فیلم جنگی «قفسه درد» ساخته کاترین بیگلو به عنوان بهترین فیلم سال 2009 از نگاه انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس و جامعه منتقدان فیلم بوستون برگزیده شد.

به گزارش خبرآنلاین، درام پرتنش «قفسه درد» با پیروزی در دو بخش بهترین فیلم و بهترین کارگردان فاتح بزرگ جوایز امسال انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس لقب گرفت که اسامی آنها روز یکشنبه اعلام شد.

جرمی رنر، آنتونی مکی، برایان گراگتی، رالف فاینس، گای پیرس، دیوید مورس و ایوانجلین لیلی از بازیگران «قفسه درد» هستند که درباره یک واحد خنثی‌سازی بمب در بغداد است.

این فیلم سپتامبر پارسال در جشنواره فیلم ونیز برنده چهار جایزه شد و هفته قبل هم جایزه بهترین فیلم نوزدهمین دوره جوایز فیلم مستقل گاتام در نیویورک را دریافت کرد.

منتقدان لس آنجلس کمدی «روی هوا» ساخته جیسن ریتمن را به عنوان دومین فیلم برتر سال انتخاب کردند. میشائل هانکه فیلمساز آلمانی هم با فیلم سیاسی اجتماعی «روبان سفید» دومین کارگردان برتر سال معرفی شد.

در بخش بازیگری، جف بریجز برای بازی در نقش یک آهنگساز و ترانه‌سرای دائم‌الخمر و از دور خارج‌شده در فیلم «قلب دیوانه» بهترین بازیگر مرد شد.

کالین فیرث برای بازی در نقش یک معلم که دوست قدیمی‌اش را از دست داده در «یک مرد تنها» نزدیک‌ترین رقیب بریجز بود.

تی-‌ بون برنت و استفن براتن هم برای «قلب دیوانه» در بخش بهترین موسیقی برنده شدند. الکساندر دزپلا برای موسیقی کارتون «آقای فاکس شگفت‌انگیز» در رده دوم قرار گرفت.

یولانده مورو بازیگر بلژیکی برای بازی در نقش نقاش فرانسوی در فیلم «سرافین» بهترین بازیگر زن شد و نزدیک‌ترین رقیب خود کری مالیگان («یک آموزش») را شکست داد.

در بخش بهترین بازیگر زن مکمل، مو نیک برای بازی در نقش یک مادر بسیار ترسیده و آشوب‌زده در فیلم «پرشس» برنده شد. آنا کندریک برای حضور در نقش یک تاجر جوان در «روی هوا» نفر دوم این بخش است.

کریستف والتس برای بازی در نقش یک سرهنگ نازی مکار در «لعنتی‌های بی‌آبرو» کوئنتین تارانتینو بهترین بازیگر مرد مکمل معرفی شد.

پیتر کاپالدی برای بازی در نقش یک مامور بددهن دولت بریتانیا در «در حلقه» گزینه بعدی منتقدان لس آنجلس بود.

جیسن ریتمن و شلدون ترنر برای «روی هوا» در بخش بهترین فیلمنامه برنده شدند و جایزه دوم این بخش به جسی آرمسترانگ، سایمن بلک‌ول، آرماندو لانوچی و تونی روش برای «در حلقه» اعطاء می‌شود.

نیل بلومکمپ برای درام افسانه علمی «منطقه 9» که اولین تجربه کارگردانی اوست، جایزه «نسل جدید» انجمن منتقدان لس آنجلس را دریافت کرد.

فیلم او همچنین جایزه بهترین طراحی صحنه را برای فیلیپ آیوی به همراه داشت. ریک کارتر و رابرت استرومبرگ برای «آواتار» در رده دوم قرار گرفتند. فیلم جدید جیمز کامرون در دیگر بخش‌ها ناموفق بود.

«آقای فاکس شگفت‌انگیز» بهترین فیلم انیمیشن معرفی شد و «بالا» تولید پیکسار و دیسنی در رده دوم قرار گرفت.

در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان، «ساعت‌های تابستانی» ساخته اولیویه آسایاس از فرانسه برنده شد و «روبان سفید» از آلمان در رده دوم قرار گرفت.

کریستیان برگر برای «روبان سفید» جایزه بهترین فیلمبرداری را دریافت می‌کند و بری آکروید برای «قفسه درد» دوم شد.

مستند «خلیج کوچک» به کارگردانی لویی سیهویا درباره کشتار دلفین‌ها در دهکده‌ای کوچک در ژاپن بهترین مستند شد. «ساحل‌های آنیس» ساخته آنیس واردا نزدیک‌ترین رقیب «خلیج کوچک» بود.

همان طور که قبلا اعلام شد ژان پل بلموندو بازیگر فرانسوی جایزه یک عمر دستاورد انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس را دریافت می‌کند.

این انجمن 16 ژانویه 2010 در مراسمی در هتل اینترکانتیننتال در سنتری سیتی از برندگان تقدیر می‌کند.

پنج جایزه منتقدان بوستون برای «قفسه درد»
فیلم کاترین بیگلو در کنار دیگر موفقیت‌های خود در فصل جوایز سینمایی، در پنج بخش بهترین فیلم، کارگردان، بازیگر مرد (جرمی رنر)، فیلمبرداری (بری آکروید) و تدوین (کریس اینیس و باب موراوسکی) پیروز جوایز جامعه منتقدان فیلم بوستون شد.

در تاریخ 30 ساله این جامعه سابقه نداشت فیلمی بتواند برنده پنج جایزه شود.

در دیگر بخش‌ها، مریل استریپ برای «جولی و جولیا» بهترین بازیگر زن و مو نیک برای «پرشس» بهترین بازیگر زن مکمل معرفی شدند.

جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل هم به کریستف والتس برای «لعنتی‌های بی‌آبرو» اعطا شد. «پرشس» و «سفر ستاره‌ای» هم در بخش بهترین گروه بازیگری پیروز شدند.

در بخش بهترین فیلمنامه جوئل و ایتن کوئن برای «یک مرد جدی» پیروز شدند و نیل بلومکمپ برای «منطقه 9» جایزه فیلمساز تازه‌کار را دریافت کرد.

همچنین «خلیج کوچک» بهترین مستند و «بالا» بهترین فیلم انیمیشن معرفی شدند و جایزه «بهترین استفاده از موسیقی» به «قلب دیوانه» رسید.

مراسم اعطای جوایز جامعه منتقدان فیلم بوستون 6 فوریه 2010 برگزار می‌شود.

هالیوود ریپورتر و ورایتی / 13 دسامبر   

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 30139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =