درخواست عربستان از مسلمانان برای به تاخیر انداختن حج

ایسنا نوشت:

مقامات عربستان سعودی از همه‌ی مسلمانان سراسر جهان خواستند انجام فریضه حج یا عمره را به تاخیر بیندازند. در بیانیه‌ای که در این زمینه منتشر شده آمده است :

«برادران مسلمانم این روزها شاهد طرح توسعه مسجد الحرام هستید. این طرح به منظور آسایش زائران و کاهش ازدحام نمازگزاران است. امیدوارم شما تا تکمیل این طرح همکاری کنید، انجام حج واجب یا عمره را به تعویق بیندازید. »

شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ مفتی اعظم عربستان گفت: تصمیم دولت عربستان مبنی بر کاهش تعداد حجاج به مدت دو یا سه ماه به علت طرح‌های جاری در مکه و مدینه امری ضروری است و باید آنرا پذیرفت زیرا منافع ملت را محقق می‌سازد.

وی در گفت‌وگو با روزنامه‌ی المدینه السعودیه گفت: تصمیم کاهش تعداد حجاج داخلی و خارجی به نفع مردم و موجب ادای هر چه بهتر مناسک حج است.

به گزارش رسانه‌ها وزیر حج عربستان تصمیم گرفته تعداد حجاج خارجی را برای اعمال عمره رمضان کاهش دهد همچنین بمدت 15 روز از افزایش عمره گزاران برای تسریع در روند توسعه مسجدالحرام جلوگیری کند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 301799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    9 2
    فقط برادران مسلمان داریم؟ باز هم عربستان سعودی زنان را به رسمیت نشناخت !!! انشالله بعد از مصر نوبت عربستان هستش خبرآنلاین نظرمو بزار لطفا