاشمی و خاتمی و روحانی رو تخریب میکرد
  • داود A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    3 29
    آقایون باید اینجوری بگه بنده خدا خودتون که دیدید! بارها گرفته شده از آقایان هاشمی و خاتمی در دولت جدید کمک گرفته خواهد شد. ولی ایشون که سخن و بیان می کنه تا گروه خاصی یا افرادی به فکر نقشه کشی برای قدرت یا پست و مقام نباشن .باید آروم شدن جو و راضی نگه داشتم بقیه عزیزانی که به کاندیدهای دیگه رای دادن این لحنه صبحت کردن لازمه . که باز هم تصور نشه گروهی دارن اتوبوسی میان و.... در مجموع این صحبت ها بازی سیاسی بیش نیست
  • بی نام IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    33 0
    کاش تمام کسانی که از اصلاح طلب و اصولگرا حرف میزنند برای یکبار هم که شده به خاطر ایران و مردم که الان در مشقت هستند حرف میزدند و برای پیشرفت مملکت کمک میکردند. تا حالا که هرچه گفتم منتشر نکردی
  • بی نام A1 ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    6 26
    اگر که اقای روحانی اصول گرا هستند پس در واقع مردم بین چند اصول گرا به یکیشون رای داده اند و این دیگر پیروزی برای جناح اصول گرا محسوب نمیشود.چون اصلاح طلبی حضور نداشته در واقع رقابت بین جناح اصول گرا و مهندس غرضی بوده لذا پیروزی اصولگرایان بر مهندس غرضی را باید تبریک گفت.
  • مجید A1 ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    12 65
    رای که آقای روحانی اورده بیشتر به خاطره حمایت حجه الله السلام سیدمحمد خاتمی بود ولا غیر .چرا که ما اصلا قصد حضور نداشتیم صرف لبیک به این عزیز امدیم رای دادیم
  • محمد IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    3 1
    عاشق این نظرم : "اصولگرایان محترمی که می خواهند خودشان را گول بزنند و بگویند رای به روحانی رای به اصولگرایی و دوری از اصلاح طلبی بوده خودشان را برای شکستی بزرگتر آماده می کنند. پس تا جایی که می توانید در این فکر و تخیل بمانید" :-)))))
  • بی نام IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    23 2
    برخلاف ان روحانی با شان وشخصیت خودش رای اورد چرا که سایرین نزد مردم امتحان پس داده بودند
  • ايراني IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    5 52
    اقاي روحاني بخاطر حمايت سيد بزرگوار خاتمي پيروز شد والا 2 ميليون راي نداشت پس از ريس جمهور منتخب محترم ميخواهيم كه راه خاتمي و هاشمي را ادامه بدهند و الا دوباره خبري از اين همه راي خبري نيست...
  • بی نام A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    4 16
    من به عنوان یک اصولگرا به روحانی رای دادم و کاری هم به خاتمی و هاشمی نداشتم. همونطور که عارف حمایت خاتمی رو داشت ولی چون رای نداشت کنار کشید. آقای روحانی 8 ملیون رای اصلاح طلبها رو داشت و 10 میلیون رای معتدلین مردم را. و من اگه ایشون چیزی به جز اینی که الان هست بود بهش رای نمیدادم. بله ما به اصلاح طلبها مدیون هستیم و در این شکی نیست ولی آرای معتدل تعیین کننده پیروزی روحانی بود و الا اگر 2% رای کمتر میاورد میرفت دور دوم و معلوم نبود برنده باشن
    • بی نام FR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      5 12
      میانه روهای اصولگرا می تونستن به رضایی یا قالیباف یا ولایتی رای بدن! شاید یک میلیون از میانه روهای اصولگرا هم به آقای روحانی رای داده باشند ولی مطمئنا تعدادشون زیاد نیست. زیرا برنامه های و گفته های آقای روحانی با گفتمان اصولگرایی فاصله داشت و به اصلاح طلبها خیلی نزدیکتر بود.
    • بی نام IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      15 4
      دقيقا
    • هموطن IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      6 14
      برادر عزيز اصولگلرا چندين كانديدا داشت چرا شما به كسي راي بدهيد كه خاتمي و اصلاحطلبان بشدت از او حمايت كردنداگر شما ميخواستي به معتدل راي بدهي اقاي قرضي و رضايي حضور داشتند پس شكستتان را توجيح نكنيد!!!لطفا
  • بی نام IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    15 11
    اونایی که میگن اعتدال رای آورده و نه اصلاح طلبی چه جوابی برای رای بسیار پایین ولایتی دارن که معتدل ترین نامزد بود؟؟؟!!!
  • بی نام A1 ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    5 10
    اینکه آقای روحانی اصلاح طلبه یا اصولگرا مهم نیست، مهم اینه که برنامه هایی که ایشون قبل از انتخابات اعلام کرد با برنامه ها و گفتمان اصولگرایی خیلی فاصله داشت و به اصلاحات خیلی نزدیک بود به همین دلیل اصولگرایان ازش حمایت نکردند ولی اصلاح طلبان ازش حمایت کردند. اگر آقای روحانی اصولگرا بود چرا هیچکدام از جریانهای اصولگرایی از آقای روحانی حمایت نکردند؟ لصولگرایان شکست خوردند آنهم شکست سنگین چون با 4 نامزد از تندرو گرفته تا میانه روترینها اومدند ولی 16 میلیون بیشتر رای نیاوردند. تازه همه رای های آقای قالیباف و بویژه آقای محسن رضایی رای اصولگراهاص اصیل نبود. چون آقای محسن رضایی برخی حرفهای مهمش در جریان هسته ای با حرفهای اصولگراها فاصله داشت. 14 میلیونی هم که رای ندادند رو هم درنظر بگیرید.
  • کاوه IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    12 8
    اگه روحانی اصولگراست حتما منم مریخی ام!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • علی A1 ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    3 3
    کاربری که گفته بود روحانی اگه اصول گرا بود پس دیگه کاندیدی دیگه نداشتیم که اصلاح طلب باشه خیلی به نظر من زیرانه بود در این صورت دیگه رقابتی نبود روراست بگم بعضی ها نمی خواهند شکست را باور کنند با وجوداین همه امکانات و خلاصه بگم همه چیز و همه کس را داشتند ولی خدا با حق است
  • بی نام IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    13 5
    ظاهر اصلاح طلبانه داشت قبل از انتخابات،ولی الان معلوم شده که با وضعیت موجود هیچ مشکلی نداره و حتی تو اولین نشست خبریش اومد گفت دیگه دوران تحریم و زور و ... سراومده و به اصطلاح توپ رو تو زمین آمریکا و متحدانش انداخت،ولی در کل ایشون کاملا اصولگرا هستن و همه رو فریب دادن،به زودی کاملا مشخص میشه
  • free2 A1 ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    14 18
    ایشون به پشتوانه خاتمی ورفسنجانی عزیز رای آوردن واگه در عمل از این عزیزان جدا بشه دور بعد حتما رایشان ریزش شدید خواهد داشت
  • سلام IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    5 17
    قطعا مردم به اصلاح طلبان راي دادند و الا بعد از غرضي دوم ميشد از اخر
  • بازنشسته IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    13 0
    امروز دهم تیر ماه با هزار پا درد و کمر درد رفتم بانک میگن خبر دروغ بوده از اضافه خبری نیست.از خبر آنلاین خواهش میکنم پرسجو کنه ببینیم چرا باز دروغ بوده .به خدا ما دستمون به جایی بند نیست
  • سنی ایرانی A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    10 1
    من به خاطر خاتمی رای دادم به روحانی .شما نمیدونید عشق این اقای خاتمی چطور در وجودمن ریشه دوانده به خاطر اخلاقش برای ادبش بخاطر دلسوز بودن برای ایران
  • فتل IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    2 1
    به نظر من اصول گرا یا اصلاح طلب فرقی نمی کنه .فقط مشکلات ملت رو بر طرف کنن. این حذب بازیا هم مانع شایسته سالاری میشه.اونی که شاسته هست حالا تو هر کاری باید بیاد سر کار.
  • عرفان IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    3 1
    ولی چه خوب میشد عارف سر کار میومد الان هم دیر نیست اقای روحانی خواهش عارف را سر کار بیارید تشکر
  • بی نام A1 ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    1 2
    سلام توروخدا ول کنید این بحثهای بیخودرا مگر اصلاح طلبها هشت سال در راس امور نبودند چه به سر مردم اوردند مگر اصولگرایان هشت سلا ظمام دار مملکت نبودند چه گلی به سر مردم زدند اقای روحانی فقطوفقط به خاطر گفتمان اعتدال رای اورد حالا اصلاح طلبا از یک طرف واصولگراها ازطرف دیگه میخواند رای مردم را مصادره کنند .زنده باد اعتدال .زنده باد روحانی