ایسنا نوشت:

به دنبال نقص فنی در پرواز سیرجان - تهران با هماهنگی نیروهای عملیاتی فرودگاه سیرجان و هوشیاری خلبان هواپیمای BAE شرکت هواپیمایی ماهان، این هواپیما با 65 سرنشین به سلامت به زمین نشست. 

محمد نخعی، مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان گفت: روز گذشته - یکشنبه - برابر اعلام خلبان پرواز سیرجان - تهران مبنی بر نقص فنی در موتور چهارم هواپیمای BAE، این هواپیما دقایقی پس از پرواز به سلامت به فرودگاه سیرجان بازگشت.
نخعی افزود: هواپیمای چهار موتوره سیرجان - تهران ساعت 13 و 30 دقیقه عصر روز گذشته از فرودگاه سیرجان به سمت فرودگاه بین‌المللی مهرآباد پرواز کرد اما پس از 16 دقیقه از پرواز موتور چهارم هواپیما دچار نقص فنی شد.
وی افزود: این هواپیما 65 مسافر را از سیرجان به سمت تهران منتقل می‌کرد که با تشخیص خلبان به سمت فرودگاه سیرجان تغییر مسیر داد و در نهایت با هماهنگی نیروهای عملیاتی فرودگاه سیرجان و هوشیاری خلبان هواپیمای BAE شرکت هواپیمایی ماهان به سلامت در فرودگاه سیرجان به زمین نشست.
نخعی گفت: پرواز جایگزین این هواپیما طبق هماهنگی‌های صورت گرفته ساعت 18 و 50 دقیقه وارد فرودگاه سیرجان شد و مسافران را در ساعت 19:30 به سمت تهران انتقال داد.
وی با اشاره به حضور به موقع تیم عملیاتی و امدادی فرودگاه سیرجان در این حادثه اظهار کرد: تحقیق درباره دلایل نقص فنی هواپیما ادامه دارد.
47282

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 301438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    35 23
    نقص ای بی اس داشته! یا شایدم کیسه هوا!
    • بی نام A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
      31 10
      خندیدیم
  • خلبان A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    58 25
    هواپيماي كه ٤ تا موتور داره وعلايم هشدار دهنده ديگه مهارت خلبان يعني چي ؟ يك كار ساده هست تو صنعت هوانوردي
    • بی نام IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
      5 4
      میخوان جو بدن به موضوع
    • بی نام IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
      20 5
      مهارت خلبان یعنی اینکه یک خلبان به این هشدارها توجه می کنه و پرواز را ادامه نمیده و خلبان دیگر بدون توجه به هشدار به پرواز خود ادامه میده و باعث فاجعه میشه
    • بی نام IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
      14 4
      4 تا موتور چه ربطی به اصل قضیه داره کاپیتان؟
    • مهدی IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      10 0
      شاید موتور چهارم در حال آتش گرفتن بوده و لندینگ یه هواپیما در این شرایط کاره خیلی سختیه چون ممکنه سوخت در حال آتش از یک متور به موتور دیگه برسه و در نهایت آتش به منبع سوخت و هواپیما منفجر بشه
  • بی نام IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    20 2
    فقط به هواپیمایی ماهان ایمان داشتیم اونم تموم شد.از سال 2011 تحریمه.آخرین هواپیماییه که تحریم شد.کم کم باید منتظر خبرهای جدید مثل توپولوفا باشیم
  • یک متخصص هواپیما A1 ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    13 0
    با احترامی که برای این دوستان که کامنت گذاشتند باید عرض کنم که اگر یک هواپیما کوچکترین نقصی پیدا کنه خلبان باید هرچه سریعتر اعلام فرود اضطراری کند همانطور مثل رانندگانی که در بین راه ایرادی در ماشینشان میبینند و کنار جاده میزنند که ایراد از کجاست. خبرآنلاین خواهشا چاپ کن.
    • بی نام A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      15 1
      معمولاً در مملکت ما رسم براین است که هواپیما باید سقوط بکند یک سری جانشان را از دست بدهند بعد مردم توسرشون بزنند اگر هواپیما فرود اضطراری بکند و مسافران سالم به زمین برسند مسئله عجیبی به شما می آید
  • مينا A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    2 17
    در تعجبم بعضي ها جه جوري به ماهان و ايران و اير و ... اعتماد ميكنند و باش سفر خارجي ميرن حتي! تا وقتي تركيش به اين خوبي هست
  • محسن م IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    1 7
    این هواپیماها استاندارد یورو دارند؟